Ik wil niet overkomen als de zoveelste die iets te klagen heeft. Ik weet dat vele mensen het veel beter hebben dan ik en dat ik dankbaar mag zijn dat ik geen besneden meisje in Afrika ben of een in de rivier gedropt kindje in China. Ik heb geen kanker, of HIV, of een andere nare ziekte die mij mijn leven lang verminkt.
Op dit moment heb ik juist erg veel geluk. Ik woon samen in een prachtig huis in de stad waar ik altijd had willen wonen, met de liefste persoon die ik ken. Ik heb goede vrienden die er voor me zijn, haal goede cijfers op mijn studie en heb financieel niets te klagen. Maar toch zit ik enorm in de knoop met mezelf.
Ik heb een slechte jeugd gehad. Ookal groeide ik op een standaard middenklasse gezin met hoogopgeleide ouders, toch had ik het niet goed. Er was veel ruzie en mijn ouders sloegen me en scholden me uit om het minste of geringste. Als ik eens geen hoog cijfer haalde was ik doodsbang om het te vertellen, want ik wist dat ik daar een week lang terreur van zou kunnen verwachten. Klappen vielen er vaak, eerst gewoon de bekende billenkoek, later gewoon getrek aan haar en stompen in de maag.
Daarbij had ik ook nog eens geen vrienden op school, ik werd gepest. Ik had enorme faalangst op sociaal gebied, vooral toen ik net naar een andere plek was verhuisd en niemand kende. Ik was stil en verlegen en bovendien een jaar jonger dan de rest, waardoor ik emotioneel soms achterliep. De meisjes hielden zich al bezig met nagellak en kusjes geven, ik speelde nog met poppen. Niks mis mee vind ik, maar voor hun was het een reden me te pesten. Dit pesten ging door tot de derde klas van mijn middelbare school en heeft me heel onzeker gemaakt, ook nu.
Door alle stress thuis en school ontwikkelde ik een dwangstoornis die een jaar aanhield. Het was een hel dit te hebben zeker als je gepest wordt, want op begrip kon ik nooit rekenen. Zelfs niet van mijn ouders die me erom uitlachten.
Toen ik een jaar of 15 was ben ik ook min of meer geestelijk gechanteert seksuele handelingen te verrichten bij een jongen die ik bij het uitgaan had ontmoet. ook hier heb ik last van gehouden, ik voel me vaak verplicht toch iets te doen aan seks, ookal heb ik geen zin. Mijn huidige vriend heeft me hier al erg mee geholpen maar toch blijf ik me een beetje verplicht voelen.
Nu, een paar jaar later, leek het eindelijk goed te gaan. Ik voelde me beter en hoewel ik wel paniekaanvallen had en die af en toe opkwamen, zat ik al beter in mijn vel. Totdat er afgelopen dagen iets mis ging door een foute beslissing van mij, maar de schuld van een ander, waar ik nu maanden op moet wachten voor het weer hersteld is. Het maakte me in een klap weer gruwelijk onzeker. Ik ben boos op mezelf, spreek mezelf bestraffend toe, kan geen pret meer maken zonder er aan te denken en word gek van het wachten.Ik ben extreem gedeprimeerd en neem nu kalmerende dingetjes van de apotheek om me beter te voelen. Ik ben helemaal geknapt, alle gevoel van vroeger voel ik nu weer.
Ik ben net bij mijn nieuwe woonplaats ingeschreven en moest dus wachten tot ik was ingeschreven bij de dokter om een psycholoog te kunnen regelen.deze neemt echter niet op en ik ben nu heel radeloos...