abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81348237
Het volgende is het geval:
Ik heb mijn huurhuis opgezegd omdat ik dit niet meer kon betalen. Het zou overigens niet lang duren voordat ik eruit gezet zou worden. Ik heb dus al langere tijd geen adres meer waar ik ingeschreven sta.
Ik heb verschillende schulden en heb het indertijd giga in het honderd laten lopen.
Sindsdien verblijf ik bij mensen die mij vwb een dak boven het hoofd willen helpen. Inschrijven of een briefadres is niet mogelijk.
Daar ik nergens post kan ontvangen heb ik ook geen totaal overzicht van bv mijn schulden. Wel is er via allerlei loonbeslagen al een deel van die schulden afgelost. Ook heb ik paar keer zelf iets weten te betalen.
Het is ook lastig communiceren als je instanties geen adres op kunt geven waar je officieel je post ontvangt ( postbus is geen optie ). Het vervelende is dat een incassobureau gelijk naar een adres vraagt met alle gevolgen van dien voor de officiele bewoners.
Ik heb wel gewoon gewerkt bij twee werkgevers. Van de baan met verreweg de meeste uren word het contract binnekort niet verlengd. In principe heb ik recht op een uitkering, totdat ik wat anders heb, maar zonder briefadres kan ik dit volgens mij helemaal wel vergeten. . Zoals je leest heb ik me in een onmogelijke situatie gemanoeuvreerd maar wil er graag aan werken om hiier uit te komen.

Kent iemand een mogelijkheid om via een instelling een briefadres re krijgen?
Kent iemand een instelling in Rotterdam die mij kan helpen met het vinden van een eigen woonruimte?
Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatue en kan mij advies geven?

bvd.
pi_81348998
Gewoon een postbus nemen
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:13:15 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81350197
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:39 schreef klotezooi het volgende:
Gewoon een postbus nemen
Kost E127,- (ex btw) per jaar, valt dus nog wel mee!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81350389
Werkt niet voor alles. Heb ik uitgezocht. Overigens ben je ook verplicht ergens ingeschreven te staan
Ook al is het een briefadres
gr.,
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:20:40 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81350433
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:19 schreef Ducktales het volgende:
Werkt niet voor alles. Heb ik uitgezocht. Overigens ben je ook verplicht ergens ingeschreven te staan
Ook al is het een briefadres
gr.,
Waar werkt het wel, waar werkt het niet?
Is het in nederland verboden dakloos te zijn?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:20:51 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81350439
Leger des Heils deed dat dacht ik. Je zou eens kunnen proberen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:21:49 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81350465
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:20 schreef Maanvis het volgende:

Waar werkt het wel, waar werkt het niet?
Is het in nederland verboden dakloos te zijn?
Het is niet verboden om dakloos te zijn, maar een gemeente weigert om een postbus als postadres te registreren, als ik mij niet vergis. Overheidsinstanties en deurwaarders maken dan geen gebruik van dat adres, maar gebruiken het laatst bekende adres, waardoor TS dus veel informatie mist.
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:22:44 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81350494
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:20 schreef Alicey het volgende:
Leger des Heils deed dat dacht ik. Je zou eens kunnen proberen.
quote:
http://www.legerdesheils.nl/maatschappelijke-opvang
In Nederland zijn heel wat mensen dak- of thuisloos. Velen van hen kloppen aan bij het Leger des Heils. Het gaat om (zwerf-)jongeren, mannen, vrouwen, vrouwen met kinderen, tienermoeders, ouderen en zelfs hele gezinnen. Daarom hebben wij verschillende voorzieningen voor hen.

Dagopvang biedt mensen die op straat leven, de gelegenheid om op verhaal te komen. Er is iets te eten en te drinken, je kunt er douchen, je kleding wassen of omruilen en natuurlijk mensen ontmoeten. Bovendien is er een spreekuur van een verpleegkundige of arts, het maatschappelijk werk, de verslavingszorg en de sociale dienst. Ook bestaat de mogelijkheid om een postadres bij de dagopvang te hebben. Dat is nodig om een uitkering te kunnen ontvangen. Het Leger des Heils kan ook helpen bij het leren omgaan met geld.

In een nachtopvang kunnen dak- en thuislozen terecht die van tijd tot tijd de behoefte hebben aan een plek om te slapen. Men ligt er op vier- tot tienpersoonskamers. Ook hier is er eten en de mogelijkheid om te douchen.

In voorzieningen voor 24-uurs opvang kunnen mensen tijdelijk wonen. Samen met medewerkers van het Leger des Heils werken zij aan een toekomst waarin ze zo veel mogelijk zelfstandig kunnen functioneren. Verder zijn er verschillende vormen van begeleid wonen. En als een cliënt (weer) zelfstandig woont, is er eventueel ambulante begeleiding mogelijk.

Voor (zwerf)jongeren die willen leren zelfstandig te wonen en te werken, hebben we trainingsprojecten als Vast & Verder en Enkeltje Zelfstandig. Het zijn voorzieningen waarbij jongeren in een bekende omgeving wonen en door medewerkers van het Leger des Heils begeleid worden.

Speciaal voor tienermoeders is het woon- en begeleidingsprogramma Zy-aan-Zy.

Wilt u weten waar u welke opvangmogelijkheden kunt vinden? Kijk dan op onze adressenpagina.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:24:22 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81350554
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is niet verboden om dakloos te zijn, maar een gemeente weigert om een postbus als postadres te registreren, als ik mij niet vergis. Overheidsinstanties en deurwaarders maken dan geen gebruik van dat adres, maar gebruiken het laatst bekende adres, waardoor TS dus veel informatie mist.
Aha, ik moet eerlijk zeggen dat ik er gelukkig geen ervaring mee heb .
Een gedicht over Maanvis
pi_81352330
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

Dank je! Iik ga hier verder mee.
Overige tips welkom
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:42:44 #11
302960 mijninschrijfadres
mijninschrijfadres
pi_81362892
spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 12-05-2010 23:45:42 ]
inschrijfadres
briefadres
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:41:32 #12
285351 dalaiblama
too much bla
pi_81365882
Ga naar je gemeentelijke kredietbank en informaar naar schuldhulpverlening. Je kunt op de algemene site van de GKB er 1 in je eigen provincie/stad aanklikken en adres vinden.
Zij kunnen je ook de juiste weg wijzen naar wonen en werken.

Genoemde opties zijn voor zwervers en ik heb het idee dat je dat niet wilde zijn maar er gewoon een teringbende van hebt gemaakt. Van het leger des heils ga je niet vrolijk worden, daar kom je alleen terecht als je problemen groter zijn dan schulden alleen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 10:21:35 #13
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_81372976
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:41 schreef dalaiblama het volgende:
Ga naar je gemeentelijke kredietbank en informaar naar schuldhulpverlening. Je kunt op de algemene site van de GKB er 1 in je eigen provincie/stad aanklikken en adres vinden.

Genoemde opties zijn voor zwervers en ik heb het idee dat je dat niet wilde zijn maar er gewoon een teringbende van hebt gemaakt. Van het leger des heils ga je niet vrolijk worden, daar kom je alleen terecht als je problemen groter zijn dan schulden alleen.
Dit dus. De schuldhulpverlening kan je hierbij helpen. Ik zou er wel z.s.m. naartoe gaan voordat de bende nog veel groter wordt.
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:46:47 #14
mijninschrijfadres
pi_81391327
briefadres kan je krijgen bij ons
inschrijfadres
briefadres
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:09:11 #15
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_81392297
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:10 schreef Ducktales het volgende:

[..]

Dank je! Iik ga hier verder mee.
Overige tips welkom
Misschien te simpel gedacht, maar zou het niet wat zijn om een verhuisbericht te sturen naar de post, zodat je post een aantal maanden nagestuurd word. Je nieuwe adres is dan nog niet bekend bij de schuldeisers.

Verder: verwacht niet teveel van de schuldhulpverlening. Je mag veel zelf doen. Wel belangrijk is om je alvast aan te melden. En een postadres of ander woonadres te regelen. Misschien kan het er nu af dat je een kamer huurt. Zonder woonadres en zonder inkomsten doet schuldhulpverlening niks voor je.
En je hebt het adres ook nodig voor een uitkering, als die nodig is.

Schuldhulpverlening doet alleen inventariseren hoeveel schulden er zijn, dan voorstellen sturen naar de schuldeisers. Dan vooral wachten totdat schuldeisers reageren. gaan ze allemaal accoord dan ben je in max. 3 jaar van je schulden af. Gaat er 1 niet accoord dan word het de wettelijke schuldsanering. Dat is strenger, want via de rechter, maar ook na max aantal jaren van geloof ik 5 ben je van je schulden af. Meestal is het 3 jaar.

Misschien hoef er niet eens veel meer afgelost te worden. Het voorwerk wat je kunt doen is je schuldeisers bellen en vragen hoeveel schuld er nog openstaat. Dan heb je dat tenminste mooi op een rijtje, bij je intake gesprek.

Succes ermee.
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:11:29 #16
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_81392382
Nog een aanvulling: afhankelijk van je leeftijd kun je ook nog bij allerlei jeugdorganisaties terecht. Hier is dan ook een postadres te regelen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:36:25 #17
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_81393603
Hoi TS!

Ik ben stagiair in Leeuwarden (verslavingszorg). Ik weet dus niet hoe het is geregeld elders.

Maar mensen die dakloos zijn kunnen bij het leger des heils een briefadres aanvragen, of bij de verslavingszorg (mits je verslaafd bent).

Feit is echter wel dat je dan ook met de sociale dienst moet gaan praten. Tegenwoordig zijn ze daar streng geworden aangezien er veel is gefraudeerd de afgelopen jaar. Tenminste, zo werkt het in Leeuwarden. Daar (bij de sociale dienst) zal je moeten uitleggen waarom je een briefadres nodig hebt.

Zoals hierboven ook is gezegd, is het ook altijd handig om met de deurwaarders of andere schuldeisers je situatie uit te leggen, om een vicieuze cirkel te voorkomen.
pi_81396296
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:41 schreef dalaiblama het volgende:

Beetje naar de site van het GKB gekeken. WSNP lijkt me het beste. Als zw mij hiervoor accepteren ben ik in 3 jaar van mijn schulden af. Kon overigens niets over hulp naar vinden van een woning oid vinden op die site, maar zij zullen de wegen wel weten.

Dank jullie wel.
  donderdag 13 mei 2010 @ 21:54:22 #19
mijninschrijfadres
pi_81396587
Als je nergens staat ingeschreven ben je ook niet bereikbaar voor de overheid instanties. en voor Deurwaarders/ Politie enz. ( met een briefadres wel ) Wij zorgen ervoor dat u de post ook krijgt
Als je nergens staat ingeschreven kan ook de beslag vrije voet hoger worden vastgesteld door een deurwaarder (dus meer beslag op loon bij geen adres)
Ze heeft loonbeslag dan neem ik aan dat ze werk heeft of gehad.

Leger des heils is een optie
Sommige mensen willen dat ook niet
( zijn soms extra verplichtingen aan bijvoorbeeld 1 x per week melden dat weet ik zo niet )

Wij hebben natuurlijk ook regels die wij hanteren
en wij staan ook natuurlijk onder de overheidsinstantie die ons controleert
Om een briefadres te krijgen bij ons is ook een legale werkwijze.

Onze stichting heeft een maatschappelijke belang voor bewoners van Nederland die geen adres hebben

Onze stichting is er speciaal voor bedoeld voor mensen die geen vast adres hebben.
Denk bijvoorbeeld aan Kermisklanten/ schippers/ / daklozen/ Scheiding / enz.

Met vriendelijke groet
Stichting Briefadres Nederland
Vellinga

[ Bericht 2% gewijzigd door mijninschrijfadres op 13-05-2010 21:59:58 (regel aanpassing) ]
inschrijfadres
briefadres
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:06:52 #20
mijninschrijfadres
pi_81397085
Er zijn meerdere organisaties in Nederland die tijdelijke bewoning aan bieden
op dit moment wat wij beheren is allemaal bewoond

Bureau CareX kijk daar ook maar eens ? Goedkope oplossingen
inschrijfadres
briefadres
pi_81397930
[quote]Op donderdag 13 mei 2010 20:36 schreef RickoKun het volgende:
Hoi TS!

Ik ben stagiair in Leeuwarden (verslavingszorg). Ik weet dus niet hoe het is geregeld elders.

Maar mensen die dakloos zijn kunnen bij het leger des heils een briefadres aanvragen, of bij de verslavingszorg (mits je verslaafd bent).

Feit is echter wel dat je dan ook met de sociale dienst moet gaan praten. Tegenwoordig zijn ze daar streng geworden aangezien er veel is gefraudeerd de afgelopen jaar. Tenminste, zo werkt het in Leeuwarden. Daar (bij de sociale dienst) zal je moeten uitleggen waarom je een briefadres nodig hebt.

Zoals hierboven ook is gezegd, is het ook altijd handig om met de deurwaarders of andere schuldeisers je situatie uit te leggen, om een vicieuze cirkel te voorkomen.
[/quote

Dank je voor de reactie. Het lijkt mij het beste dat ik eerst bij het GKB mijn situatie uitleg. Ik hoop dat ze me dan willen helpen met het aanpakken van mijn schulden en het doorverwijzen naar een instantie die mij kan hekoen bij het vinden van een briefadres/woonruimte. Ik hoop niets met de soos te maken te krijgen. Bij de werkgever waar ik een 30 uur contract heb tot eind deze maand, maar gemiddeld 34 uur per week werkte, heb ik eerst via uitzendburo's en aansluitend daar op contractbasis in totaal 152 weken gewerkt. Het UWV zal alleen naar ik verwacht moeilijk doen omdat ik geen adres heb maar ik kan hier niets over vinden in de gestelde voorwaarden op hun site. Ik bel hen morgen hierover op. Daarnaast werk ik nog ergens 6 uur per week. Dan kan ik ieder geval vanuit een compleet inkomen aan een schuldenaanpak werken. Dit is ook een voorwaarde om in aanmerking te komen voor schuldhulp heb ik begrepen.
pi_81403455
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 21:54 schreef mijninschrijfadres het volgende:
Als je nergens staat ingeschreven ben je ook niet bereikbaar voor de overheid instanties. en voor Deurwaarders/ Politie enz. ( met een briefadres wel ) Wij zorgen ervoor dat u de post ook krijgt
Als je nergens staat ingeschreven kan ook de beslag vrije voet hoger worden vastgesteld door een deurwaarder (dus meer beslag op loon bij geen adres)
Ze heeft loonbeslag dan neem ik aan dat ze werk heeft of gehad.

Leger des heils is een optie
Sommige mensen willen dat ook niet
( zijn soms extra verplichtingen aan bijvoorbeeld 1 x per week melden dat weet ik zo niet )

Wij hebben natuurlijk ook regels die wij hanteren
en wij staan ook natuurlijk onder de overheidsinstantie die ons controleert
Om een briefadres te krijgen bij ons is ook een legale werkwijze.

Onze stichting heeft een maatschappelijke belang voor bewoners van Nederland die geen adres hebben

Onze stichting is er speciaal voor bedoeld voor mensen die geen vast adres hebben.
Denk bijvoorbeeld aan Kermisklanten/ schippers/ / daklozen/ Scheiding / enz.

Met vriendelijke groet
Stichting Briefadres Nederland
Vellinga

Bedankt voor de info. Ik ga ze morgen bellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')