Johhhh// het racismeprobleem zit hum bij jou tussen de oren... oa. kun je nooit in een paar minuten mijn postgeschiedenis goed doorlezen en nog minder kun je racisme vindenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:32 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Als ik jou post geschiedenis ga bekijken, vriend, ben jij dan altijd nogal negatief gekant tegen migratie, of alleen wanneer de migrant blank is?
Soort omgekeerd racisme, zeg maar?

Jij bent een racistquote:Op zondag 4 juli 2010 12:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Johhhh// het racismeprobleem zit hum bij jou tussen de oren... oa. kun je nooit in een paar minuten mijn postgeschiedenis goed doorlezen en nog minder kun je racisme vinden

Nogmaals: Wat bedoel je met een directe afstammeling? Iemand die ergens, van ooit Nederlandse voorouders had, zoals jij suggereerde? Dat kunnen er misschien wel honderden miljoenen zijn.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als ze een directe afstammeling van een Nederlandse emigrant zijn, een aanvraag doen en die aanvraag klopt wel

Lees gewoon wat er staat, dat is duidelijkquote:Op zondag 4 juli 2010 12:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nogmaals: Wat bedoel je met een directe afstammeling? Iemand die ergens, van ooit Nederlandse voorouders had, zoals jij suggereerde? Dat kunnen er misschien wel honderden miljoenen zijn.

En dat vind ik ook weinig haalbaar.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat Maradona betreft die suggereert niet de eis te stellen van "vergelijkbaar schuitje" .
De enigste eis voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit is het hebben van Nederlandse voorouders
In deze is dat in een land wonen wat met sneltreinvaart richting 3de wereld gaat.quote:Maar wat is "vergelijkbaar schuitje" ?
Ow, geen zorg, daar heeft de blanke bevolking in meerdere en mindere maten echt mee te maken.quote:Gediscrimineerd en vervolgd zijn vanwege je etnische afkomst ?
Qua dat laatste; de ervaringen met ZA'ers zijn nu al positief. Ik dacht dat Ahold zelfs call centers gericht op NL heeft in ZA.quote:Of vervolgd te zijn op grond van je geloof of politieke meningen.. .of sexuele geaardheid ?
En gediscrimineerd te zijn op grond van lichamelijke en geestelijke handicaps?
Hoeveel miljoen Nederlandse nazaten zijn er buiten Nederland en hoeveel kun je in potentie verwachten op grond van welke "schuitjes" ..En hoeveel kun je daadwerkelijk verwachten ?

Nee, dat vind ik niet. Leg nou gewoon simpel uit, want ik vind het niet erg duidelijk.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lees gewoon wat er staat, dat is duidelijk

Iedereen met Nederlands bloedquote:Op zondag 4 juli 2010 12:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet. Leg nou gewoon simpel uit.

Wat jammer dat je geen antwoord geeft. Ik had dat wel gewaardeerd. En ik had ook je geschiedenis nog niet gecontroleerd. Maar ik denk ik je kenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Johhhh// het racismeprobleem zit hum bij jou tussen de oren... oa. kun je nooit in een paar minuten mijn postgeschiedenis goed doorlezen en nog minder kun je racisme vinden

Wat, met bloedgroep NL? Je draait er weer omheen. Wat is Nederland bloed? Iemand die ergens, van ooit, een Nederlandse voorouder heeft?quote:Op zondag 4 juli 2010 12:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Iedereen met Nederlands bloed

Iemand die een afstammeling is van een Nederlandse emigrant in directe lijnquote:Op zondag 4 juli 2010 12:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat, met bloedgroep NL? Je draait er weer omheen. Wat is Nederland bloed? Iemand die ergens, van ooit, een Nederlandse voorouder heeft?

ik heb antwoord gegeven...quote:Op zondag 4 juli 2010 12:45 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Wat jammer dat je geen antwoord geeft. Ik had dat wel gewaardeerd. En ik had ook je geschiedenis nog niet gecontroleerd. Maar ik denk ik je ken

Stel dat je overgrootvader geboren is in Utrecht en emigreerde naar Zuid Afrika, hoeveel documenten denk je dat dan moet aanleveren om bloedband aan te tonen?quote:Op zondag 4 juli 2010 12:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik heb antwoord gegeven...
maar als je mijn postings hier goed lees.. ben ik niet tegen de mogelijkheid van politiek asiel aanvragen vanwege discriminatie in eigen land..... wel ben ik er tegen dat dit utiloopt op immigratie van miljoenen mensen .... en die gevaren zitten erin als je iedere Nederlandse nazaat het recht van wonen in Nederland garandeert dmv een vlot op te halen Nederlandse nationaliteit

Akkoord. Dus iedereen die ergens, van ooit een Nederlandse voorouder had. Dat kunnen er, denk ik dus, misschien wel honderden miljoenen zijn. Vind je eigenlijk niet dat dat een beetje te gek is? En onwerkbaar. Behalve de aantallen, gaat het hier dan om mensen die niets, helemaal niets met Nederland hebben.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Iemand die een afstammeling is van een Nederlandse emigrant in directe lijn

Rekenen was nooit je sterkst vak op school zo te zienquote:Op zondag 4 juli 2010 12:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Akkoord. Dus iedereen die ergens, van ooit een Nederlandse voorouder had. Dat kunnen er, denk ik dus, misschien wel honderden miljoenen zijn. Vind je eigenlijk niet dat dat een beetje te gek is?

Je draait er wéér omheen. Misschien dat ik het allemaal verkeerd begrijp. Dat kan, maar leg het dan uit, zou ik zeggen, leg uit waar ik fout zit. Als ik het niet verkeerd begrijp, dan heb je het over, nogmaals, gok ik zo, tientallen, zo niet honderden miljoenen mensen die volgens jou aanspraak kunnen maken op het Nederlandschap. Ik vind dat tamelijk onwerkbaar.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Rekenen was nooit je sterkst vak op school zo te zien

Waarom?quote:Op zondag 4 juli 2010 12:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je draait er wéér omheen. Misschien dat ik het allemaal verkeerd begrijp. Dat kan, maar leg het dan uit, zou ik zeggen, leg uit waar ik fout zit. Als ik het niet verkeerd begrijp, dan heb je het over, nogmaals, gok ik zo, tientallen, zo niet honderden miljoenen mensen die volgens jou aanspraak kunnen maken op het Nederlandschap. Ik vind dat tamelijk onwerkbaar.

Nou, ten eerste omdat ik denk dat bewijs lastig te verkrijgen is. Dat, echter, maakt het weer gemakkelijker: niemand kan het bewijzen. Ten tweede is 'onwerkbaar' eigenlijk een verkeerd woord, daar het meer theoretisch is. Maar ik kan dus concluderen dat je het met me eens bent dat het hier potentiëel om honderden miljoenen mensen gaat?quote:

Het potientieel is het aantal mensen dat een aanvraag doet en dat zijn er geen honderden miljoenenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, ten eerste omdat ik denk dat bewijs lastig te verkrijgen is. Dat, echter, maakt het weer gemakkelijker: niemand kan het bewijzen. Ten tweede is 'onwerkbaar' eigenlijk een verkeerd woord, daar het meer theoretisch is. Maar ik kan dus concluderen dat je het met me eens bent dat het hier potentiëel om honderden miljoenen mensen gaat?

Nee, je kwam met blabla dat het in mijn hoofd zat.quote:
 Wat vind je er dan van?
 Wat vind je er dan van?Nou, dat eerste is niet verkeerdquote:maar als je mijn postings hier goed lees.. ben ik niet tegen de mogelijkheid van politiek asiel aanvragen vanwege discriminatie in eigen land..... wel ben ik er tegen dat dit utiloopt op immigratie van miljoenen mensen .... en die gevaren zitten erin als je iedere Nederlandse nazaat het recht van wonen in Nederland garandeert dmv een vlot op te halen Nederlandse nationaliteit
 Kom maar op met die categorale asieltoekenning voor Afrikaners.
 Kom maar op met die categorale asieltoekenning voor Afrikaners.

Wel, goed, maar het geldt kortom voor potentieel honderden miljoenen mensen. Ik vind het daarom een belachelijk voorstel.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het potientieel is het aantal mensen dat een aanvraag doet en dat zijn er geen honderden miljoenen

idd.. daar gaat mijn discussie met Maradonna in zijn kern ook overquote:Op zondag 4 juli 2010 12:43 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En dat vind ik ook weinig haalbaar.
het gaat om welke criteria stel je voor politiek asiel van Nederlandse nazaten..quote:In deze is dat in een land wonen wat met sneltreinvaart richting 3de wereld gaat.
Niet alleen blanke mensen.... maar etnische discriminatie voeg je toe als eis voor Nederlandse nazaten ?quote:Ow, geen zorg, daar heeft de blanke bevolking in meerdere en mindere maten echt mee te maken.
Dan heb je nog een eis eraan gekoppeld: de nazaat moet goed zijn voor de economie.quote:Mijn insteek is 2-ledig: enerzijds dat ik die soort 'bloed-band' erken, en dat ik het zie als een mogelijkheid om mensen binnen te halen die kunnen contribueren aan de economie.

Waarom?quote:Op zondag 4 juli 2010 12:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, goed, maar het geldt kortom voor potentieel honderden miljoenen mensen. Ik vind het daarom een belachelijk voorstel.

Ik ben bang dat je in geval Afrikaners goed op miljoen + kan rekenen hoor. De echte blanke elite is al heel lang z'n spullen aan het pakken en gaat bv naar de VS. Alleen het gros der Afrikaners zitten in de middenklasse en daar onder. Die kunnen niet naar de VS en zouden hier graag komen. Ik zou ze welkom heten maar dat terzijde.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het potientieel is het aantal mensen dat een aanvraag doet en dat zijn er geen honderden miljoenen

Omdat het daarmee de kwaliteit van de maatregel verwatert tot niets: het gaat over zoveel mensen, dat het 'Nederlandse' tamelijk vergezocht is.quote:
Dat kan. Leg maar uit.quote:Je kan niet tellen overigens

De schatting is dat er ongeveer 1 miljoen Afrikaners zijn vertrokken sinds de afschaffing van de apartheidquote:Op zondag 4 juli 2010 13:01 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je in geval Afrikaners goed op miljoen + kan rekenen hoor. De echte blanke elite is al heel lang z'n spullen aan het pakken en gaat bv naar de VS. Alleen het gros der Afrikaners zitten in de middenklasse en daar onder. Die kunnen niet naar de VS en zouden hier graag komen. Ik zou ze welkom heten maar dat terzijde.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |