Lijkt me best vet iddquote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:47 schreef KaMo het volgende:
Het is misschien wel leuk om samen eens een nummer in te spelen
Dus iedereen die thuis of bij iemand iets op kan nemen, dat laten doen, en dan samenvoegen tot één iets
En het is niet zo dat je je opa uitlacht? Je hebt toch wel een beetje respect voor Django toch?quote:
Gibson LP Silvertop, vet!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:18 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
net een nieuwe fiets van me in het zilver overgespoten, nu gas om dat ook op een van me gitaren te doen
Onze drummer gebruikt het altijd, aangezien we ook samples bij sommige nummers hebben meelopen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Vanavond gaan we eens oefenen met de hele band alleen dan met een clicktrack erbij (ja lekker punk idd) meer mensen hier die dat doen eignelijk als je samen oefent ?
Met mijn ene band doen we dat inderdaad, was echt een openbaring. Het is ook de bedoeling dat we dat straks live gaan doen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:32 schreef Dribbel_ het volgende:
Vanavond gaan we eens oefenen met de hele band alleen dan met een clicktrack erbij (ja lekker punk idd) meer mensen hier die dat doen eignelijk als je samen oefent ?
Wij hebben allemaal een koptelefoon op, oefenen ook met een elektronisch drumstel. Dus dan heb je allemaal de click erop.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:38 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe doen jullie dat live eigenlijk voor zover ik weet zijn er 2 systemen dan 1 met gewoon koptelefoon op en ander dan je een lampje hebt flikkeren met zo'n metronoom.
Is alleen wel kut dan als een nummer begint met een gitaar of bas intro zonder drums.
Zo doen wij het idd.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:40 schreef Cynic het volgende:
En als alleen de drummer een metronoom heeft kan je die natuurlijk altijd zachtjes op de hihat laten meetikken.
Als een iemand een nummer schrijft (lees akkoorden schema, of een nummer iun GP5) is het wel te doen. Met wat lege plekken voor solos geschreven door de speler zelf uiteraardquote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's op zich een leuk idee, alleen heeft dat volgens mij in de praktijk nog nooit iets fatsoenlijks opgeleverd.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:07 schreef Cynic het volgende:
Nou, da's ook weer een bijzondere ervaring...
Ik ben net even naar de muziekwinkel bij mij in de straat geweest voor een noisegate, en daar kreeg ik het advies dat ik die helemaal niet nodig heb.
En hij heeft me nog overtuigd ook.
Ik straal kennelijk toch uit dat ik geen benul heb van waar ik mee bezig ben, een jaar of wat geleden werd me in een muziekwinkel nog uitgelegd hoe je een gitaar moet stemmen...
Als bridge gewoon?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Dan krijg je zo'n nummer waar iedereen een solostukje in gaat priegelen schiet niet echt op gewoon.
Nummer moet gewoon 8 maten solo hebben max, klaar
Wij doen het alleen met opnemen. Live haalt dat de energie uit onze muziek, hebben we gemerkt. Die twee nieuwste opnames hebben we zonder clicktrack gedaan trouwens.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:32 schreef Dribbel_ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |