Helemaal weet ik niet? Of de links- of rechtsvariant?quote:
Bij dit soort reacties krijg ik altijd het gevoel dat er maar eens kwaliteitseisen aan het stemmen gesteld moeten worden. En stemgewicht naar belasting. Want ja, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Dus zijn ze sterker. Dus hebben ze meer stemrecht.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:17 schreef Foundation het volgende:
Ik ben pas 18 geworden dus ik mag stemmen, maar ik weet niet eens waarop ik denk ik stem wel niet hoef ik ook niet naar die stemlocatie . hehe
Het concept van 'recht van de sterkste' proberen we al zo'n beetje sinds de oertijd af te breken.quote:Want ja, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Dus zijn ze sterker. Dus hebben ze meer stemrecht.
Hoe wou je dat doen eriksd?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij dit soort reacties krijg ik altijd het gevoel dat er maar eens kwaliteitseisen aan het stemmen gesteld moeten worden. En stemgewicht naar belasting. Want ja, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Dus zijn ze sterker. Dus hebben ze meer stemrecht.
Maarja, het is natuurlijk niet de bedoeling van links om ze op alle gebieden zwaarder te belasten
Het is praktisch onuitvoerbaar, dat geef ik meteen toe. Maar het wringt bij mij bijvoorbeeld dat iemand die teveel leent doormiddel van een of ander oerdom doorlopend krediet om die prachtige Opel Astra en LCD TV te kopen, tegelijkertijd een oordeel kan gaan vellen over de hoogte van een begrotingstekort.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe wou je dat doen eriksd?
Naar vermogen? Naar opleiding? Naar IQ? Naar een combi van EQ en IQ??
Ach, het kan nóg erger.. Iemand die keurig met zijn/haar inkomen is omgegaan en heeft gespaard.. Bijv met het oog op het begeven van een auto, tv, wasmachine, droger, vaatswasser etc.. Die moet dat "oppassende" spaargeld moet opeten als die persoon werkeloos wordt tijdens een economische crisis (en uiteindelijk in de bijstand komt) t.o. iemand die er een sport van maakt schulden te maken, een "kale kip" wordt waar niet van te plukken valt.. En alle subsidies en uitkeringen krijgt die er in NL zijn..quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is praktisch onuitvoerbaar, dat geef ik meteen toe. Maar het wringt bij mij bijvoorbeeld dat iemand die teveel leent doormiddel van een of ander oerdom doorlopend krediet om die prachtige Opel Astra en LCD TV te kopen, tegelijkertijd een oordeel kan gaan vellen over de hoogte van een begrotingstekort.
Dat is inderdaad waar. De reden waarom helaas die eisen er zijn, is omdat er zoveel mensen tegenwoordig een of andere uitkering genieten, ze maar gaan bezuinigen op de groep waarbij meer te halen valt, en waar minder snel een stempel "allerzwakste" op te drukken is. Want die zijn uiteraard onaantastbaar voor elke kritische blik.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach, het kan nóg erger.. Iemand die keurig met zijn/haar inkomen is omgegaan en heeft gespaard.. Bijv met het oog op het begeven van een auto, tv, wasmachine, droger, vaatswasser etc.. Die moet dat "oppassende" spaargeld moet opeten als die persoon werkeloos wordt tijdens een economische crisis (en uiteindelijk in de bijstand komt) t.o. iemand die er een sport van maakt schulden te maken, een "kale kip" wordt waar niet van te plukken valt.. En alle subsidies en uitkeringen krijgt die er in NL zijn..
En tóch ben ik voor een socialer beleid dan de VVD voorstaat..
Weet je, het is HEEL dubbel wat mij betreft.. Ik snap dat er eisen zijn voor uitkeringen ed. Dat is logisch.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar. De reden waarom helaas die eisen er zijn, is omdat er zoveel mensen tegenwoordig een of andere uitkering genieten, ze maar gaan bezuinigen op de groep waarbij meer te halen valt, en waar minder snel een stempel "allerzwakste" op te drukken is. Want die zijn uiteraard onaantastbaar voor elke kritische blik.
De volgende stap die in de zorg genomen zal worden is bijvoorbeeld dat mensen die "rijk" zijn, dus meer dan 30.000 euro, eerst alles op moeten souperen.
Je weet wel waar díe voor staat?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:37 schreef Foundation het volgende:
ik stem miss niet.
ik weet niet eens wat voor wat staat.
mis stem ik op de partij voor de dieren![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |