silenthill | zondag 16 mei 2010 @ 15:37 |
Even wat leuke plaatjes. Door achteras gezakt, veerschotel complet doorgerot. Ausi 80 Diesel uit 1981. Die zijn hele leventje bij de kust heeft gestaan en dus compleet is doorgeroest. Staat nu op de sloop. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Maharbal | zondag 16 mei 2010 @ 15:38 |
Mozes wat een roest ![]() | |
fyah | zondag 16 mei 2010 @ 15:39 |
dan maar met de bus! | |
silenthill | zondag 16 mei 2010 @ 15:42 |
Ja je kon het plaatwerk op veel plekken met je vingers ombuigen, Zelf het sleepoog wat compleet rot, Gaten in de bodem waar je je vuist doorheen kon stoppen en dan tegen het de bekleding aankomen. | |
blup | zondag 16 mei 2010 @ 15:59 |
whoops ![]() | |
Sounddragon | zondag 16 mei 2010 @ 17:05 |
quote:Wat je zegt ![]() | |
Cybje | zondag 16 mei 2010 @ 17:15 |
quote:Is wel handig met uitdeuken ![]() | |
2cv | zondag 16 mei 2010 @ 19:11 |
Dat is geen rotte veerschotel maar een rotte draagarm (ofzo). Bij een rotte veerschotel dan zakt de auto naar beneden in plaats van dat de achteras een ongewenste stuurbeweging maakt. Overigens, hoe lang is de APK van die Auwdie al verlopen toen de wielophanging het begaf ? | |
Maharbal | zondag 16 mei 2010 @ 20:56 |
quote:Als de draagarm is gebroken zie je dat niet, totdat je gaat rijden. Het wiel blijft dan "achter" en hikt een beetje achter de rest van de auto aan. In ieder geval voor de voorkant ![]() | |
2cv | zondag 16 mei 2010 @ 21:06 |
Ben je ervaringsdeskundige ? | |
Sounddragon | zondag 16 mei 2010 @ 21:20 |
Door achteras gezakt, veerschotel complet doorgerot. --> Door achteras gezakt, veerschotel compleet doorgerot. | |
OxygeneFRL | zondag 16 mei 2010 @ 21:24 |
ok | |
Maharbal | zondag 16 mei 2010 @ 21:25 |
quote:Hmm, of ik heb 't niet helemaal begrepen. In ieder geval gebeurt dat met de draagarmrubbers. | |
silenthill | zondag 16 mei 2010 @ 22:18 |
@2cv Er zat nog APK op tot 16 Augustus. Vorige APK had ie geen aandachtspunten. ;-) Maarja, 3\4 jaar spotgoedkoop gereden. Ben wel blij dat het niet op de snelweg is gebeurd. | |
2cv | zondag 16 mei 2010 @ 22:33 |
Ik wil dat ding wel eens op de brug zien ![]() Maar bij welke garage heb je het ding laten keuren ? | |
silenthill | maandag 17 mei 2010 @ 07:33 |
@2cv Hij was al gekeurd voor 1 vol jaar toen ik hem particulier kocht. Het is een import auto uit Duitsland. Ik zocht een auto voor 1 jaar om goedkoop in te rijden. Hij verbruikte 1 op 21 bij 120 km per uur en 1 op 23 bij 100 km per uur. En dan alleen een oldtimer verzekering erbij. Heb nog een andere oldtimer, een suzuki gx 100. In prima staat. Ik ben nu op zoek naar een swift 1.0 rond 1998-2000 voor woon werk verkeer | |
Repeat | maandag 17 mei 2010 @ 07:40 |
quote:Dat dus. Dit kan toch nooit binnen het jaar ontstaan... | |
silenthill | maandag 17 mei 2010 @ 09:44 |
@repeat Klopt, maar deze APK is gewoon erop gezet, terwijl hetvolgende mankeerde qua APK afkeur: Alles rot en ook scherpe randen rondom auto. Ruitensproeiers werken niet. Geen verlichting in tellerhuis. Geen kenteken verlichting. Geen remvermogen meer. Handrem geeft geen vertraging. Blauw\grijze rook uit auto. 3 deuren die niet meer goed open gaan. enzovoort. | |
Sounddragon | maandag 17 mei 2010 @ 10:58 |
quote:echt he ![]() | |
Maharbal | maandag 17 mei 2010 @ 13:12 |
Volgens mij is ie gekeurd bij Turquaz ![]() | |
tisauch | maandag 17 mei 2010 @ 13:14 |
Damn, the USS roestbak op de gevoelige plaat! ![]() | |
silenthill | maandag 17 mei 2010 @ 13:38 |
Was wel leuk was, dat ik nooit echt last had van bumperklevers. Versnellingkje lager, dot gas en een hele grote grijze wolk achter me. Hij was in Rotterdam gekeurd en dat zegt wel genoeg. Nee niet bij Jetcars, maar een ander vaag keurstation. Die man van de ANWB keek heel verbaast naar mijn auto en vroeg zich af waarom ik er nog in rondrij. | |
slashyou | maandag 17 mei 2010 @ 20:13 |
quote:1. scherpe randen kun je afplakken met tape, rottigheid op dragende delen is een probleem. 2. kleine reparatie waarschijnlijk. 3. is niet verplicht voor APK 4. lampjes vervangen? anders aftappen van verlichting, kleine reparatie. 5. voor een auto van '81 is er niet zoveel nodig 6. handrem is niet om te vertragen, alleen voor parkeren. 7. geen APK punt 8. geen APK punt. | |
2cv | maandag 17 mei 2010 @ 22:55 |
3 is wel een APK punt, je moet 's nachts kunnen zien hoe hard je rijdt. 6 is ook een APK punt, de handrem moet het wel doen en dat wordt getest door de vertraging die je er mee kan behalen te testen. 7 kan een APK punt zijn als de uitstoot te vervuilend is, maar ik weet niet vanaf welk jaar dat gekeurd moet worden 8 kan een APK punt zijn. Er zijn eisen verbonden aan het kunnen openen en sluiten van de deuren. | |
blup | maandag 17 mei 2010 @ 23:43 |
deze valt zeker buiten de uitstoot regels. | |
Sounddragon | dinsdag 18 mei 2010 @ 00:16 |
quote:koop APKtje.. gewoon 150¤ lappen bij de turk en je kentekenbewijs meenemen, en je hebt een APK zonder dat ze ooit je auto hebben gezien ![]() | |
m3nster | dinsdag 18 mei 2010 @ 07:15 |
quote:Werkt dat echt? Of ben ik nou zo een keurige Nederlander dat ik mij alleen richt tot de dealer? (Had ik dat maar met mijn SEAT ibiza uit het jaar nul gedaan) | |
silenthill | dinsdag 18 mei 2010 @ 07:35 |
Ja werkt echt zo, Ik kon op het laatst met mijn enkel door sommige plekken door de bodem trappen. Mijn Audi had al 2 of 3 jaar geleden volledig APK afgekeurd moeten worden. En toen al door naar de sloop. | |
oshiro | dinsdag 18 mei 2010 @ 10:36 |
quote:Balen als je een steekproef krijgt ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 18 mei 2010 @ 11:04 |
quote:Mjah, op de één of andere manier gebeurt dat bij zulke tenten niet zo vaak ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 18 mei 2010 @ 11:12 |
quote:Ik begrijp serieus niet dat je zo rond durft te rijden; ik zie het wel vaker gebeuren, maar die keuring is er toch ook voor je eigen veiligheid ?? Als dit op een beroerder moment was gebeurd, had je er zomaar een stuk rotter vanaf kunnen komen. Het is wel als en misschien, maar toch ![]() Ik kan me heus wel voorstellen dat je hem er één keer doorheen rotzooit, maar 3 keer ? ![]() | |
silenthill | dinsdag 18 mei 2010 @ 12:31 |
@Sounddragon Je hebt helemaal gelijk. Voor mij nooit meer zo'n gare bak. Heb mijn lesje wel geleerd. | |
Sounddragon | dinsdag 18 mei 2010 @ 12:55 |
Beter voor jou; beter voor ons ![]() | |
T42 | dinsdag 18 mei 2010 @ 15:05 |
en dan zet je hem op de sloop??? WAT DOE JE!!! zet hem voor 100 euro op marktplaats. onderdelen of iemand die hem kan lassen is er altijd wel zo die je aan history vernietiging. | |
T42 | dinsdag 18 mei 2010 @ 15:09 |
quote:volgens mij ken je de regels niet ![]() quote:handig roest kan ook ineens toe happen, denk aan afgelopen winter met al dat zout!!! zo heb ik een eend doormidden laten breken die net 1 maand verse apk had met steekproef. en ze konde de roest nooiit hebben gezien. owjah ik had vast wel wat aan de onderdelen. ![]() | |
retuow82 | dinsdag 18 mei 2010 @ 15:10 |
quote:De Audi 80 zal toch niet zo'n ongelofelijke cult status aan gaan nemen? En gezien de conditie van die wagen denk ik niet dat je dit met een beetje lassen op gaat lossen... Ik zie hem in ieder geval liever niet terug op de openbare weg voor mijn eigen veiligheid ![]() | |
T42 | dinsdag 18 mei 2010 @ 15:12 |
quote:onderdelen ![]() op de sloop gaat alles naar afrika. die motor paste handig ik mijn passat ![]() owjah die ziet er verder ook zo uit ![]() | |
silenthill | dinsdag 18 mei 2010 @ 15:14 |
Probleem was dat ie niet meer rijdbaar was. En de ANWB was voor mij de beste oplossing, meteen naar de sloop en van mijn naam af. Interieur was in nieuwstaat, vorige eigenaar had er stoelhoezen over gedaan. Zaten mooie velgen onder met voldoende profiel. koppeling en bak waren ook nog goed. Had hem op het Audi forum willen zetten. | |
T42 | dinsdag 18 mei 2010 @ 15:56 |
quote: ![]() ![]() waarom met geweld van je naam? je had de anwb hem ook kunne laten dumpen bij een boer of op je inrit? had ik hem ook wel voor niks komen ophalen met een ambulance.... | |
retuow82 | dinsdag 18 mei 2010 @ 16:12 |
quote:Passat kapot? Dat was die ene die je een half jaar geleden hebt geimporteerd? Klote man... Misschien kan TS de ANWB nog opbellen en vragen of hij hem terug mag, het waren de emoties die op dat moment aan het spreken waren en niet het verstand ![]() ![]() | |
T42 | dinsdag 18 mei 2010 @ 16:20 |
quote:hij is nu een jaar in nl. en is stuk van de koppelingshefboom afgebroken. +slechte koppeling en drukgroep heb alles net al gevonden. maar reserve onderdelen zijn altijd handig ![]() | |
retuow82 | dinsdag 18 mei 2010 @ 16:33 |
quote:Bekend principe, ik heb een Alfa Spider uit 77 waarbij ik ook de die instelling heb, loop ik toevallig tegen een onderdeel aan voor een mooi prijsje neem ik het ook direct mee ![]() |