Ik voel je, ik heb dat ook jaren gehad met Soury, maar we beginnen nu iets op te bouwenquote:Op zondag 16 mei 2010 22:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, ik was altijd wat bangig voor Soury, maar ik durf nu al gewoon wat tegen d'r te zeggen, het komt helemaal goed
Ze weet nog niet wat een Liesje is.. Laten zo maarquote:
Ik heb daarom ook zo snel mogelijk gequotequote:Op zondag 16 mei 2010 22:29 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Proest.
Nou die kan ik ook niet meer editen natuurlijk.
Als je in Den Haag woont zit je goedquote:Op zondag 16 mei 2010 22:32 schreef Jian het volgende:
Enne, as ik nou vriendjes met Soury wil worden hè, kan ik dan ook tegelijkertijd vriendjes met Liesje zijn, of kan dat niet, ...... of houden die juist vreselijk veel van elkaar ?
Tuurlijk.. Het is één grote warme familie.. Hug Hugquote:Op zondag 16 mei 2010 22:32 schreef Jian het volgende:
Enne, as ik nou vriendjes met Soury wil worden hè, kan ik dan ook tegelijkertijd vriendjes met Liesje zijn, of kan dat niet, ...... of houden die juist vreselijk veel van elkaar ?
omgquote:Op zondag 16 mei 2010 22:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Tuurlijk.. Het is één grote warme familie.. Hug Hug
In de Jordoan, waar m'n wiegie heeft gestoanquote:Op zondag 16 mei 2010 22:33 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als je in Den Haag woont zit je goed
Maar je komt uit Amsterdam he,
Dan is ie welkom in mijn schoot.. Liefde en warmte alom...quote:Op zondag 16 mei 2010 22:33 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als je in Den Haag woont zit je goed
Maar je komt uit Amsterdam he,
Wil je niet met me huggenquote:
Wat een opluchtingquote:Op zondag 16 mei 2010 22:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Tuurlijk.. Het is één grote warme familie.. Hug Hug
Die van mijn oma ook... Willemsstraat.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:35 schreef Jian het volgende:
[..]
In de Jordoan, waar m'n wiegie heeft gestoan
Kijk, dat is al een stuk beter dan hug hugquote:Op zondag 16 mei 2010 22:36 schreef Soury het volgende:
[..]
Dan is ie welkom in mijn schoot.. Liefde en warmte alom...
Maar niet zeiken anders schop ik je dood [ afbeelding ]
Jij hebt toch in Rotterdam gewoond?quote:
Je woont nog in A'dam dus...quote:
Vreet jij maar een gebakkie ofzoquote:
Wat een goed planquote:Op zondag 16 mei 2010 22:45 schreef Marrije het volgende:
Die frisse douche laat ik aan me voorbij gaan.
Zo maar een warm bed dan. . .
Dan moet je de volgende keer iets eerder komen, want wekker gat morgen om half 7 dus ik ga slapenquote:Op zondag 16 mei 2010 22:45 schreef D. het volgende:
[..]
Nee hoor
Ik zag je zwaaien, dus bedacht me ineens dat ik hier wel ff binnen kon vallen
Nee, ik ben als een echte Amsterdammer verhuist naar Zandvoortquote:
Hier gaat ie ook rond die tijd, dus ik loop gelijk ff met je meequote:Op zondag 16 mei 2010 22:47 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan moet je de volgende keer iets eerder komen, want wekker gat morgen om half 7 dus ik ga slapen
Daar ben ik dan weer jaloers op.. Strand en zee.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:47 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, ik ben als een echte Amsterdammer verhuist naar Zandvoort![]()
Maar het blijft altijd in je bloed zitten hè
Ach, vanuit Amsterdam, half uurtje met de treinquote:Op zondag 16 mei 2010 22:49 schreef Soury het volgende:
[..]
Daar ben ik dan weer jaloers op.. Strand en zee.
Nee das anders. Ik ga ook never naar het strand overdag. Dan ben ik liever in het A'damse bos op de fiets.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:50 schreef Jian het volgende:
[..]
Ach, vanuit Amsterdam, half uurtje met de trein
Oh oh Den Haaaaaaag. . . .quote:Op zondag 16 mei 2010 22:49 schreef Soury het volgende:
[..]
Daar ben ik dan weer jaloers op.. Strand en zee.
Geheel tegen mijn pricipes in Wel terusten Meisiequote:Op zondag 16 mei 2010 22:57 schreef Marrije het volgende:
[..]
Oh oh Den Haaaaaaag. . . .
welterusten Dees en iedereen, ik ga lekker mn bed in
Amsterdamse bos is ook heerlijkquote:Op zondag 16 mei 2010 22:53 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee das anders. Ik ga ook never naar het strand overdag. Dan ben ik liever in het A'damse bos op de fiets.
Als ik naar de kust ga is het Egmond aan Zee.
Ik wacht je wel opquote:Op zondag 16 mei 2010 22:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Amsterdamse bos is ook heerlijkof een klein stukkie verder langs het kanaal Spaarnwoude, daar skeeler ik altijd
(je komt met toch niet in elkaar rammen hè, nu je dat weet)
quote:Op zondag 16 mei 2010 22:58 schreef Soury het volgende:
[..]
Geheel tegen mijn pricipes in Wel terusten Meisie
Ik ben goed gemtust![]()
![]()
![]()
Nu kan ik niemand meer verrot schelden.. Ik sla mijn eigen ramen inquote:Op zondag 16 mei 2010 23:02 schreef Jian het volgende:
Goed, ik ga nog even een deel of 2 van m'n laatst gescoorde serie bekijken; Sons of Anarchy
Aanrader![]()
Ik vind de Themesong ook zo heftig![]()
Adios allemaal en speciaal een hug hug voor Soury (nee, je hoeft me niet uit te zwaaien draak, het is ook tegen mijn principes)
quote:
quote:
Ja, het gaat eindelijk weer eens mooi weer wordenquote:Op maandag 17 mei 2010 08:22 schreef Toverheks het volgende:
[..]
jaja gaan de dagen snel he Disana en nu wordt het nog mooi weer ook, ach jij gaat supergezond en rookvrij de zomer tegemoet
las net in de krant pinksterweekend wordt weer lekker warm.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, het gaat eindelijk weer eens mooi weer worden![]()
Ik wilde in mei stoppen omdat ik dan veel naar buiten kon, nou dat viel een beetje tegen, haha.
Ik kijk er echt naar uit, jij ook denk ik.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:26 schreef Toverheks het volgende:
[..]
las net in de krant pinksterweekend wordt weer lekker warm.
nou, ik ben gek op de herfst wintermaanden, maar moet ook eerlijk bekennen dat het nu wel te lang heeft geduurd,quote:Op maandag 17 mei 2010 08:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kijk er echt naar uit, jij ook denk ik.
Zeg dat wel, het was een lange koude winter. En dan ook nog eens weken sneeuw hier, echt niet leuk meer. Voordat die mooie herfst van jou komt, wil ik toch echt wel eerst een lange warme zomerquote:Op maandag 17 mei 2010 08:35 schreef Toverheks het volgende:
[..]
nou, ik ben gek op de herfst wintermaanden, maar moet ook eerlijk bekennen dat het nu wel te lang heeft geduurd,
ja die krijg je denk ik, hoorde het wordt een hele warme zomer met hittegolfen etc.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Zeg dat wel, het was een lange koude winter. En dan ook nog eens weken sneeuw hier, echt niet leuk meer. Voordat die mooie herfst van jou komt, wil ik toch echt wel eerst een lange warme zomer
Dat is weer eens wat anders dan minigolfen!quote:Op maandag 17 mei 2010 08:56 schreef Toverheks het volgende:
ja die krijg je denk ik, hoorde het wordt een hele warme zomer met hittegolfen etc.
En watergolvenquote:Op maandag 17 mei 2010 09:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is weer eens wat anders dan minigolfen!
![]()
ach wat maakt het uit, met een lange F of een korte V het wordt bloedjewarm van de zomerquote:Op maandag 17 mei 2010 09:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is weer eens wat anders dan minigolfen!
![]()
Goedemorgen. Beetje opstartproblemen vanochtend, maar om 9:30 uur toch fris ende fruitig op het werk.
Is dat je koosnaampje voor D_K?quote:Op maandag 17 mei 2010 10:49 schreef Laysa het volgende:
[..]
Hoi![]()
Zo dadelijk maar eens richting de stuiterballen
oh je kan straks lekker met ze naar buitenquote:Op maandag 17 mei 2010 10:58 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nee die noem ik gewoon bij zn echte naam![]()
Mn overblijfkiddies natuurlijk
Hij heeft ook een echte naam?quote:Op maandag 17 mei 2010 10:58 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nee die noem ik gewoon bij zn echte naam![]()
Ow, natuurlijkquote:Mn overblijfkiddies natuurlijk
Ja ja, eerst maar eens zien hè. Een zomer voorspellen is in principe gewoon dobbelsteenwerk en ook nu zullen er weer zijn die het goed hebben. Of degenen die een hete zomer voorspellen, of degenen die een lauwe zomer voorspellenquote:Op maandag 17 mei 2010 10:32 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ach wat maakt het uit, met een lange F of een korte V het wordt bloedjewarm van de zomer
nou van mij mogen de hittegolVen weg blijven een graadje of 22 vind ik warm zat.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:02 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja ja, eerst maar eens zien hè. Een zomer voorspellen is in principe gewoon dobbelsteenwerk en ook nu zullen er weer zijn die het goed hebben. Of degenen die een hete zomer voorspellen, of degenen die een lauwe zomer voorspellen
Ik voorspel vooral een natte zomer. Al een jaar of tien zie ik ongeveer hetzelfde beeld, mooi voorjaar, veel regen in de (instabiele) zomer, mooie nazomer.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:02 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja ja, eerst maar eens zien hè. Een zomer voorspellen is in principe gewoon dobbelsteenwerk en ook nu zullen er weer zijn die het goed hebben. Of degenen die een hete zomer voorspellen, of degenen die een lauwe zomer voorspellen
Da's ook een beetje de koers van de Enkhuizer Almanak geloof ik en die zit vaak wel in de buurt (berekeningen met omkeerdagen etc.,)quote:Op maandag 17 mei 2010 11:04 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik voorspel vooral een natte zomer. Al een jaar of tien zie ik ongeveer hetzelfde beeld, mooi voorjaar, veel regen in de (instabiele) zomer, mooie nazomer.
Het is redelijk verklaarbaar hoor. Zodra de zon meer kracht krijgt (in de zomer) gaat de opwarming te snel en krijg je buienvorming. In het voor- en najaar gaat het allemaal wat geleidelijk en raakt de atmosfeer wat minder snel over z'n toeren. (Eén en ander afhankelijk van nog tig andere parameters)quote:Op maandag 17 mei 2010 11:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Da's ook een beetje de koers van de Enkhuizer Almanak geloof ik en die zit vaak wel in de buurt (berekeningen met omkeerdagen etc.,)
Wat ik al zei, het zal allemaal wel !
Eind deze week mooi weer, vrijdag en zaterdag een BBQ, 't kan allemaal niet mooierquote:Op maandag 17 mei 2010 11:12 schreef Copycat het volgende:
Voorspel, naspel ... als het maar lekker warm is. Graadje of 25 bijvoorbeeld.
.
Indonesië mooi Cc, ga je rondreis maken/?quote:Op maandag 17 mei 2010 11:12 schreef Copycat het volgende:
Voorspel, naspel ... als het maar lekker warm is. Graadje of 25 bijvoorbeeld.
En dan ga ik in oktober gewoon voor de tropische temperaturen.
Ik heb geloof ik dit weekend zelfs een vriend gecharterd om met me mee te gaan naar Indonesië.
Ik heb een bruiloft in Yogyakarta en plan daar een kleine twee weekjes omheen op Bali en waarschijnlijk de Gili-eilanden. Niet echt rondtrekken, dus, maar dat heb ik daar al eens gedaan.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:18 schreef Toverheks het volgende:
Indonesië mooi Cc, ga je rondreis maken/?
oke, maar leuk een bruiloft zo ver wegquote:Op maandag 17 mei 2010 11:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb een bruiloft in Yogyakarta en plan daar een kleine twee weekjes omheen op Bali en waarschijnlijk de Gili-eilanden. Niet echt rondtrekken, dus, maar dat heb ik daar al eens gedaan.
Ha, bij Saskia zekerquote:Op maandag 17 mei 2010 11:31 schreef Copycat het volgende:
Ja, goede vriend van me woont al jaren in Indonesië en gaat nu trouwen met zijn Balinese vriendin.
En morgenavond heb ik een surprise-etentje in Amsterdam, in een of ander huiskamerrestaurant in de Pijp.
quote:Op maandag 17 mei 2010 11:31 schreef Copycat het volgende:
Ja, goede vriend van me woont al jaren in Indonesië en gaat nu trouwen met zijn Balinese vriendin.
En morgenavond heb ik een surprise-etentje in Amsterdam, in een of ander huiskamerrestaurant in de Pijp.
En dan 'kerkgebouwen-in-limburg' in de filenaam. Ik geloof dat het iets Italiaans en helemaal happening is.quote:
Ook al niet.quote:
Stampot is hartstikke happeningquote:Op maandag 17 mei 2010 12:09 schreef Jian het volgende:
Don't worry, mocht het Saskia wel zijn, je kunt er tot aan stampot aan toe krijgen
Dat klinkt goed zegquote:Op maandag 17 mei 2010 12:02 schreef spapaars het volgende:
Had Saskia kunnen zijn.
Hapjes, buffet - Saskia's Huiskamerrestaurant - Amsterdam - PIjp
Italiaanse gehaktballetjes (warm). Hapjes 1,50 per stuk. Gemarineerde gamba's met knoflook, ... Een Italiaans, BBQ buffet. ...
leuk hoor helemaal naar indonesie.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:31 schreef Copycat het volgende:
O, dat wordt lastig hier op het balkon!quote:Op maandag 17 mei 2010 12:22 schreef hondjes het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
In plaats van plassen in je eigen tuin, kan je dus gelijk je tuin bemesten..Teun...
quote:Op maandag 17 mei 2010 12:22 schreef hondjes het volgende:
In plaats van plassen in je eigen tuin, kan je dus gelijk je tuin bemesten..Teun...
Of juist hartstikke funny, hangt er maar vanaf hoe de relatie met je onderburen is .......quote:Op maandag 17 mei 2010 12:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
O, dat wordt lastig hier op het balkon!
Ik hou al wel een tijdje een lijstje bij met die restaurants, clubs en café's 'waar je geweest moet zijn'. Zo voorkom ik dat ik per ongeluk in zo'n gelegenheid terechtkom.quote:
Ik had laatst bijna hun hond aan mijn enkels. Dus wat mij betreft! *laat broek zakken*quote:Op maandag 17 mei 2010 12:34 schreef Jian het volgende:
[..]
Of juist hartstikke funny, hangt er maar vanaf hoe de relatie met je onderburen is .......
Dit is een aardige site waarop vermeldt alle restaurants in Nederland die er toe doen, inclusief veel reviews.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:34 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik hou al wel een tijdje een lijstje bij met die restaurants, clubs en café's 'waar je geweest moet zijn'. Zo voorkom ik dat ik per ongeluk in zo'n gelegenheid terechtkom.
"Toen de politie hem op legitimatie vroeg, ging hij op de grond liggen en voerde een sterfscène op."quote:Op maandag 17 mei 2010 12:22 schreef hondjes het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb geen lijstje maar meestal weet ik wel op tijd waar yuppend Nederland de boel komt verzieken. De Pijp bijvoorbeeld is eigenlijk al verlorenquote:Op maandag 17 mei 2010 12:34 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik hou al wel een tijdje een lijstje bij met die restaurants, clubs en café's 'waar je geweest moet zijn'. Zo voorkom ik dat ik per ongeluk in zo'n gelegenheid terechtkom.
Geen wonder dat ik weer hier uitkom! Dat zijn mijn doorsnee zoektermen!quote:Op maandag 17 mei 2010 12:38 schreef Gert het volgende:
[..]
"Toen de politie hem op legitimatie vroeg, ging hij op de grond liggen en voerde een sterfscène op."
En dan denken dat je daarmee wegkomt of zo? Ouwe vogelzoeker geile kikker haas koe penis hangoor stierenkl
Daar hebben wij katholieken de Inquisitie voor!quote:Op maandag 17 mei 2010 12:43 schreef MeraViglioSa het volgende:
Maar hoe werkt dat dan, iemand op de bon slingeren als diegene zich niet identificeert?
Mee naar het bureau ofwa en dan dmv vingerafdrukken in de database kijken?
In de Pijp zijn nog wel een paar tenten die er zo achenebbisj uitzien dat ze nog niet ver-yupt zijn maar het houdt inderdaad niet over.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb geen lijstje maar meestal weet ik wel op tijd waar yuppend Nederland de boel komt verzieken. De Pijp bijvoorbeeld is eigenlijk al verloren
Ik vind iens leuk om in te bladeren. Je ziet ook in één oogopslag wat bezoekers er van vinden. Het is weliswaar zéér uitgebreid, maar nog niet helemaal mooi uitgewerkt. Maar juist het niet al te gelikte bevalt me wel.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:37 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dit is een aardige site waarop vermeldt alle restaurants in Nederland die er toe doen, inclusief veel reviews.
http://www.diningcity.nl/
Die site is nog veel uitgebreider, daar staat volgens mij echt elk restaurant opquote:Op maandag 17 mei 2010 12:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vind iens leuk om in te bladeren. Je ziet ook in één oogopslag wat bezoekers er van vinden. Het is weliswaar zéér uitgebreid, maar nog niet helemaal mooi uitgewerkt. Maar juist het niet al te gelikte bevalt me wel.
Hier bijvoorbeeld De Pijp, inclusief die Saskia.
Uiteindelijk wel. Maar een vaderlijk gesprekje met gekken of dronkaards doet vaak al wonderen. En anders doet een cel dat wel. Dat is helemaal niet leuk namelijk.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:43 schreef MeraViglioSa het volgende:
Maar hoe werkt dat dan, iemand op de bon slingeren als diegene zich niet identificeert?
Mee naar het bureau ofwa en dan dmv vingerafdrukken in de database kijken?
En anders hebben jullie altijd nog een "kruistocht" achter de handquote:Op maandag 17 mei 2010 12:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daar hebben wij katholieken de Inquisitie voor!![]()
Doorsnee ketter breekt wel na het watertortuur!
En dan, onder begeleiding naar de pin automaat?quote:Op maandag 17 mei 2010 12:50 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar een vaderlijk gesprekje met gekken of dronkaards doet vaak al wonderen.
Maar die troef kan alleen de paus uitspelen! Ik ken de hiërarchie!quote:Op maandag 17 mei 2010 12:56 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
En anders hebben jullie altijd nog een "kruistocht" achter de hand
Een boete hoef je niet direct cash af te rekenen. En als iemand al een portemonnee met bankpasje e.d.bij zich heeft dan is het sowieso al niet zo'n probleem om de identiteit vast te stellen. Of die moet óók gejat zijn maar dan heb je meteen nóg een zaak opgelost.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:57 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
En dan, onder begeleiding naar de pin automaat?
Is de paus geen stropop dan, van pedofiele spindoctors?quote:Op maandag 17 mei 2010 12:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar die troef kan alleen de paus uitspelen! Ik ken de hiërarchie!
De curie beheerst doorgaans de paus ja!quote:Op maandag 17 mei 2010 13:01 schreef Gert het volgende:
[..]
Is de paus geen stropop dan, van pedofiele spindoctors?
Maar als je heul niet kunt of wilt identificeren en ook niet cash af hoeft te rekenen kunnen ze toch geen boete uitschrijven ivm gebrek aan gegevens?quote:Op maandag 17 mei 2010 13:00 schreef Gert het volgende:
[..]
Een boete hoef je niet direct cash af te rekenen. En als iemand al een portemonnee met bankpasje e.d.bij zich heeft dan is het sowieso al niet zo'n probleem om de identiteit vast te stellen. Of die moet óók gejat zijn maar dan heb je meteen nóg een zaak opgelost.
Een boete gaat op naam. Dus je kúnt niet eens een boete afrekenen zonder je te identificeren Sterker nog: identificatie is verplicht, alleen dát al niet doen is al een overtreding op zich waar een boete op staat. Dus je blijft dan net zolang vastzitten totdat het gelukt is je te identificeren.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:09 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Maar als je heul niet kunt of wilt identificeren en ook niet cash af hoeft te rekenen kunnen ze toch geen boete uitschrijven ivm gebrek aan gegevens?
Ahja. Wat zullen er dan waarschijnlijk veel mensen een dagje vast zitten omdat ze hun ID zijn vergeten?quote:Op maandag 17 mei 2010 13:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Een boete gaat op naam. Dus je kúnt niet eens een boete afrekenen zonder je te identificeren Sterker nog: identificatie is verplicht, alleen dát al niet doen is al een overtreding op zich waar een boete op staat. Dus je blijft dan net zolang vastzitten totdat het gelukt is je te identificeren.
In de praktijk kiezen mensen altijd eieren voor hun geld, of is er wel een opvangtehuis of gesticht die iemand kwijt is en aan de bel trekt.
Maar bij illegalen is het soms lastig. Die hebben dan vaak ook hun identiteitspapieren weggegooid omdat ze uit een land komen waar geen asielregeling voor geldt.
Ik denk dat het wel losloopt hoor, met "al die mensen" die maar mee moeten naar het bureau en dan geen ID bij zich hebben.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:24 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ahja. Wat zullen er dan waarschijnlijk veel mensen een dagje vast zitten omdat ze hun ID zijn vergeten?![]()
Of wat zal de politie veel werk hebben om al die mensen te identificeren, al is het alleen maar dat ze mee moeten naar diegene hun woning oid om papieren op te halenWant dat komen ze vaak genoeg tegen me dunkt, alleen al tijdens reguliere verkeerscontroles
![]()
Echt hè, dat gaat me zó vaak gebeuren als ik straks zelf rij.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:28 schreef Gert het volgende:
Maar bij een verkeerscontrole niet eens je rijbewijs kunnen laten zien, ja dan is het uitstappen en niet verder rijden.
Je hebt een rijbewijs zo groot als een bankpasje, die heb je toch gewoon standaard in je portemonnee ... of je smart money clipquote:Op maandag 17 mei 2010 13:37 schreef MeraViglioSa het volgende:
Echt hè, dat gaat me zó vaak gebeuren als ik straks zelf rij.
Die heb ik nog...quote:Op maandag 17 mei 2010 13:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je hebt een rijbewijs zo groot als een bankpasje, die heb je toch gewoon standaard in je portemonnee ... of je smart money clip.
Als je nu nog zo'n groot driedubbel gevouwen roze papiertje had, alla.
Jij hebt er toch één op creditcard-formaat? Die kun je gewoon bij de rest van je pasjes steken, het is namelijk ook wel handig om je bankpas bij je te hebben als je autorijdt.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:37 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Meestal wel, en nu met dat kleine pasje is het idd makkelijker, maar toen ik nog een papieren rijbewijs had, en nog regematig ging stappen (tot m'n 42ste dus ongeveerquote:Op maandag 17 mei 2010 13:29 schreef Copycat het volgende:
Je hebt toch wel je rijbewijs bij je als je autorijdt? Anders krijg je daar ook nog eens een bekeuring voor.
hahahahaquote:Op maandag 17 mei 2010 13:37 schreef hondjes het volgende:
In Spanje moet je ook een pasje afgeven...als je een kinderstoel wilt...bij de mc Donalds![]()
Heb al twee keer een pasje van een modezaak gegeven...weten zij veel....
Ik heb een paar maanden terug zo'n creditcardformaat gekregen, bij de tweede verlenging.quote:
Hmmmm, apart. Ik zou toch denken dat ik net iets langer m'n rijbewijs heb dan jij maar ik moet pas volgend jaar voor de tweede keer verlengen.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb een paar maanden terug zo'n creditcardformaat gekregen, bij de tweede verlenging.
Denk het niet, de kans dat je wordt aangehouden is zo ontzettend klein. Ik geloof dat het voor mij al meer dan 20 jaar geleden is dat ik voor het laatst ben aangehouden.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:37 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
En ik haalde mijn rijbewijs best laat.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Hmmmm, apart. Ik zou toch denken dat ik net iets langer m'n rijbewijs heb dan jij maar ik moet pas volgend jaar voor de tweede keer verlengen.
O dat zou kunnen. Er staat me iets bij dat rijbewijzen op een gegeven moment langer geldig werden. Mijn eerste, nog van linnen, was van 1986. M'n huidige van 1991 is 20 jaar geldig.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ik haalde mijn rijbewijs best laat.
12-10-2009 was de tweede verlenging zelfs, zie ik nu. Heb ik in '89 mijn rijbewijs gehaald dus.
Ik ben de afgelopen twee jaar drie keer aangehouden. Alle drie de keren in een verkeersfuik. Twee keer om te blazen, één keer , vrij recent, tijdens een algemene controle waarbij ze nagaan of je nog boetes uit hebt staan, of de auto waarin je rijdt niet gestolen is, of je je rijbewijs en kentekenbewijs bij je hebt. Die laatste had ik dus niet, maar het bleef bij een standje. Hij ligt nu dus braaf in de auto.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:47 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Denk het niet, de kans dat je wordt aangehouden is zo ontzettend klein. Ik geloof dat het voor mij al meer dan 20 jaar geleden is dat ik voor het laatst ben aangehouden.
Wel tof, kun je straks met je ouwe verlepte hoofd een rijbewijs tonen waar een stoere adonis op staat.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:51 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
O dat zou kunnen. Er staat me iets bij dat rijbewijzen op een gegeven moment langer geldig werden. Mijn eerste, nog van linnen, was van 1986. M'n huidige van 1991 is 20 jaar geldig.
Handig als er wat met je wagen gebeurtquote:Op maandag 17 mei 2010 13:53 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen twee jaar drie keer aangehouden. Alle drie de keren in een verkeersfuik. Twee keer om te blazen, één keer , vrij recent, tijdens een algemene controle waarbij ze nagaan of je nog boetes uit hebt staan, of de auto waarin je rijdt niet gestolen is, of je je rijbewijs en kentekenbewijs bij je hebt. Die laatste had ik dus niet, maar het bleef bij een standje. Hij ligt nu dus braaf in de auto.
Tja, ik heb een Mercedes, hè?quote:Op maandag 17 mei 2010 13:52 schreef Copycat het volgende:
Huh? Mijn rijbewijs is gewoon tien jaar geldig? Net als tien en twintig jaar terug.
De smiley draait z'n hoofd ook "nee".quote:Op maandag 17 mei 2010 13:54 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Handig als er wat met je wagen gebeurt
quote:Op maandag 17 mei 2010 13:53 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Wel tof, kun je straks met je ouwe verlepte hoofd een rijbewijs tonen waar een stoere adonis op staat.
Waarmee je tien jaar terug in de tijd reist?quote:
Dan zal het wel aan mijn eerlijke gezicht liggenquote:Op maandag 17 mei 2010 13:53 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen twee jaar drie keer aangehouden. Alle drie de keren in een verkeersfuik. Twee keer om te blazen, één keer , vrij recent, tijdens een algemene controle waarbij ze nagaan of je nog boetes uit hebt staan, of de auto waarin je rijdt niet gestolen is, of je je rijbewijs en kentekenbewijs bij je hebt. Die laatste had ik dus niet, maar het bleef bij een standje. Hij ligt nu dus braaf in de auto.
Soms lijkt dat wel zo, ze wordt 32 dit jaar.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarmee je tien jaar terug in de tijd reist?
Ik denk het, vind het ook vreemd.quote:Maar is dat dan een tijdelijke proef geweest? Of val ik in de tussencategorie 'Nog net niet te bejaard. Maar wel vrouw'.
Volgens de RDW is het toch echt maximaal 10 jaarquote:Op maandag 17 mei 2010 14:00 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Soms lijkt dat wel zo, ze wordt 32 dit jaar.
[..]
Ik denk het, vind het ook vreemd.
Verschilt die geldigheid niet van het tijdstip waarop je het moet (moest) verlengen ?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:00 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Soms lijkt dat wel zo, ze wordt 32 dit jaar.
[..]
Ik denk het, vind het ook vreemd.
O ja, ik zie nu dat m'n huidige in 2001 is afgegeven, dat staat op de linker- ipv de middelste pagina.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:08 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Volgens de RDW is het toch echt maximaal 10 jaar
Omdat het de eerste keer volgens mij maar 5 jaar geldig was. Daarna zijn de termijnen tien jaar geworden.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
O ja, ik zie nu dat m'n huidige in 2001 is afgegeven, dat staat op de linker- ipv de middelste pagina.
Waarom dan op de middelste pagina staat dat ik m'n rijbewijs vanaf 1991 heb, terwijl ik het in 1986 gehaald heb, is me een raadsel.
Stond je de eerste vijf jaar onder curatele?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:13 schreef Scrutinizer het volgende:
O ja, ik zie nu dat m'n huidige in 2001 is afgegeven, dat staat op de linker- ipv de middelste pagina.
Waarom dan op de middelste pagina staat dat ik m'n rijbewijs vanaf 1991 heb, terwijl ik het in 1986 gehaald heb, is me een raadsel.
In 1989 was het tien jaar.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:17 schreef Teun_ZHV het volgende:
Omdat het de eerste keer volgens mij maar 5 jaar geldig was. Daarna zijn de termijnen tien jaar geworden
Toen was hij boven de 70 en had dus een rijbewijs dat maar 5 jaar geldig is.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Stond je de eerste vijf jaar onder curatele?
Ik vind dat verre van een opluchting. Dat wil dus zeggen dat mensen na 25 jaar niet gereden te hebben gewoon weer zonder oefening achter het stuur mogen?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:19 schreef Disana het volgende:
Ik wou het laatst na 8 jaar laten verlengen, maar dat werd me zo sterk afgeraden dat ik niet meer durfde; ik wilde gewoon zo'n pasje. Maar zo kwam ik er wel achter dat je het rustig mag laten verlopen zolang je maar niet rijdt, je kunt het verlengen wanneer je maar wilt zonder dat daar een nieuw examen aan te pas komt. Vond ik nogal een opluchting.
Dat is inderdaad een nadeel. Vorig jaar heb ik iemand in mijn auto laten rijden die haar rijbewijs op Aruba heeft gehaald en sindsdien vrijwel nooit meer heeft gereden. Dat was doodengquote:Op maandag 17 mei 2010 14:21 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik vind dat verre van een opluchting. Dat wil dus zeggen dat mensen na 25 jaar niet gereden te hebben gewoon weer zonder oefening achter het stuur mogen?
Ja, da's waar. Maar het lijkt me sterk dat iemand dat zomaar durft.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:21 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik vind dat verre van een opluchting. Dat wil dus zeggen dat mensen na 25 jaar niet gereden te hebben gewoon weer zonder oefening achter het stuur mogen?
Maar hoeveel garantie heb je dan dat iemand die z'n rijbewijs niet laat verlopen wel veel rijdt?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:21 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Oh dat is heel mooi. Ik heb een stoppen-met-roken kennis die morgen naar Turkije vliegt.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:24 schreef Lavenderr het volgende:
Ah, er wordt weer gevlogen!
En nu maar hopen dat die vulkaan zich een beetje koest houdt
En goedemiddag natuurlijk![]()
Er zijn ook genoeg bejaarden die vinden dat ze nog prima kunnen rijden, ook al zien ze nog maar voor 80% (zoals bijvoorbeeld mijn opa).quote:Op maandag 17 mei 2010 14:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, da's waar. Maar het lijkt me sterk dat iemand dat zomaar durft.
Lullig feitje wel. Stop je zelf met roken en wordt je vakantie bijna verpest door rookquote:Op maandag 17 mei 2010 14:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh dat is heel mooi. Ik heb een stoppen-met-roken kennis die morgen naar Turkije vliegt.
Geen inderdaad. Maar die kans is wel kleiner denk ik.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:25 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Maar hoeveel garantie heb je dan dat iemand die z'n rijbewijs niet laat verlopen wel veel rijdt?
Je gaat voorbij aan mijn stelling. Je kunt keurig je rijbewijs keer op keer laten verlengen zonder dat je ook maar één kilometer hebt gereden. Dat is dus net zo onveilig, er zijn geen garanties.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:26 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg bejaarden die vinden dat ze nog prima kunnen rijden, ook al zien ze nog maar voor 80% (zoals bijvoorbeeld mijn opa).
LOL ja.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:26 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Lullig feitje wel. Stop je zelf met roken en wordt je vakantie bijna verpest door rook
Kan nog wel heel erg lag gaan duren.. Laatste keer heeft het schijnbaar een jaar of anderhalf geduurd.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:24 schreef Lavenderr het volgende:
Ah, er wordt weer gevlogen!
En nu maar hopen dat die vulkaan zich een beetje koest houdt
En goedemiddag natuurlijk![]()
Weet ik, mijn opa is ook afgekeurd maar rijdt nog steeds.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:27 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan mijn stelling. Je kunt keurig je rijbewijs keer op keer laten verlengen zonder dat je ook maar één kilometer hebt gereden. Dat is dus net zo onveilig, er zijn geen garanties.
Bovendien, als je 70 wordt, dan geldt die regel die Disana aanhaalde niet, je moet dan namelijk medisch gekeurd worden.
Waaromquote:Op maandag 17 mei 2010 14:27 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Geen inderdaad. Maar die kans is wel kleiner denk ik.
Ik zou voorstander zijn van een examen bij iedere verlenging.
Dat soort mensen zijn dus doodeng.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:29 schreef MeraViglioSa het volgende:
Weet ik, mijn opa is ook afgekeurd maar rijdt nog steeds.
Meestal rijden die oudjes niet veel verder dan de plaatselijke supermarkt met een snelheid van 30-40 per uur. Veilig is het niet, maar ach......"let it be" denk ik dan.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn dus doodeng.
Niemand in je familie die hem tegenhoudt?
Toen mijn vader nog huisarts was en dus zelf regelmatig keuringen deed, vond hij het vaak onverantwoord dat mensen van boven de 80 nog mochten autorijden. Nu hijzelf de 80 gepasseerd is denkt hij daar heel anders over terwijl ik hem 15 jaar geleden al meer dan eens een gevaar op de weg vond.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Al is het alleen maar de theorie. Regels veranderen regelmatig. Weet je hoe vaak ik bijna voor mijn sokken gereden word of middelvingers krijg van 40+ers die niet weten dat fietsers van rechts op een gelijkwaardige kruising voorrang hebben, om maar een voorbeeld te noemenquote:Op maandag 17 mei 2010 14:29 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Waarom![]()
Ik moet er niet aan denken dat ik iedere tien jaar weer zou moeten afrijden. Slaat ook nergens op en het kan helemaal niet. Rijbewijs maakt voor mensen deel uit van hun gereedschap om hun brood te verdienen. Wat dan als ze zouden zakken?
Besides: rijden leer je juist niet tijdens je lessen maar in de praktijk.
Totdat er een keer een kind onder de wielen ligt, met 30 km/u.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef Teun_ZHV het volgende:
Meestal rijden die oudjes niet veel verder dan de plaatselijke supermarkt met een snelheid van 30-40 per uur. Veilig is het niet, maar ach......"let it be" denk ik dan.
Mijn vader is meer van die grijze golf die ieder voor- en najaar met de caravan naar Zuid-Europa trekt. Die rijdt per jaar meer dan ik.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:34 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Meestal rijden die oudjes niet veel verder dan de plaatselijke supermarkt met een snelheid van 30-40 per uur. Veilig is het niet, maar ach......"let it be" denk ik dan.
Ja, samenleven betekend risico nemen en incasseren. Als je alles wilt uitsluiten moet je iedereen op bed leggen in een dwangbuis.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Totdat er een keer een kind onder de wielen ligt, met 30 km/u.
Niet dat ik weet. Ik vind het ook doodeng, maar die man laat zich door een broekie als ik (of ieder ander familielid for that matterquote:Op maandag 17 mei 2010 14:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo belachelijk, als de veiligheid van anderen op het spel staat.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:39 schreef Teun_ZHV het volgende:
Sowieso is het op zich natuurlijk belachelijk dat derden voor iemand uitmaken wanneer hij niet meer zou kunnen rijden. Hoezo zelfbeschikking in een vrij land?
In dat geval kunnen we beter het rijbewijs helemaal afschaffen. Had me mooi 20 lessen gescheeld.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:39 schreef Teun_ZHV het volgende:
Sowieso is het op zich natuurlijk belachelijk dat derden voor iemand uitmaken wanneer hij niet meer zou kunnen rijden. Hoezo zelfbeschikking in een vrij land?
Wat een nonsensreactie. Als je niet meer in staat bent om goed aan het verkeer deel te nemen, dan ben je een gevaar op de weg.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:38 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ja, samenleven betekend risico nemen en incasseren. Als je alles wilt uitsluiten moet je iedereen op bed leggen in een dwangbuis.
50 hier. à 42 euro. Plus 't restjequote:Op maandag 17 mei 2010 14:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
In dat geval kunnen we beter het rijbewijs helemaal afschaffen. Had me mooi 20 lessen gescheeld.
Gewoon zuipen ook en dan rijden. Leven betekent nu eenmaal incasseren!quote:Op maandag 17 mei 2010 14:41 schreef MeraViglioSa het volgende:
Als iederéén mocht rijden kun je nooit meer veilig de straat op, is dat dan vrijheid?![]()
In principe is dat ook zo. Als je iemand aanrijdt vanwege onbenulligheid, dan wordt je daar flink voor aangepakt. Dat is het moment van de afrekening. Alles daarvoor is eigen verantwoordelijkheid die je nu voor een groot deel en in veel gevallen ontnomen wordt.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
In dat geval kunnen we beter het rijbewijs helemaal afschaffen. Had me mooi 20 lessen gescheeld.
Klopt als een bus...quote:Op maandag 17 mei 2010 14:27 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan mijn stelling. Je kunt keurig je rijbewijs keer op keer laten verlengen zonder dat je ook maar één kilometer hebt gereden. Dat is dus net zo onveilig, er zijn geen garanties.
Bovendien, als je 70 wordt, dan geldt die regel die Disana aanhaalde niet, je moet dan namelijk medisch gekeurd worden.
LOLquote:Op maandag 17 mei 2010 14:45 schreef Scrutinizer het volgende:
"Mag ik u rijbewijs even zien?"
"U ziet me toch net voorbij komen rijden? Is dat niet bewijs genoeg?"
Ja, omdat mensen die over het algemeen niet nemen. Daar kun je van uit gaan. Toch zeker als de minimum leeftijd om te mogen rijden midden in de pubertijd ligt.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
In principe is dat ook zo. Als je iemand aanrijdt vanwege onbenulligheid, dan wordt je daar flink voor aangepakt. Dat is het moment van de afrekening. Alles daarvoor is eigen verantwoordelijkheid die je nu voor een groot deel en in veel gevallen ontnomen wordt.
Er zijn toch voor veel andere zaken die net zo gevaarlijk kunnen zijn ook geen bewijzen nodig? Die doen mensen gewoon, niemand die er van opkijkt.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:45 schreef Scrutinizer het volgende:
"Mag ik u rijbewijs even zien?"
"U ziet me toch net voorbij komen rijden? Is dat niet bewijs genoeg?"
In Amerika rijden ze dapper rond als ze 16 zijn hoor. 't Gaat best goed daar, beter zelfs dan hierquote:Op maandag 17 mei 2010 14:46 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ja, omdat mensen die over het algemeen niet nemen. Daar kun je van uit gaan. Toch zeker als de minimum leeftijd om te mogen rijden midden in de pubertijd ligt.
Klojo's genoeg met rijbewijs Cc, je bent gewoon niet veilig en je gaat dood zoals iedereen aan leven dood gaat.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:52 schreef Copycat het volgende:
Jouw vrijheid eindigt echter waar die van een ander begint. En ik wil toch graag in vrijheid leven en niet sterven omdat een of andere klojo onterecht achter het stuur kruipt. In naam der vrijheid.
Het is te hopen voor hem dat het doorgaat dan.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh dat is heel mooi. Ik heb een stoppen-met-roken kennis die morgen naar Turkije vliegt.
En juist daarom hoeven er nog niet meer klojo's bij te komen die niet eens een rijbewijs hebben. Dat je dood gaat van leven, snap ik wel - sinds Robert Long - maar dat hoeft imo niet versneld te worden door iemand die denkt dat dit soort veiligheidsregels niet voor hem/haar gelden.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:54 schreef Teun_ZHV het volgende:
Klojo's genoeg met rijbewijs Cc, je bent gewoon niet veilig en je gaat dood zoals iedereen aan leven dood gaat.
Veilig is het ook niet. Die ouwe van mij mag nog gewoon rijden (neemt ook regelmatig een stoeprandje mee) maar steekt de afgelopen zes maanden wel drie keer bijna de keuken in de hens omdat ie niet echt lekker meer met gas kan omgaan. Niemand die zegt "Hey, waar is je gas/kookdiploma?"quote:Op maandag 17 mei 2010 14:53 schreef Coos het volgende:
Heb wel op de invoegstrook moeten stoppen omdat voor mij een oudje met de gigantische snelheid van 50 a 55 km/u in wilde voegen terwijl er een rits vrachtwagens aan kwam denderen.
Levensgevaarlijk!!!
Die mensen kunnen beter op de provinciale wegen blijven denk ik dan.
Noem eens?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:48 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Er zijn toch voor veel andere zaken die net zo gevaarlijk kunnen zijn ook geen bewijzen nodig? Die doen mensen gewoon, niemand die er van opkijkt.![]()
Je mag wmb doen en laten wat je wil maar niet als dat betekent dat je daarmee anderen in gevaar brengt.quote:Natuurlijk zijn er ergens grenzen, maar je wordt in principe geboren in vrijheid en je zou moeten mogen doen wat je graag wil of wenst.
Het is alleen wat lullig als jij het als slachtoffer niet meer na kunt vertellen.quote:Maak je dan een fout, dan is dat het moment van verantwoordelijkheid afleggen.
Het verkeer anno 2010 gaat ook wat verder dan bijv. 50 jaar geleden. Hoewel auto's een stuk veiliger zijn geworden zijn fietsers en voetgangers dat niet. Overigens ben ik het, denk ik, met je eens dat de restricties om wille van de verkeersveiligheid zo hier en daar volstrekt overtrokken zijn.quote:Ik begrijp ook wel weer dat je de samenleving wat wil beschermen, maar 't gaat mij veel en veel te ver anno 2010.
Ik heb een vrij beroepquote:Op maandag 17 mei 2010 14:53 schreef Teun_ZHV het volgende:
Hetzelfde geldt wat mij betreft ook bij het uitoefenen van een vak. Het is wat mij betreft puur protectionistisch dat Jan met diploma wel een winkel mag runnen en Piet niet.
Als je denkt dat je goed bent in kleding verkopen, moet dat wat mij betreft gewoon mogelijk zijn zonder allerlei vreemde (scholings)eisen.
quote:Op maandag 17 mei 2010 14:53 schreef Coos het volgende:
Heb wel op de invoegstrook moeten stoppen omdat voor mij een oudje met de gigantische snelheid van 50 a 55 km/u in wilde voegen terwijl er een rits vrachtwagens aan kwam denderen.
Levensgevaarlijk!!!
Die mensen kunnen beter op de provinciale wegen blijven denk ik dan.
Daar is de wetgever je voor geweest ouwe taaie, die eisen bestaan (grotendeels) niet meerquote:Op maandag 17 mei 2010 14:53 schreef Teun_ZHV het volgende:
Hetzelfde geldt wat mij betreft ook bij het uitoefenen van een vak. Het is wat mij betreft puur protectionistisch dat Jan met diploma wel een winkel mag runnen en Piet niet.
Als je denkt dat je goed bent in kleding verkopen, moet dat wat mij betreft gewoon mogelijk zijn zonder allerlei vreemde (scholings)eisen.
Fietsen, lopen, gereedschap hanteren in allerlei formaat, gevaarlijk speelgoed, etc.quote:
Dat kun je werkelijk bij alles wat je doet doen. Ook al door gewoon tegen iemand te babbelen kun je hem/haar zo afleiden dat het een dodelijk afloop kan hebben.quote:Je mag wmb doen en laten wat je wil maar niet als dat betekent dat je daarmee anderen in gevaar brengt.
[..]
Niemand die dat ontkend. Maar slachtoffers horen bij het leven, net zoals eten en drinkenquote:Het is alleen wat lullig als jij het als slachtoffer niet meer na kunt vertellen.
[..]
Ja, we kunnen strak in dit voorbeeld blijven, ik had al twee keer aangegeven dat er wel ergens grenzen zijn, maar ik denk dat je mijn opmerkingen ook in een wat breder perspectief moet zien, inclusief autorijden.quote:Het verkeer anno 2010 gaat ook wat verder dan bijv. 50 jaar geleden. Hoewel auto's een stuk veiliger zijn geworden zijn fietsers en voetgangers dat niet. Overigens ben ik het, denk ik, met je eens dat de restricties om wille van de verkeersveiligheid zo hier en daar volstrekt overtrokken zijn.
Voor veel beroepen nog wel hoor. Het lijstje met vrije beroepen is bij mijn weten niet zo heel groot? Of moet ik ergens gaan bijlezenquote:Op maandag 17 mei 2010 15:02 schreef Jian het volgende:
[..]
Daar is de wetgever je voor geweest ouwe taaie, die eisen bestaan (grotendeels) niet meer
Daar is dat puntenrijbewijs dan weer voor, ik vind dat persoonlijk een goede regeling. Meer kun je niet doen denk ik.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:59 schreef Jian het volgende:
Ja, lekker zeuren over het rijgedrag van die ouwe taaien, maar statistisch is het nog altijd zo dat jonge beginnende chauffeurs 4 x zo gevaarlijk rijden als de gemiddelde chauffeur en dus ook de meeste ongevallen veroorzaken. Wat moet je dan met die lui ?
Waarom zouden wij dat doen? Hij moet als vrij persoon uiteindelijk zelf in gaan zien dat hij beter wat anders kan gaan organiseren doordat wij hem dat vertellen. Kinderen moeten hun grenzen leren kennen door te doen en te ervaren, geldt voor ons en het geldt voor ouderen.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:59 schreef Copycat het volgende:
Maar je zou wel het gas in de keuken kunnen (laten) afsluiten en zorgen dat pa voortaan bij jou eet. Deden wij in eerste instantie ook bij mijn grootvader. Tot ie echt zwaar last van Alzheimer kreeg.
Hoe is fietsen en lopen net zo gevaarlijk voor anderen dan het besturen van een auto?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:04 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Fietsen, lopen, gereedschap hanteren in allerlei formaat, gevaarlijk speelgoed, etc.
[..]
Ik niet, geloof ik, hoewel ik wel tussen 3 mensen zit die ongeveer hetzelfde doen zonder de vereiste diploma's. Met als gevolg dat ik alle technische problemen op mag lossen. Dusja, diploma is ook overrated geloof ikquote:
Gewoon omdat je er hartstikke dood aan kunt gaan als je niet oplet.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hoe is fietsen en lopen net zo gevaarlijk voor anderen dan het besturen van een auto?
Die groep weters weten het meestal ook gewoon beter.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:08 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het gaat mij in veel te gevallen te ver dat een groep "weters" het voor de andere groep wel even zal uitmaken.
En kardinaal!quote:Op maandag 17 mei 2010 15:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik ben journalist, makelaar, schrijver & kunstenaar
Als ik met m'n auto niet rem voor een groep die oversteekt zijn de gevolgen toch wel anders dan wanneer ik als voetganger tegen die groep aanbots.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:11 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Gewoon omdat je er hartstikke dood aan kunt gaan als je niet oplet.
Nee.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:13 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
En kardinaal!![]()
Zou dat ook een vrij beroep zijn?
Dat is prima, dat mag en dat kan. Maar voorlopig ben ik een vrij mens en wens ik niet geconfronteerd te worden met het beter weten van derden op een zodanige manier dat het mij beperkt in mijn keuzes en vrijheden.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:11 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Die groep weters weten het meestal ook gewoon beter.
Of ben jij ook zo iemand die eerder je moeder gelooft dan je dokter?
Ik zeg toch ook dat lopen een hartstikke dodelijke bezigheid kan zijn? Je zegt het nu hierboven zelf ookquote:Op maandag 17 mei 2010 15:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als ik met m'n auto niet rem voor een groep die oversteekt zijn de gevolgen toch wel anders dan wanneer ik als voetganger tegen die groep aanbots.
Nou ja, misschien omdat je liever niet het risico neemt om hem kwijt te raken bij een explosie?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:08 schreef Teun_ZHV het volgende:
Waarom zouden wij dat doen? Hij moet als vrij persoon uiteindelijk zelf in gaan zien dat hij beter wat anders kan gaan organiseren doordat wij hem dat vertellen. Kinderen moeten hun grenzen leren kennen door te doen en te ervaren, geldt voor ons en het geldt voor ouderen.
Het gaat mij in veel te gevallen te ver dat een groep "weters" het voor de andere groep wel even zal uitmaken.
Tja, er zijn ook mensen die longkanker krijgen zonder te roken en mensen die als schoorsteen functioneren en kerngezond 90 worden. Toch wil jij stoppen met roken omdat de weters zeggen dat het slecht voor je is, toch?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat is prima, dat mag en dat kan. Maar voorlopig ben ik een vrij mens en wens ik niet geconfronteerd te worden met het beter weten van derden op een zodanige manier dat het mij beperkt in mijn keuzes en vrijheden.Ik hoorde of las laatst het volgende verhaal:
Ergens in Engeland (dacht ik) kwam in een dorp een dokter zijn praktijk uitoefenen. Opeens werden de mensen in dat dorp minder oud dan ze voorheen werden.
In een ander dorp verliet een dokter zijn praktijk en zaten ze zonder. Zomaar opeens werden daar de mensen een stuk ouder
Uh, ja, het verschil tussen een vrij beroep en bedrijfsmatige uitoefening zit m niet in vestigingseisen, zoals diploma's etc. En i.v.m. de concurrentiepositie van Nederland binnen Europa zijn veel vestigingseisen voor ondernemers jaren geleden afgeschaft. Dit terzijde ben ik het wel met je eens hoorquote:Op maandag 17 mei 2010 15:05 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Voor veel beroepen nog wel hoor. Het lijstje met vrije beroepen is bij mijn weten niet zo heel groot? Of moet ik ergens gaan bijlezen
Ja, als je aangereden wordt door een eigenwijs die het als bemoeizuchtig ervaart dat hij dronken niet mag rijden ben je ook dood. Dus dan gewoon allemaal maar dronken achter het stuur en als je pech hebt een paar jaar brommen?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:16 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat lopen een hartstikke dodelijke bezigheid kan zijn? Je zegt het nu hierboven zelf ook
Als je tegen een auto aanloopt, ben je dus gewoon dood
Nou geef die oudjes dan ook een puntenrijbewijs zou ik zeggenquote:Op maandag 17 mei 2010 15:06 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Daar is dat puntenrijbewijs dan weer voor, ik vind dat persoonlijk een goede regeling. Meer kun je niet doen denk ik.
Ja, ben het wel met je eens v.w.b. curves. Het punt is alleen "Waar in de curve ga je wat doen en waar laat je het gaan omdat het nu eenmaal hoort bij de risico's van het leven".quote:Op maandag 17 mei 2010 15:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nou ja, misschien omdat je liever niet het risico neemt om hem kwijt te raken bij een explosie?
Ouder worden komt helaas met gebreken, soms ook van de geest. Dat is net een andere curve dan bij kinderen. Neerwaarts ipv opwaarts.
Je haalt er nu allerlei omstandigheden bij. Iemand met rijbewijs en jong van geest kan ook dronken zijn. Het gaat erom dat die voetganger moet weten dat hij kwetsbaar is en niemand zou moeten vertrouwen. Daarvoor zou hij een diploma moeten behalen en ieder jaar een opfriscursus moeten doenquote:Op maandag 17 mei 2010 15:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, als je aangereden wordt door een eigenwijs die het als bemoeizuchtig ervaart dat hij dronken niet mag rijden ben je ook dood. Dus dan gewoon allemaal maar dronken achter het stuur en als je pech hebt een paar jaar brommen?
Ik neem aan dat je ook wel een verschil ziet tussen jezelf het leven ontnemen en het ontnemen van andermans leven?
In dit soort gevallen grijp ik inderdaad liever snel in dan dat ik het op zijn beloop laat, met alle risico's van dien. Als iemand door een ouderdomsziekte rare dingen doet en gevaarlijke situaties niet meer als zodanig herkent, vind ik zijn/haar veiligheid boven die zgn individuele vrijheid gaan.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:23 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ja, ben het wel met je eens v.w.b. curves. Het punt is alleen "Waar in de curve ga je wat doen en waar laat je het gaan omdat het nu eenmaal hoort bij de risico's van het leven".
Jij vindt dat snel ingrijpen moet kunnen, ik vindt vrijheid van het individu belangrijker.
Wat vind je dan van het wapenbeleid van veel staten van de VS?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:23 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Jij vindt dat snel ingrijpen moet kunnen, ik vindt vrijheid van het individu belangrijker.
Ik haal er niets bij. Niet drinken als je moet rijden is ook gewoon een regel die bedacht is door iemand die meende te weten dat dat beter is. Maar goed, vrijheid geldt dus alleen voor de sterkste? Dat is mij te primitief.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:25 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Je haalt er nu allerlei omstandigheden bij. Iemand met rijbewijs en jong van geest kan ook dronken zijn. Het gaat erom dat die voetganger moet weten dat hij kwetsbaar is en niemand zou moeten vertrouwen. Daarvoor zou hij een diploma moeten behalen en ieder jaar een opfriscursus moeten doen![]()
Ik persoonlijk wel inderdaad. Ik rij soms liever zonder helm op een brommer (mooi weer of zo) en af en toe haat ik die autogordel en dan heb ik hem liever even niet om. Ik denk dat ik dat zelf zou moeten kunnen uitmaken.quote:
quote:
Mee eens.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou geef die oudjes dan ook een puntenrijbewijs zou ik zeggen
Ik zou het toch heel vervelend hebben gevonden mijn opa bij een explosie te hebben verloren. Omdat hij het zelf niet in de gaten had, ook zijn vrijheid niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:30 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ik persoonlijk wel inderdaad. Ik rij soms liever zonder helm op een brommer (mooi weer of zo) en af en toe haat ik die autogordel en dan heb ik hem liever even niet om. Ik denk dat ik dat zelf zou moeten kunnen uitmaken.
Net zoals mensen zelf kunnen uitmaken of ze nu wel of niet willen roken, wel of geen kinderen willen grootbrengen, etc.
Ik pleit voor meer vrijheden, minder betutteling en meer eigen verantwoordelijkheden. Daar is niets primitief aan. Ik vindt het juist primitief als groep a groep b wil betuttelen en het voor hen wel uit zal maken wat goed voor ze is.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:30 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik haal er niets bij. Niet drinken als je moet rijden is ook gewoon een regel die bedacht is door iemand die meende te weten dat dat beter is. Maar goed, vrijheid geldt dus alleen voor de sterkste? Dat is mij te primitief.
Je hebt het nu over een compleet demente? Of gewoon over een bejaarde die wat minder snel en adequaat is?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zou het toch heel vervelend hebben gevonden mijn opa bij een explosie te hebben verloren. Omdat hij het zelf niet in de gaten had, ook zijn vrijheid niet.
Had hem zaterdag al gelezen maar ach....bij Youp gaat het ook met pieken en dalen.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:25 schreef Jian het volgende:
Had m nog niet gelezen, maar Youp slaat wel weer een beetje door hè ..
http://weblogs.nrc.nl/youp/2010/05/15/slachtofferporno/#more-327
Iemand bij wie de voorbodes van Alzheimer of dementie zich aandienen. Wat resulteert in vergeetachtigheid en wat gevaarlijke situaties met zich meebrengt. Iemand die constant het gas vergeet uit te doen, zou ik wel in die categorie onderbrengen.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:34 schreef Teun_ZHV het volgende:
Je hebt het nu over een compleet demente? Of gewoon over een bejaarde die wat minder snel en adequaat is?
Sowieso teveel drinken zonder dat je gaat rijden is al niet goed voor je. Ik wil je wel eens horen gillen als "men" voor jou gaat bepalen dat je na twee consumpties genoeg voor vandaag hebt gehad.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:35 schreef Copycat het volgende:
Van sommige dingen weet iedere no-know dat het niet goed voor ze is ... zoals met een slok op achter het stuur kruipen. Niks betuttelend aan imo, gewoon gebruikmaken van je gezonde verstand.
En het verband met dronken achter het stuur zitten is?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:38 schreef Teun_ZHV het volgende:
Sowieso teveel drinken zonder dat je gaat rijden is al niet goed voor je. Ik wil je wel eens horen gillen als "men" voor jou gaat bepalen dat je na twee consumpties genoeg voor vandaag hebt gehad.
Dat jij pienter genoeg bent om redelijk verantwoord te leven en een ander niet al teveel kwaad te berokkenen is bewonderenswaardig hoorquote:Op maandag 17 mei 2010 15:32 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik pleit voor meer vrijheden, minder betutteling en meer eigen verantwoordelijkheden. Daar is niets primitief aan. Ik vindt het juist primitief als groep a groep b wil betuttelen en het voor hen wel uit zal maken wat goed voor ze is.
Als je in het geval van het verkeer het meer laat aankomen op eigen verantwoordelijkheid ipv op regels en/of vaardigheidsbewijzen is de vrijheid daarin door de gevaarzetting toch al gauw een beperking van de vrijheid van de ander. Of jij een helm opdoet of niet zal de vrijheid van een ander niet beperken maar als jij niet (meer) in staat bent een dikke anderhalve ton staal met een slordige 150 pk te besturen en daarmee (de vrijheid van) anderen in gevaar brengt is dat toch een ander verhaal wmb.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:32 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik pleit voor meer vrijheden, minder betutteling en meer eigen verantwoordelijkheden. Daar is niets primitief aan. Ik vindt het juist primitief als groep a groep b wil betuttelen en het voor hen wel uit zal maken wat goed voor ze is.
Je klept en bept maar door Cc. Er zijn genoeg verbanden gelegd door mij. Ook een voetganger kan met dronkemansgelal en gedrag mensen flink in gevaar brengen, net zo goed als een nuchtere en/of dronken chauffeur. Het ging om het feit dat de ene groep het denkt te kunnen bepalen voor de andere groep. Bijna iedereen wil dat, jij ook, totdat het jezelf raakt. Dan is het opeens minder aantrekkelijk.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
En het verband met dronken achter het stuur zitten is?
Heb je de reactie van Rob Hoogland ook gelezen ?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:34 schreef Coos het volgende:
[..]
Had hem zaterdag al gelezen maar ach....bij Youp gaat het ook met pieken en dalen.
Nee jij klept en bept maar door, Teun. Zonder antwoord te geven.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
Je klept en bept maar door Cc. Er zijn genoeg verbanden gelegd door mij. Ook een voetganger kan met dronkemansgelal en gedrag mensen flink in gevaar brengen, net zo goed als een nuchtere en/of dronken chauffeurs. Het ging om het feit dat de ene groep het denkt te kunnen bepalen voor de andere groep. Bijna iedereen wil dat, jij ook, totdat het jezelf raakt. Dan is het opeens minder aantrekkelijk.
Mera, een diploma helpt niet bij mensen die niet voorzien zijn van een gezond verstand. Een slecht mens hou je niet tegen met regels en examens. Een terrorist hou je niet tegen met 1000 agenten en het vasthouden van email van alle burgers en het nemen van vingerafdrukken. Het helpt allemaal niet. Een voetganger bescherm je er ook niet mee.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:40 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat jij pienter genoeg bent om redelijk verantwoord te leven en een ander niet al teveel kwaad te berokkenen is bewonderenswaardig hoor![]()
Ik denk alleen dat er HEEL veel mensen zijn die te dom, te slecht van zin of simpelweg te ongezond zijn om dat te kunnen/willen. Daarom zijn er regels die voor iedereen gelden. Soms werkt dat beperkend voor mensen zoals jij, maar daarvoor in ruil krijg je wel een vredige en veilige samenleving (of zo goed als dat kan).
Het lijkt erop dat het principe jou meer dwars zit dan de regels. Er is een groep die regels stelt, en dan is er nog een groep waar jij in zit, en die delft het onderspit.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
Het ging om het feit dat de ene groep het denkt te kunnen bepalen voor de andere groep. Bijna iedereen wil dat, jij ook, totdat het jezelf raakt. Dan is het opeens minder aantrekkelijk.
Die Teunquote:Op maandag 17 mei 2010 15:30 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik persoonlijk wel inderdaad. Ik rij soms liever zonder helm op een brommer (mooi weer of zo) en af en toe haat ik die autogordel en dan heb ik hem liever even niet om. Ik denk dat ik dat zelf zou moeten kunnen uitmaken.
Net zoals mensen zelf kunnen uitmaken of ze nu wel of niet willen roken, wel of geen kinderen willen grootbrengen, etc.
Jij zou er toch ook anders over gaan denken als iemand waar je veel van houdt omver gereden wordt door een zatlap? Dat weegt toch wel een stuk zwaarder dan huilen over het feit dat er door een ander bepaald is dat je niet dronken mag rijden. Of niet?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Bijna iedereen wil dat, jij ook, totdat het jezelf raakt. Dan is het opeens minder aantrekkelijk.
Heb je nu werkelijk geen enkele fantasie? Moet ik met voorbeeld na voorbeeld gaan komen die dan ook weer weerlegd kunnen worden met andere voorbeelden? Discussie zonder einde lijkt mij.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee jij klept en bept maar door, Teun. Zonder antwoord te geven.
Leg mij eens uit hoe een dronken voetganger mensen ook flink in gevaar kan brengen, net als een dronken automobilist?
Bottom line is dat je met een slok op achter het stuur een gevaar voor jezelf en een ander bent. Dat kan geen tegenargument ontkrachten, maar doe vooral je best.
Daar heb je gelijk in, maar je noemt ook meteen het uiterste.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:47 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Mera, een diploma helpt niet bij mensen die niet voorzien zijn van een gezond verstand. Een slecht mens hou je niet tegen met regels en examens. Een terrorist hou je niet tegen met 1000 agenten en het vasthouden van email van alle burgers en het nemen van vingerafdrukken. Het helpt allemaal niet. Een voetganger bescherm je er ook niet mee.
quote:Op maandag 17 mei 2010 15:51 schreef Copycat het volgende:
Maar vertel me nu eens hoe een dronkenlap te voet net zo'n grote schade kan aanrichten als een dronkenlap per auto? Door te gaan schreeuwen op de Dam?
En als die automobilist dan niet dronken was, moet ik dan iedere automobilist gaan haten? Wanneer beseffen mensen nu eens dat ze zichzelf en elkaar, oud en jong, dronken of nuchter, met of zonder diploma's, met of zonder geloof, met of zonder kinderen, simpelweg en bij voortduring dagelijks in gevaar brengen. Dat leven en oud worden in een samenleving helemaal niet zo gewoon is als maar wordt gedacht en aangenomen.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:48 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Jij zou er toch ook anders over gaan denken als iemand waar je veel van houdt omver gereden wordt door een zatlap? Dat weegt toch wel een stuk zwaarder dan huilen over het feit dat er door een ander bepaald is dat je niet dronken mag rijden. Of niet?
Je kunt het wekelijks lezen Cc. Iemand met drank op die een ander aan het mes rijgt. Iemand met drank en dom gelal die de chauffeur zit af te leiden waardoor.....vul maar in. Iemand met drank op die op straat valt waardoor een automobilist moet uitwijken....vul maar in. Voorbeelden en praktijkgevallen te over.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:51 schreef Copycat het volgende:
Ik heb meer fantasie dan me lief is. Maar vertel me nu eens hoe een dronkenlap te voet net zo'n grote schade kan aanrichten als een dronkenlap per auto? Door te gaan schreeuwen op de Dam?
Ik zie mensen niet graag beknot in hun vrijheid, ik zie graag dat iedereen vrij is om in veiligheid te leven. Iets wat jij weer beknot met je 'alles moet kunnen, algehele vrijheid in alles!' geroep.
Dat eerste lees ik inderdaad wel eens. Niet wekelijks, maar wel eens. Maar die met dat gelal en dat uitwijken? Nog nooit gelezen in een krant.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:58 schreef Teun_ZHV het volgende:
Je kunt het wekelijks lezen Cc. Iemand met drank op die een ander aan het mes rijgt. Iemand met drank en dom gelal die de chauffeur zit af te leiden waardoor.....vul maar in. Iemand met drank op die op straat valt waardoor een automobilist moet uitwijken....vul maar in. Voorbeelden en praktijkgevallen te over.
Je maakt er een karikatuur vanquote:Op maandag 17 mei 2010 15:59 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb besloten dat die buitenspiegels op mijn auto er beter af kunnen, ik wil daar vrij in kunnen zijn. Dat komt de aërodynamica en dus ook mijn portemonnaie en het milieu ten goede. Beetje jammer wel voor die motorrijders die tussen de file doorrijden, dat is nu een stuk gevaarlijker geworden voor hen. Maar ja, ze moeten begrijpen dat het niet gewoon is om oud te worden als motorrijder.
En hoe vaak lees je dan dat een bejaarde iemand dood gereden heeft omdat hij bejaard was?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat eerste lees ik inderdaad wel eens. Niet wekelijks, maar wel eens. Maar die met dat gelal en dat uitwijken? Nog nooit gelezen in een krant.
Maar een plusje voor het proberen.
Nu wel.quote:Op maandag 17 mei 2010 15:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Heb je de reactie van Rob Hoogland ook gelezen ?![]()
http://www.geenstijl.nl/archives/images/robhoogland175.html
Oh, nu laten we for the sake of argument de alcohol weer achterwege? Je wringt je wel in veel bochten hè?quote:Op maandag 17 mei 2010 16:03 schreef Teun_ZHV het volgende:
En hoe vaak lees je dan dat een bejaarde iemand dood gereden heeft omdat hij bejaard was?
Hoezo? Waarom zou ik me er bij neerleggen dat iemand bedacht heeft dat het verplicht is om wille van de veiligheid om buitenspiegels te hebben? Die dingen zitten ook nog eens in de weg om je linkerbeen tijdens het rijden een beetje comfortabel uit het raam te kunnen steken 's zomers, dat zou je een beperking van je vrijheid kunnen noemen.quote:
Nee hoor, jij vraag naar voorbeelden, ik geef ze aan je. Jij wil mensen beknotten in hun vrijheden, ik wil dat niet. Jij meet met twee maten, en dat laat ik je zien.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh, nu laten we for the sake of argument de alcohol weer achterwege? Je wringt je wel in veel bochten hè?
Nou nee, jij lult gewoon zwaar uit je nek en als je het argument niet gewonnen krijgt, ga je weer een andere kant op. Maakt verder niet uit, maar doe nu niet alsof het niet zo is.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:08 schreef Teun_ZHV het volgende:
Nee hoor, jij vraag naar voorbeelden, ik geef ze aan je. Jij wil mensen beknotten in hun vrijheden, ik wil dat niet. Jij meet met twee maten, en dat laat ik je zien.
Ik LUKT uit mijn nekquote:Op maandag 17 mei 2010 16:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nou nee, jij lukt gewoon zwaar uit je nek en als je het argument niet gewonnen krijgt, ga je weer een andere kant op. Maakt verder niet uit, maar doe nu niet alsof het niet zo is.
Ik had die typo allang aangepast.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:14 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ik LUKT uit mijn nekWat is dat nu weer
Nee, wat ik je laat zien is dat jij voor ouderen wil bepalen wat ze wel en niet mogen doen. (ik kwam trouwens niet met drankrijders aankachelen, dat was hier iemand anders maar jij omarmde dat voorbeeld volgens mij) Ik zwalk niet, ik reageer hier op alles wat door anderen en door jou wordt aangedragen. Uiteindelijk kom ik terug bij waar het over begon en dan LUKT ik zwaar uit mijn nek
Nogmaals, wat jij van jouw ouders niet pikte (betutteling en beperking van vrijheden) dat wil je ouderen (en anderen) wel graag opleggen.
SPOILER: !Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
Het is nog niet zo zeer van belang of Teun dat specifieke voorbeeld als betutteling ziet, meestal is het degene die al te ver heen is die dat als betutteling ziet. Deelnemen in het verkeer betekent de verantwoordelijkheid voor het welzijn van vele anderen. Of iemand daartoe in staat geacht mag worden is mijns inziens in goede handen bij "anderen".quote:Op maandag 17 mei 2010 16:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik had die typo allang aangepast.
Als jij een regel als 'Niet met drank achter het stuur' als betutteling ziet: prima: in jouw boek betuttel ik dan.
quote:Op maandag 17 mei 2010 16:16 schreef Teun_ZHV het volgende:
En dat ik dan aangeef dat er natuurlijk wel ergens grenzen zijn (nu voor de vijfde keer), daar wordt gemakshalve maar overheen gelezen en komt men aandragen met allerlei voorbeelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |