Dat gedrag heb ik ook alleen bij Fransen gezien... voor de rest hebben ze altijd geprobeerd zich hier in Nederland verstaanbaar te maken in het Engels... Duitsers, Spanjaarden, allerlei Aziaten, enzovoort. Soms proberen ze het eerst nog in het Nederlands, dat is een extra sympathiepunt erbijquote:Op maandag 17 mei 2010 14:27 schreef Droomert het volgende:
Erger zijn Fransen die overal Frans willen praten.
Zelfs in Engeland.
Dat heb ik ook... als ik met een Duitser moet telefoneren oid (nu vrij vaak aangezien ik in Berlijn zit voor m'n afstuderen), begin ik altijd in het Duits en schakelt de tegenpartij vaak zelf over naar Engels als er te grote stiltes vallen aan mijn kantquote:Op maandag 17 mei 2010 23:09 schreef padlarf het volgende:
Ik probeer altijd Duits te spreken,. Maar blijkbaar van dermate kwaliteit dat elke Duitser die ik tot nu toe sprak ineens het Engels machtig bleek te zijn
Vind ik ook ja. Alleen beginnen ze vaak in het Duits en 'switchen' ze pas als ze zien dat het niet lukt in het Duits.quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:17 schreef Flammie het volgende:
Ik vind het engels van duitsers vaak nog beter dan van Nederlanders om eerlijk te zijn.. dat is pas erg
Dit is waar. Als je in het Engels begint te praten met een Duitser zijn ze vaak heel aardig (misschien wel aardiger.) In Parijs waren ze ook wel aardig trots dat ik gewoon Engels sprak.quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:39 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Vind ik ook ja. Alleen beginnen ze vaak in het Duits en 'switchen' ze pas als ze zien dat het niet lukt in het Duits.
Overigens hebben Duitsers in het algemeen veel respect voor mensen die meerdere talen beheersen. Ik heb ooit op een website gezeten waar de voertaal voornamelijk Duits was, daar vielen ze steil achterover van verbazing toen ik zei dat Duits mijn vierde taal is (na Nederlands, Engels en Frans). Ze trokken bijna publiek het boetekleed aan (ik was al een tijdje in het Duits aan het chatten daar).
Ik vind trouwens zelf het Engels van mensen uit Denemarken het beste.![]()
Ik heb me echt verbaasd in Kopenhagen, hoe zelfs de meest gewone pretpark-medewerker (in Tivoli) met een perfect accent Engels praatte.
Inderdaad, volgens mij is TS alleen maar 40+-ers tegengekomen...quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:24 schreef Bolter het volgende:
Hoax, net terug van 6 maanden Deutschland, en over 't algemeen kunnen ze allemaal (in beperkte mate) Engels.
Dat is ze geraden ook.quote:Op donderdag 20 mei 2010 09:26 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Duitsers hebben overigens inderdaad enorm veel respect voor wij NL-ers
Hoe werkte dat ook al weer, met respect? Oh ja, eerst zaaien, dan oogsten.quote:
voetbal is oorlogquote:Op donderdag 20 mei 2010 10:08 schreef Otis2.0 het volgende:
Waarom begint iedereen toch steeds over de oorlog?
Goed uitgangspunt!quote:
Ah, ik had de PI niet gezien.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:08 schreef Otis2.0 het volgende:
Waarom begint iedereen toch steeds over de oorlog?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |