abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81365699
German Windfall Profits From Exiting The Euro
by Daniel R. Amerman, CFA | April 19, 2010

ermany is a nation that fears inflation for good historical reason, and among the nations of the world, Germany places a particularly high priority on price stability. Yet, so long as Germany remains in the European Economic and Monetary Union (EMU) with the euro as its currency, Germany may not be in control of German inflation. In particular, the current crisis with Greece, and the crises that may follow with other nations such as Portugal, Italy, Spain and Ireland may prove disastrous for German investors and taxpayers. For so long as it is in the EMU, Germany may have no effective choice but to bail out countries that have been running up huge deficits – despite Germany itself not having the economic capacity to do this for all of Europe on an indefinite basis, let alone the political will to do so. These are among the reasons why in a letter to clients late last week, Morgan Stanley warned that Germany may leave the euro and the EMU and that investors should be prepared for this event.

If this event happens, it may create an enormous financial windfall for millions of individual Germans, as well as German companies, not to mention the German government. While leaving the monetary union is still far from certain as Germany also has strong economic and political incentives to stay in the EMU, in this article we will say “what if” and explore some of the startling benefits for nations and individuals of quickly exiting a failing monetary union – as well as the many perils. But while the specifics of this article are about Germany (and France), the implications go far beyond Germans and Germany (although there are very important implications for arbitrage opportunities with German companies). Rather, in this world of financial crisis and sovereign debt crisis, there are powerful related wealth and financial security implications for individuals in every country.

(Please note that the European economic and monetary union (the EMU) is not the same thing as the European Union (the EU), and Germany may potentially leave the monetary EMU without exiting the political EU.)

Bron: financialsense.com
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:39:21 #2
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_81365782
Nee.
Feyenoord Rotterdam
pi_81365796
De rede waarom ik vraag is vanwege een aantal opmerkingen bij praatprogramma's met politici en een email die ik zojuist heb ontvangen
quote:
I'm working at the Deutsche Bank in Germany. Today we delivered 1 container with new Deutsche Mark notes and new coins. I will present a photo from the new banknotes tomorrow morning. The curencychange will be the night from Saturday to Sunday 5/16/2010. On Friday, 19.00 GMT Angela Merkel the germany chancelor, will speach to the german nation.
Heeft iemand iets vergelijkbaars gehoord?
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:41:07 #4
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_81365864
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:39 schreef mediacurator het volgende:
De rede waarom ik vraag is vanwege een aantal opmerkingen bij praatprogramma's met politici en een email die ik zojuist heb ontvangen
[..]

Tuurlijk dat jij zo'n mail hebt

Zo wel, dan ben je wel erg naïef om het te geloven.
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_81365883
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:41 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Tuurlijk dat jij zo'n mail hebt
ja he
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:42:38 #6
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_81365937
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:41 schreef mediacurator het volgende:

[..]

ja he
Van je vrienden uit nigeria? Als jij wat euro's stuurt krijg je zeker een pallet van de container?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_81365967
Ik denk niet dat de Duitsers dat nu doen. Als het in de toekomst veel erger wordt met de Zuid-Europese landen en onbetaalbaar, dan zie ik het wel gebeuren. En Nederland en enkele andere landen zullen dan volgen > misschien een nieuwe gezamelijke munt met Noord-Europeanen?
pi_81366025
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:42 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Van je vrienden uit nigeria? Als jij wat euro's stuurt krijg je zeker een pallet van de container?
Het moet nog blijken of het klopt of niet, ik meende dat Femke Halsema op Pauw & Witteman ook zoiets had gezegd
pi_81366105
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:43 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk niet dat de Duitsers dat nu doen. Als het in de toekomst veel erger wordt met de Zuid-Europese landen en onbetaalbaar, dan zie ik het wel gebeuren. En Nederland en enkele andere landen zullen dan volgen > misschien een nieuwe gezamelijke munt met Noord-Europeanen?
Het word onbetaalbaar als al de zuidelijke economieën over de kop gaan en met ons belasting geld bij gespekt moeten worden toch?

Ik hoorde ook pas recentelijk dat de Griekse ambtenaar al met zijn 53 met pensioen gaat, wel een beetje laat om dat nu allemaal te gaan corrigeren
pi_81366323
Het sterke economische blok van de West-Europese landen is een goede reden om een munteenheid te (blijven) delen. Het zou degeneratief zijn mochten landen als Duitsland, Nederland, Frankrijk, etc zich isoleren van de euro. Als er harde maatregelen dienen genomen te worden, zou men deze imo moeten toepassen op de landen die financieel een bende maken.
graag verwijderen
pi_81366587
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:51 schreef fyah het volgende:
Het sterke economische blok van de West-Europese landen is een goede reden om een munteenheid te (blijven) delen. Het zou degeneratief zijn mochten landen als Duitsland, Nederland, Frankrijk, etc zich isoleren van de euro. Als er harde maatregelen dienen genomen te worden, zou men deze imo moeten toepassen op de landen die financieel een bende maken.
Is dat nog steeds een goeie deal als al de landen die het spelletje allemaal volgens de regels hebben gespeeld hun nationale begrotingen tot het minimum moeten inkorten en bezuinigen plus vele miljarden bij moeten lenen om de zuiderlingen overeind te houden?

En hoe wordt het straks terug betaald dan, door middel van olijf olie productie en rode wijn export?
pi_81366622
Ik geloof niet dat een land alleen uit de euro kan stappen, volgens mij moet je dan ook uit de EU. Mocht Duitsland eruit stappen zal Nederland snel volgen, dat is een ding dat zeker is. De vraag is dan of we een nieuwe gulden, dmark of neuro krijgen.
pi_81366690
quote:
[..]

Wie is de afzender van dat mailtje? Voor iemand die met zulke gevoelige spullen mag werken (al is 1 container natuurlijk kinderspel als een land ter grootte van Duitsland terug zou naar de Mark ) is het belabberd Engels.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  FOK!fotograaf donderdag 13 mei 2010 @ 00:05:17 #14
73911 ultra_ivo
pi_81366955
Daarnaast is het invoeren van een nieuwe munteenheid een gigantische logistieke operatie. Dat moet je lang van tevoren voorbereiden en veel personeel/materieel voor gereserveerd hebben.
pi_81367100
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:58 schreef Schaffelaar het volgende:
Ik geloof niet dat een land alleen uit de euro kan stappen, volgens mij moet je dan ook uit de EU. Mocht Duitsland eruit stappen zal Nederland snel volgen, dat is een ding dat zeker is. De vraag is dan of we een nieuwe gulden, dmark of neuro krijgen.
Hmm, misschien toch geen nieuwe gezamelijke munt, omdat het volk dat helemaal zat is tegen die tijd. Wellicht dan toch weer de gulden, gekoppeld aan de mark?

Maar de situatie moet echt bar en boos worden, mocht dit gebeuren. Maar het is mogelijk in de verdere toekomst. Ik vraag me ook af hoe het werkelijk zit met de pensioenvoorzieningen in Zuid-Europa zeker gezien de vergrijzing. De toekomstige generaties zullen waarschijnlijk toch wat harder moeten gaan werken om het budget rond te krijgen. Ik vrees de komende tientallen jaren roerige tijden, maar hopelijk komt het helemaal goed.
pi_81367175
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 00:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Daarnaast is het invoeren van een nieuwe munteenheid een gigantische logistieke operatie. Dat moet je lang van tevoren voorbereiden en veel personeel/materieel voor gereserveerd hebben.
Zou het akkoord dan al bereikt zijn of is het nog niet definitief? een lening van 900 miljard zou er voor nodig zijn toch om Fort EU van de ondergang te redden?

Hoeveel keer het nationale product van NL en DL is dat eigenlijk, een eeuwtje of 2 flink door bikkelen? gaat dat wel lukken met een vergrijsde bevolking als de onze en omringende landen?

Hoorde vandaag nog dat Estland er zelfs snel bij moest komen, wat voor goederen worden er zoal in Estaland geproduceerd? Lada's?
pi_81367428
allemaal speculaties of duitsland wel of niet eruit stapt.
pi_81367839
TS gelooft die mailtjes
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_81368188
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 00:29 schreef bijdehand het volgende:
TS gelooft die mailtjes
Dan geloof ik in wonderen! zouden het mijn Gristelijke roots zijn die nu de kop op steken?

Dit is idd waarschijnlijk een hoax, maar mag ik toch wel vragen of anderen iets vernomen hadden?

Maar een ding is zeker de ¤ =

Wordt het dan een communistisch georiënteerde toekomst al zij het anders verpakt?

Wen er maar alvast aan.. Het alternatief? = een miracle want die bailout voor de Euro is fabeltjes krant, kan nooit terugbetaald worden 900 miljard schuld

Behalve als al het privé bezit wordt eigendom vd staat = communisme

Behalve als al het privé bezit wordt eigendom vd banken (elites) = feodalisme

[ Bericht 3% gewijzigd door mediacurator op 13-05-2010 00:57:17 ]
  donderdag 13 mei 2010 @ 08:57:28 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81371887
Hoe verstandig het voor de Duitse economie ook zou zijn, Duitsland zal nooit als eerste uit de euro stappen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 09:16:52 #21
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81372058
Toch blijf ik erbij dat we het uiteenvallen de EMU en ook de EU nog wel mee gaan maken.

Denk alleen niet dit weekend al
Intelligent, but fucked up.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 13 mei 2010 @ 09:20:37 #22
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_81372090
quote:
[..]

Het is nu "tomorrow morning". Waar blijft die foto?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 13 mei 2010 @ 09:25:52 #23
45206 Pietverdriet
pi_81372160
Helmut Schmidt heeft harde kritiek op Merkel
http://www.rp-online.de/w(...)midt_aid_856124.html
  donderdag 13 mei 2010 @ 09:26:42 #24
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81372166
Tuurlijk, we gaan even alle veranderingen in software die gemaakt zijn voor de invoering van de euro terrugdraaien...kost niets
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 13 mei 2010 @ 09:29:01 #25
45206 Pietverdriet
pi_81372189
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 09:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tuurlijk, we gaan even alle veranderingen in software die gemaakt zijn voor de invoering van de euro terrugdraaien...kost niets
Het tekentje voor de munt vervangen is niet zo moeilijk, je stapt uiteraard op pariteit uit, en niet op 2,12345
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')