In die categorie vallen ook ongetwijfeld mensen die qua afkomst weliswaar afrikaans zijn maar bijvoorbeeld als generaties engels spreken. Op zich ook geen ramp, maar toch.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is niet moeilijk, je geeft gewoon iedereen met directe afstamming van een Nederlandse emigrant recht om de Nederlandse nationaliteit terug te krijgen
De meeste Afrikaners spreken Afrikaans en als ze alleen Engels praten is er ook geen probleemquote:Op zondag 4 juli 2010 12:13 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
In die categorie vallen ook ongetwijfeld mensen die qua afkomst weliswaar afrikaans zijn maar bijvoorbeeld als generaties engels spreken. Op zich ook geen ramp, maar toch.
Ik vind wel dat onze overheid er open voor moet staan. Als je ziet hoe hyper-crimineel zuid-afrika is, en verhoudingsgewijs hoe vaak Afrikaners slachtoffer zijn van die criminaliteit.
Je kunt zonder moeilijk te doen ook gewoon op Wikipedia kijken.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zover ik je snap wil je iedere Zuid-Afrikaan met ergens Nederlandse voorouders de Nederlandse nationaliteit geven... en daarmee het recht garanderen te wonen in Nederland.
Ik zat net op wiki te kijken en wiki zegt dat er 49 miljoen Zuid-Afrikanen zijn en 13% spreken Afrikaans.
Even met de natte vinger inschatten : als de helft van die 13% Nederlandse voorouders heeft, dan is dat 3,2 miljoen mensen ...Misschien is dat een te hoge schatting en moet je dit stellen op 1,6 miljoen.. of misschien is het toch allemaal te laag en moet je eerder denken aan 4,8 miljoen mensen.
1,6 milj of 4,8 milj.... in potentie kan dit eindigen in massa-immigratie
En waarom alleen Zuid -Afrika?
Er wonen nog 20 of 30 miljoen mensen buiten Nederland over de hele wereld die Nederlandse voorouders hebben ?
Ruw weg ook 1 miljoen Afrikaner gezinnen(aanvraag gaat per gezin)quote:Op zondag 4 juli 2010 12:15 schreef superworm het volgende:
[..]
Je kunt zonder moeilijk te doen ook gewoon op Wikipedia kijken.
The 2009 midyear estimated figures for the other categories were Black African at 79.3%, White at 9.1%, Coloured at 9.0%, and Indian or Asian at 2.6%.
9.1 procent * 49 miljoen is ruwweg 5 miljoen man.
Nee, inderdaad, kijken we naar die mensen die economisch high potential kunnen zijn is engels spreken niet echt een probleem, is waar. En als die mensen zelfs maar vaag een paar woordjes afrikaans spreken, kunnen ze nog steeds heel snel nederlands leren.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De meeste Afrikaners spreken Afrikaans en als ze alleen Engels praten is er ook geen probleem
High potientals zijn juist de mensen die de verstandelijke vermogens hebben om zo'n procedure tot een goed einde te brengen en het nut er van in te zienquote:Op zondag 4 juli 2010 12:19 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, kijken we naar die mensen die economisch high potential kunnen zijn is engels spreken niet echt een probleem, is waar. En als die mensen zelfs maar vaag een paar woordjes afrikaans spreken, kunnen ze nog steeds heel snel nederlands leren.
Maar een categoriale asiel toekenning zou moeilijk worden denk ik. Beter op een case per case basis. Wel met een intentie tot toelating.
Wat mij betreft zouden we ook andere mensen die nederlandse nazaten zijn, en in een vergelijkbaar schuitje zitten dat toe moeten kennen. Maar dat is ook vanuit het perspectief dat het Nederlanderschap ook in het verleden wat waard mag zijn en dat je daar als het aan mij ligt inderdaad wel wat verworvenheden aan mag ontlenen.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is een leeg antwoord zo. Je onderbouwt niks . Probeer jij nog eens een keer dat sommetje te weerleggen..
En wat van al die Nederlandse nazaten over de gehele wereld? Die gun je dat recht op Nederlandse nationalitet niet... waarom niet ?
Het plan geldt voor iedereen met directe afstammeling van een Nederlandse emigrantquote:Op zondag 4 juli 2010 12:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Wat mij betreft zouden we ook andere mensen die nederlandse nazaten zijn, en in een vergelijkbaar schuitje zitten dat toe moeten kennen. Maar dat is ook vanuit het perspectief dat het Nederlanderschap ook in het verleden wat waard mag zijn en dat je daar als het aan mij ligt inderdaad wel wat verworvenheden aan mag ontlenen.
Ik weet het zal wel erg 'fout' en bijna 'racistisch' zijn, ik had vast dikke vriendjes met je kunnen worden als ik hard die nazaten van NL de deur had gewezen en anderzijds mijn ruimdenkendheid had geëtaleerd had door me sterk te maken voor nog een paar 100.000 economische gelukzoekers die kansloos zijn en alleen maar kosten
je onderbouwt niks...maar je vlucht weg in arrogantiequote:Op zondag 4 juli 2010 12:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het doet er niet toe hoeveel er zijn maar hoeveel een aanvraag doen.
Je kan niet lezen, of je hebt het iq van een visstick en begin je beu te worden
Ik stop met discussieren met een zwakzinnigequote:Op zondag 4 juli 2010 12:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je onderbouwt niks...
in beginsel heb je het over massa-immigratie van een paar miljoen mensen .. daar kan het heengaan als de situatie drastisch verandert in Zuid -Afirka.... en je kunt nooit zinnige inschattingen over het aantal aanvragen maken als je de omvang van de gehele doelgroep niet wilt weten en vragen daarover onder tafel schuift.
Ook al is het aantal aanvragen 20% van de gehele groep -ingeschat op 4,8 milj- .. dan heb je het nog over 1 miljoen mensen .. dat is massa-immigratie.
Je weet ook geen antwoord op de vraag.. waarom alleen Zuid Afrika... terwijl er nog veel meer mensen van Nederlandse afkomst over de gehele wereld zijn..
Mwah, high is in deze niet eens super-high. Het bemachtigen en vast houden van een baan is al high genoeg. Ik heb trouwens professioneel al meerdere malen met ZA'ers te maken gehad, varierend van al langer hier en perfect NL sprekend, tot relatief vers van de boot. En die verse spraken ook nog geen NL, maar gewoon Afrikaans. En het grappige is dat je dat prima verstaatquote:Op zondag 4 juli 2010 12:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
High potientals zijn juist de mensen die de verstandelijke vermogens hebben om zo'n procedure tot een goed einde te brengen en het nut er van in te zien
Ja, zoiets. Klinkt niet slecht in ieder geval.quote:Desnoods kan je ook Zuid Afrikanen binnenlaten op een MVV/werkvergunning en recht geven op een versnelde procedure tot het Nederlandsschap(met behoudt van de Zuid Afrikaanse nationaliteit)
zoals ik al zei..... je weet geen goed antwoord te formuleren en dan vlucht je weg in arrogantie ...én scheldwoordenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik stop met discussieren met een zwakzinnige
Wel, ik heb alleen geen zin om alles 5 keer te herhalen omdat jij zwakzinnig bentquote:Op zondag 4 juli 2010 12:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
zoals ik al zei..... je weet geen goed antwoord te formuleren en dan vlucht je weg in arrogantie ...én scheldwoorden
Ik denk dat vele tientallen miljoenen mensen op aarde een Nederlandse overgrootoma-iets hebben. Dat gaat een mooi zooitje worden.quote:Op zondag 4 juli 2010 01:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad een bloedband
Als ik jou post geschiedenis ga bekijken, vriend, ben jij dan altijd nogal negatief gekant tegen migratie, of alleen wanneer de migrant blank is?quote:
Allemaal directe afstammelingen?quote:Op zondag 4 juli 2010 12:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat vele tientallen miljoenen mensen op aarde een Nederlandse overgrootoma-iets hebben. Dat gaat een mooi zooitje worden.
Maar dat lijkt niet haalbaar hé. En hoever terug wil je gaan kijken. Bedenk bijvoorbeeld dat een goeie 30% van alle amerikanen ook van NL afkomst is.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het plan geldt voor iedereen met directe afstammeling van een Nederlandse emigrant
Dat is volgens mij onjuist:quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:52 schreef Tarak het volgende:
Overigens zijn hier voor het eerst concentratiekampen gebruikt. De Engelsen gebruikten de concentratiekampen tegen de Boeren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fort_Cassquote:Fort Cass, established in 1835, was an important site during the Cherokee removal known as the Trail of Tears. Located on the Hiwassee River in present-day Charleston, Tennessee, it housed a garrison of United States troops and watched over the largest concentration of internment camps where Cherokee were kept during the summer of 1838 before starting the main trek west to Indian Territory. The camps stretched for many miles through the valley south of Fort Cass toward present-day Cleveland, Tennessee.
The Cherokee population had been spread over a region that included southeast Tennessee, southwest North Carolina, northern Georgia, and northeast Alabama. The first stage of the removal process was to gather the Cherokee into a few fortified encampments or "emigration depots", the largest of which was Fort Cass. Other depots were located at Ross's Landing (Chattanooga, Tennessee) and Fort Payne, Alabama. Fort Butler served as the military headquarters in North Carolina.
http://en.wikipedia.org/w(...)ke_of_Rub%C3%AD#Cubaquote:After Marshal Campos had failed to pacify the Cuban rebellion, the Conservative government of Antonio Cánovas del Castillo sent out Weyler. This selection met the approval of most Spaniards, who thought him the proper man to crush the rebellion. While serving as a Spanish general, he was called "Butcher Weyler" because hundreds of thousands of people died in his concentration camps.
He was made governor of Cuba with full powers to suppress the insurgency (rebellion was widespread in Cuba) and restore the island to political order and its sugar production to greater profitability. Initially, Weyler was greatly frustrated by the same factors that had made victory difficult for all generals of traditional standing armies fighting against an insurgency. While the Spanish troops marched in regulation and required substantial supplies, their opponents practiced hit-and-run tactics and lived off the land, blending in with the non-combatant population. He came to the same conclusions as his predecessors as well--that to win Cuba back for Spain, he would have to separate the rebels from the civilians by putting the latter in safe havens, protected by loyal Spanish troops. By the end of 1897, General Weyler had relocated more than 300,000 into such "reconcentration camps." Weyler learned this tactic from the campaign of General Sherman while assigned to the post of military attaché in the Spanish Embassy in Washington D.C.. However, many mistakenly believe him to be to the origin of such tactics after it was later used by the British in the Second Boer War and later evolved into a designation to describe the concentration camps of the 20th century regimes of Hitler and Stalin. Although he was successful moving vast numbers of people, he failed to provide for them adequately. Consequently, these areas became cesspools of hunger and disease, where many hundreds of thousands died.
Er zijn zoveel mogelijkhedenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:30 schreef SeculasStatius het volgende:
Ja, zoiets. Klinkt niet slecht in ieder geval.
Direct? Wat bedoel je met direct? Jij hebt het over een ver Nederlandse familielid, en dat dat genoeg is voor de Nederlandse nationaliteit.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Allemaal directe afstammelingen?
Het is geen 30%quote:Op zondag 4 juli 2010 12:33 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar dat lijkt niet haalbaar hé. En hoever terug wil je gaan kijken. Bedenk bijvoorbeeld dat een goeie 30% van alle amerikanen ook van NL afkomst is.
Denk er nog eens over na, het is echt heel makkelijkquote:Op zondag 4 juli 2010 12:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Direct? Wat bedoel je met direct? Jij hebt het over een ver Nederlandse familielid, en dat dat genoeg is voor de Nederlandse nationaliteit.
Wat Maradona betreft die suggereert niet de eis te stellen van "vergelijkbaar schuitje" .quote:Op zondag 4 juli 2010 12:25 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Wat mij betreft zouden we ook andere mensen die nederlandse nazaten zijn, en in een vergelijkbaar schuitje zitten dat toe moeten kennen. Maar dat is ook vanuit het perspectief dat het Nederlanderschap ook in het verleden wat waard mag zijn en dat je daar als het aan mij ligt inderdaad wel wat verworvenheden aan mag ontlenen.
Ik heb er over nagedacht, ik weet nog steeds niet wat je bedoeld. Er zijn, vermoed ik, vele tientallen miljoenen mensen op aarde met een Nederlandse voorouder, zo niet honderden miljoenen, mogen zij allemaal de Nederlandse nationaliteit krijgen?quote:Op zondag 4 juli 2010 12:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Denk er nog eens over na, het is echt heel makkelijk
Als ze een directe afstammeling van een Nederlandse emigrant zijn, een aanvraag doen en die aanvraag klopt welquote:Op zondag 4 juli 2010 12:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik heb er over nagedacht, ik weet nog steeds niet wat je bedoeld. Er zijn, vermoed ik, vele tientallen miljoenen mensen op aarde met een Nederlandse voorouder, zo niet honderden miljoenen, mogen zij allemaal de Nederlandse nationaliteit krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |