Iemand intresse in M42 blok?
Is je 318IS motor kapot? Of wil je wat meer pit in je 316/318? Of wil je iets aparts doen met je e34 518tje? lepel er een M42 blok in, Plug&Play princiepe, geen gekloot met kabelboom oid, gewoon schroefstekkers in schroeven en starten.. (wel ff alles netjes aansluiten he).. Middagje werk en hoppa 145PK..
(okee okee, beetje te simpel uitgelegd, maar een echte BMW expert weet dat het niet zo veel voorstelt)
Betreft BMW e36 318IS blok met 140.000km of iets in die richting, INCL. Kabelboom (handgeschakeld) en ECU.
Wat je zelf moet fixxen is uitlaatspruitstuk (past ook van M44 & M43), carterkapje van distr. ketting & kettingspanner + thermostaathuis.
Ik heb hem zelf nooit ingebouwd gehad, gekocht met me domme kop met het gedachte dat ik hem wou ombouwen voor automaat, maar nooit van gekomen wil 6 cilinder rijden
Prijs is er na en ik ga geen cent lager, heb er zelf de hoofdprijs voor betaald, maar om mijn M50B25 aan te schaffen heb ik toch het geld nodig nu..
250 euro. Zo meenemen, past in E30 (met aan passingen), past zo in e34 (been there done that: 518IS) en e36..

VOOR HET WEEKEND OPHALEN AUB..
eventueel fix ik al die onderdelen en dan vraag ik maar 300

Foto's van blok:
![]()
![]()