abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81528630
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoezo? Als je gewoon aan je verplichtingen kan voldoen is er toch niets aan de hand?
Waarom zeur jij dan steeds?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81529114
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Waarom zeur jij dan steeds?
Dat 'zeuren' is een kritische noot m.b.t. de absurd slechte verhouding prijs/kwaliteit van koopwoningen. Ik betaal liever niet de bedragen die men vraagt voor een woning. Gegeven dat je iets 'kan' betalen wil dat niet zeggen dat je het ook 'wilt' betalen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_81529178
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:06 schreef RvLaak het volgende:

Maar goed, in de laatste 20/30 jaar zijn de Nederlanders het sparen compleet afgeleerd. We sparen niet voor nieuwe dingen, we lenen er voor
Hier word niet geleend
I'll sing you a lullaby.
pi_81529351
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat 'zeuren' is een kritische noot m.b.t. de absurd slechte verhouding prijs/kwaliteit van koopwoningen. Ik betaal liever niet de bedragen die men vraagt voor een woning. Gegeven dat je iets 'kan' betalen wil dat niet zeggen dat je het ook 'wilt' betalen.
Dus heb je een probleem als je een huis gekocht hebt en de prijzen dalen met 50%
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81529625
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ligt eraan of de bank een bijbetaling van je eist omdat je huis minder waard is dan de hypotheek. En zelfs in zo'n situatie is er nog niets aan de hand als je die bijbetaling kan ophoesten.

Maar goed, in de laatste 20/30 jaar zijn de Nederlanders het sparen compleet afgeleerd. We sparen niet voor nieuwe dingen, we lenen er voor
Denk het nog wel meevalt. Voor een huis ben ik het met je eens. De Amerikanen houden er een veel exorbitantere leen stijl op na. In Nederland geven we vooral veel geld uit aan kansloze zooi. Als ik kinderen van 3 zie rijden in een elektrische 'trapauto' dan word ik wel een beetje droevig om eerlijk te zijn... Hopelijk werkt zo'n crisis goed en gaat men weer wat nadenken.
pi_81529644
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dus heb je een probleem als je een huis gekocht hebt en de prijzen dalen met 50%
Alleen als je de kosten niet kan dragen
pi_81529915
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:33 schreef inXs het volgende:

[..]

Denk het nog wel meevalt. Voor een huis ben ik het met je eens. De Amerikanen houden er een veel exorbitantere leen stijl op na. In Nederland geven we vooral veel geld uit aan kansloze zooi. Als ik kinderen van 3 zie rijden in een elektrische 'trapauto' dan word ik wel een beetje droevig om eerlijk te zijn... Hopelijk werkt zo'n crisis goed en gaat men weer wat nadenken.
Maar we hebben het hier niet over Amerikanen

In mijn directe omgeving zie ik gelukkig ook bijzonder weinig mensen met veel leningen. Slechts 1 stel en dat komt bij hen puur doordat degene die het meeste geld uitgeeft daar geen verantwoordelijkheid voor wil en kan dragen.

Toch zijn er zat mensen die voor een auto, tv, etc lenen. Kopen op afbetaling is ook een lening . Ik heb het idee dat het vooral voorkomt in midden-klassen wijken. De buurman heeft een nieuwe(re) auto, dus moet Jantje ook een nieuwe.

Maar ik kan dat niet met cijfers onderbouwen.
pi_81530868
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:34 schreef inXs het volgende:

[..]

Alleen als je de kosten niet kan dragen
Tuurlijk is dat zo, maar blaten dat de markt 50% daalt is veel leuker
pi_81530947
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Tuurlijk is dat zo, maar blaten dat de markt 50% daalt is veel leuker
Of het leuker is weet ik niet, jij zal daar anders over denken. Maar is het werkelijk onrealistisch? Als de huizenmarkt niet kan instorten, waar maak jij je dan druk over?
I'll sing you a lullaby.
  maandag 17 mei 2010 @ 13:10:46 #160
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_81531157
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik heb meer met feiten en onderbouwingen, als ik naar totaal nutteloos geblaat wil luisteren roep ik jou wel
Ow ja? nou ik heb geen enkele feit of onderbouwing van je gezien.. Vertel eens waarom heeft de HRA niks te maken met de huizenmarkt? want daarop heb je ook nog geen antwoord op gegeven. En nu een onderbouwing met feiten en bronnen alseblieft..
  maandag 17 mei 2010 @ 13:16:40 #161
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_81531384
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:08 schreef du_ke het volgende:
Loopt deze reeks nog steeds ?

Nog steeds vol gefrustreerde typjes die nog steeds die daling van 40% niet langs hebben zien komen?
Ik zat me er net ook al over te verbazen....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_81531866
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Maar we hebben het hier niet over Amerikanen

In mijn directe omgeving zie ik gelukkig ook bijzonder weinig mensen met veel leningen. Slechts 1 stel en dat komt bij hen puur doordat degene die het meeste geld uitgeeft daar geen verantwoordelijkheid voor wil en kan dragen.

Toch zijn er zat mensen die voor een auto, tv, etc lenen. Kopen op afbetaling is ook een lening . Ik heb het idee dat het vooral voorkomt in midden-klassen wijken. De buurman heeft een nieuwe(re) auto, dus moet Jantje ook een nieuwe.

Maar ik kan dat niet met cijfers onderbouwen.
Klopt, op afbetaling is uiteraard ook een lening. Het zou inderdaad best kunnen dat vooral electronica op afbetaling wordt gekocht (primeline ). Ken om me heen niet zo gek veel mensen die buiten hun hypotheek iets geleend hebben. Ikzelf heb buiten een hypotheek verder ook geen lening. Maar gelukkig kunnen we deze met gemak dragen zonder HRA.
pi_81531923
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:28 schreef inXs het volgende:

[..]

Klopt, op afbetaling is uiteraard ook een lening. Het zou inderdaad best kunnen dat vooral electronica op afbetaling wordt gekocht (primeline ). Ken om me heen niet zo gek veel mensen die buiten hun hypotheek iets geleend hebben. Ikzelf heb buiten een hypotheek verder ook geen lening. Maar gelukkig kunnen we deze met gemak dragen zonder HRA.
Goed geregeld
  maandag 17 mei 2010 @ 13:36:57 #164
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_81532196
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kijk dat bedoel ik nou waar zijn je mooie woorden nu dan? Als het je te heet onder je voeten wordt kom je met dit soort smilies en loze opmerkingen over fokgebruikers. Geef eens antwoord op m'n vraag waarom heeft de HRA niks te maken met de huizenmarkt en nu graag onderbouwen met feiten en bronnen. (zoals jezelf ook altijd van anderen eist)
pi_81533657
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:28 schreef inXs het volgende:
Het zou inderdaad best kunnen dat vooral electronica op afbetaling wordt gekocht (primeline ).
Bij primeline hebben ze een hele geniepige manier om mensen 'klant' te maken. Toen ik net van school kwam heb ik ooit eens een computer gekocht bij een keten die nu al reeds failliet is. Ze boden een rentevrije uitgestelde betaling aan. Ik ben daar toen op ingegaan en heb keurig een jaar later een acceptgiro gekregen end deze voldaan, geen cent rente betaald. De tussenpersoon was: "Primeline". Plots kreeg ik een Primeline creditcard in de bus, zonder dat ik daar ooit om gevraagd had met een beste bestedingslimiet. Uiteraard heb ik de schaar gepakt, ding door midden geknipt en teruggestuurd. Kreeg ik een miep aan de telefoon met de vraag waarom ik geen gebruik wenste te maken van hun diensten
Er zijn natuurlijk mensen die niet gelijk doorhebben dat die ratten je 21,3% rente vroegen (is geloof ik nu gemaximaliseerd op 17%?) en die gaan vervolgens shoppen met zo'n cadeautje
I'll sing you a lullaby.
pi_81533792
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Bij primeline hebben ze een hele geniepige manier om mensen 'klant' te maken. Toen ik net van school kwam heb ik ooit eens een computer gekocht bij een keten die nu al reeds failliet is. Ze boden een rentevrije uitgestelde betaling aan. Ik ben daar toen op ingegaan en heb keurig een jaar later een acceptgiro gekregen end deze voldaan, geen cent rente betaald. De tussenpersoon was: "Primeline". Plots kreeg ik een Primeline creditcard in de bus, zonder dat ik daar ooit om gevraagd had met een beste bestedingslimiet. Uiteraard heb ik de schaar gepakt, ding door midden geknipt en teruggestuurd. Kreeg ik een miep aan de telefoon met de vraag waarom ik geen gebruik wenste te maken van hun diensten
Er zijn natuurlijk mensen die niet gelijk doorhebben dat die ratten je 21,3% rente vroegen (is geloof ik nu gemaximaliseerd op 17%?) en die gaan vervolgens shoppen met zo'n cadeautje
Heb je ouders je niet geleerd dat lenen geld kost?
pi_81534339
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Heb je ouders je niet geleerd dat lenen geld kost?
Lenen kost meestal geld, raar eigenlijk voor een privaat bedrijf dat geld uit het niets maakt, zelf de winsten opstrijkt maar de verliezen op de belastingbetaler wenst af te schuiven

Maar als je goed had opgelet dan wist je dat alles al
I'll sing you a lullaby.
pi_81535574
Wanneer schuiven ze het af op de belastingbetaler?
pi_81535786
Ik heb intussen reeds 900 euro huur uitgespaard + ik zit netter, rustiger en comfortabeler dan als ik zou huren. Bovendien doe ik wat ik zelf wil kwa verbouwingen! Kopen FTW !!!
pi_81535826
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:13 schreef Emu het volgende:
Ik heb intussen reeds 900 euro huur uitgespaard + ik zit netter, rustiger en comfortabeler dan als ik zou huren. Bovendien doe ik wat ik zelf wil kwa verbouwingen! Kopen FTW !!!
900 euri is het verschil tussen je huur en hypotheek per maand?
pi_81536139
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:13 schreef Emu het volgende:
Als huurder kun je ook verbouwen wat je wilt, je moet alleen het huis in de originele staat opleveren.
I'll sing you a lullaby.
pi_81536300
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als huurder kun je ook verbouwen wat je wilt, je moet alleen het huis in de originele staat opleveren.
Klinkt interessant om dan te verbouwen
pi_81536422
quote:

[..]

Al lang niet meer. Die wet is gewijzigd. Wanneer de verbouwing een verbetering is voor de woning/het woongenot, mag de woningstichting niet eisen dat het ongedaan gemaakt wordt.
  maandag 17 mei 2010 @ 15:30:57 #174
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_81536483
quote:

[..]

Nee hoor, niet altijd.
pi_81537235
quote:
Op maandag 17 mei 2010 15:30 schreef luckyb1rd het volgende:

Nee hoor, niet altijd.
Officieel moet je eerst toestemming vragen, maar dat krijg je meestal wel.
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')