Ik was ook erg benieuwd. Helaas wachten tot morgen dus.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:55 schreef RobertKunath het volgende:
Mja, dan morgen maar de uitslag horen van de bijeenkomst in Brussel..
De discussie was schijnbaar geschorst voor 2 uur, het duurt dus nog wel even voordat er een uitkomst is.
Gewoon héél erg benieuwd naar de uitkomst, de beslissing om geld bij te drukken (tijdwinst) was een makkie vergeleken met wat er nu uit moet komen kwa oplossing voor de lange termijn.(aanpak fundamentele problemen)
We gaan het zien.
Het is idd gewoon een soort aanval op de Euro.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:06 schreef RobertKunath het volgende:
Ok, de euro gaat weer terug naar de 1.30+ de komende weken.
Op naar de volgende target, de UK of de VS
Een 2000 goudprijs in dollars eind dit jaar volgens hem @_@quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:51 schreef SemperSenseo het volgende:
Bloomberg: Philip Manduca, head of investment at ECU Group, bets on Euro
Hij denkt dat de dat de ergste aanvallen op de Euro achter de rug zijn en dat nu de Pond onder vuur zal komen te liggen. De storm verplaatst zich naar de UK! Dus bereid je maar voor op flinke waardedalingen van de Britse Pond t.o.v. de Euro
Ik ga er niet op speculeren maar 't zou mij niet verbazen. Er komt een hele hoop miserie op ons af en voor veel mensen is goud nog altijd een veilige haven...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:01 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
Een 2000 goudprijs in dollars einde dit jaar volgens hem @_@
Dat denk ik ook. Nu zal de vermeende zwakheid van een andere munt wel in beeld worden gebracht.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:06 schreef RobertKunath het volgende:
Ok, de euro gaat weer terug naar de 1.30+ de komende weken.
Op naar de volgende target, de UK of de VS
Niet echt schokkend toch?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:32 schreef RvLaak het volgende:
Cijfers VS vallen btw (weer) tegen...
[edit]
Building Permits 0.61M 0.68M 0.69M
PPI m/m -0.1% 0.1% 0.7%
Core PPI m/m 0.2% 0.2% 0.1%
Housing Starts 0.67M 0.66M 0.64M
beetje?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:43 schreef capricia het volgende:
Toch nog wel een lekker dagje zo! Mooi weer buiten, AEX een beetje omhoog.
Speciale reden?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:26 schreef Vandergeld het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg van Wall Street vandaag
Ik verwacht dat de correctie op de daling van 10900-10450(dow jones) zo ongeveer klaar is en we dus weer verder gaan dalenquote:
Alweer? Hoeveelste crisis maakt dat nu?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:40 schreef Sloggi het volgende:
Mooi, we staan weer in het groen. De crisis is voorbij.
Sinds 2008? De tweehonderdtweeënnegentigste.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Alweer? Hoeveelste crisis maakt dat nu?
Nasdaq heeft er in ieder geval weinig zin meer inquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:42 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de correctie op de daling van 10900-10450(dow jones) zo ongeveer klaar is en we dus weer verder gaan dalen
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Sinds 2008? De tweehonderdtweeënnegentigste.
Ik hoop dat ze een parachute hebben bij de Daq.... Damn, gaat ff lekker hard naar benedenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:45 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nasdaq heeft er in ieder geval weinig zin meer in
Er kan nog heel wat van de dow af ja maar ik verwacht zelf niet al te scherpe dalingen deze dagen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:42 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de correctie op de daling van 10900-10450(dow jones) zo ongeveer klaar is en we dus weer verder gaan dalen
Nasdaq denkt dat voorlopig nog anders over, intraday al 2% daling gehad.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:08 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
Er kan nog heel wat van de dow af ja maar ik verwacht zelf niet al te scherpe dalingen deze dagen.
Beleggers lijken weer meer naar de macro cijfers / bedrijfcijfers te kijken in plaats van de euro problemen. Er is weer even rust. Voor een paar weken.
Ahh, jij poste dat net, ik dacht al dit plaatje zit ik 2 minuten geleden ook al te bekijkenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:48 schreef fedsingularity het volgende:
Ambac zet alvast de toon: http://www.google.com/finance?client=ob&q=NYSE:ABK
Toch een behoorlijke draai op de indices sinds vanmiddagquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:35 schreef Arcee het volgende:
Ach, het is momenteel eigenlijk alleen maar een beetje keutelen rond de 0-lijn, toch?
Jep, en de draai lijkt alleen maar groter te worden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:07 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Toch een behoorlijke draai op de indices sinds vanmiddag
Wou net hetzelfde posten. Weer het einde van het kapitalisme in duitsland?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:14 schreef Vandergeld het volgende:
Short selling gaat in Duitsland waarschijnlijk weer verboden worden![]()
http://www.reuters.com/article/idUSBAT00546320100518
De eindrally daar krijgt het wel weer richting de ~0.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:09 schreef Hoss het volgende:
[..]
Jep, en de draai lijkt alleen maar groter te worden.
Het gaat om naked shortselling. Dus speculatie met fantoomaandelen. Op deze wijze worden verkooporders gegeven terwijl men niet eens over de aandelen beschikt. Doel is de koers naar beneden te drukken en pas DAARNA de aandelen goedkoper te kopen en weer te verkopen om de naked short positie te sluiten.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:14 schreef Vandergeld het volgende:
Short selling gaat in Duitsland waarschijnlijk weer verboden worden![]()
http://www.reuters.com/article/idUSBAT00546320100518
Doel is niet de koers naar beneden te drukken, maar om aandelen waarvan je verwacht dat ze gaan dalen eerst duur te verkopen en ze later goedkoop terug te kopen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het gaat om naked shortselling. Dus speculatie met fantoomaandelen. Op deze wijze wordeen verkooporders gegeven terwijl men niet eens over de aandelen beschikt. Doel is de koers naar beneden te drukken en pas DAARNA de aandelen goedkoper te kopen en weet te verkopen om de naked short positie te sluiten.
Hier lijkt het voorlopig wel opquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:42 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
PPT bij daling van 1%?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:45 schreef capricia het volgende:
Als dit zo door gaat hebben we het PPT vanavond nodig.
Gezien de spontane stijging denk ik dat ze al bezig zijn.. dat wordt weer in een 'plus' eindigen.. of net niet onder de -0.5%quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:45 schreef capricia het volgende:
Als dit zo door gaat hebben we het PPT vanavond nodig.
NASD -1,3 en still going down.quote:
Denk jij nou echt dat er niet gemanipuleerd wordt?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:48 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Het PPT grijpt niet in bij dit soort dalingen, alleen bij crashes.
Nee ik geloof niet dat het PPT elke avond om 21:45 ingrijptquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:52 schreef BattleCow het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat er niet gemanipuleerd wordt?
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:24 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Doel is niet de koers naar beneden te drukken, maar om aandelen waarvan je verwacht dat ze gaan dalen eerst duur te verkopen en ze later goedkoop terug te kopen.
wiki Naked_short_sellingquote:Schematic representation of naked short selling in two steps. The short seller sells shares without owning them. He then purchases and delivers the shares for a different market price. If the short seller cannot afford the shares in the second step, or the shares are not available, a "fail to deliver" results.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |