abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81597322
Mart gaat eigenlijk al vanaf begin om 19:00 ongeveer naar bed. Soms wat later.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:37:01 #127
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81597559
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:33 schreef Groofsken het volgende:

[..]

R krijgt tussen 6.30uur en 19.30uur 5 flessen (waarvan 1 niet altijd helemaal vol).
Ja maar Daan heeft na 4 uur niet eens altijd trek, laat staan als ik ze nog korter op elkaar moet geven. Hoeveel geef jij dan? 5x 200ml? (ik wel maar die drinkt ie dus niet allemaal leeg)
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:41:54 #128
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81597936
Een beetje op verzoek, maar het komt gemiddeld op hetvolgende neer

6.30uur 180/6

10.00uur 180/6

13.30uur 180/6

16.00uur 180/6/6 (dus ook pap) ... (In het begin was dit een kleinere fles, maar zat de 13.30uur voeding ook later op de dag)

19.30uur 180/6/6

Mijn zoon drinkt graag en veel
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:42:45 #129
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81598010
Oh, pfiew, ik dacht al even dat wij losgeslagen ouders waren ofzo Nijna, wat jij zegt zet me wel aan het denken, jij hebt dus nooit een late avondvoeding gegeven, maar wel een vroege ochtendvoeding. Bij ons is het precies andersom Dat zou dus best het één en ander kunnen beïnvloeden! Poppejans, Stef is inderdaad geen slaper overdag. Hier en daar een discodutje lukt nog wel, maar nu je het zegt.. Als hij een wat langer tukje doet is dat meestal wat later op de middag, rond 15 a 16 uur zou ik zeggen.. Op het KDV ook trouwens, dus dat klopt wel denk ik. Duidelijk!

Dank jullie wel voor jullie reacties, we begonnen echt aan onszelf te twijfelen

Marlinde, ik denk dat ik ook best snap wat die andere meiden bedoelen hoor, zij willen je behoeden voor een hoop problemen, zorgen en verdriet als later blijkt dat Tessa hier last van heeft. Ik denk alleen inderdaad dat de manier waarop het soms gebracht wordt je niet echt het gevoel geeft dat het goedbedoeld is, maar dat is het wel Ik had het daar laatst toevallig nog over met mijn lief, alleen toen hadden we het over helmpjes op de fiets. Ik ken een hoop mensen die dat een beetje afzeiken, onder het mom van 'toen ik klein was had je dat ook niet en ik ben er toch ook nog?', maar die kindjes die hun kop in elkaar zijn gevallen omdat ze geen helmpjes hadden in die tijd kunnen dit niet echt tegenspreken he? Wat ik bedoel te zeggen is dat als de statistiek uitwijst dat iets slecht is, het niet per sé hoeft te zeggen dat datgene slecht is voor íedereen. De kans is alleen groter dat je dan bepaalde problemen gaat krijgen in de toekomst. Zoals met roken: je kán er best 100 mee worden, maar de kans dat je als roker 100 wordt is kleiner als voor een niet-roker.

Dat in ogenschouw nemende lijk je me een weldenkend mens met een heleboel liefde in haar hart voor haar kleine, dus volgens mij ben je prima in staat je eigen keuze te maken
3!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:42:52 #130
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81598026
Die van 1600uur drinkt hij niet altijd leeg. Als hij genoeg heeft, merk je dat heel duidelijk, dan gaat ie liggen kauwen op de speen. De rest gaat op tot de laatste drup.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:45:51 #131
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81598227
Incantrix ik ben groofsken, ja dat klopt.

Bij S heb ik die ochtendfles uiteindelijk afgebouwd toen ze tandjes kreeg (steeds wat minder, en op een gegeven moment kreeg ze alleen water en toen heb ik in de hoek van haar bedje een tuitbeker water gezet). Met een week was het gepiept, het afbouwen, maar die was toen dus al 9 mnd.

R is vanzelf door gaan slapen.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:53:27 #132
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81598790
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:42 schreef Groofsken het volgende:
Die van 1600uur drinkt hij niet altijd leeg. Als hij genoeg heeft, merk je dat heel duidelijk, dan gaat ie liggen kauwen op de speen. De rest gaat op tot de laatste drup.
Mijn probleem is dus, dat als ik op verzoek zou geven, ik niet uitkom en maar op 4 flessen zit aangezien hij dan a. overdag zo'n 4,5 uur tussen de flessen laat en b. ook 's avonds niet wakker wordt. Volgende week heb ik weer een afspraak op het CB, dus dan maar eens over hebben.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:55:03 #133
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81598924
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:53 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Mijn probleem is dus, dat als ik op verzoek zou geven, ik niet uitkom en maar op 4 flessen zit aangezien hij dan a. overdag zo'n 4,5 uur tussen de flessen laat en b. ook 's avonds niet wakker wordt. Volgende week heb ik weer een afspraak op het CB, dus dan maar eens over hebben.
Maar 4 flessen is toch juist prima vanaf een bepaald gewicht?

Die van mij drinkt juist overdreven veel .

En misschien inderdaad eens kijken wanneer hij dan wel 's nachts uit zichzelf voor een voeding komt. Misschien slaapt hij wel door .
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:56:40 #134
95408 Incantrix
pi_81599054
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:45 schreef Groofsken het volgende:
Incantrix ik ben groofsken, ja dat klopt.

Bij S heb ik die ochtendfles uiteindelijk afgebouwd toen ze tandjes kreeg (steeds wat minder, en op een gegeven moment kreeg ze alleen water en toen heb ik in de hoek van haar bedje een tuitbeker water gezet). Met een week was het gepiept, het afbouwen, maar die was toen dus al 9 mnd.

R is vanzelf door gaan slapen.
Zucht, wat een narigheid! Had ik vandeweek ook al, toen haalde ik Aoraki en Lily door elkaar Sowwy
3!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:58:12 #135
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81599172
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:55 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Maar 4 flessen is toch juist prima vanaf een bepaald gewicht?

Die van mij drinkt juist overdreven veel .

En misschien inderdaad eens kijken wanneer hij dan wel 's nachts uit zichzelf voor een voeding komt. Misschien slaapt hij wel door .
Ik heb begrepen 7 kilo of 5 maanden (en Daan is 6,5 kilo en bijna 3 maanden). Vandaar overleg op het CB om te vragen of die halve kilo uitmaakt.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:58:57 #136
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81599214
Ik zit volgens mij ook met twee mensen te kletsen over één ding en weet nu ook niet meer wat nu voor wie speelde . Ook sowwy .
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:59:56 #137
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81599281
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:58 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik heb begrepen 7 kilo of 5 maanden (en Daan is 6,5 kilo en bijna 3 maanden). Vandaar overleg op het CB om te vragen of die halve kilo uitmaakt.
Oh ja, dat scheelt nog wel wat, vooral in leeftijd dan.

Die van mij is ruim 5 mnd en ook RUIM 7 kilo , maar drinkt dus veel meer .
pi_81599323
Zow, wat een discussies hier zeg...
Uhm, nou denk ik dat alles rondom de bijvoeding wel is gezegd, dus daar ga ik me niet in mengen, maar wil wel even aangeven dat ik bij het cb ook het advies heb gekregen om bij te gaan voeden met potjes prut (toen was Minke net 4 maanden oud, maar deels ook met de reden dat ze hier misschien iets meer van zou aankomen en we geen allergie in de families hebben)...
Trix, Minke gaat tegenwoordig rond 9/10 uur naar bed, maar ook regelmatig dat ze nog even bij ons beneden blijft en langzaam op de bank/ in de box in slaap valt en dan laten we haar liggen tot we zelf naar bed gaan. Dan krijgt ze nog een flesje waar we haar voor wakker maken met rijstebloem erdoor. Die drinkt ze rap leeg en slaapt dan weer verder.... Tot de ochtend (met een keertje speen kwijt en kwebbelen rond 5 uur, waarna ze met speen weer in slaap valt) tot of 6.30 (indien naar kdv) of eigen tijd (tussen 7 en 9)... Ze krijgt nu 4x 180/6 en de laatste 210/7+rb... Hier gaat het hardstikke lekker op (+af en toe een half potje groente of fruit gedurende de dag).

Ben vandaag helaas weer bijna niet thuis geweest (druk met werk + hockey) maar Minke heeft mijn man dusdanig een kopstoot gegeven dat ze zijn tand in haar voorhoofd heeft staat nu, heel handig, maar echt huilen deed ze niet raar kind. Nu ligt ze lekker te slapen na een flesje wat ik haar nog wel effe kon geven en de laatste zo is ook voor mij. Kan ik meteen even goed knuffelen!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:08:26 #139
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81599781
nog bedankt voor het meedenken over mijn zwemmenvraag! ze hebben idd opvang bij het zwemmen, maar dan voel ik me weer schuldig, want het is ook eli's mamadag. of dan zou ik met eli moeten zwemmen en aviva naar die opvang... hmmmm... ben er nog niet uit.

@discussie rondom marlinde en bijvoeden en zo: ik wil maar 1 ding hierover zeggen, en dat is dat statistiek wordt bedreven op grote groepen. net zoals dat er verschillende groeilijnen zijn, betekent een hoger risico niet automatisch dat het gebeurt. het zou kunnen gebeuren. tessa zou last kunneen rkijgen door het vroege bijvoeden. hoeft niet. als marlinde had gewacht tot 6 mnd was dat ook geen garantie geweest dat tessa geen prikkelbare darmen oid zal krijgen. het enige wat je zeker weet, is dat voor de grote massa (waar we allemaal bijhoren, hoe graag we dit ook massaal ontkennen) geldt dat het niet goed is voor de darmontwikkeling. wellicht is tessa gewoon vroegrijp in dat opzicht. mss ziet marlinde het wel verkeerd. weet je niet. ze doet het met de beste bedoelingen, en ze is nu weer gewezen op de risico's, dat is alles wat je kan doen.

verder sluit ik me aan bij lily, mijn dochter is heel lief en schattig en mooi en leuk en gezellig en knap en vrolijk en en en en
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:13:51 #140
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81600166
och, lijnloos! arme minke

enneh, aviva ligt rond 21u in bed. hangt ook af van hoe lang de laatste voeding duurt, en van eli's nachtritueel. maar het zou me niks verbazen als dit over een week of 2 weer naar achter schuift. ze lijkt door haar 20-wk sprong heen te slapen.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:16:08 #141
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_81600294
Ik loop een beetje acher, sorry ladies!

Freecell, hoe is 't met jou?

Teigetje is neusbril-loos! Ze krijgt sinds gisteren geen coffeïne meer. (Coffeïne prikkelt het ademhalingscentrum in je hersenen waardoor je minder snel vergeet om adem te halen.)
Het duurt nog een paar dagen voor het helemaal uit haar lichaam is verdwenen. Als ze dan nog steeds haar neusbril niet nodig heeft dan gaat ze werken aan een 'schone lijst'. Dat houdt in dat ze dan 48 uur geen saturatiedalingen en/of incidenten mag hebben. Haalt ze die 48 uur dan gaat ze mee naar huis!
Het behalen van die schone lijst is vaak nog wel een heel drama, dat kan een flink aantal pogingen kosten.
Maar, het naar huis komen komt nu dus echt dichterbij!

Het drinken van haar flesjes naar nog niet echt denderend. Ze krijgt nu 8 voedingen van 50 cc per keer. Als ze de helft van een flesje op krijgt is het veel. De rest krijgt ze dan via haar sonde. Ook krijgt ze nog niet alle voedingen per fles, als ze echt vast ligt te slapen laten ze d'r lekker slapen.
Dit betekent wel dat de kans heel groot is dat we haar thuis sondevoeding moeten gaan geven. D. en ik beginnen deze week met de training daarvoor. Best spannend!

Voor de statistieken: Ze weegt nu 2640 gram en is 42,5 centimeter lang.

Speciaal voor BrightEyes en alle andere Winnie the Pooh liefhebbers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A grand adventure has begun.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:16:32 #142
95408 Incantrix
pi_81600312
Oh, Lijnloos, dat doet ze goed dan Hard hoofd, dat meiske van jou

Davinia, fijn dat de 20-wekensprong slapend wordt doorgebracht. Beats the hell out of huilen Qua zwemmen had ik het even gemist, maar lijkt me lastig inderdaad..
3!
pi_81600400
Mijn streven is om Hannah rond 21.00 uur in bed te hebben. Als ik merk dat ze wat moeiig is dan begin ik om 20.30 met het bedritueel (pyamaatje en slaapzakje aandoen, voeden op het grote bed, in de wieg met slaapliedje en speentje indien gewenst). Om de twee dagen komt daar het badderen nog bij.
De laatste paar dagen is ze pas rond deze tijd gaan slapen, maar dat komt omdat ze dan om 18.00/19.00 uur nog een dutje heeft gedaan.
Ik ben dan zelf weer zo stom om nog veel dingen te gaan doen (filmpje kijken, was vouwen, internetten) en dan veel te laat naar bed te gaan
Hannah wordt trouwens rond 5 uur 's nachts meestal weer wakker voor een voeding.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:18:12 #144
95408 Incantrix
pi_81600405
Teigetje, wat een briljant nieuws! Keshet, wat fijn voor jullie, en wat spannend ook! Jeumig, stel je voor, nu gaat het heus niet enórm lang meer duren, mogen we toch hopen? En dat pakje, woehahahaha!!
3!
pi_81600448
Davinia ik zwem iedere week met Elise en dan zit Claire in de wipstoel aan de zijkant (omdat het nogal warm is daar heeft ze alleen een luier aan). 1 keer heb ik haar even uit de wipstoel geplukt en meegenomen in het zwembad om af te koelen. Aangezien ik met Elise een les volg kan ze echt niet tegelijkertijd in het bad, maar als ik zou willen zou ik daarna vleugeltjes aan kunnen doen bij Elise en dan mag Claire ook. Of ik moet eerder komen dan kan ik de babyzwemles ook volgen, maar dan ben ik echt de hele ochtend in het zwembad naar mijn gevoel en daar heb ik echt geen zin in.
Overigens gaat mijn moeder ook de laatste tijd mee, maar ik zou het ook in m'n eentje moeten kunnen. Bij ons is er geen opvang, wel staat er ook een box maar die vind ik vies
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:19:26 #146
95408 Incantrix
pi_81600472
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:18 schreef octopussy het volgende:
Mijn streven is om Hannah rond 21.00 uur in bed te hebben. Als ik merk dat ze wat moeiig is dan begin ik om 20.30 met het bedritueel (pyamaatje en slaapzakje aandoen, voeden op het grote bed, in de wieg met slaapliedje en speentje indien gewenst). Om de twee dagen komt daar het badderen nog bij.
De laatste paar dagen is ze pas rond deze tijd gaan slapen, maar dat komt omdat ze dan om 18.00/19.00 uur nog een dutje heeft gedaan.
Ik ben dan zelf weer zo stom om nog veel dingen te gaan doen (filmpje kijken, was vouwen, internetten) en dan veel te laat naar bed te gaan
Hannah wordt trouwens rond 5 uur 's nachts meestal weer wakker voor een voeding.
Dat ken ik ja. Zoals nu bijvoorbeeld. Morgen moet ik met Stef om 9 uur bij de fysio zijn
3!
pi_81600935
Keshet, wat goed dat teigetje geen neusbril meer hoeft en ze groeit ook supersnel!
Zie je het wel zitten om thuis sondevoeding te geven? Volgens mij gaat ze ook best snel vooruit met het drinken uit de fles toch? Ik vind het tenminste al heel wat dat ze uberhaupt uit een flesje drinkt.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:31:30 #148
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81601229
keshet, wat een geweldig nieuws! en dat pakje
kolf je nog steeds trouwens?

slaap, trixie, slaap, daar buiten loopt een schaap...

helpt het?

sidney, dat kan natuurlijk ook. aviva aan de kant ernaast. maar wat doe je dan als claire gaat huilen? ach, mss moet ik het maar gewoon eens proberen en ophouden met mutsen
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:49:36 #149
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_81602370
Octo, het drinken gaat op zich wel vooruit, maar 't blijft een beetje hangen. Zelf sondevoeding geven vind ik wel spannend maar aan de andere kant zie ik het niet zitten om haar b.v. een maand langer in het ziekenhuis te laten alleen maar om flesjes te leren drinken.
Sommige kindjes die zo extreem prematuur zijn als Teigetje leren het nooit (door alle negatieve prikkels die ze in hun mond hebben gehad). Ik ga dan liever thuis, relaxed, met haar aan de slag. Misschien lukt het dan nog wel om van de sondevoeding af te komen!

Davinia: (Helaas) niet meer. Ik ben afgelopen zaterdag gestopt. Het liep de laatste weken al erg hard achteruit. Op het laatst was de opbrengst van de hele dag bij elkaar zo'n 20-30 cc.
Hoe moeilijk ik het ook vind, dat was de energie niet meer waard.
Ik heb alles ingezet wat ik kon bedenken, de lactatiekundige, de neusspray, de domperidon, etc. etc.
Het voelt nog niet helemaal ok, liever had ik de beslissing om te stoppen zelf genomen i.p.v. gedwongen te worden door mijn lichaam.
Maar, ik heb mijn best gedaan; ik ga mijn energie nu richten op het thuiskomen van m'n meisje!

Het volledig aan de borst komen was sowieso geen optie meer; de hap, ook met tepelhoedje is echt nog veeeel te groot voor d'r.
A grand adventure has begun.
pi_81602446
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:42 schreef Marlinde het volgende:
Je mag er best wat van zeggen, maar is het nou nodig om zo aan te vallen?
Is het nodig om je vriend erbij te halen?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')