quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:52 schreef planethugo het volgende:
is het aantal abbo's dan het zakken bij hbo?
quote:HBO had 28.6 million subscribers in the second quarter of 2010, according to newly released numbers from SNL Kagan, its lowest total in four years and the second of its first back-to-back quarterly declines in at least six years.
ok thnx for the info! Nooit geweten dat men rond de 30 miljoen abbo's heeft. Toch netjesquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:56 schreef Mr.Silencer het volgende:
Idd, was net mijn post aan het wijzigen, maar ik zat net wat te lang op een andere pagina te kijken waardoor mijn edit screen automatisch verdween. Arghh
Je kan wel zien dat bij Boardwalk Empire het tegenovergestelde gebeurd dan bij True Blood (S01).
True Blood begon matig en steeg langzaam geleidelijk. Boardwalk Empire begon goed, maar zakt iedere week meer naar het matige toe.
Verspreiden de zenders dit zelf? Volgens mij is er gewoon een site die de kijkcijfers analyseert ism het kostenplaatjequote:Op zaterdag 6 november 2010 18:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind het zo dom dat ze dit soort geruchten over welke serie wel en niet gaan cancellen toestaan of verspreiden. Zo help je juist je eigen serie om zeep...
Nou ja, er komen toch berichten naar buiten van 'mogelijk gecancelled', etc? Of doen die sites dat? In dat geval zou zo'n filmbedrijf dat soort verhalen direct moeten ontzenuwen, anders krijg je dus een selffulfilling prophecyquote:Op maandag 8 november 2010 11:08 schreef planethugo het volgende:
Verspreiden de zenders dit zelf? Volgens mij is er gewoon een site die de kijkcijfers analyseert ism het kostenplaatje
Het zijn vaak gewoon mensen die vinden dat ze er veel verstand van hebben en dat delen met andere mensen op verschillende kijkcijfers sites. Vaak zitten ze wel goed met hun voorspellingen maar daar heeft het netwerk zelf of de maker van de serie dus helemaal niks mee te maken. Het zijn puur mensen die voor hun vrije tijd met kijkcijfers bezig gaan en aan de hand daarvan, en aan de hand van de kosten, de huidige stand van zaken qua series te voorspellen.quote:Op maandag 8 november 2010 18:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou ja, er komen toch berichten naar buiten van 'mogelijk gecancelled', etc? Of doen die sites dat? In dat geval zou zo'n filmbedrijf dat soort verhalen direct moeten ontzenuwen, anders krijg je dus een selffulfilling prophecy
Nee hoor, je hebt het goed begepenquote:Op maandag 8 november 2010 18:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zijn vaak gewoon mensen die vinden dat ze er veel verstand van hebben en dat delen met andere mensen op verschillende kijkcijfers sites. Vaak zitten ze wel goed met hun voorspellingen maar daar heeft het netwerk zelf of de maker van de serie dus helemaal niks mee te maken. Het zijn puur mensen die voor hun vrije tijd met kijkcijfers bezig gaan en aan de hand daarvan, en aan de hand van de kosten, de huidige stand van zaken qua series te voorspellen.
( of ik heb het even verkeerd begrepen waar jullie t over hadden)
Heb je ook helemaal gelijk inquote:Op maandag 8 november 2010 18:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt het goed begepenMaar als ik de producent van zo'n serie was, dan zou ik niet blij zijn met dat soort berichten, omdat dat de serie de nek omdraait en dan zou ik daar wat aan willen doen. Maar goed, dat ben ik
mwa daar geloof ik niet zo in. De kijkcijfers gaan over miljoenen kijkers. Die paar 1000 kijkers die zich daarmee bezig houden maken volgens mij niet zo een verschil.quote:Op maandag 8 november 2010 18:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zie eigenlijk best wel gebeuren dat zulke berichten gewoon een zichzelf vervullende voorspelling zijn. Mensen lezen dat een serie mogelijk geannuleerd wordt en vinden het daarom zonde om nog verder te kijken. De cijfers zakken in en hop, de serie verdwijnt daardoor echt.
Als er maar genoeg mensen zijn die roepen dat de kijkcijfers van [voorbeeld] keihard dalen en dat de serie waarschijnlijk gecancelled word, dan geloven veel mensen dat nou eenmaal en dan laten hun het desbetreffende programma in veel gevallen vallen zoals Saviour al zei. En daar zijn de producers van [ voorbeeld ] natuurlijk niet blij mee. Alleen omdat een paar zogenaamde deskundigen iets op hun site zetten, kan een bepaalde serie qua kijkcijfers echt achteruit gaan als dat maar vaak genoeg word aangegeven op hun site.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
mwa daar geloof ik niet zo in. De kijkcijfers gaan over miljoenen kijkers. Die paar 1000 kijkers die zich daarmee bezig houden maken volgens mij niet zo een verschil.
Jericho had zogenaamd zo een grote schare fans op internet maar toen het uiteindelijk toch vernieuwd werd waren de kijkcijfers helemaal niet beter. Als je toen afgegaan was op internet dacht je met een kijkcijferkanon te maken te hebben
als zoiets in de amerikaanse versie van Boulevard ofzo geroepen wordt geloof ik dat best, maar de grote massa kent zulke sites nieteensquote:Op woensdag 10 november 2010 17:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als er maar genoeg mensen zijn die roepen dat de kijkcijfers van [voorbeeld] keihard dalen en dat de serie waarschijnlijk gecancelled word, dan geloven veel mensen dat nou eenmaal en dan laten hun het desbetreffende programma in veel gevallen vallen zoals Saviour al zei. En daar zijn de producers van [ voorbeeld ] natuurlijk niet blij mee. Alleen omdat een paar zogenaamde deskundigen iets op hun site zetten, kan een bepaalde serie qua kijkcijfers echt achteruit gaan als dat maar vaak genoeg word aangegeven op hun site.
Ook heel vervelend dat zo'n dieptepunt net in de sweeps-periode gebeurt. Daar zullen ze bij Fox niet blij van worden.quote:Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef Mr.Silencer het volgende:
Bah, Fringe zit weer op het dieptepunt van vorig jaar november met een 1.7 rating. Ze kunnen aardig wat veroorloven maar 2x een 1.7/1.8 zal niet echt helpen. Het is te hopen dat ze net als vorig jaar herstellen, maar met het dalende totaal aantal kijkers wordt dat steeds lastiger.
Hmm, echt jammer!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:54 schreef Ereinion het volgende:
Geen tweede seizoen van Rubicon. Kut, het eerste seizoen was erg goed. Gelukkig hebben ze nog een behoorlijk einde aan kunnen maken.
Vaak zie je bij de Live +7 Days DVR ratings een grote toename in percentage bij Fringe. Misschien is een andere dag een betere optie. Bij seizoen 1 konden ze tenminste goed profiteren van House als lead-in op de dinsdag destijds.quote:Op zondag 14 november 2010 18:15 schreef Symer het volgende:
[..]
Ook heel vervelend dat zo'n dieptepunt net in de sweeps-periode gebeurt. Daar zullen ze bij Fox niet blij van worden.
quote:Stargate Universe Ratings Upsets Cast And Crew
David Blue, star of Stargate Universe has revealed that he and the rest of the cast and crew of the sci-fi TV show are disappointed that their ratings are so low. Blue added that the entire production team are proud of their efforts on SGU and promised that the best is yet to come. Blue was talking with TV Squad
I do think that a lot of us feel disappointed that the ratings arent higher. Its hard. We were really proud of what wed done this season and weve got some of our best stuff coming up and its kind of disappointing to think that people might not be watching it.
Though Blue added that once execs took into account DVR ratings, the show saw a massive increase in viewers
We got the DVR ratings and realised that we jumped, like, 78 per cent, and it was a reminder that people dont really watch live television as much anymore. If were not a destination show, then weve very obviously a show that people want to watch and catch up with after, when they can. I respect that.
quote:NBC just announced a slew of midseason scheduling changes (in addition to a sixth season pickup for 30 Rock). Heres the most important stuff:
· New superhero series The Cape will premiere with a two-hour episode on Sunday, Jan. 9 before moving into its regular Monday-9 p.m. time period the following week. Rookie drama The Event returns on Feb. 28.
· David E. Kelleys latest legal drama, Harrys Law, replaces ratings-challenged action thriller Chase Mondays at 10 p.m. beginning Jan. 17. Chase will relocate to Wednesdays-at-9, where it will lead into Law & Order: SVU (now at 10 p.m.).
· Parenthood will shift to Mondays at 10 p.m. (replacing Harrys Law) beginning March 7.
· Law & Order: Los Angeles will assume Parenthoods Tuesday perch beginning Feb. 8.
· As first reported by EW, the Peacock is going with an all-comedy lineup on Thursdays beginning Jan. 20. Community will continue to kick off the night at 8 p.m., followed by the new sitcom Perfect Couples at 8:30, The Office at 9, the return of Parks and Recreation (woo-hoo!) at 9:30, just-renewed 30 Rock at 10, and Outsourced at 10:30.
· The second season of The Marriage Ref will launch on Sunday, March 6, where it will lead into a new cycle of Celebrity Apprentice.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |