FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Door achteras gezakt, veerschotel compleet doorgerot.
silenthillzondag 16 mei 2010 @ 15:37
Even wat leuke plaatjes.

Door achteras gezakt, veerschotel complet doorgerot.
Ausi 80 Diesel uit 1981. Die zijn hele leventje bij de kust heeft gestaan en dus compleet is doorgeroest.
Staat nu op de sloop.







Maharbalzondag 16 mei 2010 @ 15:38
Mozes wat een roest
fyahzondag 16 mei 2010 @ 15:39
dan maar met de bus!
silenthillzondag 16 mei 2010 @ 15:42
Ja je kon het plaatwerk op veel plekken met je vingers ombuigen,

Zelf het sleepoog wat compleet rot, Gaten in de bodem waar je je vuist doorheen kon stoppen en dan tegen het de bekleding aankomen.
blupzondag 16 mei 2010 @ 15:59
whoops
Sounddragonzondag 16 mei 2010 @ 17:05
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:59 schreef blup het volgende:
whoops
Wat je zegt !
Cybjezondag 16 mei 2010 @ 17:15
quote:
Op zondag 16 mei 2010 15:42 schreef silenthill het volgende:
Ja je kon het plaatwerk op veel plekken met je vingers ombuigen,
Is wel handig met uitdeuken
2cvzondag 16 mei 2010 @ 19:11
Dat is geen rotte veerschotel maar een rotte draagarm (ofzo). Bij een rotte veerschotel dan zakt de auto naar beneden in plaats van dat de achteras een ongewenste stuurbeweging maakt.

Overigens, hoe lang is de APK van die Auwdie al verlopen toen de wielophanging het begaf ?
Maharbalzondag 16 mei 2010 @ 20:56
quote:
Op zondag 16 mei 2010 19:11 schreef 2cv het volgende:
Dat is geen rotte veerschotel maar een rotte draagarm (ofzo). Bij een rotte veerschotel dan zakt de auto naar beneden in plaats van dat de achteras een ongewenste stuurbeweging maakt.

Overigens, hoe lang is de APK van die Auwdie al verlopen toen de wielophanging het begaf ?
Als de draagarm is gebroken zie je dat niet, totdat je gaat rijden. Het wiel blijft dan "achter" en hikt een beetje achter de rest van de auto aan.

In ieder geval voor de voorkant
2cvzondag 16 mei 2010 @ 21:06
Ben je ervaringsdeskundige ?
Sounddragonzondag 16 mei 2010 @ 21:20
Door achteras gezakt, veerschotel complet doorgerot. --> Door achteras gezakt, veerschotel compleet doorgerot.
OxygeneFRLzondag 16 mei 2010 @ 21:24
ok
Maharbalzondag 16 mei 2010 @ 21:25
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:06 schreef 2cv het volgende:
Ben je ervaringsdeskundige ?
Hmm, of ik heb 't niet helemaal begrepen. In ieder geval gebeurt dat met de draagarmrubbers.

silenthillzondag 16 mei 2010 @ 22:18
@2cv

Er zat nog APK op tot 16 Augustus.

Vorige APK had ie geen aandachtspunten. ;-)

Maarja, 3\4 jaar spotgoedkoop gereden.
Ben wel blij dat het niet op de snelweg is gebeurd.
2cvzondag 16 mei 2010 @ 22:33
Ik wil dat ding wel eens op de brug zien

Maar bij welke garage heb je het ding laten keuren ?
silenthillmaandag 17 mei 2010 @ 07:33
@2cv

Hij was al gekeurd voor 1 vol jaar toen ik hem particulier kocht.
Het is een import auto uit Duitsland.

Ik zocht een auto voor 1 jaar om goedkoop in te rijden.

Hij verbruikte 1 op 21 bij 120 km per uur en 1 op 23 bij 100 km per uur.
En dan alleen een oldtimer verzekering erbij.

Heb nog een andere oldtimer, een suzuki gx 100. In prima staat.

Ik ben nu op zoek naar een swift 1.0 rond 1998-2000 voor woon werk verkeer
Repeatmaandag 17 mei 2010 @ 07:40
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:33 schreef 2cv het volgende:
Ik wil dat ding wel eens op de brug zien

Maar bij welke garage heb je het ding laten keuren ?
Dat dus. Dit kan toch nooit binnen het jaar ontstaan...
silenthillmaandag 17 mei 2010 @ 09:44
@repeat

Klopt, maar deze APK is gewoon erop gezet, terwijl hetvolgende mankeerde qua APK afkeur:

Alles rot en ook scherpe randen rondom auto.
Ruitensproeiers werken niet.
Geen verlichting in tellerhuis.
Geen kenteken verlichting.
Geen remvermogen meer.
Handrem geeft geen vertraging.
Blauw\grijze rook uit auto.
3 deuren die niet meer goed open gaan.
enzovoort.
Sounddragonmaandag 17 mei 2010 @ 10:58
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:44 schreef silenthill het volgende:
@repeat

Klopt, maar deze APK is gewoon erop gezet, terwijl hetvolgende mankeerde qua APK afkeur:

Alles rot en ook scherpe randen rondom auto.
Ruitensproeiers werken niet.
Geen verlichting in tellerhuis.
Geen kenteken verlichting.
Geen remvermogen meer.
Handrem geeft geen vertraging.
Blauw\grijze rook uit auto.
3 deuren die niet meer goed open gaan.
enzovoort.
echt he
Maharbalmaandag 17 mei 2010 @ 13:12
Volgens mij is ie gekeurd bij Turquaz
tisauchmaandag 17 mei 2010 @ 13:14
Damn, the USS roestbak op de gevoelige plaat!
silenthillmaandag 17 mei 2010 @ 13:38
Was wel leuk was, dat ik nooit echt last had van bumperklevers.
Versnellingkje lager, dot gas en een hele grote grijze wolk achter me.

Hij was in Rotterdam gekeurd en dat zegt wel genoeg.
Nee niet bij Jetcars, maar een ander vaag keurstation.

Die man van de ANWB keek heel verbaast naar mijn auto en vroeg zich af waarom ik er nog in rondrij.
slashyoumaandag 17 mei 2010 @ 20:13
quote:
Op maandag 17 mei 2010 09:44 schreef silenthill het volgende:
@repeat

Klopt, maar deze APK is gewoon erop gezet, terwijl hetvolgende mankeerde qua APK afkeur:

1. Alles rot en ook scherpe randen rondom auto.
2. Ruitensproeiers werken niet.
3. Geen verlichting in tellerhuis.
4. Geen kenteken verlichting.
5. Geen remvermogen meer.
6. Handrem geeft geen vertraging.
7. Blauw\grijze rook uit auto.
8. 3 deuren die niet meer goed open gaan.
enzovoort.
1. scherpe randen kun je afplakken met tape, rottigheid op dragende delen is een probleem.
2. kleine reparatie waarschijnlijk.
3. is niet verplicht voor APK
4. lampjes vervangen? anders aftappen van verlichting, kleine reparatie.
5. voor een auto van '81 is er niet zoveel nodig
6. handrem is niet om te vertragen, alleen voor parkeren.
7. geen APK punt
8. geen APK punt.
2cvmaandag 17 mei 2010 @ 22:55
3 is wel een APK punt, je moet 's nachts kunnen zien hoe hard je rijdt.
6 is ook een APK punt, de handrem moet het wel doen en dat wordt getest door de vertraging die je er mee kan behalen te testen.
7 kan een APK punt zijn als de uitstoot te vervuilend is, maar ik weet niet vanaf welk jaar dat gekeurd moet worden
8 kan een APK punt zijn. Er zijn eisen verbonden aan het kunnen openen en sluiten van de deuren.
blupmaandag 17 mei 2010 @ 23:43
deze valt zeker buiten de uitstoot regels.
Sounddragondinsdag 18 mei 2010 @ 00:16
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:43 schreef blup het volgende:
deze valt zeker buiten de uitstoot regels.
koop APKtje.. gewoon 150¤ lappen bij de turk en je kentekenbewijs meenemen, en je hebt een APK zonder dat ze ooit je auto hebben gezien
m3nsterdinsdag 18 mei 2010 @ 07:15
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 00:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

koop APKtje.. gewoon 150¤ lappen bij de turk en je kentekenbewijs meenemen, en je hebt een APK zonder dat ze ooit je auto hebben gezien
Werkt dat echt? Of ben ik nou zo een keurige Nederlander dat ik mij alleen richt tot de dealer? (Had ik dat maar met mijn SEAT ibiza uit het jaar nul gedaan)
silenthilldinsdag 18 mei 2010 @ 07:35
Ja werkt echt zo,

Ik kon op het laatst met mijn enkel door sommige plekken door de bodem trappen.

Mijn Audi had al 2 of 3 jaar geleden volledig APK afgekeurd moeten worden.
En toen al door naar de sloop.
oshirodinsdag 18 mei 2010 @ 10:36
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 00:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

koop APKtje.. gewoon 150¤ lappen bij de turk en je kentekenbewijs meenemen, en je hebt een APK zonder dat ze ooit je auto hebben gezien
Balen als je een steekproef krijgt
Sounddragondinsdag 18 mei 2010 @ 11:04
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:36 schreef oshiro het volgende:

[..]

Balen als je een steekproef krijgt
Mjah, op de één of andere manier gebeurt dat bij zulke tenten niet zo vaak
Sounddragondinsdag 18 mei 2010 @ 11:12
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 07:35 schreef silenthill het volgende:
Ja werkt echt zo,

Ik kon op het laatst met mijn enkel door sommige plekken door de bodem trappen.

Mijn Audi had al 2 of 3 jaar geleden volledig APK afgekeurd moeten worden.
En toen al door naar de sloop.
Ik begrijp serieus niet dat je zo rond durft te rijden; ik zie het wel vaker gebeuren, maar die keuring is er toch ook voor je eigen veiligheid ?? Als dit op een beroerder moment was gebeurd, had je er zomaar een stuk rotter vanaf kunnen komen. Het is wel als en misschien, maar toch

Ik kan me heus wel voorstellen dat je hem er één keer doorheen rotzooit, maar 3 keer ?
silenthilldinsdag 18 mei 2010 @ 12:31
@Sounddragon

Je hebt helemaal gelijk.

Voor mij nooit meer zo'n gare bak. Heb mijn lesje wel geleerd.
Sounddragondinsdag 18 mei 2010 @ 12:55
Beter voor jou; beter voor ons
T42dinsdag 18 mei 2010 @ 15:05
en dan zet je hem op de sloop??? WAT DOE JE!!!

zet hem voor 100 euro op marktplaats. onderdelen of iemand die hem kan lassen is er altijd wel

zo die je aan history vernietiging.
T42dinsdag 18 mei 2010 @ 15:09
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 07:35 schreef silenthill het volgende:
Ja werkt echt zo,

Ik kon op het laatst met mijn enkel door sommige plekken door de bodem trappen.

Mijn Audi had al 2 of 3 jaar geleden volledig APK afgekeurd moeten worden.
En toen al door naar de sloop.
volgens mij ken je de regels niet er moet echt veel roest aan een auto zitten voordat hij afgekeurd word. uiterlijk zegt niks.
quote:
Op maandag 17 mei 2010 07:40 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat dus. Dit kan toch nooit binnen het jaar ontstaan...
handig

roest kan ook ineens toe happen, denk aan afgelopen winter met al dat zout!!!

zo heb ik een eend doormidden laten breken die net 1 maand verse apk had met steekproef.
en ze konde de roest nooiit hebben gezien.

owjah ik had vast wel wat aan de onderdelen.
retuow82dinsdag 18 mei 2010 @ 15:10
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:05 schreef T42 het volgende:
en dan zet je hem op de sloop??? WAT DOE JE!!!

zet hem voor 100 euro op marktplaats. onderdelen of iemand die hem kan lassen is er altijd wel

zo die je aan history vernietiging.
De Audi 80 zal toch niet zo'n ongelofelijke cult status aan gaan nemen? En gezien de conditie van die wagen denk ik niet dat je dit met een beetje lassen op gaat lossen...

Ik zie hem in ieder geval liever niet terug op de openbare weg voor mijn eigen veiligheid
T42dinsdag 18 mei 2010 @ 15:12
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:10 schreef retuow82 het volgende:

[..]

De Audi 80 zal toch niet zo'n ongelofelijke cult status aan gaan nemen? En gezien de conditie van die wagen denk ik niet dat je dit met een beetje lassen op gaat lossen...

Ik zie hem in ieder geval liever niet terug op de openbare weg voor mijn eigen veiligheid
onderdelen ik heb mijn passat uit 82 stuk gereden en dat is 80% de zelfde auto.
op de sloop gaat alles naar afrika. die motor paste handig ik mijn passat

owjah die ziet er verder ook zo uit maar is van onder wel hard.
silenthilldinsdag 18 mei 2010 @ 15:14
Probleem was dat ie niet meer rijdbaar was.
En de ANWB was voor mij de beste oplossing,
meteen naar de sloop en van mijn naam af.

Interieur was in nieuwstaat, vorige eigenaar had er stoelhoezen over gedaan.
Zaten mooie velgen onder met voldoende profiel.
koppeling en bak waren ook nog goed.

Had hem op het Audi forum willen zetten.
T42dinsdag 18 mei 2010 @ 15:56
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:14 schreef silenthill het volgende:
Probleem was dat ie niet meer rijdbaar was.
En de ANWB was voor mij de beste oplossing,
meteen naar de sloop en van mijn naam af.

Interieur was in nieuwstaat, vorige eigenaar had er stoelhoezen over gedaan.
Zaten mooie velgen onder met voldoende profiel.
koppeling en bak waren ook nog goed.

Had hem op het Audi forum willen zetten.
eigelijk beetje dom denk dat alle onderdelen los een 750 euro kunne opbrengen
waarom met geweld van je naam?
je had de anwb hem ook kunne laten dumpen bij een boer of op je inrit? had ik hem ook wel voor niks komen ophalen met een ambulance....
retuow82dinsdag 18 mei 2010 @ 16:12
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:12 schreef T42 het volgende:

[..]

onderdelen ik heb mijn passat uit 82 stuk gereden en dat is 80% de zelfde auto.
op de sloop gaat alles naar afrika. die motor paste handig ik mijn passat

owjah die ziet er verder ook zo uit maar is van onder wel hard.
Passat kapot? Dat was die ene die je een half jaar geleden hebt geimporteerd? Klote man...

Misschien kan TS de ANWB nog opbellen en vragen of hij hem terug mag, het waren de emoties die op dat moment aan het spreken waren en niet het verstand
T42dinsdag 18 mei 2010 @ 16:20
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:12 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Passat kapot? Dat was die ene die je een half jaar geleden hebt geimporteerd? Klote man...

Misschien kan TS de ANWB nog opbellen en vragen of hij hem terug mag, het waren de emoties die op dat moment aan het spreken waren en niet het verstand
hij is nu een jaar in nl. en is stuk van de koppelingshefboom afgebroken. +slechte koppeling en drukgroep

heb alles net al gevonden. maar reserve onderdelen zijn altijd handig
retuow82dinsdag 18 mei 2010 @ 16:33
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:20 schreef T42 het volgende:

[..]

hij is nu een jaar in nl. en is stuk van de koppelingshefboom afgebroken. +slechte koppeling en drukgroep

heb alles net al gevonden. maar reserve onderdelen zijn altijd handig
Bekend principe, ik heb een Alfa Spider uit 77 waarbij ik ook de die instelling heb, loop ik toevallig tegen een onderdeel aan voor een mooi prijsje neem ik het ook direct mee