abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:56:57 #251
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81626373
Jezus, mijn dochter is alweer wakker. 12.00uur naar bed, anderhalf uur zingen, uurtje slapen, en nu weer zingen. Ik geloof dat ze niet zo moe was . (meestal slaapt ze 2 à 3 uur).

Anyways, ik ben er dus vandoor.

Oh, en ik plak niet voor anderen nee. Ik hou nl helemaal niet van plakken, ik hou alleen van het resultaat .
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:12:09 #252
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_81627092
Ik heb zelf een foto gemaakt van de gyn tijdens de keizersnede.
De eerste foto van Teigetje is van dat ze ongeveer een kwartier oud is. Daarna hebben we bizar veel foto's gemaakt.
Waarschijnlijk om te compenseren dat we het foto-toestel nog in de auto hadden liggen toen ze geboren werd ofzo.
Gelukkig hadden we onze telefoons bij ons en heeft een van de verpleegkundigen foto's gemaakt. Helaas is foto's maken niet haar sterkste kant, maar toch. Ik ben allang blij dat we foto's hebben!

Een fotoboek maken komt ooit nog wel een keer. Ik heb ze tot nu toe wel steeds netjes op 2 plekken bewaard voor het geval mijn harde schijf crasht.
Ook heb ik 2 mapjes gemaakt voor de oma's zodat ze die aan anderen kunnen laten zien. Dat zijn echt 'couveuse-baby-voor-dummies' mapjes geworden met foto's als: 'Dit is een couveuse' etc.

Foto's maken en bewaren (van Teigetje) vind ik zelf nogal belangrijk; ik heb maar iets van 3 baby-foto's. Van de jaren daarna heb ik alleen een paar vakantie foto's. Mijn ouders waren niet zo van het foto's maken. Er werd een rolletje van 24 foto's ingeslagen voor de vakantie en meestal ging die halfvol weer mee naar huis. Tegen de tijd dat het dan weer zomer werd bedachten ze dat ze het rolletje van vorig jaar maar eens moesten ontwikkelen. Muppets.

Vraagje: Een flessenwarmer; heb je die nou echt nodig? Is het beter dan flesvoeding verwarmen in de magnetron? (Of mag dat laatste helemaal niet?)

En dit wilde ik ook nog even kwijt:
Hebben jullie dat nou ook wel eens? Dat je ineens bedenkt dat je een kind hebt en in dit topic aan het posten bent en dat je gewoon mama bent van het leukste kindje(s) in de wereld en en en en?

Volgens mij moet ik ongesteld worden ofzo, ben zo'n emo-kip vandaag!
A grand adventure has begun.
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:14:01 #253
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81627205
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:12 schreef Keshet het volgende:
Ik heb zelf een foto gemaakt van de gyn tijdens de keizersnede.
De eerste foto van Teigetje is van dat ze ongeveer een kwartier oud is. Daarna hebben we bizar veel foto's gemaakt.
Waarschijnlijk om te compenseren dat we het foto-toestel nog in de auto hadden liggen toen ze geboren werd ofzo.
Gelukkig hadden we onze telefoons bij ons en heeft een van de verpleegkundigen foto's gemaakt. Helaas is foto's maken niet haar sterkste kant, maar toch. Ik ben allang blij dat we foto's hebben!

Een fotoboek maken komt ooit nog wel een keer. Ik heb ze tot nu toe wel steeds netjes op 2 plekken bewaard voor het geval mijn harde schijf crasht.
Ook heb ik 2 mapjes gemaakt voor de oma's zodat ze die aan anderen kunnen laten zien. Dat zijn echt 'couveuse-baby-voor-dummies' mapjes geworden met foto's als: 'Dit is een couveuse' etc.

Vraagje: Een flessenwarmer; heb je die nou echt nodig? Is het beter dan flesvoeding verwarmen in de magnetron? (Of mag dat laatste helemaal niet?)

En dit wilde ik ook nog even kwijt:
Hebben jullie dat nou ook wel eens? Dat je ineens bedenkt dat je een kind hebt en in dit topic aan het posten bent en dat je gewoon mama bent van het leukste kindje(s) in de wereld en en en en?

Volgens mij moet ik ongesteld worden ofzo, ben zo'n emo-kip vandaag!
Dat zou je dip in je productie kunnen verklaren...
Flessenwarmer had ik wel, maar je kunt volgens mij net zo goed water warmen in de magnetron poeder erbij en klaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:19:50 #254
265732 Keshet
pi_81627517
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat zou je dip in je productie kunnen verklaren...
Flessenwarmer had ik wel, maar je kunt volgens mij net zo goed water warmen in de magnetron poeder erbij en klaar.
Op zich wel, ware het niet dat het nu de 3 ronde al weer is en de dip al een maand bezig is.

Gebruikte je die flessenwarmer ook echt dan?

Ik voel me soms zo'n ontaardde moeder.
M'n meisje is ruim drie maanden en ik kom aan met vragen als: 'Heb je een flessenwarmer nodig?'
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:26:01 #255
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81627827
Ik heb 'm gebruikt toen ik nog bv gaf maar sinds ik fv geef niet meer. Gewoon met de magnetron opwarmen. Straks op de boot (alleen koud water en stroom maar geen magnetron) ga ik 'm wel weer gebruiken.
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:28:08 #256
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81627913
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:26 schreef happyme28 het volgende:
Ik heb 'm gebruikt toen ik nog bv gaf maar sinds ik fv geef niet meer. Gewoon met de magnetron opwarmen. Straks op de boot (alleen koud water en stroom maar geen magnetron) ga ik 'm wel weer gebruiken.
In de caravan heb ik een boiler, ik hield de melk gewoon even onder de warme kraan..
pi_81628061
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:54 schreef Groofsken het volgende:
Ik ben er trouwens echt een hele trouwe plakker .

Ik maak voor elke maand een nieuwe map. En als de maand dan voorbij is, bestel ik de mooiste foto's en plak ik ze in. Eens per mnd, zit ik dus een avondje te plakken .
i'm impressed
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:36:22 #258
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_81628307
Wij gebruiken nog wel een flessenwarmer, maar geven natuurlijk ook moedermelk in de fles...
(moet wel eerlijk zeggen dat ik af en toe de flessenwarmer oversla en toch in de magnetron doe... )

foto's afdrukken doe ik niet veel; maar ik houd wel een digitaal fotoalbum bij, die ik binnenkort ga laten afdrukken. (heb al meer dan 60 pagina's)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_81628356
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:31 schreef lily het volgende:

[..]

i'm impressed
Me too... Netjes hoor Groofsken. Wij hebben ook veel foto's wel, verdeeld over 2 foto-camera kaartjes en 2 iphones... Die hebben we vervolgens ook weer op internet en pc's staan...
Ik wil er ooit nog een foto-album van maken, maar daarmee wacht ik nog even (misschien is 6 maanden wel een mooie mijlpaal). Ook wil ik van mijn blog dat ik tijdens de zwangerschap heb bijgehouden een "foto"boek maken en ook een boekje met alle dingen die we nu van het kdv terugkrijgen in het heen-en-weer boekje... leek me wel leuk.

Keshet, wij hebben geen flessenwarmer, we zijn dan ook vanaf geboorte aan de fv. Ik maak nu alle flesjes klaar met water uit de waterkoker, gemixt met koud water. In het begin wel magnetron, maar dit stond op het pak met comfort-voeding en ik vind het eigenlijk nog makkelijker ook...
pi_81628372
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:55 schreef amaranta het volgende:

[..]

zo van, ik wil 1 en 3 en 9, mat 30/50 cm
uh huh, maar daardoor heb ik dan wel weer zelf ook een pak afdrukken liggen. Dus ik ben dan toch een niet zo heel slechte moeder Mag Emma ze zelf inplakken als ze over een paar jaar zeurt dat ze zich verveelt. Das toch wel opvoedkundig verantwoord toch
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:51:46 #261
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81629079
Keshet, je mag bv niet in de magnetron opwarmen, dat moet dus echt in een flessenwarmer. Fv kan gewoon in de magnetron.
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:53:27 #262
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81629154
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:51 schreef mikoxx het volgende:
Keshet, je mag bv niet in de magnetron opwarmen, dat moet dus echt in een flessenwarmer. Fv kan gewoon in de magnetron.
Wel hoor...
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:55:38 #263
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81629256
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wel hoor...
Oh? Nou ja, dat is wat ons in verteld destijds... maar goed. ALs het wel mag, ben je helemaal klaar toch? Ik vind een flessenwarmer zo ontzettend lang duren.... en dan ook nog twee flessen... irritant
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:57:06 #264
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81629338
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:55 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Oh? Nou ja, dat is wat ons in verteld destijds... maar goed. ALs het wel mag, ben je helemaal klaar toch? Ik vind een flessenwarmer zo ontzettend lang duren.... en dan ook nog twee flessen... irritant
Je bent net zo lang bezig... Mag alleen op de laagste stand, steeds roeren om hotspots te voorkomen.. Dus het maakt geen tijdwinst ofzo...
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:57:51 #265
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81629383
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je bent net zo lang bezig... Mag alleen op de laagste stand, steeds roeren om hotspots te voorkomen.. Dus het maakt geen tijdwinst ofzo...
ah oke, dat wist ik niet. Dan is dus een flessenwarmer wel net zo handig. weer iets geleerd!
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:58:09 #266
265732 Keshet
pi_81629408
Nou scheelt het ook dat ik geen BV meer geef mikoxx.
Toch bedankt voor de tip!
  woensdag 19 mei 2010 @ 15:58:40 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_81629434
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:57 schreef mikoxx het volgende:

[..]

ah oke, dat wist ik niet. Dan is dus een flessenwarmer wel net zo handig. weer iets geleerd!
in geval van 2 flessen zou ik een pan warm water pakken en daar 2 flessen inzetten...
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:56:48 #268
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81632532
Uhmmzzz.. even een vraagje: hoe weet je of je kleine aan de diarree is of dat hij gewoon veel poepluiers heeft?

Daan is ivm heel moeilijk poepen over gegaan van Standaard fv naar Omneo/Standaard (4/2), dat ging eigenlijk steeds beter, maar nu is hij van 1 keer per 2 dagen heel moeilijk poepen (en constant krampen) naar zo'n 4/5 keer per dag dunne poepluiers. Nou heeft hij nog een beetje nasleep van zijn verkoudheid en dacht dat het misschien wat diarree kon zijn.

Zo niet, moet ik misschien iets minderen met de Omneo en het 50/50 gaan geven.
pi_81633636
diarree bij baby's is echt water zoals ik heb begrepen
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:21:28 #270
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81633902
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:54 schreef amaranta het volgende:
mijn schoonloeder haalt ze gewoon van het blog af. En drukt ze zelf af, levensgroot formaat en hangt ze in de gang ofzo.
Zo hebben wij bijvoorbeeld geen enkele trouwfoto in ons huis hangen, nog niet aan toegekomen. En heeft zij een canvas van onze trouwfoto van bijna zo'n 50 cm ofzo in dr huis.
Ben jij de schoonzus van wie ik niet wist dat ik haar had??
3!
pi_81636322
Hm, bergfoto's niet geslaagd...

Sorry
pi_81636374
Ik heb trouwens even gezocht en het is inderdaad talg en huidschilfers, maar dat gaat dan soms gisten
Behandelen doen ze pas als het huidje rood en geïrriteerd raakt of open gaat
pi_81636445
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:56 schreef happyme28 het volgende:
Uhmmzzz.. even een vraagje: hoe weet je of je kleine aan de diarree is of dat hij gewoon veel poepluiers heeft?

Daan is ivm heel moeilijk poepen over gegaan van Standaard fv naar Omneo/Standaard (4/2), dat ging eigenlijk steeds beter, maar nu is hij van 1 keer per 2 dagen heel moeilijk poepen (en constant krampen) naar zo'n 4/5 keer per dag dunne poepluiers. Nou heeft hij nog een beetje nasleep van zijn verkoudheid en dacht dat het misschien wat diarree kon zijn.

Zo niet, moet ik misschien iets minderen met de Omneo en het 50/50 gaan geven.
happy, bij Minke was het toen heel duidelijk, echt een laag slootje in de luier wat er ook uitstroomde zodra je de luier af probeerde te doen (heel prettig)... Beetje dun lijkt me niet zo erg maat misschien iets minder met de omneo? Probeer voor jezelf de juiste verhouding te vinden voor Daan.... Moeilijk maar wel te doen toch?
pi_81636662
Ow happy? Wij stappen nu over op 'gewone' voeding vanaf hypo-allergeen en hier gaat poepen ook ineens heel makkelijk
Elke dag iets van 3x en vrij dun, maar volgens mij is dat wel normaal zo
pi_81636923
Over die flessen, die mag je tegenwoordig toch gewoon handwarm uit de kraan halen?

We zijn bij opa en oma (En nee, ze heeft nog steeds geen operatie datum) En Rienk is helemaal blij en gelukkig met oma. Dat was eerst anders! En Oma is nu helemaal dolletjes met dr kleinzoon, ze is nu met hem naar buiten om hem de tuin te laten zien

Over een kwartier is mn vriend ook thuis, maar volgens mij vergeet ze gewoon te koken

Verder niet zo bijgelezen, sorry. Happy, kusje voor Daan!

Oh en Freecell, volgende keer inderdaad een ander cbmens vragen, wat een stomme koe!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')