Ik snap backpackers sowieso niet. Wel snap ik dat mensen een telefoon en laptop meenemen op reis.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:50 schreef SeLang het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden, backpackers die laptops en telefoons meenemen. Er is niks avontuurlijks meer aan.
Ligt eraan wat jij onder 'avontuurlijk' verstaat. Meestal willen mensen met backpacken nieuwe mensen en nieuwe omgevingen leren kennen, maar wel je eigen 'huis' meenemen, dat naast je backpack ook je telefoon en evt. laptop omvat! Backpacken is zeker niet meer like 'in de woeste natuur' ternauwenood overlevenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:50 schreef SeLang het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden, backpackers die laptops en telefoons meenemen. Er is niks avontuurlijks meer aan.
telefoon met WiFi, erg handigquote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Tijdens mijn laatste trip door Hongarije, Roemenië en Bulgarije stonden echt in ieder hostel waar ik heb overnacht gratis internet pc's voor de gasten. Voor de mensen die geen laptop bij zich hebben en die dus geen gebruik maken van het gratis WiFi.![]()
Ik zou zelf niet met een laptop willen rondreizen, gewoon omdat het ding ook nog eens vervoerd moet worden, diefstalgevoelig is en kapot kan gaan. En dat je niet meer zomaar je tas overal neer kunt gooien omdat er een duur ding in zit wat kapot kan gaan.
Dat dus! Ik heb genoeg aan mijn Blackberry Bold met WiFi om nog een beetje vlot emails te kunnen verzenden en het nieuws te lezen. Daarnaast een een iPod Touch met WiFi voor de muziek en om via Skype overal ter wereld voor een habbekrats te kunnen bellen. Helaas is er voor die Blackberry nog geen fatsoenlijke Skype oplossing, want dat iSkoot is natuurlijk gewoon geldklopperij. Dus een hele laptop meenemen? Het is niet alleen de laptop maar ook de voeding, en dan komt er dus meestal wel weer een paar honderd gram bij dus zit je gauw aan anderhalve kilo extra. Want die BB en iPod blijf ik toch ook meenemen.quote:
Het duurt nog geen minuut om een kensington kabel met cijferslot zonder beschadigingen aan zowel de kabel als de PC los te krijgen. Dat liet iemand me op een conges zien met mijn laptop en kabel, en we hebben samen (met goedkeuring van de eigenaars van de andere laptops) op nog een paar andere getest. De bevinding is dat ze allemaal zo los waren...quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:02 schreef jaco het volgende:
[..]
De laptop is dan dusdanig beschadigd dat die niet meer door te verkopen is aan helers.
De Kensington kabel is uiteindelijk te breken, maar in hotels en hostels hebben de dieven daar geen tijd voor en geen gereedschap. Het systeem is voldoende veilig om als afschrikking te werken en de dieven zullen doorzoeken naar een makkelijkere buit.
Het probleem is dat je de laptop/netbook niet constant mee kunt nemen. Denk aan een lange wandeling of als je s'avonds uit gaat. Een netbook is tegenwoordig 300 euro. Dat komt nauwelijks boven het eigen risico van de verzekering uit. Bovendien wil de verzekering vaak een aangifte van diefstal zien. Bij de politie in sommige landen kost dit uren tijd en/of steekpenningen. Dat is me het allemaal niet waard, vandaar mijn keuze voor de oplossing van Kensington.
Heb mijn perfecte laptop al gevonden (die 8inch Sony), maar de MSi die ik bij me had was eigenlijk ook wel voldoende.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:46 schreef rubje het volgende:
Samsung heeft van die hele kleine laptops die heel goed moeten zijn,is dat niet wat ts?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |