abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:00:08 #101
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_81360578
Het is toch gewoon vrijheid van meningsuiting, of het de goede man wel of niet interesseert?
I was thinking, maybe you could write a story about the problems of golfballs, so the world could see us. We must get the worlds attention for our battle and the golfball liberation army is a non-violent group.
pi_81360590
Het is hypocriete sensatielust om nu dramatisch te doen over een vliegtuigongeluk met maar 62 doden. In de Nederlandse ziekenhuizen overlijden jaarlijks 1735 mensen onnodig door voorkombare fouten. Dat zijn tien Boeings 737 waarbij alle inzittenden omkomen. Maar dat is voor de Telegraaf en andere sensatiepers niet interessant genoeg, hooguit leuk genoeg voor Zembla.
pi_81360607

[ Bericht 100% gewijzigd door RichardDawkins op 12-05-2010 22:01:01 ]
pi_81360689
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:49 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Waarom dan anders in de media wel altijd heel veel interesse tonen in Nederlanders? Waarom moet Borst nu opeens een scene maken?
[..]

Dat heeft niets met hypocrisie te maken. Zoiets kun je gewoon oprecht voelen. Dat kun je aanstellerij vinden, dat vind ik ook wel eigenlijk, desalniettemin kan dat gevoel wel bestaan.
Het verschil is dat je bepaalde Nederlanders kent, en een hoop nederlandse slachtoffers van een ramp ken je niet. Natuurlijk ken je iemand als ramses shaffy niet echt, maar mensen hebben er wel gevoel bij. Misschien was je vroeger wel heel erg fan, of heb je met eerste vriendinnetje gedanst op ramses shaffy. Weet ik veel, in ieder geval heb je een bepaalde band met bekende Nederlanders, die je niet met onbekende nederlanders hebt.

En op de meeste zenders is momenteel gewoon het normale programma van start gegaan. Genoeg amusement te zien, dus ik zie niet in wat het voor verschil zou maken om een komisch deel van de DWDD vandaag niet uit te zenden. Hugo Borst is niet heiliger dan de paus, maar in dit geval heeft hij gewoon gelijk. Of hij morgen nou 100 keer ongelijk heeft doet niet ter zake.

En op zich heb je gelijk als je zegt dat je oprecht medelijden kunt voelen, bepaalde mensen hebben dat inderdaad. Maar ik vind die vanzelfsprekende aanbidding van de slachtoffers ongelooflijke onzin. Elk jaar gaan er duizenden mensen op vreselijke wijze dood in Nederland, waarom zouden die minder waard zijn.

Al die aandacht op TV is vergelijkbaar met wat er gebeurd bij een groot ongeluk op de snelweg. Mensen gaan kijken, gaan langzamer rijden en proberen een glimp op te vangen van het slachtoffer. Niet omdat ze het zielig vinden, niet omdat we eigenlijk willen helpen. Nee wij mensen geilen gewoon op het idee dat iemand gewond in z'n eigen bloed ligt. Pure erotiek, en er verkoopt niks zo goed als seks. Kijkcijfers; daar gaat het vandaag om. Net zoals elke dag.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:03:23 #105
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_81360735
Hugo had toch ook gewoon gelijk als die 66 geen Nederlanders maar chinezen , of dichter bij duitsers waren geweest was het niet zo irritant veel in het nieuws geweest een plane crash gebeurd eens in de vier maanden eens op aarde. Nu er dan toevalig een paar Nederlanders bij zijn begint iedereen te miepen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:04:43 #106
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_81360805
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:53 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Hij doet het toch echt zelf.
[..]

Respectloos om zo'n discussie op de dag van de ramp aan te zwengelen.
Ongeveer net zo respectloos als die massale en perverse tranentrekkerij op websites als condoleanceregister.nl. Want dat is geen medeleven naar slachtoffers of betrokkenen, maar gewoon ordinair egostrelen. "Kijk-mij-nou-eens-goed-bezig-zijn." Verder dan dat gaat het echt niet.

Om maar te zwijgen van het feit dat dat kind wat het overleefd heeft al op een filmpje op nu.nl staat. Niet gewoon met rust laten, nee hoor, lekker op de camera zodat Nederland hun honger naar sensatie kunnen voldoen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_81360859
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:00 schreef oinaru_isan het volgende:
Het is hypocriete sensatielust om nu dramatisch te doen over een vliegtuigongeluk met maar 62 doden. In de Nederlandse ziekenhuizen overlijden jaarlijks 1735 mensen onnodig door voorkombare fouten. Dat zijn tien Boeings 737 waarbij alle inzittenden omkomen. Maar dat is voor de Telegraaf en andere sensatiepers niet interessant genoeg, hooguit leuk genoeg voor Zembla.
Beetje zelfde verhaal als bij de aardbeving in Haïti. Er waren weinig tot geen Westerlingen aanwezig en spectaculaire beelden van een tsunami ontbraken, dus bood onvoldoende spektakel en beeldmateriaal voor mensen om de portemonnee te trekken of het echt te wat kunnen schelen.

Verder vind ik het maar walgelijk dat bedrijven als Kruidvat enzo vrolijk aan komen lopen met een cheque van 50.000 euro voor 'de slachtoffers', terwijl ze weten dat ze heel wat meer moeten betalen voor een stukje zendtijd waar ze een dergelijke hoeveelheid mensen mee bereiken. Maar goed, geld is geld.

Tot zover het oude bromsnor verhaal.
pi_81360877
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:04 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ongeveer net zo respectloos als die massale en perverse tranentrekkerij op websites als condoleanceregister.nl. Want dat is geen medeleven naar slachtoffers of betrokkenen, maar gewoon ordinair egostrelen. "Kijk-mij-nou-eens-goed-bezig-zijn." Verder dan dat gaat het echt niet.

Om maar te zwijgen van het feit dat dat kind wat het overleefd heeft al op een filmpje op nu.nl staat. Niet gewoon met rust laten, nee hoor, lekker op de camera zodat Nederland hun honger naar sensatie kunnen voldoen.
Too true.
pi_81360930
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:04 schreef Semisane het volgende:

Die beelden zijn vrijgegeven door de Libische staatsmedia om nog een klein beetje positieve draai aan het verhaal te kunnen geven.

Verder is het inderdaad walgelijk, een BBC verslaggeefster durfde te zeggen: "We didn't have access to him yet ".
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:07:12 #110
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_81360935
Moeten we anders maar met het hele land een week in rouw? En een maand lang herdenkingsdiensten uitzenden?

Rot op zeg. Vervelend ongeluk. Vreselijk voor de overledenen en nabestaanden, maar om nou helemaal door te slaan..
pi_81361023
Het is een combinatie van sensatie en angst. Omdat het Nederlanders waren, hebben mensen het gevoel "dat het hen ook had kunnen overkomen". Hoe dichter bij je een ongeluk gebeurt, hoe banger je wordt. Als bij de buren is ingebroken, dan controleer je 's avonds ook nog een keer goed of je de voordeur wel goed hebt afgesloten.
pi_81361041
En als Nederland het WK wint? Gaat Hugo dan ook zeuren dat het de hele dag op tv is.

Ja ik vind ook dat het soms iets te vaak op tv is, maar dat blijf je toch houden met bepaalde zaken, komt wel vaker voor.

Hij is zeker ook zo'n figuur dat bij eens gezinsdrama zegt: "ja maar in afrika.... "
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:09:29 #113
178252 3keernix
Flippiee O+
pi_81361047
Ben het met Hugo eens
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:09:41 #114
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_81361057
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:59 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Hoe is dat respectloos? Als een nabestaande of bekende van een overledene in de media duikt en zich gekwetst of weet ik veel wat voelt door wat iemand erover zegt, wat dan ook, is dat een tekortkoming [...]
Ach het gaat helemaal niet over de nabestaanden, die zitten nu echt niet DWDD te kijken hoor. Ik denk dat nabestaanden en bekenden van de slachtoffers echt wel met andere dingen bezig zijn, dan zich gekwetst laten voelen door een onbeduidend tv-mannetje. Want dat is Borst natuurlijk enkel maar, zal hij zelf ook wel toegeven.

Nee, de mensen die zich gekwetst voelen, zijn die types die zo achterlijk overdreven reageren op condoleanceregister.nl, want die voelen zich namelijk terecht gezet.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_81361141
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:07 schreef moomoo het volgende:
Moeten we anders maar met het hele land een week in rouw? En een maand lang herdenkingsdiensten uitzenden?

Rot op zeg. Vervelend ongeluk. Vreselijk voor de overledenen en nabestaanden, maar om nou helemaal door te slaan..
Dat wordt nergens gevraagd man. Rouwen is voor de nabestaanden, niemand vraagt je om met een zakdoek bij de tv te zitten
pi_81361281
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:09 schreef vulkaan het volgende:
En als Nederland het WK wint? Gaat Hugo dan ook zeuren dat het de hele dag op tv is.

Ja ik vind ook dat het soms iets te vaak op tv is, maar dat blijf je toch houden met bepaalde zaken, komt wel vaker voor.

Hij is zeker ook zo'n figuur dat bij eens gezinsdrama zegt: "ja maar in afrika.... "
Laat de media het houden bij feiten, en bij het melden van relevante verdieping. En als er dus niets te melden is, laat ze er dan ook hun mond over houden.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:14:14 #117
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_81361299
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:09 schreef vulkaan het volgende:
Hugo niet, ik wel waarschijnlijk.
pi_81361437
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:59 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Het is hetzelfde als schelden met kanker. Mensen verliezen geëmotioneerd alle verstand en gaan dan roepen dat het ze pijn doet als ze met het woord geconfronteerd worden. Ja de realiteit is ooit hard. Kun je er niet mee omgaan, zoek hulp.
Volgens mij snap jij niet zo goed wat "rationeel" betekent. Het betekent in ieder geval niet dat je je moet gedragen als een totale aso.
pi_81361536
Onterechte klacht!!

Hij had groot gelijk, dat van geen campagne voeren is ook grote onzin.
pi_81361615
goed dat je het programma uitzette ts, dat zal hem leren!
pi_81361827
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:11 schreef vulkaan het volgende:

[..]

Dat wordt nergens gevraagd man. Rouwen is voor de nabestaanden, niemand vraagt je om met een zakdoek bij de tv te zitten
Jawel hoor. In de nachtelijke reclameblokken op RTL bijvoorbeeld.
pi_81362061
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:17 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet zo goed wat "rationeel" betekent. Het betekent in ieder geval niet dat je je moet gedragen als een totale aso.
Je verwisseld hier objectiviteit met asociaal gedrag.
Zoals ik al zei, de realiteit is hard.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:30:45 #123
274109 Politiek
Cry Freedom
pi_81362158
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:33 schreef Geretardeerd het volgende:
Rot toch op, man. Hij had gewoon gelijk. Zodra het 62 Duitsers waren; hadden de Nederlanders staan juichen.
Laat staan Marokkanen.
  Trouwste user 2022 woensdag 12 mei 2010 @ 22:47:57 #124
7889 tong80
Spleenheup
pi_81363177
Hugo Borst heeft een boek geschreven over voetballers met een gehandicapt kind.

Hij heeft zelf een autistische zoon.

Hem een gebrek aan inlevingsvermogen verwijten is wel komisch.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:47:58 #125
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_81363180
Hugo Borst had in dezen gewoon volkomen gelijk.
Niets is sterker dan dat ene woord
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')