quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:57 schreef remlof het volgende:
Liesje weet wel raad met onschuldig kijkende, aandoenlijke negers
Wat te korte termijn gedacht dus, zoals ik al aangaf. Maar niet uit "egoïsme" maar juist omdat het zo ontzettend zielig is voor het kind.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik ben ´t wel met Soury eens. Er zijn best kinderen die een goed leven kunnen hebben als wees, bij een pleeggezin of bij andere familie. Natuurlijk is ´t vreselijk, maar om nu al te concluderen dat ie beter dood had kunnen zijn vind ik erg voorbarig.
Yep, 2 en je moeder ook!quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Soury het volgende:
Uit die TV.. Ik weet het niet maar wat een raar verhaal. Ik was ook 14 jaar oud met 18 jaar oude gebruiker.![]()
Moet ik nu een boek schrijven
Die stuurt me naar bed nota benequote:
Ja dat is ook weer waar, eigenlijk zou iemand gepast er stil bij moeten staan en daarna doorgaan met leven. Maar ja, de definitie van gepast varieert nogalquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Gert het volgende:
En Hugo Borst die dan met zo'n enorme open deur scoort. Ja zó gek, dat het groter nieuws is als er tientallen Néderlanders bij betrokken zijn.
Het is serieus een indrukwekkend boek hoor. Iedereen die ´t nu gaat lezen zal ´t met een totaal andere insteek lezen (eenquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Soury het volgende:
Uit die TV.. Ik weet het niet maar wat een raar verhaal. Ik was ook 14 jaar oud met 18 jaar oude gebruiker.![]()
Moet ik nu een boek schrijven
Nee met zonder mijn weed doosquote:
Nah ik vind het een beetje zielig. Die meiden gooien zich overal te grabbel. En dan achteraf lopen klagen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Het is serieus een indrukwekkend boek hoor. Iedereen die ´t nu gaat lezen zal ´t met een totaal andere insteek lezen (eeninsteek), maar objectief gezien maakt ´t zeker indruk
.
We waren een keer op een 4 master....een zeilboot ...en cruiseschip..quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Wat te korte termijn gedacht dus, zoals ik al aangaf. Maar niet uit "egoïsme" maar juist omdat het zo ontzettend zielig is voor het kind.
En voor de rest: ja tuurlijk gaan we hier geen weken om rouwen en het is ook echt enorm volwassen om het te relativeren en om erop te wijzen dat er wel méér ellende is op de wereld. Maar dit is vandaag gebeurd en dus houd dat je bezig, zo werkt dat.
Die stille tochten om het minste of geringste moet ik ook niks van hebben, maar er lijkt wel haast een pavloviaanse tegentendens gaande. Als er iemand overleden is juist wél wat negatiefs zeggen, want "over de doden niets dan goeds" is maar burgerlijk en hypocriet immers. En Hugo Borst die dan met zo'n enorme open deur scoort. Ja zó gek, dat het groter nieuws is als er tientallen Néderlanders bij betrokken zijn.
De buitenlanders laat je verzuipenquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:27 schreef hondjes het volgende:
[..]
We waren een keer op een 4 master....een zeilboot ...en cruiseschip..
s,Nachts ging het alarm af, we renden naar boven..
Daar waren ze aan het dansen,,,na een kwartier werd er gezegd ...niets aan de hand..
Jaja,,,zeiden ze dat ook niet in de film , toen de boot op de op een ijsschots vaarde...
Later zag ik wat er gebeurd was...Alle Nederlanders zochten elkaar op. ..zorgden voor elkaar..
hielden mekaar op de hoogte...
Dat heeft me zo enorm verbaasd, blijkbaar zoek je dus toch steun bij je landgenoten....als er nood is,
en blijkbaar zit dat gevoel dus dieper, dan je denkt,en komt ineens naar boven....
Bah zeg. Ik had al overgeschakeld naar Ned1, maar de programmering is omgegooid.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
SBS zit al in de wijk van slachtoffers buurtbewoners te interviewen, zonder dat er officieel bevestiging is. Riooljournalistiek, gadver
Muis,,daar gaat het niet om...quote:
Oh ja dat ver van mijn bed gevoel... Snapp umquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:35 schreef hondjes het volgende:
[..]
Muis,,daar gaat het niet om...
Het gevoel Nederlander te zijn, is blijkbaar groter dan jezelf denkt....
En dat deel je met lotgenoten,,,,op moment dat het nodig blijkt te zijn...
Een combi van joran v'd sloot en brian qua taalgebruikquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:54 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Zijn zinsconstructies zijn af en toe briljant.
Daar vraag je ook om als je naar zo'n campingzender kijkt hè?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
SBS zit al in de wijk van slachtoffers buurtbewoners te interviewen, zonder dat er officieel bevestiging is. Riooljournalistiek, gadver
Ze geven hik wel antwoord hikquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar vraag je ook om als je naar zo'n campingzender kijkt hè?
Wanneer is de stille tocht?quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoe dichterbij het komt, hoe meer impact het heeft. "Nederland" is dichterbij dan een ander Europees land. Komen de slachtoffers uit je eigen stad of dorp, dan heeft het nóg meer impact. Ken je ze persoonlijk, dan nóg meer. Dus ja Hugo, zo werkt dat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:35 schreef hondjes het volgende:
[..]
Muis,,daar gaat het niet om...
Het gevoel Nederlander te zijn, is blijkbaar groter dan jezelf denkt....
En dat deel je met lotgenoten,,,,op moment dat het nodig blijkt te zijn...
Ja je kan ´m echt geen 5min langer aan hebben staan dan je van plan wasquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar vraag je ook om als je naar zo'n campingzender kijkt hè?
Ik zou het niet weten, gelukkig nooit meegemaakt maar volgens mij spreek ik Frans, Engels, Spaans en Turks met handen en voeten als nodig.quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:47 schreef Gert het volgende:
[..]
Hoe dichterbij het komt, hoe meer impact het heeft. "Nederland" is dichterbij dan een ander Europees land. Komen de slachtoffers uit je eigen stad of dorp, dan heeft het nóg meer impact. Ken je ze persoonlijk, dan nóg meer. Dus ja Hugo, zo werkt dat.
En dat mensen die dezelfde taal spreken elkaar opzoeken bij een calamiteit, is logisch. Op zo'n moment heb je geen zin om eens gezellig gesticulerend cultuur- en taalbarrièrres te gaan slechten als dat niet nodig is.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:52 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, gelukkig nooit meegemaakt maar volgens mij spreek ik Frans, Engels, Spaans en Turks met handen en voeten als nodig. Oh ja en Duits.. Als ik erg bezopen ben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |