abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81402727
Bouwkundigen en of Natuurkundigen a.u.b. kunt u dit filmpje bekijken?

De craag is uiteraard, wat zijn uw bevindingen en/of commentaar hierop?

9/11 Experiments: The Arbitrator of Competing Hypotheses
quote:
Any theory that does not match experiment is wrong. It doesn't matter what the computer models predict, how much funding is behind it, what the experts say, or what everyone "thinks". Nothing can fool the laws of physics.

[ Bericht 3% gewijzigd door mediacurator op 14-05-2010 14:24:36 ]
pi_81403321
Is toch allang bekend dat het een inside job geweest is en absoluut niet door de vliegtuigen ingestort kan zijn.
Niets nieuws in dit filmpje wat dat betreft, alleen maar WEER een bevestiging dat die torens door explosieven neergehaald zijn.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_81403420
De snelheid van het dak zou moeten afremmen omdat het botst op het onderliggende deel van het gebouw?

We hebben op de aarde te maken met gravitatie hè, ofwel 'valversnelling...'
gr gr
pi_81403560
Dus als er een vliegtuig in vliegt en de hitte een paar verdiepingen zo ernstig beschadigt dat de toren instort is dat onmogelijk, maar als een explosief precies hetzelfde doet kan het ineens wel?

Het is onzin om computermodellen af te keuren, maar zelf wel hele andere soorten materialen en een hele andere schaal te gebruiken om een experiment te doen.

Als ik een gokje mag doen.. de versnelling komt door de zwaartekracht die steeds meer toeneemt, naarmate de constructie eronder steeds meer in elkaar stort.
Dat momentumverhaal met een paar leuke formules heeft er volgens mij niks mee te maken, want daarin wordt geen rekening gehouden met de zwaartekracht.
-
  vrijdag 14 mei 2010 @ 00:45:55 #5
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_81403568
Dat zaakje stinkt al vanaf 9/11
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_81406170
oh leuk. tijd om dit punt voor punt onderuit te halen.

een bewegend object wat een stilstaand object raakt zal inderdaad langzamer gaan.
ze vergeten echter een paar punten.
ten eerste wordt het gebouw versnelt door de zwaartekracht. dus het is helemaal niet zo bijzonder dat de bovenkant van het dak steeds sneller in elkaar zakt. de zwaartekracht trekt het harder naar beneden.
en waarom remt hij dan niet steeds af als ie weer een verdieping raakt?

het grootste probleem wat ze hier over het hoofd zien, is dat je niet over "blokken" kan praten in deze situatie. het gaat over tienduizenden brokstukken, elk met een momentum, kracht, snelheid, die continue met elkaar botsen terwijl het gebouw instort. en terwijl het instort breken de apparte delen ook nog, etc etc. als je een nieuw wtc zou bouwen, 100000 sensoren erin zetten, en hem in laat storten krijg je misschien een idee van hoe alle brokstukken ten opzichte van elkaar bewegen. je zal god om hulp moeten vragen wil je exact kunnen meten wat er precies gebeurt. dan zul je zien dat elk individueel brok zich aan alle wetten van newton, einstein, en wie dan ook houden.
dit valt echter niet te benaderen met "een groot blok en een klein blok".

hun testen zijn echt idioot. om "blokken" te gebruiken terwijl het gebouw uit verdiepingen bestaat met daartussen relatief dunne wandjes . een verdieping wordt geraakt, het deel wat de verdieping raakte wordt iets afgeremt, en ze vallen samen verder, waarna de volgende verdieping eerst door de vorige verdieping wordt geraakt, en niet door de bovenkant van de toren, die ook echt niet een blok is, maar zelf ook steeds verder in elkaar stort.

wow. ik dacht er komt meer onzin, maar dit is hun enige punt? als ik in mn achtertuin blokken op elkaar gooi komt dit niet overeen met een gebouw wat 1000 keer zo groot is, waar de verhoudingen van snelheid, dichtheid, stevigheid, vorm, etc. compleet anders zijn, en wat 100 keer zo ingewikkeld is als mijn voorbeeld. goh, surprise.

dat ze hun "bovenste deel van de toren" van 3 meter hoog moeten gooien zou al genoeg hints moeten geven. je opstelling zou moeten inzakken op het moment dat je de "muren" van een verdieping weghaalt. of heb ik gemist dat god de bovenkant van de toren optilde en neersmeet?

kortom: ze gebruiken veels te eenvoudige theorie om een ingewikkelde botsing te beschrijven.

daarnaast zijn er nog 5 miljard argumenten waarom er geen explosieven in het wtc konden zitten, dus vergeet die onzinverhalen alsjeblieft.
pi_81408081
Aangezien het hier in W&T staat, mag er een grote nadruk op de technische kant van het verhaal en fatsoenlijke bronnen verwacht worden. Oneliners in de zin van "we weten allang dat het een inside job geweest is" mogen ook achterwege blijven

Wat mij fascineert is dat er ook mensen als Steven Jones zijn, in dit geval een natuurkundige die op Stanford heeft gewerkt, en die gelooft dat de instorting gedetoneerd is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Haushofer op 14-05-2010 11:05:11 ]
pi_81409061
Je kunt nooit iets 100% bewijzen. En aangezien het nog al ziekelijk is ga ik het niet eens lezen.

Er zijn altijd slimme en goed opgeleidde mensen die extreme dingen geloven. Eigenlijk is dat helemaal neit raar.
pi_81410609
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:45 schreef splendor het volgende:
Dat momentumverhaal met een paar leuke formules heeft er volgens mij niks mee te maken, want daarin wordt geen rekening gehouden met de zwaartekracht.
Zijn er eigenlijk expliciete links naar bronnen of artikelen met concrete berekeningen wat dit betreft?
pi_81412285
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 10:25 schreef Prometheus4096 het volgende:
Je kunt nooit iets 100% bewijzen. En aangezien het nog al ziekelijk is ga ik het niet eens lezen.

Er zijn altijd slimme en goed opgeleidde mensen die extreme dingen geloven. Eigenlijk is dat helemaal neit raar.
In de wetenschap moet je het effect van een theorie ook aan de hand van een experiment kunnen aantonen

de manier waarop de twin towers naar beneden kwamen kunnen niet met een wetenschappelijk experiment kunnen aangetoond

de man geeft aan dat of het nu een biljardball is die een andere raakt met een bepaald momentum

of het een hamer is die een spijker raakt met een geheel andere verhouding maar tevens met momentum

of het betreft een blok beton die naar beneden valt op een andere stapel betonnen blokken

je ziet altijd dat hetgeen dat de ander raakt door het impact afremt al zij het maar tijdelijk

met het laatste vergeleek hij de bovenste verdiepingen van de twin towers die een verdieping maar beneden storte en vervolgens weer een verdieping lager en weer een etc

In al de experimenten kan worden aangetoond dat het object dat een ander raakt ALTIJD afgeremd word op het moment dat het het andere object raakt ALTIJD

Het is gewoon een fundamenteel gegeven in de natuurkunde

Het is zo fundamenteel zelfs dat er geen uitzonderingen bestaan

De enige uitzondering was te zien op 9/11 omdat er geen AFREM zichtbaar was gedurende de neerwaardse ineenstorting van de verdiepingen

Moment dat de ene verdieping de ander raakt zou er steeds een moment van AFREM zichtbaar MOETEN zijn dat is niet geval

Waarom? omdat het in 'n aan een sluitende en VLOEIENDE beweging naar beneden komt geen momenten zichtbaar dat die beweging door iets in de weg word gezeten

Dat is onmogelijk gezien de onderliggende structuur dusdanig sterk is geweest dat het hele ding 40 jaar ongeveer overeind heeft gehouden

En dat heeft gedaan met waarschijnlijk dagen ertussen met heel veel wind of zelfs onweer etc

Het kan dus niet zou zijn dat die onderliggende structuur zomaar wegsmolt onder het gewicht vh topje van de torens

Er zou in ieder geval wat SCHOKKENDE bewegingen te zien moeten zijn geweest op de momenten dat de structuur beetje bij beetje onder druk van het gewicht steeds een verdieping lager instort

Het kan niet zo zijn dat het hele geval met vrije val snelheid en met een vloeiende beweging ineen stort zonder dan maar iets van weerstand onderweg tegen te komen wanneer het de onderliggende structuur raakt.

Het is namelijk ook de weg van de MEESTE weestand om zo ineen te storten, de MINSTE weerstand zou zijn geweest een ZIJWAARDSE val

Waarom? omdat hetgeen naar beneden valt dan alleen wat frisse lucht was tegen gekomen onderweg niet een skyscraper die ONDER het gedeelte waar de vliegtuigen insloegen dusver geen enkele beschadiging ten dele was gevallen

Voor de val waren alleen de verdiepingen waar de vliegtuigen insloegen beschadigd

de zwarte rook geeft aan de kerosine niet heet genoeg gebrand kon hebben om het metaal te doen smelten

zwarte rook is namelijk een gevolg van zuurstof tekort bij de brandhaard

Dit is in de natuurkunde gewoon ONMOGELIJK mits het in een experiment kan worden aangetoond

Dusver is er geen experiment ooit gedaan hetgeen bewijst dat een dergelijke ineenstorting mogelijk is zonder het gebruik van explosieven

Het filmpje eindigt met de vermelding dat er een reeks aanwijzingen inmiddels zijn door middel van analyze vh WTC stof dat er sporen van explosieven WEL waren aangetroffen

Een van de meest Low Budget debunk filmpjes die ik dusver gezien heb over 9/11

Je kunt er niet omheen, iemand die dat wel wil kan zijn rede daarvoor niet aantonen aan de hand van experiment

de maker van het filmpje toont aan dat je aan een heel fundamentele wet in de natuurkunde voorbij moet gaan wil je de officiele lezing over 9/11 kunnen geloven

De natuurkunde wiskunde en schiekunde o.a. zijn exacte wetenschappen, waar geen ruimte bestaat voor interpretatie of verschillende inzichten

het kan alleen waar zijn of niet waar

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 14-05-2010 12:19:11 ]
pi_81415170
M.a.w. dit zou gewoon echt een 100% debunk vd 9/11 aanslagen op de 2 torens moeten zijn

WTC7 is ook bad joke met deze uitleg
pi_81415283
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 12:04 schreef mediacurator het volgende:

...
Het is namelijk ook de weg van de MEESTE weestand om zo ineen te storten, de MINSTE weerstand zou zijn geweest een ZIJWAARDSE val

Waarom? omdat hetgeen naar beneden valt dan alleen wat frisse lucht was tegen gekomen onderweg niet een skyscraper die ONDER het gedeelte waar de vliegtuigen insloegen dusver geen enkele beschadiging ten dele was gevallen
Kun je dit kwantitatief hard maken? Ik had eigenlijk gehoopt dat, omdat het hier in W&T staat, mensen ook met kwantitatieve onderbouwingen komen en niet met drogredenen als "het is gewoon fundamentele natuurkunde" etcetera.
pi_81415699
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:45 schreef splendor het volgende:
Dus als er een vliegtuig in vliegt en de hitte een paar verdiepingen zo ernstig beschadigt dat de toren instort is dat onmogelijk, maar als een explosief precies hetzelfde doet kan het ineens wel?

Het is onzin om computermodellen af te keuren, maar zelf wel hele andere soorten materialen en een hele andere schaal te gebruiken om een experiment te doen.

Als ik een gokje mag doen.. de versnelling komt door de zwaartekracht die steeds meer toeneemt, naarmate de constructie eronder steeds meer in elkaar stort.
De val van de toren is de weg vd meeste weerstand het is onmogelijk dat het valt als of het door de lucht valt

De onderliggende structuur heeft het ding 40 jaar overeind gehouden, het kan niet zomaar verdwijnen alsof het ineen een groot pak vanille vla is geworden bij wijze van

Er stond een geraamte in die gebouwen gemaakt van onwijs dikke en zware metalen balken die kunnen ook niet zomaar ineens verdwijnen

alleen het bovenste gedeelte was geraakt en beschadigd

zelfs als het gewicht van het topje van het gebouw het gehele ding er onder weg gedrukt zou hebben met zijn gewicht hetgeen al onmogelijk is;

Dan zou het in ieder geval visueel een indruk moeten hebben achtergelaten waarop te zien is dat de verdiepingen een voor een bezwijken onder het gewicht

kan niet zomaar met een noodvaart in een keer naar beneden komen alsof er alleen frisse lucht onder zit waar het door heen valt

dit is een 100% debunk het spijt me, of je het leuk vindt of niet

anders kunnen we natuurkundige experimenten om theorieen mee aan te tonen gewoon afschaffen

de verklaring die jij suggereerd zou dan ook met een experiment aangetoond kunnen worden

wil niet zeggen dat je daarvoor de torens zelf in zijn geheel opnieuw moet bouwen zoals het origineel en er dan 2 vliegtuigen tegenaan moet vliegen

het is het natuurkundige principe waarop jij je stelling berust die je alleen hoeft aan te tonen

naar mijn weten is dit nooit gedaan en is onmogelijk

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 14-05-2010 13:42:38 ]
pi_81416129
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:26 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Kun je dit kwantitatief hard maken? Ik had eigenlijk gehoopt dat, omdat het hier in W&T staat, mensen ook met kwantitatieve onderbouwingen komen en niet met drogredenen als "het is gewoon fundamentele natuurkunde" etcetera.
Gewoon heel simpel, een experiment kun je zelf ook makkelijk doen

je hoeft alleen aan te tonen dat wanneer 2 dingen op elkaar botsen 1 of 2 van die dingen afremmen door het impact

of het nu de stoptrein Amsterdam Amersfoort is die tegen iets aanrijd van soortgelijk gewicht of 2 biljartballen

dat is nu een eenmaal aantoonbaar moment dat je dat met behulp van een experiment aantoont

een topje van een gebouw die de gehele onderliggende structuur in een grote stofwolk verandert en een stapletje versnipperde resten

Oke dat is al redelijk absurd en nooit vertoond waar dan ook ter wereld, maar oke

Doet dat vervolgens ook met vrijval snelheid??

Tja, das nie helemaal conform de natuurkundige wetten he?

dat zien we echt gewoon alleen bij een CD van een vervallen pand

[ Bericht 11% gewijzigd door mediacurator op 14-05-2010 13:55:49 ]
pi_81416194
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:47 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Gewoon heel simpel, een experiment kun je zelf ook makkelijk doen

je hoeft alleen aan te tonen dat wanneer 2 dingen op elkaar botsen 1 of 2 van die dingen afremmen door het impact

of het nu de stoptrein Amsterdam Amersfoort is die tegen iets aanrijd van soortgelijk gewicht of 2 biljartballen

dat is nu een eenmaal aantoonbaar moment dat je dat met behulp van een experiment aantoont
Met alle respect, maar als het bij dit soort wazige kwalitatieve onderbouwingen blijft schop ik em naar BNW Ik vroeg om kwantitatieve onderbouwingen, of naar bronnen die dit voor je doen. Zonder geleuter hoe "simpel", "makkelijk" en "experimenteel na te bootsen" is.

Wij hebben hier trouwens in het lab geen twin towers staan, over experimenten gesproken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Haushofer op 14-05-2010 13:57:22 ]
pi_81416345
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:49 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Met alle respect, maar als het bij dit soort wazige kwalitatieve onderbouwingen blijft schop ik em naar BNW Ik vroeg om kwalitatieve onderbouwingen, of naar bronnen die dit voor je doen. Zonder geleuter hoe "simpel", "makkelijk" en "experimenteel na te bootsen" is.

Wij hebben hier trouwens in het lab geen twin towers staan, over experimenten gesproken.
doe mij dan maar een enkele reis BNW a.u.b.

want u heeft met alle respect gewoon een enorm bord voor uw hoofd

dit filmpje wil maar 1 ding zeggen, namelijk dit; sleutelwoorden = remmende weerstand

die sleutelwoorden zijn niet zichtbaar op geen een vd historische filmbeelden vd aanslagen

maar deze moeten volgens lagere school niveau natuurkunde principes echter wel aanwezig zijn

als u wil beweren dat de remmende weerstand niet zichtbaar hoeft te zijn wil dat zeggen

een onbeschadigd deel van een skyscraper = frisse lucht of

een onbeschadigd deel van een skyscraper = een groot pak vanille vla b.v.

en een onbeschadigd deel van een skyscraper = niet een keihard, reusachtig en oersterk gevaarte vervaardigd uit meters dikke stalen balken en beton

geen moeilijke WO niveau experimenten voor nodig

het laatste is juist de kracht vh filmpje

dus ga me nu niet vragen om bouwkundige hogeschool hokus pokus theorieën

als u het filmpje weet te ontkrachten zou u dat aan de hand van een experiment moeten kunnen aantonen

net zoals het filmpje die ik heb gepost de remmende weerstand aantoont

en zou u moeten kunnen bewijzen dat hetgeen het filmpje aantoont debunked kan worden

En tot slot nog even dit; al zou ik voor mn werk op de Albert Kuyp piepers verkopen;

Dit is met 100% zekerheid HET bewijs dat de officiële lezing over 9/11 hartstikke ge-hoax-ed is!

PUNT!

[ Bericht 9% gewijzigd door mediacurator op 14-05-2010 14:30:49 ]
pi_81417925
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:32 schreef Haushofer het volgende:
Bij deze een schopje naar BNW
god dank dit zuigt deze rubriek

en je hebt geen niveau, sorry
pi_81418287
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:36 schreef mediacurator het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 12:04 schreef mediacurator het volgende:

Dit is in de natuurkunde gewoon ONMOGELIJK mits het in een experiment kan worden aangetoond

De natuurkunde wiskunde en schiekunde o.a. zijn exacte wetenschappen, waar geen ruimte bestaat voor interpretatie of verschillende inzichten

het kan alleen waar zijn of niet waar

dit is een 100% debunk het spijt me, of je het leuk vindt of niet

anders kunnen we natuurkundige experimenten om theorieen mee aan te tonen gewoon afschaffen

de verklaring die jij suggereerd zou dan ook met een experiment aangetoond kunnen worden

het is het natuurkundige principe waarop jij je stelling berust die je alleen hoeft aan te tonen

geen moeilijke WO niveau experimenten voor nodig

het laatste is juist de kracht vh filmpje

dus ga me nu niet vragen om bouwkundige hogeschool hokus pokus theorieën

als u het filmpje weet te ontkrachten zou u dat aan de hand van een experiment moeten kunnen aantonen

En tot slot nog even dit; al zou ik voor mn werk op de Albert Kuyp piepers verkopen;

Dit is met 100% zekerheid HET bewijs dat de officiële lezing over 9/11 hartstikke ge-hoax-ed is!

PUNT!
In elk geval niet dit niveau.
pi_81418844
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

[..]

In elk geval niet dit niveau.
niveau = imponeren door alles in een complexiteit van hoogdravende theorieën te kunnen verhullen?

zelfs waar het zaken betreft die gewoonweg met het blote oog waarneembaar zijn?

Ennn zonder enige onderbouwing daarvoor te hoeven geven?

dat is gewoon een huichelachtige bedrieger zijn meer niet hoor

dat zou in principe strafbaar moeten zijn, het is ook een wonder dat er niet vaker tegen at soort dingen geprocedeerd wordt.

Mijn stelling is daarom intellectuelen zijn vaak over rated

1) durven zelden controversiële beweringen te doen uit vrees door hun vak genoten met nek aangekeken te worden.

2) durven zeer zelden uitspraken te doen die de zittende macht in verlegenheid zou kunnen brengen, uit vrees hun dik betaalde baantjes te verliezen

Daarom durf ik de stelling aan dat Haushofer gewoon een sukkel is maar verhuld dit gegeven door middel van zich af te schermen met een rook scherm van hokus pokus oftewel intellectuele dikdoenerij

[ Bericht 0% gewijzigd door mediacurator op 14-05-2010 15:13:34 ]
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:22:22 #21
104963 ETA
European Travel Author
pi_81419548
Als iemand die zich weinig met dit soort dingen bezighoudt, zie ik dingen in jou lijstje die wel gekwantificeerd mogen worden.

Ik geef geen oordeel, maar ik vraag mij dus gewoon dingen af over de dingen die jij beweert.

Volgens jou was de temperatuur was niet hoog genoeg om staal te smelten, geen idee of dat zo is. Maar moet staal zijn smelttemperatuur bereiken om structureel te verzwakken? volgens mij wordt staal ook zwakker wanneer deze nog niet zijn smelttemperatuur heeft bereikt. Ik neem aan dat jij hier meer over weet omdat je er onderzoek naar hebt gedaan.

Je zegt dat we schokken/afremmingen moeten zien tijdens het vallen van de torens. Hoe sterk moeten deze schokken/afremmingen zijn, en hoe beinvloedt dat de snelheid? Dus kwantificeer alles, en extrapoleer dat naar wat we op video zouden moeten zien. Het kan toch zijn dat de schokken zo klein zijn dat ze gewoon niet te zien zijn op video?

De toren zou zijwaarts moeten vallen omdat het de weg zoekt van minste weerstand. Klinkt erg logisch, maar zolang er nauwelijks zijwaartse krachten zijn, zal deze toch recht naar beneden vallen. Dus het is een krachtenspel van hoe alles elkaar raakt, maar zonder exacte (haast onmogelijke) berekeningen is dit een non-argument.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar ik stel even een paar vragen om het duidelijker te krijgen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_81419691
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:04 schreef mediacurator het volgende:
Daarom durf ik de stelling aan dat Haushofer gewoon een sukkel is maar verhuld dit gegeven door middel van zich af te schermen met een rook scherm van hokus pokus oftewel intellectuele dikdoenerij
Misschien zou je er goed aan doen wat minder op de man te spelen en je verhaal proberen te onderbouwen.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:34:38 #23
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_81419920
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:36 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Haus geen natuurkunding nivo
Nahja, met de Phd's van tegenwoordig weet je het natuurlijk nooit
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 16:19:39 #24
249559 crew  Lavenderr
pi_81421506
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Haus geen natuurkunding nivo
Nahja, met de Phd's van tegenwoordig weet je het natuurlijk nooit
Haushofer, ik durf hem amper aan te spreken, zo kijk ik tegen hem op
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2010 @ 16:22:47 #25
230491 Zith
pls tip
pi_81421597
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Haushofer, ik durf hem amper aan te spreken, zo kijk ik tegen hem op
Bijna zo goddelijk als iblis
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')