Ben op zoek geweest naar bintjes maar die verkoopt men nergens meerquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:20 schreef whitesosa het volgende:
Grote bintjes
Niet voorkoken
Minuut of 10 voorbakken op ongeveer 150 graden en daarna afbakken op 170/180
En vast vet, ook al is het veel ongezonder de smaak is beter. En vet regelmatig verversen natuurlijk.
quote:De plant is zeer gevoelig voor phytophthora, zowel in het loof als in de knol. Hij is ook vatbaar voor wratziekte. Vanwege deze gevoeligheid voor phytophthora hebben de grootwinkelbedrijven onder druk van de milieubeweging de verkoop van Bintje gestaakt, terwijl ze het ras Bildtstar, dat nog gevoeliger is, wel blijven verkopen. Toch wordt Bintje nog veel verbouwd. Voorstanders van het ras beweren dat door de snelle groei de milieulast vanwege het kleiner aantal bespuitingen uiteindelijk gunstiger uitvalt dan bij andere rassen.
K ga zo die kant wel ff op en dan vragen wat hij me het beste kan aanradenquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:52 schreef kletsbets het volgende:
Bij de aardappelboer op de markt of een goede groentenboer moet je om BONKEN vragen.
In frites snijden en een uurtje in gezouten water leggen, daarna droogdeppen.
Bakken in zonnebloemolie, 7 minuten op 150 graden, uit lekken en afkoelen. In niet te rgote porties te gelijk bakken, dan koelt je olie teveel af, gaan ze liggen koken ipv bakken.
Afbakken op 180 graden voor een minuut op 4 of tot ze lekker knapperig zijn.
Zeezout erop, en huisgenmaakte mayo erbij.
Sorry voor dit, maar @ 00:47 waar hij in plaats van 'In de midden van de zee, rauwe mosselen eten' zei 'In de midden van de zee, rauwe vis eten' , en let daar goed op want je hoort een voice over 'mosselen' zeggen:')quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vond de aflevering van Plat Preferé over Mosselen met Friet zeer informatief over Vlaamse friet. Lekker grondig.
Ja maar je vroeg wat WIJ je aanraadden, dus dat heb ik opgeschreven. Ik weet niet wat de groentenboer jou aanraadquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:57 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
K ga zo die kant wel ff op en dan vragen wat hij me het beste kan aanraden
T lijkt me sterk dat hij het tegendeel gaat beweren tochquote:Op donderdag 13 mei 2010 16:59 schreef kletsbets het volgende:
[..]
Ja maar je vroeg wat WIJ je aanraadden, dus dat heb ik opgeschreven. Ik weet niet wat de groentenboer jou aanraad
Volgens mij kun je beter geen olijfolie gebruiken om in te frituren. Zonnebloem-, arachide- of rijstolie is beter geschikt voor die hoge temperaturen (en daarnaast hebben deze drie 'n wat neutralere smaak)quote:
Nee, vastkokende aardappelen hebben een te laag zetmeelgehaltequote:Op donderdag 13 mei 2010 13:18 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Vastkokende aardappelen
frituurolie (olijf).
Zei ik vastkokende?quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, vastkokende aardappelen hebben een te laag zetmeelgehalte
En niet frituren in olijfolie, daar ontstaan veel vrije radicalen, kankerverwekkend.
Beter te frituren in ossewit.
Zeker bij herhaald verhitten. Daarom komt er in het Middellandsezee gebied ook duidelijk meer maagkanker voor.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:20 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Ik wist trouwens niet dat Olijfolie vrije radicale opwekte? Gebeurt dat ook bij gebruik in keuken?
Idd, zo hoort het !quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:41 schreef devlinmr het volgende:
Van de week gewone snelschillers van C1000 (kruimig). schillen en in frieten snijden, goed afspoelen. 5 minuten (bijna gaar) gekookt met zout.
uit laten dampen en even opgeschud.
In de olie (180 gr) gebakken tot goudbruin.
Best gelukte friet ooit.
Oeh. Dat zou wel een reden kunnen zijn om de zonnebloem-/arachide-olie erin te houden...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeker bij herhaald verhitten. Daarom komt er in het Middellandsezee gebied ook duidelijk meer maagkanker voor.
Frituren in Olie is niet lekker.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:14 schreef Like-a-Bunny het volgende:
[..]
Oeh. Dat zou wel een reden kunnen zijn om de zonnebloem-/arachide-olie erin te houden...
Mmkmkmkmkaaaaaakmakakaaaaaaa mkammamjammiequote:Op woensdag 19 mei 2010 09:23 schreef Winner_Taco het volgende:
Voorkoken is totaal niet nodig . De zaak waar ik wel eens patat haal (zit helaas niet zo in de buurt hier anders zou ik ze nooit zelf maken) maakt ze zo van verse aardappel waar je bij staat .
En dan krijg je dit :
[ afbeelding ]
@The Hives : Ik heb ze wel even afgespoeld maar daarna ca 1,5 uur laten drogen tussen 2 theedoeken . Op die manier krijg je perfect krokante hap .
@ Pietverdriet ,: De bint is toch eigenlijk ook een vastkokende aardappel ? Waarom wordt die zoveel (met succes) gebruikt ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |