bron:http://www.nu.nl/wetenschap/2248706/ivf-straks-beter-voortplantingsmiddel-dan-seks.htmlquote:AMSTERDAM – Kunstmatige bevruchting via een reageerbuis zal in de toekomst een succesvoller voortplantingsmiddel zijn dan seks. Dat beweren Australische wetenschappers in een nieuwe studie.
Vooral dertigers en veertigers zullen volgens onderzoekers van de Murdoch Universiteit in Perth over vijf tot tien jaar vaker voor een ivf-behandeling kiezen om kinderen te verwekken, dan voor seks.
Een reageerbuisbevruchting zal in de toekomst waarschijnlijk zelfs een slagingskans van 100 procent hebben, zo schrijven de onderzoekers in het wetenschappelijk tijdschrift Reproductive Biomedine Online.
Daarmee zou een ivf-behandeling een veel effectiever voortplantingsmiddel worden dan seks. Zelfs jonge vrouwen hebben elke maand slechts een kans van één op vier om zwanger te geraken. Vrouwen die ouder zijn dan 35 hebben elke maand een kans van ongeveer één op tien.
Veehouderij
De voorspellingen van de wetenschappers zijn deels gebaseerd op ontwikkelingen in de veehouderij. Bij de kunstmatige bevruchting van boerderijdieren worden op dit moment al slagingspercentages van tegen de 100 procent gehaald.
“In die fase zitten we nog niet bij mensen”, verklaart hoofdonderzoeker John Yovich in de Britse krant The Sunday Times. “Maar we gaan er wel naar toe."
Eicel
Vooral technieken zoals intracytoplasmatische sperma-injectie bieden volgens de wetenschapper veel perspectief. Bij deze vorm van kunstmatige bevruchting wordt een spermacel rechtstreeks ingebracht in een eicel.
"Natuurlijke reproductie is eigenlijk maar een zeer inefficiënt proces", aldus Yovich. "Binnen vijf tot tien jaar zullen alle koppels die de veertig naderen een ivf-behandeling ondergaan als ze een kind willen
Tot je zelf ooit onverhoopt in een dergelijke situatie terecht komt .quote:Op maandag 17 mei 2010 13:39 schreef -Techno- het volgende:
Beter schaffen ze dat hele ivf af.... er zijn al genoeg mensen op de wereld. Als de natuur "beslist" dat je niet op een normale/natuurlijke manier kinderen kan krijgen, dan krijg je ze maar niet.
Jij kent mij ook echt hequote:Op maandag 17 mei 2010 13:44 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Tot je zelf ooit onverhoopt in een dergelijke situatie terecht komt .
Dan is het : Ja dokter , graag dokter![]()
ivf is niet dat je géén kinderen kunt krijgen gast . Weet je überhaupt wel wat het wel is ?quote:Op maandag 17 mei 2010 13:45 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Jij kent mij ook echt he![]()
Als in de toekomst blijkt dat we geen kinderen kunnen krijgen dan gaan we voor adoptie en anders niks.
Nee dat noemen ze onvruchtbaarheid. Ivf is een middel/techniek die mensen gebruiken als ze moeite hebben om op een natuurlijke wijze zwanger te worden.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:47 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
ivf is niet dat je géén kinderen kunt krijgen gast . Weet je überhaupt wel wat het wel is ?
egoist.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:36 schreef Netsplitter het volgende:
Nu wordt de kans nog kleiner dat het uit het basispakket opzout.
Idd.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:39 schreef -Techno- het volgende:
Beter schaffen ze dat hele ivf af.... er zijn al genoeg mensen op de wereld. Als de natuur "beslist" dat je niet op een normale/natuurlijke manier kinderen kan krijgen, dan krijg je ze maar niet.
Want?quote:
zo zijn er zat zaken in het basispakket waar niet iedereen wat aan heeft. zullen we dat dan maar ook afschaffen? niet-rokers betalen ook voor de longtransplantaties van verstokte rokers of de nieuwe lever van een alcoholist.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Want?
Waarom moet ik betalen voor iemand anders z'n baby?
Krijg ik dan een bezoeksregeling?
Kraamzorg mogen ze er van mij ook meteen uit halen.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:06 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
zo zijn er zat zaken in het basispakket waar niet iedereen wat aan heeft. zullen we dat dan maar ook afschaffen?
welkom in het sociale stelsel
Maar ff hequote:Op maandag 17 mei 2010 14:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Want?
Waarom moet ik betalen voor iemand anders z'n baby?
Krijg ik dan een bezoeksregeling?
Geef daar dan eens goede argumenten voor dan? Omdat jij misschien niet in een levensfase bent dat jij kraamzorg nodig hebt, moet het dan gelijk maar afgeschaft worden?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kraamzorg mogen ze er van mij ook meteen uit halen.
Maar dat moet betaalbaar blijven omdat iedereen blijkbaar kinderen wil/moet hebben.
Ik vind dus van niet.
Ho ho, geen ballen is geen kinderen he.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:11 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Maar ff he
Als jij teelbalkanker krijgt ben je toch ook blij dat het in het pakket zit en de vrouwen niet massaal hebben besloten hier geen premie voor wensen te betalen omdat het niet relevant is![]()
Zoiets is toch collectief gewoon , de een heeft dit nodig een ander weer andere zorg
Medische zorg zorg voorkomt dood, handicaps, en pijn.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:06 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
zo zijn er zat zaken in het basispakket waar niet iedereen wat aan heeft. zullen we dat dan maar ook afschaffen? niet-rokers betalen ook voor de longtransplantaties van verstokte rokers of de nieuwe lever van een alcoholist.
welkom in het sociale stelsel
Als je ze al gehad heb dan . Weet ik veel , stel je bent 50quote:Op maandag 17 mei 2010 14:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ho ho, geen ballen is geen kinderen he.
Het hoeft niet afgeschaft te worden, alleen niet in het basispakket, maar in de + pakketten.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:12 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Geef daar dan eens goede argumenten voor dan? Omdat jij misschien niet in een levensfase bent dat jij kraamzorg nodig hebt, moet het dan gelijk maar afgeschaft worden?
Teelbalkanker is dodelijk.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:13 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Als je ze al gehad heb dan . Weet ik veel , stel je bent 50![]()
Ik zou blij zijn dat het in het pakket zit iig
Borstvergroting zit ook niet in het pakket. Toch zijn er massa's vrouwen die denken dat ze het nodig hebben. Zullen we borstvergroting dan ook maar collectief verzorgen?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:11 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Maar ff he
Als jij teelbalkanker krijgt ben je toch ook blij dat het in het pakket zit en de vrouwen niet massaal hebben besloten hier geen premie voor wensen te betalen omdat het niet relevant is![]()
Zoiets is toch collectief gewoon , de een heeft dit nodig een ander weer andere zorg
Geef eens goede voorbeelden van succesvolle vormen van 'vrije marktwerking'. In de zorg werkt het niet, en op bv de energiemarkt ook niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het hoeft niet afgeschaft te worden, alleen niet in het basispakket, maar in de + pakketten.
Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze het willen of niet.
Men wilde een vrije marktwerking, dan hoort dit daar ook bij.
What's next . Steunkousen en rollator ook maar uit het basispakket ?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het hoeft niet afgeschaft te worden, alleen niet in het basispakket, maar in de + pakketten.
Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze het willen of niet.
Men wilde een vrije marktwerking, dan hoort dit daar ook bij.
Ik wilde sowieso dit gehele nieuwe stelsel niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:15 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Geef eens goede voorbeelden van succesvolle vormen van 'vrije marktwerking'. In de zorg werkt het niet, en op bv de energiemarkt ook niet.
Dus alleen de allerrijksten krijgen de beste zorg ?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:15 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Borstvergroting zit ook niet in het pakket. Toch zijn er massa's vrouwen die denken dat ze het nodig hebben. Zullen we borstvergroting dan ook maar collectief verzorgen?
Vanuit jouw perspectief wellicht niet . Een stel met kinderwens zal dit anders zien .quote:Op maandag 17 mei 2010 14:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik wilde sowieso dit gehele nieuwe stelsel niet.
Om meerdere redenen.
Maar ook voor het nieuwe systeem was ik al tegen ivf enzo in het basispakket omdat het geen primaire zorg is.
Wat bedoel je met "de beste zorg"?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:18 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dus alleen de allerrijksten krijgen de beste zorg ?
Duurste pakketten zullen door individualisering onbetaalbaar worden . Dus dan kunnen alleen mensen die voldoende geld op de bank hebben bij een privé kliniek terecht kunnen met hun kinderwensquote:
Jullie zien het verschil niet tussen ziektes genezen en pijn verlichten aan de ene kant en wensen vervullen aan de andere kant.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:18 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dus alleen de allerrijksten krijgen de beste zorg ?
Sinds wanneer meet men de kwaliteit van leven aan het hebben van kinderen?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:19 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Vanuit jouw perspectief wellicht niet . Een stel met kinderwens zal dit anders zien .
Het gaat natuurlijk (behalve de levensbedreigende zorg die niet ter discussie staat) ook een kwestie van kwaliteit van leven .
Beetje cru dat alleen de rijken dan op den duur recht op kwaliteit van leven hebben ...
Een aantal behandelingen per kalenderjaar ja.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:22 schreef Netsplitter het volgende:
En ja, ik weet dat er maar een bepaald aantal behandelingen vergoed worden.
JOUW kwaliteit niet ! Iedereen is verplicht een zorgverzekering te hebben in dit land en voor velen zal dit wél van groot belang zijnquote:Op maandag 17 mei 2010 14:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sinds wanneer meet men de kwaliteit van leven aan het hebben van kinderen?![]()
Dan mag ik wel gaan doorneuken....
Er zijn ook genoeg mensen die zich er bij neerleggen dat het op de normale manier nooit van gaat komen, dus gaan adopteren.
En er zijn mensen die tig ivf behandelingen krijgen en nog steeds niet zwanger kunnen worden.
Moet dat dan tot in den treurigheid door gaan?
En ja, ik weet dat er maar een bepaald aantal behandelingen vergoed worden.
Dan moet je ook geen kinderen adopteren.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef -Techno- het volgende:
Kinderen krijgen is een geschenk, niet een recht.
Waarom niet? Betaal jij er aan mee dan?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:37 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Dan moet je ook geen kinderen adopteren.
Kinderen zijn geen primaire levensbehoefte.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
JOUW kwaliteit niet ! Iedereen is verplicht een zorgverzekering te hebben in dit land en voor velen zal dit wél van groot belang zijn
Leuk gaan we democratisch kijken wat we wel of niet in het pakket gooien. Ik ozu zeggen aangezien de geboortebeperkende maatregelen ook al uit het pakket gegooit zijn is het ook logisch dat IVF eruit verdwijnt.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
JOUW kwaliteit niet ! Iedereen is verplicht een zorgverzekering te hebben in dit land en voor velen zal dit wél van groot belang zijn
Dat dus!quote:Op maandag 17 mei 2010 14:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kinderen zijn geen primaire levensbehoefte.
Goede zorg wel.
Veel mensen vinden een auto ook een primaire levensbehoefte.
Zullen we dat ook maar in het basispakket vrotten?
Fixed.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef -Techno- het volgende:
Kinderen krijgen is een verantwoordelijkheid, niet een recht.
En waarom zou zorg alleen uit hulp in een levensbedreigende situatie mogen bestaan ? We leven hier niet in een of ander apenland waar je pas een bed krijgt als je acuut dreigt te sterven hoorquote:Op maandag 17 mei 2010 14:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kinderen zijn geen primaire levensbehoefte.
Goede zorg wel.
Veel mensen vinden een auto ook een primaire levensbehoefte.
Zullen we dat ook maar in het basispakket vrotten?
Op welke manier haal je de natuurlijke selectie precies onderuit dan ?quote:Op maandag 17 mei 2010 16:25 schreef -Techno- het volgende:
Sowieso snap ik niet waarom ivf "beter" is dan de reguliere methode. Met ivf haal je de natuurlijke selectie geheel onderuit. Ik zie niet in waarom dat goed zou zijn.
Nou nou, dus alleen mensen met een flinke spaarcent mogen kinderen hebben d.m.v. adoptie.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:40 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Waarom niet? Betaal jij er aan mee dan?
Het mooie is dat wij mensen net zo veel deel uitmaken van de 'natuur' als ieder ander wezen.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:26 schreef crazy987 het volgende:
[..]
bron:http://www.nu.nl/wetenschap/2248706/ivf-straks-beter-voortplantingsmiddel-dan-seks.html
now where's the fun in that?
Imho gewoon de natuur zijn gang laten gaan.
sommige mensen horen gewoon geen kinderen te krijgen
Het is belachelijk en 3 stappen terug in de beschaving hoe hersenloos sommig volk hier denkt maatschappelijke problemen op te lossen .quote:Op maandag 17 mei 2010 16:34 schreef TimeJumper het volgende:
Misschien moet je de ziektes uitkiezen bij het basispakket, waar je verzekerd voor wil worden.
Een soort bingo
[..]
Nou nou, dus alleen mensen met een flinke spaarcent mogen kinderen hebben d.m.v. adoptie.
Want zo'n adoptie kost nogal niet wat.
Lekker ben jij.
Het is de schuld van de regeringmet hun postbus 51 "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid"
Dus gooi carierre maken maar de deur uit, en je moet op een "normale" leeftijd beginnen aan kinderen (meer kans)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |