heb ik gedaan. Keurig in een brief.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:48 schreef Maanvis het volgende:
Ik denk dat de kortste weg richting een goed antwoord eigenlijk gewoon een telefoontje naar DUO is.
Mocht dat niet bevredigend zijn dan kun je altijd zeggen dat je juridisch advies gaat inwinnen over de zaak in kwestie; wat dus jouw topique in WGR eigenlijk is.
Ik denk eigenlijk dat ze gewoon zullen zeggen dat de sanctie kwijtgescholden wordt, wat je dan ook netjes op schrift moet vragen.
zo 100 euro.quote:
Zo, das me een stevig rentepercentage of een stevig boetebedrag...quote:
met alle uitwonende gelden die ik moet gaan terugbetalen terwijl ik daadwerkelijk aantoonbaar uitwonend ben geweest valt het nog in het niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:01 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Zo, das me een stevig rentepercentage of een stevig boetebedrag...
En volgens mij mag het wel, rente rekenen, maar vraag me niet om een bron
Dat valt op zich wel mee, ze werken namelijk met regio kantoren en dat is best een persoonlijk contact.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:01 schreef One_of_the_few het volgende:
Nadeel, zij hebben een heel ambtenaren apparaat waarin ze je van kastje naar muur kunnen sturen en ik ben geen kapitaalkrachtige student dat ze even voor de rechter daagt.
ik doe tot nu toe alles via een kantoor. 1x erg goed geholpen, waar ik hem ook uitgebreid voor heb bedankt. als het goed gaat zeg ik het ook.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:10 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat valt op zich wel mee, ze werken namelijk met regio kantoren en dat is best een persoonlijk contact.
Heb je al een mail gestuurd met een duidelijk uitleg en alle gegevens? Dan is het volgens mij in jouw voordeel snel opgelost. En anders via de klachtenprocedure een telefonisch consult regelen?
ik ben nu alles op een rij aan het zetten en her en der info aan het verzamelen. Ik doe TU, echt verstand van rechten heb ik niet. Vandaar dat ik ook even hier ben. Regiokantoor is 2 minuten lopen gelukkig. Daar ga ik morgen heen.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:19 schreef willempjewever het volgende:
ik zou er nog eens langsgaan (regio kantoor) als dat in de buurt is. Telefonisch is het lastig te regelen als ik het zo lees.
Hier op fok zit ook een medewerkster van de ib-groep trouwens. Maar gezien jouw topictitel zal ze dit topic niet ontdekken...
ik ga het even narekenen.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:37 schreef SemperFii het volgende:
Het wettelijke rentepercentage is op het moment 3%. Dan zou 100 euro een openstaand bedrag betekenen van ¤ 10.300,- . Dit is echter dan het rentepercentage voor een jaar en niet voor 2 weken, dus of je hebt tonnen schuld, hun berekening klopt niet of 100 euro is BS.
Je kan zelf checken via "mijn IBG" (zal nu wel "Mijn DUO" zijn) welk adres bij DUO bekend is.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:45 schreef One_of_the_few het volgende:
Bleek mijn huisnummer niet correct te staan. Maar hoe kan ik dat weten?
Ik heb dat ook beide gedaan.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Je kan zelf checken via "mijn IBG" (zal nu wel "Mijn DUO" zijn) welk adres bij DUO bekend is.
overigens, ben je volgensmij zelf verantwoordelijk om je adres door te geven aan DUO en gemeente is dat niet.
Je had dus zelf je nieuwe adres én aan de gemeente én aan DUO moeten doorgeven.
omdat ik bezwaar maak tegen een beslissing en voordat het bezwaar is afgehandeld ze zelf al handelen alsof het bezwaar is afgehandeld.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:09 schreef Cothen het volgende:
Tja, wat is dan het probleem dat ze rente rekenen? Als ze straks hebben bedacht dat ze zelf verkeerd zaten komt dat allemaal weer te vervallen.
Het komt voor dat bezwaar de betaling opschort (staat vast in de ontvangstbevestiging of bij de voorwaarden van indienen van bezwaar: ff opzoeken!).quote:Op maandag 17 mei 2010 16:10 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
omdat ik bezwaar maak tegen een beslissing en voordat het bezwaar is afgehandeld ze zelf al handelen alsof het bezwaar is afgehandeld.
en ze zeggen nu dus dat ze niet fout halen. Dus ik moet de volgende keer als ze zeggen dat iets goed geregeld is nu, ze niet geloven? Wat had ik anders kunnen doen na het bericht dat ze zeggen dat alles nu goed is?
bedankt.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het komt voor dat bezwaar de betaling opschort (staat vast in de ontvangstbevestiging of bij de voorwaarden van indienen van bezwaar: ff opzoeken!).
Daarnaast krijg je normailter je geld terugbetaald (soms met wettelijke rente) als je in het gelijk wordt gesteld.
Als jouw verhaal hierboven klopt, dan zou je in het gelijk gesteld moeten worden. Tenzij er wetten/regelingen zijn waaruit iets anders blijkt. Daar moet je dus eigenlijk beginnen. Of ga naar een Juridisch Loket/Bureau Rechtshulp.
Bedankt.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
Bezwaar schort de initiele beslissing niet op (tenzij het nadrukkelijk staat op het formulier). Oftewel je moet gewoon meteen betalen helaas. Zou je in het gelijk gesteld worden, dan zou je uiteraard eveneens het bedrag met rente daarna terug krijgen.
De wettelijke rente begint overigens pas te lopen na ingebreke stelling (afloop fatale termijn). Je zou hier dus kunnen zeggen na de eerst genoemde 4 werken.
Overigens zou ik gewoon in beroep gaan. (Let wel op dat daar kosten aan verbonden zijn),
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |