Hij is er ook nog zelf ingevlogen?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:34 schreef Twinky het volgende:
hij is er vannacht/vanmorgen pas ingevlogen, kan dus (denk ik) niet dat ie op is. Maar dat ie toch wat in zijn mond wil hebben zou kunnen
ja er vliegen best wel veel beestjes in het rond. De buurjongen van deze vleeseter had gisteren ook al beet!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:37 schreef svefn het volgende:
[..]
Hij is er ook nog zelf ingevlogen?mijn pa had ooit zo'n plant, het enige dat die ooit gegeten heeft zijn stukjes kipfilet
Wat is dit voor een soort?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:43 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja er vliegen best wel veel beestjes in het rond. De buurjongen van deze vleeseter had gisteren ook al beet!
[ afbeelding ]
Haha awesomequote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:43 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja er vliegen best wel veel beestjes in het rond. De buurjongen van deze vleeseter had gisteren ook al beet!
[ afbeelding ]
Gadverdammequote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:48 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Wat is dit voor een soort?
Die 1e van je heb ik ook al eens gehad. Zelf m een levende vlieg gevoerd, klapte dicht en een paar dagen later kropen de maden er uit!Geen suc6 dus bij mij.
Digestion in Dionaea muscipulaquote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:24 schreef HugoBaas het volgende:
Dat is logisch.
Hij klapt dicht en als de vlieg dood is gaat hij weer open. De vlieg verteerd dan gewoon.
Het ging me dan ook om de 2e.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:59 schreef TheThirdMark het volgende:
Ziet eruit als een Venus vliegenvanger. (die 1e dan, 2e geen flauw idee, wel een mooie btw).
Top thx!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:03 schreef Jappr het volgende:
eega meldt zich.
Het is een Drosera Anglica, ook wel bekend als Zonnedauw
Ja lekker he!quote:
Ja precies. Dus nog steeds geen verklaring waarom de 'kaken' open zijn blijven staan.. Grotere vraag is dus zelfs waarom de vlieg dan dood is. Hij zal niet toevallig een hartaanval boven het blad hebben gehad, evolutionair is de schrik van zulke moord moeilijk door te geven.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:34 schreef svefn het volgende:
[..]
Digestion in Dionaea muscipula
If the prey is unable to escape, it will continue to stimulate the inner surface of the lobes, and this causes a further growth response that forces the edges of the lobes together, eventually sealing the trap hermetically and forming a 'stomach' in which digestion occurs. Digestion is catalysed by enzymes secreted by glands in the lobes.
Het tegenovergestelde van wat je zegt is dus waar; ik vond het al moeilijk te geloven.
Ik weet dat t hier over de 1e gaat maar even een klein stukje wiki over de 2e :quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:49 schreef Jappr het volgende:
[..]
Ja precies. Dus nog steeds geen verklaring waarom de 'kaken' open zijn blijven staan.. Grotere vraag is dus zelfs waarom de vlieg dan dood is. Hij zal niet toevallig een hartaanval boven het blad hebben gehad, evolutionair is de schrik van zulke moord moeilijk door te geven.
Jullie hebben dus een zeldzaam plantje in huis!quote:De lange zonnedauw (Drosera anglica) is een overblijvende, vleesetende plant uit de zonnedauwfamilie (Droseraceae). Ze staat op de Nederlandse Rode Lijst van planten als zeer zeldzaam en zeer sterk afgenomen. De lange zonnedauw komt in Nederland nog voor in Drenthe, zoals in het Bargerveen. Deze soort is in Nederland wettelijk beschermd. Ze komt van nature voor op het noordelijk halfrond: in Europa, Noord-Amerika en Japan.
Inderdaad, maar zoals ik al zei, 1 van die twee blaadjes waar die tussen zit, ziet er ook nogal kreupel uitquote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:49 schreef Jappr het volgende:
[..]
Ja precies. Dus nog steeds geen verklaring waarom de 'kaken' open zijn blijven staan.. Grotere vraag is dus zelfs waarom de vlieg dan dood is. Hij zal niet toevallig een hartaanval boven het blad hebben gehad, evolutionair is de schrik van zulke moord moeilijk door te geven.
Ik denk dat vooral wordt bedoeld dat de plant in het wild zeldaam isquote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik weet dat t hier over de 1e gaat maar even een klein stukje wiki over de 2e :
[..]
Jullie hebben dus een zeldzaam plantje in huis!
Is ie te stekken?
Dat snap ik.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:06 schreef svefn het volgende:
Ik denk dat vooral wordt bedoeld dat de plant in het wild zeldaam is
Is het een moerasplant?quote:Op zondag 16 mei 2010 17:05 schreef Jappr het volgende:
True, maar de vliegen zijn hier helaas toch welIk hoop alleen dat hij ze allemaal op kan eten
Overigens, schijnbaar gaat de klauw gewoon weer open als hij de vlieg beu is. Of deze vlieg is gewoon heel vies.
[ afbeelding ]
Yep, moeras"bodem" biedt te weinig voedingsstoffen, daardoor vulen deze planten hun dieet aan met vlieg.quote:
Ok thx! Zo leer ik nog eens wat op Fok!quote:Op maandag 17 mei 2010 13:09 schreef Deetch het volgende:
[..]
Yep, moeras"bodem" biedt te weinig voedingsstoffen, daardoor vulen deze planten hun dieet aan met vlieg.
Die vlieg op de laatste foto ziet er wel een beetj "leeg" uit, ik denk dat ie al op is.
We zijn al een topic verder zelfsquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:11 schreef Greys het volgende:
Er is ook een hele reeks in F&F van FOK!ers met vleesetende plantjes
Dus daar kan je ook altijd nog even kijken en eventueel vragen stellen.
HapHap! dat was weer een sappige vliegTopic #4
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |