je bedoelt groentjensquote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:23 schreef DeWeergaloze het volgende:
''Niet je toekomst, maar je afkomst telt!''
Groetjes Geertje W.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het systeem op zich wel, maar de partijen leggen hun standpunten op een vreemde manier uit om bij zoveel mogelijk kiezers in de smaak te vallen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 15:31 schreef Dingess het volgende:
[..]
M.a.w: stemwijzers deugen voor geen meter.![]()
Het ligt eerder (zoals ik al eerder zei) aan de makers van die stemwijzers die belachelijke conclusie trekken uit bepaalde redeneringen zoals over het bouwen van moskeeën in Nederland. Er staat nergens in de verkiezingsprogramma van het CDA dat ze het bouwen van moskeeën verbieden, mits het in het bestemmingsplan past. Alleen een idioot (zoals de makers van stemwijzers etc.) zou hieruit kunnen afleiden dat het CDA het verbied om (nog meer) moskeeën in Nederland te bouwen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:49 schreef MREn het volgende:
[..]
Het systeem op zich wel, maar de partijen leggen hun standpunten op een vreemde manier uit om bij zoveel mogelijk kiezers in de smaak te vallen.
Waarmee ze dus eigenlijk impliciet stellen dat hun standpunten niet door de meerderheid van de bevolking gesteund wordt. Wat uiteraard niet erg is, de politiek is er juist (ook) om vervelende beslissingen te nemen in het landsbelang.
Verder zou ik gewoon van je Top 3 aan partijen de verkiezingsprogramma's doorlezen, hoewel je daar bij CDA en PvdA weinig mee opschiet omdat die van vaagheden aan elkaar hangen.
Nee, die stemwijzermakers voeren ook maar in wat de partijen zeggen. Het zijn dus de partijen die richting die stemwijzermakers hun verkiezingsprogramma op verschillende wijzen interpreteren om bij een zo breed mogelijke doelgroep in de smaak te vallen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 16:58 schreef Dingess het volgende:
[..]
Het ligt eerder (zoals ik al eerder zei) aan de makers van die stemwijzers die belachelijke conclusie trekken uit bepaalde redeneringen zoals over het bouwen van moskeeën in Nederland. Er staat nergens in de verkiezingsprogramma van het CDA dat ze het bouwen van moskeeën verbieden, mits het in het bestemmingsplan past. Alleen een idioot (zoals de makers van stemwijzers etc.) zou hieruit kunnen afleiden dat het CDA het verbied om (nog meer) moskeeën in Nederland te bouwen.
Sja, dan beter een hulpmiddel dan geen hulpmiddel lijkt me...quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:24 schreef doppelgänger het volgende:
Dat soort sites zijn sowieso voor paupers die geen keuze kunnen maken. Als je zo'n "stemadvies" nodig hebt dan interesseert de politiek je blijkbaar geen hol.
Als TS daar goede argumenten voor heeft, wie ben jij dan om zijn mening te veroordelen?quote:
Een ander doel van de stemwijzer is dat je je verder gaan verdiepen in de programma's, en dat lukt op deze manier ook aardig.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:06 schreef BlackLining het volgende:
Ik weet niet eens meer wat hij bij mij zeiAlleen dat de SP het verste weg stond, en terecht.
Het zal VVD of D66 geweest zijn. Maar ik vertrouw dat toch niet.
Bij de meeste stemwijzers stellen ze natuurlijk ja/nee-vragen, waarna je op een schaal van bv. 0 tot 7 moet antwoorden, variërend van eens tot oneens. Daar zit natuurlijk de kern van het probleem: de standpunten van partijen zijn vaak genuanceerder dan wat in een ja/nee-vraag kan gevat worden. Dat geldt voor alle partijen, van de PVV tot de SP.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Een ander doel van de stemwijzer is dat je je verder gaan verdiepen in de programma's, en dat lukt op deze manier ook aardig.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:35 schreef Dingess het volgende:
En dat terwijl ik op de PvdA (80%) zal gaan stemmen.
De meeste mensen zeggen dat ze een partij stemmen anders dan aangegeven in de stemwijzer. Het is leuk om te zien dat uit de stemwijzer dezelfde of juist een heel andere partij komt dan wat je stemt. Heeft niks met het nodig hebben van een stemwijzer te maken, hangjas.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:11 schreef Fapperdefap het volgende:
Sowieso mensen die een stemwijzer nodig hebben in plaats van gewoon het programma door te lezen.Die mensen horen helemaal geen stemrecht te hebben.
Tja, als ik na onderzoek erachter kom dat de maker van kieskompas een reli-freak is, ben ik ineens paranoidequote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |