Het verschil is dat je bepaalde Nederlanders kent, en een hoop nederlandse slachtoffers van een ramp ken je niet. Natuurlijk ken je iemand als ramses shaffy niet echt, maar mensen hebben er wel gevoel bij. Misschien was je vroeger wel heel erg fan, of heb je met eerste vriendinnetje gedanst op ramses shaffy. Weet ik veel, in ieder geval heb je een bepaalde band met bekende Nederlanders, die je niet met onbekende nederlanders hebt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Waarom dan anders in de media wel altijd heel veel interesse tonen in Nederlanders? Waarom moet Borst nu opeens een scene maken?
[..]
Dat heeft niets met hypocrisie te maken. Zoiets kun je gewoon oprecht voelen. Dat kun je aanstellerij vinden, dat vind ik ook wel eigenlijk, desalniettemin kan dat gevoel wel bestaan.

Ongeveer net zo respectloos als die massale en perverse tranentrekkerij op websites als condoleanceregister.nl. Want dat is geen medeleven naar slachtoffers of betrokkenen, maar gewoon ordinair egostrelen. "Kijk-mij-nou-eens-goed-bezig-zijn." Verder dan dat gaat het echt niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:53 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Hij doet het toch echt zelf.
[..]
Respectloos om zo'n discussie op de dag van de ramp aan te zwengelen.

Beetje zelfde verhaal als bij de aardbeving in Haïti. Er waren weinig tot geen Westerlingen aanwezig en spectaculaire beelden van een tsunami ontbraken, dus bood onvoldoende spektakel en beeldmateriaal voor mensen om de portemonnee te trekken of het echt te wat kunnen schelen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:00 schreef oinaru_isan het volgende:
Het is hypocriete sensatielust om nu dramatisch te doen over een vliegtuigongeluk met maar 62 doden. In de Nederlandse ziekenhuizen overlijden jaarlijks 1735 mensen onnodig door voorkombare fouten. Dat zijn tien Boeings 737 waarbij alle inzittenden omkomen. Maar dat is voor de Telegraaf en andere sensatiepers niet interessant genoeg, hooguit leuk genoeg voor Zembla.
 Maar goed, geld is geld.
 Maar goed, geld is geld.  

Too true.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:04 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ongeveer net zo respectloos als die massale en perverse tranentrekkerij op websites als condoleanceregister.nl. Want dat is geen medeleven naar slachtoffers of betrokkenen, maar gewoon ordinair egostrelen. "Kijk-mij-nou-eens-goed-bezig-zijn." Verder dan dat gaat het echt niet.
Om maar te zwijgen van het feit dat dat kind wat het overleefd heeft al op een filmpje op nu.nl staat. Niet gewoon met rust laten, nee hoor, lekker op de camera zodat Nederland hun honger naar sensatie kunnen voldoen.

Die beelden zijn vrijgegeven door de Libische staatsmedia om nog een klein beetje positieve draai aan het verhaal te kunnen geven.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:04 schreef Semisane het volgende:
Om maar te zwijgen van het feit dat dat kind wat het overleefd heeft al op een filmpje op nu.nl staat. Niet gewoon met rust laten, nee hoor, lekker op de camera zodat Nederland hun honger naar sensatie kunnen voldoen.
 ".
 ".   

"
 "

Ach het gaat helemaal niet over de nabestaanden, die zitten nu echt niet DWDD te kijken hoor. Ik denk dat nabestaanden en bekenden van de slachtoffers echt wel met andere dingen bezig zijn, dan zich gekwetst laten voelen door een onbeduidend tv-mannetje. Want dat is Borst natuurlijk enkel maar, zal hij zelf ook wel toegeven.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:59 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Hoe is dat respectloos? Als een nabestaande of bekende van een overledene in de media duikt en zich gekwetst of weet ik veel wat voelt door wat iemand erover zegt, wat dan ook, is dat een tekortkoming [...]

Dat wordt nergens gevraagd man. Rouwen is voor de nabestaanden, niemand vraagt je om met een zakdoek bij de tv te zittenquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:07 schreef moomoo het volgende:
Moeten we anders maar met het hele land een week in rouw? En een maand lang herdenkingsdiensten uitzenden?
Rot op zeg. Vervelend ongeluk. Vreselijk voor de overledenen en nabestaanden, maar om nou helemaal door te slaan..

Laat de media het houden bij feiten, en bij het melden van relevante verdieping. En als er dus niets te melden is, laat ze er dan ook hun mond over houden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:09 schreef vulkaan het volgende:
En als Nederland het WK wint? Gaat Hugo dan ook zeuren dat het de hele dag op tv is.
Ja ik vind ook dat het soms iets te vaak op tv is, maar dat blijf je toch houden met bepaalde zaken, komt wel vaker voor.
Hij is zeker ook zo'n figuur dat bij eens gezinsdrama zegt: "ja maar in afrika...."

Hugo niet, ik wel waarschijnlijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:09 schreef vulkaan het volgende:
En als Nederland het WK wint? Gaat Hugo dan ook zeuren dat het de hele dag op tv is.

Volgens mij snap jij niet zo goed wat "rationeel" betekent. Het betekent in ieder geval niet dat je je moet gedragen als een totale aso.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:59 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Het is hetzelfde als schelden met kanker. Mensen verliezen geëmotioneerd alle verstand en gaan dan roepen dat het ze pijn doet als ze met het woord geconfronteerd worden. Ja de realiteit is ooit hard. Kun je er niet mee omgaan, zoek hulp.

Jawel hoor. In de nachtelijke reclameblokken op RTL bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:11 schreef vulkaan het volgende:
[..]
Dat wordt nergens gevraagd man. Rouwen is voor de nabestaanden, niemand vraagt je om met een zakdoek bij de tv te zitten

Je verwisseld hier objectiviteit met asociaal gedrag.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:17 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet zo goed wat "rationeel" betekent. Het betekent in ieder geval niet dat je je moet gedragen als een totale aso.

Laat staan Marokkanen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:33 schreef Geretardeerd het volgende:
Rot toch op, man. Hij had gewoon gelijk. Zodra het 62 Duitsers waren; hadden de Nederlanders staan juichen.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |