Het nieuwe seizoen van CW begint niet echt denderend.
quote:
The CW season premieres of 90210 and Gossip Girl both fell sharply vs. their premiere ratings last Fall.
At 8pm, 90210 scored a 0.9 rating for adults 18-49 (down 31%vs. a 1.3 rating last fall), a 1.2 rating for adults 18-34 (down 29% vs. a 1.7 rating last fall), and a 1.7 rating for women 18-34.
At 9pm, Gossip Girl scored 1.0 rating for adults 18-49 (down 29% vs. a 1.4 for the premiere last fall), a 1.4 rating for adults 18-34 (down 30% vs. a 2.0 rating last fall), and a 2.0 rating for women 18-34.
En de kijkcijfers van vorige week:
quote:
The good news for the CW is that Hellcats was 100% improved versus last year’s The Beautiful Life. But it was down 8% from the Melrose Place premiere last year with adults 18-49. CW doesn’t worry about its 1.2 rating with adults 18-49 and is more focused on its rating with women 18-34 where it got a 2.0 rating and 2.99 million viewers.
The CW’s Vampire Diaries second season premiere scored a 1.6 adults 18-49 rating 3.35 million viewers (that’s down 24% from the series premiere last year). It had a 2.8 rating in CW’s Target women 18-34.
Nikita scored a 1.4 adults 18-49 rating, a 1.9 rating with women 18-34 (the CW notes this was an all-time high with W18-34 in this time slot for original programming) and 3.57 million viewers.
Nikita fared better, scoring a 2.7/4 household rating/share, not only improving on its lead-in of The Vampire Diaries, but improving over Supernatural’s premiere(2.2/4) in the same time slot one year ago.
NIkita scoort tot nu toe voor een beginnende serie over het algemeen het beste, en de series die al wat langer lopen hebben een aardige klap moeten verwerken. Het is een voordeel voor de series dat CW meer focust op de vrouwelijke kijkcijfers in de categorie 18 tot 34 jaar, maar als het publiek in de leeftijd van 18 tot 49 jaar rond de 25-30% is afgenomen, moet dat toch wel wat zeer doen wat betreft de reclame inkomsten.
En dat terwijl alle overige commerciële zenders nog met hun programmering moeten beginnen.
Nielsen Ratings
Totaal aantal Amerikaanse huishoudens voor het seizoen 2010-2011: 115,9 miljoen
Totaal aantal Amerikanen in de leeftijd van 18 tot 49 jaar (2009-2010): 132 miljoen
Een 1.0 household rating (1%) is ongeveer 1,16 miljoen huishoudens.
Een 1.0 18-49 rating (1%) is ongeveer 1,32 miljoen kijkers tussen de 18 en 49 jaar.
Rating is het gemiddelde aantal kijkers (huishoudens of specifieke leeftijdsgroep) in percentages, die in de gemiddelde minuut naar een bepaald programma schakelen.
Share is het aandeel van een groep (huishoudens of specifieke leeftijdsgroep) in percentages, die op ieder gegeven moment naar een bepaald programma kijken.
Als er bijv. in een land 10 huishoudens zijn waarvan er 3 naar programma 1 kijken en 3 naar programma 2, dan hebben beide kanalen een rating van 30(%). Aangezien de resterende 4 huishoudens geen TV kijken wordt de share alleen verdeeld onder de TV kijkers. Beide zenders zullen dus een aandeel krijgen van 50(%).
Erg realistisch is deze situatie niet, maar de rating zal wel vaak tussen de 0.0 en 10.0 hangen en de share tussen de 0 en 25. Grote evenementen en NFL wedstrijden zijn het vaakst de grote uitschieters.
De 18-49 ratings op de commerciële zenders als NBC, FOX, ABC, CBS kan je op de volgende wijze onderverdelen:
0.0 tot 1.4 rating = heel slecht
1.5 tot 1.8 rating = slecht
1.9 tot 2.1 rating = matig
2.2.tot 2.4 rating = redelijk
2.5 tot 2.9 rating = goed
3.0 tot 3.9 rating = heel goed
4.0 tot ?.? rating = uitmuntend
In de zomerperiode zullen de ratings standaard een stuk lager liggen, maar aangezien de programmeringen pas in september pas echt op gang komen hou ik de bovenstaande verdeling aan.
Uitzondering is de vrijdag, want als een serie een 1.9 of hoger kan scoren dan kan je dit al als goed zien. Een 1.7 tot 1.8 is redelijk. Matig is het wanneer een serie tussen de 1.5 en 1.6 scoort. Lager dan 1.5 op een vrijdag is gewoon slecht.
Bij CW (kleine commerciële zender) zullen de 18-49 ratings vaak tussen de 1.0 en 2.0 schommelen.. Let wel op dat CW zich meer focust op jonge vrouwen, daarvoor zijn weer de ratings in de 18-34 categorie.
A18-34 zijn zowel mannen als vrouwen en W18-34 bevat alleen cijfers over vrouwen.
Om het overzicht te behouden wordt de 18-49 categorie altijd als eerst getoond.
Kabelzenders zijn in verhouding in minder Amerikaanse huishoudens te zien. De ratings zijn hier dan ook stukken lager. De meeste series schommelen dan ook wel tussen de 1.0 en 2.0. Op sommige zenders is gemiddelde zelfs nog lager.
Ratings zijn belangrijk voor de zenders die reclametijd willen verkopen, want hoe hoger de 18-49 rating hoe meer $$ ze kunnen vragen. De 18-49 rating is dan ook de belangrijkste graadmeter voor een serie. Het totale aantal kijkers geeft wel in bepaalde maten hoe populair een serie is, maar een hoog aantal kijkers hoeft niet automatisch te betekenen dat de serie het daadwerkelijk ook goed doet.[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Silencer op 14-09-2010 22:07:26 ]