Kost E127,- (ex btw) per jaar, valt dus nog wel mee!quote:
Waar werkt het wel, waar werkt het niet?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:19 schreef Ducktales het volgende:
Werkt niet voor alles. Heb ik uitgezocht. Overigens ben je ook verplicht ergens ingeschreven te staan
Ook al is het een briefadres
gr.,
Het is niet verboden om dakloos te zijn, maar een gemeente weigert om een postbus als postadres te registreren, als ik mij niet vergis. Overheidsinstanties en deurwaarders maken dan geen gebruik van dat adres, maar gebruiken het laatst bekende adres, waardoor TS dus veel informatie mist.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:20 schreef Maanvis het volgende:
Waar werkt het wel, waar werkt het niet?
Is het in nederland verboden dakloos te zijn?
quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:20 schreef Alicey het volgende:
Leger des Heils deed dat dacht ik. Je zou eens kunnen proberen.
quote:http://www.legerdesheils.nl/maatschappelijke-opvang
In Nederland zijn heel wat mensen dak- of thuisloos. Velen van hen kloppen aan bij het Leger des Heils. Het gaat om (zwerf-)jongeren, mannen, vrouwen, vrouwen met kinderen, tienermoeders, ouderen en zelfs hele gezinnen. Daarom hebben wij verschillende voorzieningen voor hen.
Dagopvang biedt mensen die op straat leven, de gelegenheid om op verhaal te komen. Er is iets te eten en te drinken, je kunt er douchen, je kleding wassen of omruilen en natuurlijk mensen ontmoeten. Bovendien is er een spreekuur van een verpleegkundige of arts, het maatschappelijk werk, de verslavingszorg en de sociale dienst. Ook bestaat de mogelijkheid om een postadres bij de dagopvang te hebben. Dat is nodig om een uitkering te kunnen ontvangen. Het Leger des Heils kan ook helpen bij het leren omgaan met geld.
In een nachtopvang kunnen dak- en thuislozen terecht die van tijd tot tijd de behoefte hebben aan een plek om te slapen. Men ligt er op vier- tot tienpersoonskamers. Ook hier is er eten en de mogelijkheid om te douchen.
In voorzieningen voor 24-uurs opvang kunnen mensen tijdelijk wonen. Samen met medewerkers van het Leger des Heils werken zij aan een toekomst waarin ze zo veel mogelijk zelfstandig kunnen functioneren. Verder zijn er verschillende vormen van begeleid wonen. En als een cliënt (weer) zelfstandig woont, is er eventueel ambulante begeleiding mogelijk.
Voor (zwerf)jongeren die willen leren zelfstandig te wonen en te werken, hebben we trainingsprojecten als Vast & Verder en Enkeltje Zelfstandig. Het zijn voorzieningen waarbij jongeren in een bekende omgeving wonen en door medewerkers van het Leger des Heils begeleid worden.
Speciaal voor tienermoeders is het woon- en begeleidingsprogramma Zy-aan-Zy.
Wilt u weten waar u welke opvangmogelijkheden kunt vinden? Kijk dan op onze adressenpagina.
Aha, ik moet eerlijk zeggen dat ik er gelukkig geen ervaring mee hebquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is niet verboden om dakloos te zijn, maar een gemeente weigert om een postbus als postadres te registreren, als ik mij niet vergis. Overheidsinstanties en deurwaarders maken dan geen gebruik van dat adres, maar gebruiken het laatst bekende adres, waardoor TS dus veel informatie mist.
Dit dus. De schuldhulpverlening kan je hierbij helpen. Ik zou er wel z.s.m. naartoe gaan voordat de bende nog veel groter wordt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:41 schreef dalaiblama het volgende:
Ga naar je gemeentelijke kredietbank en informaar naar schuldhulpverlening. Je kunt op de algemene site van de GKB er 1 in je eigen provincie/stad aanklikken en adres vinden.
Zij kunnen je ook de juiste weg wijzen naar wonen en werken.
Genoemde opties zijn voor zwervers en ik heb het idee dat je dat niet wilde zijn maar er gewoon een teringbende van hebt gemaakt. Van het leger des heils ga je niet vrolijk worden, daar kom je alleen terecht als je problemen groter zijn dan schulden alleen.
Misschien te simpel gedacht, maar zou het niet wat zijn om een verhuisbericht te sturen naar de post, zodat je post een aantal maanden nagestuurd word. Je nieuwe adres is dan nog niet bekend bij de schuldeisers.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:10 schreef Ducktales het volgende:
[..]
Dank je! Iik ga hier verder mee.
Overige tips welkom
Beetje naar de site van het GKB gekeken. WSNP lijkt me het beste. Als zw mij hiervoor accepteren ben ik in 3 jaar van mijn schulden af. Kon overigens niets over hulp naar vinden van een woning oid vinden op die site, maar zij zullen de wegen wel weten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:41 schreef dalaiblama het volgende:
Ga naar je gemeentelijke kredietbank en informaar naar schuldhulpverlening. Je kunt op de algemene site van de GKB er 1 in je eigen provincie/stad aanklikken en adres vinden.
Zij kunnen je ook de juiste weg wijzen naar wonen en werken.
Genoemde opties zijn voor zwervers en ik heb het idee dat je dat niet wilde zijn maar er gewoon een teringbende van hebt gemaakt. Van het leger des heils ga je niet vrolijk worden, daar kom je alleen terecht als je problemen groter zijn dan schulden alleen.
Bedankt voor de info. Ik ga ze morgen bellen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:54 schreef mijninschrijfadres het volgende:
Als je nergens staat ingeschreven ben je ook niet bereikbaar voor de overheid instanties. en voor Deurwaarders/ Politie enz. ( met een briefadres wel ) Wij zorgen ervoor dat u de post ook krijgt
Als je nergens staat ingeschreven kan ook de beslag vrije voet hoger worden vastgesteld door een deurwaarder (dus meer beslag op loon bij geen adres)
Ze heeft loonbeslag dan neem ik aan dat ze werk heeft of gehad.
Leger des heils is een optie
Sommige mensen willen dat ook niet
( zijn soms extra verplichtingen aan bijvoorbeeld 1 x per week melden dat weet ik zo niet )
Wij hebben natuurlijk ook regels die wij hanteren
en wij staan ook natuurlijk onder de overheidsinstantie die ons controleert
Om een briefadres te krijgen bij ons is ook een legale werkwijze.
Onze stichting heeft een maatschappelijke belang voor bewoners van Nederland die geen adres hebben
Onze stichting is er speciaal voor bedoeld voor mensen die geen vast adres hebben.
Denk bijvoorbeeld aan Kermisklanten/ schippers/ / daklozen/ Scheiding / enz.
Met vriendelijke groet
Stichting Briefadres Nederland
Vellinga
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |