Nou blijkbaar is ie dus niet nieuw..verre van...2 uur standby of 15 minuten bellen..meer wordt het niet.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:38 schreef Symphonic het volgende:
Hoe kan een nieuwe accu na 2 uur leeg zijn?
Op 2ehands spullen heb je wettelijk gezien geen garantie, maar als het defect al bestond ten tijde van verkoop is de koper gerechtigd de koop te ontbinden en zijn geld terug te krijgen van de verkopende partij. De verkopende partij hoeft hierbij nog op de hoogte te zjin geweest van het defect.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:15 schreef melvin1988fok het volgende:
Het gaat er om dat ik hem idd nieuw gekocht heb. Verder niet gebruikt omdat mn Nokia toestel kapot ging. Ik kan dus de accuduur ook niet weten. Als ik het wist had ik hem niet verkocht. Mij als bedrieger neerzetten gaat ook erg ver. PM ff een voorstel zodat we het leed wat kunnen verzachten.
Ook de verkopende partij heeft een onderzoeksplicht. Hoe je het had kunnen weten? Testen. Jij wil iets verkopen, het is dan alleen maar redelijk dat jij zelf ook even checkt of het spul functioneert, tenzij beide partijen overeenkomen dat iets in defecte toestand word verkocht.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:39 schreef melvin1988fok het volgende:
Tja, maar hoe heb ik kunnen weten dat dit defect er was als ik m nooit heb gebruikt... iig denk ik dat ik er prima met. De koper uit kan komen en geen meningen van anderen hoef te weten.
Heb hem al gepmd dat ik niet kan ruiken of ie nieuw was of niet aangezien hij niet in originele verpakking zat. Heb hem al een voorstel gedaan.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:48 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Ook de verkopende partij heeft een onderzoeksplicht. Hoe je het had kunnen weten? Testen. Jij wil iets verkopen, het is dan alleen maar redelijk dat jij zelf ook even checkt of het spul functioneert, tenzij beide partijen overeenkomen dat iets in defecte toestand word verkocht.
In dit geval functioneert het onderdeel niet zoals je dat ervan zou mogen vervangen. Ik hoef jou niet op te leggen wat je moet gaan doen, maar nu weten jullie iig wat jullie rechten en plichten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |