abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81590442
Mijn maltezer leeuwtje heeft toen zij klein was bij een wandeling door het park een slechte ervaring opgedaan met een shitzhu.
Nu is mijn maltezer dus enorm bang voor andere honden sinds deze dag.
Als wij op de welpen cursus zijn en de andere puppy's komen eraan dan spelen die heel schattig met elkaar, maar die van mij die kruipt achter mijn benen.
Ik pak haar niet op als er een andere puppy op haar afkomt, maar ze rent dus gewoon weg en probeert te schuilen.
Hoe los ik dit het beste op dat zij weer normaal met andere honden wilt omgaan?
zij is nu 5 maanden inmiddels, en wil wel een hondje wat goed met andere honden overweg kan.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:35:49 #2
244933 trovey
Nachtoele
pi_81590579
Gewoon laten omgaan met andere honden zodat ze toch geleidelijk doorkrijgt dat niet alle honden eng zijn en vooral haar niet bevestigen in haar gedrag. Ze is jong zat dus haar gedrag zit er nog niet ingesleten.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 18 mei 2010 @ 19:36:49 #3
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_81590627
Je pakt haar niet op, maar wat doe je dan wel?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_81608173
Ik negeer haar gedrag zoveel mogelijk, maar ze loopt dan om mij heen te draaien met haar riem
  woensdag 19 mei 2010 @ 01:20:55 #5
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81608333
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:14 schreef Balsam het volgende:
Ik negeer haar gedrag zoveel mogelijk, maar ze loopt dan om mij heen te draaien met haar riem
En als je haar loslaat en zelf het contact met de andere puppy's aangaat? Mijn hond (Westie) is vooral bang voor Herdershonden. Maar vind andere grote, donkere honden ook nog weleens eng. Ik merk dat als ik hem negeer en zelf het contact met die andere honden aanga, hij toch wel nieuwsgierig wordt (of misschien alleen omdat hij ziet dat ik die anderen aandacht geef en hij dat nou ook weer niet zo leuk vindt ), maar meestal draait hij dan wel bij en komt ook.
pi_81608396
Goed om te lezen dat niet alleen mensen (ondergetekende bijvoorbeeld) bang zijn voor honden.
  woensdag 19 mei 2010 @ 01:29:18 #7
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81608482
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed om te lezen dat niet alleen mensen (ondergetekende bijvoorbeeld) bang zijn voor honden.
Het vervelende hierbij is alleen dat je een "angsthondje" krijgt, dus juist een hondje wat van angst kan gaan happen.

TS, wat ook goed kan helpen is afleiden. Op het moment dat zij bang weg wil lopen haar afleiden met iets wat leuk is. Een stokje, bal of brokje oid, zodat ze de "enge/beangstigende" dingen even vergeet. Zo heb ik eigenlijk al mijn honden geleerd niet op hardlopers/ fietsers/ ruiters te reageren. Op het moment dat ik wilde dat ze iets niet zagen, leidde ik ze af. Daarna ook niet belonen oid, maar gewoon doorgaan waar je mee bezig was.
pi_81611208
Vraag advies aan de mensen bij de cursus, die zullen er vaker mee te maken gehad hebben.
pi_81628611
De trainster van de cursus heeft ons geadviseerd om haar zoveel mogelijk toch met andere honden om proberen te laten gaan.
Echter gaat dit niet omdat zij dus weg rent en gaat proberen te schuilen zodra er ook maar een andere hond in de buurt komt.
Als ik haar los laat terwijl er een andere hond in de buurt is dan kan ik achter haar aan gaan rennen, want dan rent ze dus gewoon zo ver mogelijk weg van die ander.
de tip van het afleiden ga ik eens proberen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:18:00 #10
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81649802
Laat haar dan aan een lange lijn, zodat ze iig niet heel ver weg, of de straat op kan rennen. Neem wat favo speelgoed of brokjes mee. Als je een hondje aan ziet komen, leidt haar dan af. Zelf met haar spelen of gek doen kan ook werken, zodat haar aandacht afgeleidt wordt van de aankomende hond. Probeer haar ook mee te nemen als je op bezoek gaat bij andere mensen met honden of wandel eens heel ergens anders. Zo eet mijn hond poep , maar dat doet'ie bv niet als hij op het strand is (veel te druk met de totaal andere omgeving).
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:24:58 #11
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81702170
GVD!! Ga ik vanmorgen heerlijk in het zonnetje met hondje naar de hei. Kom terug lopen door de straat en loop te genieten. Ineens loopt hondje niet door, ik geef een ruk aan de riem maar nog steeds niets Kijk ik achterom, ligt'ie op zijn rug en wordt aangevallen door een kruising Witte herder. Die was ergens een voordeur uit gerend en zomaar bovenop mijn kleine Westie gedoken. Door de consternatie was ik even perplex. Ik keek even toe en toen ik zag dat Witte herder niet van plan was zomaar te stoppen na een agressieve "ik ben de baas" actie, haalde ik uit en trapte Witte herder tegen zijn kop. Deze liet los en ging er vandoor. Ik heb Westie goed na gevoeld en kon geen bloed/ beetwonden ontdekken.

Ik heb wel de hele dag pijn aan mijn teen gehad en ik hoop Witte herder aan zijn kaakgewricht. Hij mag van geluk spreken dat ik mijn bergschoenen niet aan had vanmorgen want dan was'ie ws een paar kiezen kwijt geweest

Maar door dit soort dingen wordt je kleine hondje wel bang ja.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:28:45 #12
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_81702288
Huh, hoe merk je dat niet? Ik ken geen hond die stil aanvalt.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 00:41:47 #13
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81702672
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 00:28 schreef Harajuku. het volgende:
Huh, hoe merk je dat niet? Ik ken geen hond die stil aanvalt.
Nou, dit ging dus totaal zonder geluid. Ik kijk achterom en was stomverbaasd dat er een hond bovenop mijn Westie zat. De baasjes kwamen met slippers en "Hee, Hee" geroep aanrennen, maar ik heb er niet op gewacht. Mijn trap was fantastisch raak en ik hoop dat als Witte herder mijn Westie weer ziet hij meteen pijn in zijn kaakgewricht krijgt er er vanaf ziet hem nog eens te lijf te gaan
  vrijdag 21 mei 2010 @ 11:41:53 #14
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_81712144
Mijn toenmalige pup werd ook zo uit het niets even op zijn plaats gezet door een herder. In het bos op een pad deden ze elkaar ontmoeten en snuffelen. Leek allemaal goed te gaan ook. Ik had even met de baas van de herder gepraat en kijk opzij... zie ik mijn pup omsloten door de bek van de herder. Jack Russelpupje verdwijnt bijna in de bek van een herder. Ik bedacht me niet en ging boven de herder staan en trok hem bij zijn wangen omhoog en duwde hem opzij. Bleek dat hij niet gebeten had maar een soort van dominantie wilde tonen... dus alleen de bek er overheen. Doet ie anders nooit hoor. zegt de baas.

Mijn pup zette het met alarmsignalen op een lopen.. en sindsdien zijn ook voor haar herders en andere grote honden taboe.

Ow ja voor TS.
Loop niet achter hem aan te vangen maar loop juist weg van je hondje... vooropgesteld dat ie geen kilometers ver weg kan lopen natuurlijk. Als het goed is bedenkt ie zich en remt omdat baas niet achter hem aan komt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:12:25 #15
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81751180
Ja, vele honden hebben een "herdershondtrauma" Vaak noemen de baasjes het "spelen". Maar voor een hondje met het formaat als die van mij is dit geen spelen meer. Als er ineens uit het niets een kerel van 3 meter groot en 200 kilo met grof geweld op mij duikt, dan hou ik daar ook een trauma van over. En het wonderlijke van dit typische Duitse/ Hollandse/ Mechelse Herdergedrag is dat ze zoiets nooit bij een hond van eigen formaat of groter doen. Dan lopen ze met een boogje eromheen en doen net alsof ze die hond niet zien......

Dat weglopen (andere kant oplopen) doe ik ook weleens met mijn hondje (als hij bv weg wil lopen omdat'ie een herdershond aan ziet komen ), maar bij een pup is dat best eng. Je weet niet of zijn angst voor de hond groter is dan zijn angst om jou kwijt te raken en of hij dan weet waar hij naartoe moet. Mijn hondje loopt dan gewoon door de bosjes met een omweg, maar ik weet niet of een pup dat al zal doen.

Het was ook gek van de week. Ik had heel die hond niet gezien, er liepen mensen in en uit dat huis om een auto in te laden en toen ik omkeek omdat hondje niet meer mee liep lag'ie op zijn rug onder een andere hond. Jammer wel, want voor de Witte Herdershonden (Zwitserse herdershonden) was hij nou juist niet bang. Er lopen er een aantal op de hei en ze zijn meestal wat gereserveerd en teruggetrokken, ze bemoeien zich meestal niet zo met andere honden, fijne honden met sociaal gedrag (net zoals Tervuerense Herdershonden of Groenendaelers). Dit was ook geen rasechte, hij (of zij) had op de rug allemaal zwart/grijze spikkels. Misschien een kruising Witte herder/ Mechelse of Hollandse Herder...?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:15:07 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_81751204
Kun je hier geen nieuw topic over openen? Vind het zelf ook wel interessant namelijk.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:23:35 #17
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81751273
Ja, volgens mij was er al eens een topic over, of misschien een topic wat ook over aanvallen ging en uitdraaide op het afwijkende gedrag van (veel) Herdershonden.....

Lijkt me beter, dit topic ging over de angst van de pup na een aanval en hoe daarmee om te gaan. Ik ga morgen (nou ja, Zaterdag) wel een topic openen, of iemand anders wil het eerder doen?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:24:25 #18
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_81751282
Nou ja, het ging mij niet per se over herdershonden, maar gewoon gemene honden die onze lieve hondjes aanvallen Ervaringen enzo. Ik zal zo wel even kijken.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:29:53 #19
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81751327
Onze hondjes doen namelijk nooit wat verkeerd of stouts

Maar dit typische gedrag zie je toch wel veel bij bepaalde rassen. Ik heb het ook al een aantal keren van Shitzhu (de ervaring van TS) gehoord. Dat ze echt lelijk en onverdraagzaam kunnen doen naar andere honden. Lijkt me wel een goeie ja, om daar eens een topic over te openen
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:43:50 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_81751439
Onbekende honden die in de aanval gaan ;t Is een lang topic geworden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')