abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:52:05 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_81338955
Het vorige deel: Slank #1033 Vlieg, XM, Vlieg!

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.

[ Bericht 99% gewijzigd door Viking84 op 12-05-2010 14:08:53 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_81338971
Wat een boze PI
pi_81338986
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:42 schreef _Calimero_ het volgende:

Een van de belangrijkste en moeilijkste dingen waar ik de komende weken op moet gaan letten, is dat ik niet meer mag lijnen Dit conflicteert namelijk met mijn uiteindelijke doel van normaal kunnen eten en mezelf kunnen accepteren.
De grote vraag is hoe doe je dat? Ik ben al ZO lang bezig met af willen vallen, dat ik niet eens meer weet hoe het voelt/hoe het is om dat niet te doen.
Tips hierover zijn dan ook zeer welkom

waar ik therapie heb hebben ze ook eetbuigroepen en daar is het doel ook "niet lijnen" maar dat betekent niet dat ze niet meer letten op wat ze eten. wat bedoelt je therapeut precies met niet lijnen?

doorgaans wordt onder lijngedrag verstaan het proberen weinig te eten, niet snoepen, verboden voedsel hebben, compenseren van eten met extra beweging, maaltijden overslaan, maaltijdvervangers, basisvoeding vervangen door snoep om toch laag in de kcal uit te komen, het uitlsuiten van bepaalde voedingsgroepen (low fat/ low carb) etc.
dit gedrag lokt eetbuien uit en moet daarom voorkomen worden.

het tegenovergestelde gedrag hiervan is eten volgens de basisvoeding in zes eetmomenten (eigenlijk wat ik ook doe). dat voelt echter voor sommige mensen ook als lijnen omdat ze niet veel meer snoepen erbij.

heeft je therapeut precies gezegd wat hij bedoelde? ik gok namelijk dat hij bedoelt dat je dus niet meer de dingen moet doen die onder lijngedrag vallen, ook al vallen sommige daarvan onder wat in dit topic nog wel als gezond doen wordt gezien. het kan ook wel gezond zijn, low carben enzo, maar als je een eetbuistoornis hebt betekent zoiets meteen een lijstje met "vebroden" of "te vermijden" voeding, en al snel een doorslag naar maaltijden overlsaan, te weinig eten, en eetbuigevaar.

ik gok dat ie wil dat je een periode lang "gewoon" eet, en af en toe eventueel iets lekkers, zoals "gezonde" mensen dat ook doen.
Kwak
pi_81339016
Oh niet om je humeur weer te verpesten hoor Maar als je echt heel weinig eet en veel sport dan zou je sowieso afvallen (ja er is natuurlijk een spaarstand he.. maar in theorie moet je dan afvallen)

En misschien kleine dingen zoals altijd de trap, laatste halte met de bus lopen ( ) eh... altijd aan tafel eten.. hm.... altijd een half glas sap/melk nemen en als je echt iets lekkers neemt de helft nemen..
pi_81339079
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:53 schreef P.F het volgende:
Oh niet om je humeur weer te verpesten hoor Maar als je echt heel weinig eet en veel sport dan zou je sowieso afvallen (ja er is natuurlijk een spaarstand he.. maar in theorie moet je dan afvallen)
Ja, dat lijkt me een heel gezond plan
pi_81339156
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:55 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me een heel gezond plan
Is geen plan. Maar het kan gewoon niet dat je niet afvalt (in vet) en toch minder kcal eet/meer beweegt. Dus of je beweegt te weinig of je eet te veel of beide.
pi_81339205
PF: dat is niet helemaal waar. ik heb t hier al eerder gehad over een biologisch gewicht/natuurlijk gewicht, waar je alleen echt met heel erg veel moeite/te weinig eten onder kan komen. de rekensom kan nog zo simpel zijn, soms vallen mensen gewoon niet meer af... net zo vreemd als dat een groep mensen die in een gecontroleerde omgeving allemaal evenveel binnenkrijgen en verbruiken tussen de -2 en +10 kilo worden in een periode van 3 maanden...

mariaatje, je bent in elk geval gezond bezig niet opgeven! denk maar zo: je eet nu meer en bent níet aangekomen! je hebt je lijf geleerd om meer eten te verwerken
Kwak
pi_81339212
na de reboot terug vind post.
Ja doei.
pi_81339240
hej moblo, had ik trouwens in mn weekje weg gemist dat je minder aan t posten bent ofzo?
Kwak
pi_81339275
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:57 schreef P.F het volgende:

[..]

Is geen plan. Maar het kan gewoon niet dat je niet afvalt (in vet) en toch minder kcal eet/meer beweegt. Dus of je beweegt te weinig of je eet te veel of beide.
Zelfs dan kan je vocht gaan vasthouden, waardoor je alsnog niet afvalt en er ook niet dunner uitziet ... of gaat je lijf zuiniger doen met voedingsstoffen waardoor je dus ook weer niet afvalt.

Je ziet er iig al supergoed uit Maria . En je bent gezond en zulks. Afvallen gaat heus wel lukken als je lijf een beetje meewerkt .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:00:40 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_81339290
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:53 schreef P.F het volgende:

En misschien kleine dingen zoals altijd de trap, laatste halte met de bus lopen ( ) eh... altijd aan tafel eten.. hm.... altijd een half glas sap/melk nemen en als je echt iets lekkers neemt de helft nemen..
Was dit tegen mij? Zo ja, ik moet echt uitkijken met te weinig denk ik, anders gaat mn stofwisseling weer kutten

Op station neem ik inderdaad de trap ipv de roltrap Eten gaat op de bank meestal En melk neem ik een beker! Sap drink ik niet zo vaak.

De laatste tijd is mijn doordeweekse eet-routine geloof ik meestal ongeveer zo:

O: twee sneetjes met beleg (rookvlees, ham, rosbief, ossenworst, nutella en soms leverworst)
T: beker melk
L: twee sneetjes met beleg (bovenstaande, of gekookte eitjes ofzo)
T: bakje yoghurt / griesmeelpudding / etc.
T: soms nog een snee brood met beleg
D: 1 bord avondeten
T: indien sport nog een T. Indien weekend een glas cola.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_81339296
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:58 schreef kwakz0r het volgende:
PF: dat is niet helemaal waar. ik heb t hier al eerder gehad over een biologisch gewicht/natuurlijk gewicht, waar je alleen echt met heel erg veel moeite/te weinig eten onder kan komen. de rekensom kan nog zo simpel zijn, soms vallen mensen gewoon niet meer af... net zo vreemd als dat een groep mensen die in een gecontroleerde omgeving allemaal evenveel binnenkrijgen en verbruiken tussen de -2 en +10 kilo worden in een periode van 3 maanden...

mariaatje, je bent in elk geval gezond bezig niet opgeven! denk maar zo: je eet nu meer en bent níet aangekomen! je hebt je lijf geleerd om meer eten te verwerken
Ik ging er van uit dat Maria vroeger lichter was maar dat heb ik misschien verkeerd begrepen? Dan kan het idd wat jij zegt! Maar laten we daar maar niet van uitgaan!
pi_81339337
Wat kwakz0r zegt. Zeker omdat Maria een voorgeschiedenis van streng lijnen heeft!

Mijn lijst is nog een beetje open vandaag; ik moet ook nog lunchen. In ieder geval yogales op zéér laag tempo, en spinning.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:02:18 #14
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_81339362
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:57 schreef P.F het volgende:

[..]

Toch is het in praktijk, niet helemaal zo simpel/zwart-wit als je hier stelt. Hormonen zijn bijvoorbeeld ook van invloed, dus als je je heel druk gaat maken om het wel/niet afvallen, ga je wellicht bepaalde stresshormonen aanmaken die ervoor kunnen zorgen dat je lichaam weer spaarzamer omgaat met energie, waardoor je toch niet afvalt.
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_81339367
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:00 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Was dit tegen mij? Zo ja, ik moet echt uitkijken met te weinig denk ik, anders gaat mn stofwisseling weer kutten

Op station neem ik inderdaad de trap ipv de roltrap Eten gaat op de bank meestal En melk neem ik een beker! Sap drink ik niet zo vaak.

O: twee sneetjes met beleg (rookvlees, ham, rosbief, ossenworst, nutella en soms leverworst)
Je at toch eerst heel weinig, daarna ging je veel eten/normaal/gezond eten en toen kwam je niet aan. Of vergis ik mij nu?

Maar wat is aankomen? 0,5kg, 1kg, 5kg?
pi_81339381
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:00 schreef MariaEtcetera het volgende:

Dit vind ik toch weer een beetje aan de magere kant! Afhankelijk van je D, natuurlijk.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:03:43 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_81339423
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:58 schreef kwakz0r het volgende:
Wel wat aangekomen dus Maar ik ga wel gewoon verder, misschien wat meer op de cola-inname letten en zulks, maar dat komt ná Rome Daar ga ik gewoon lekker rondbanjeren en van alles eten

Fijn dat jullie allemaal meedenken en opbeuren enzo Ik ben weer een stuk vrolijker nu!
pi_81339436
Je kan idd keihard gaan sporten en weinig eten, dan val je waarschijnlijk wel af. En als je daarna weer minder sport en meer eet, kom je weer aan
En die kans is niet gering, want wie houdt er nou van veel sporten en weinig eten?
Springfield's looking pretty dusty today
pi_81339460
Maar hoeveel ben je dan aangekomen? In hoe lang?
pi_81339564
*Stelt zich voor hoe Vik haastig de OP in elkaar aan het flansen is*
Springfield's looking pretty dusty today
pi_81339577
Ik heb kleinere glazen gekocht want ik had echt enorme glazen en ja, die ga ik dan niet half volschenken, want dat staat dan weer zielig.

Heb ik liever een klein vol glas
pi_81339603
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:07 schreef -marz- het volgende:
Hihihi, ik kan mij nog wel commentaar van vik herinneren als het niet snel genoeg ging
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:08:09 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_81339624
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:07 schreef -marz- het volgende:
Ik was alweer wat anders aan het doen!

On it!
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:09:52 #24
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_81339698
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

waar ik therapie heb hebben ze ook eetbuigroepen en daar is het doel ook "niet lijnen" maar dat betekent niet dat ze niet meer letten op wat ze eten. wat bedoelt je therapeut precies met niet lijnen?

doorgaans wordt onder lijngedrag verstaan het proberen weinig te eten, niet snoepen, verboden voedsel hebben, compenseren van eten met extra beweging, maaltijden overslaan, maaltijdvervangers, basisvoeding vervangen door snoep om toch laag in de kcal uit te komen, het uitlsuiten van bepaalde voedingsgroepen (low fat/ low carb) etc.
dit gedrag lokt eetbuien uit en moet daarom voorkomen worden.

het tegenovergestelde gedrag hiervan is eten volgens de basisvoeding in zes eetmomenten (eigenlijk wat ik ook doe). dat voelt echter voor sommige mensen ook als lijnen omdat ze niet veel meer snoepen erbij.

heeft je therapeut precies gezegd wat hij bedoelde? ik gok namelijk dat hij bedoelt dat je dus niet meer de dingen moet doen die onder lijngedrag vallen, ook al vallen sommige daarvan onder wat in dit topic nog wel als gezond doen wordt gezien. het kan ook wel gezond zijn, low carben enzo, maar als je een eetbuistoornis hebt betekent zoiets meteen een lijstje met "vebroden" of "te vermijden" voeding, en al snel een doorslag naar maaltijden overlsaan, te weinig eten, en eetbuigevaar.

ik gok dat ie wil dat je een periode lang "gewoon" eet, en af en toe eventueel iets lekkers, zoals "gezonde" mensen dat ook doen.
Dank je wel, helder verhaal.
Dat laatste klopt inderdaad.

het punt 'niet lijnen' heb ik eigenlijk zelf aangedragen (schoorvoetend, omdat ik dit eigenlijk het liefste wil doen). Het viel me namelijk op, dat het al een paar keer is voorgekomen, dat ik zeer gefrustreerd raak als ik goed eet, maar mijn gewicht niet dagelijks ( ) keldert, en ik daardoor maar weer meer ga eten (want ja, minder/gezonder heeft ook niet het gewenste effect) en dan weer doorsla. Het willen afvallen staat dus in de weg hierbij.
Ik heb hem inmiddels gemaild met de vraag hoe ik dit kan operationaliseren, zodat ik aan het eind van de dag kan bepalen of ik erin ben geslaagd of niet om niet te lijnen.

Lastig hoor, mijn waarnemingen en inschattingen blijken toch iets minder accuuraat te zijn dan ik dacht..Zo vond hij mijn voeding vrij laag in vet, en ik juist heel hoog (met alle noten en avocado's!) enz.. Heel raar om dat te merken, want nu twijfel ik aan alles en weet ik niet meer waar ik nog wel of niet op kan vertrouwen..
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:10:12 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_81339714
PF: ik ben altijd ongeveer zo geweest als nu, behalve toen ik écht bijna niks at overdag, maar toen was ik 16 ofzo Toen was ik iets van 62,5. Toen ging ik naar maximaal 75 met 'normaler' eten en af en toe een drastische lijnpoging (1000-1200 kcal, liefst minder ), en nu met sporten en normaal eten schommelt het tussen de 70 en de 73,5 (waar ik nu zit, dus ik hoop dat die schommel snel weer naar beneden gaat )

CF: D is meestal wel ruim geloof ik! Denk aan pita's met falafel, maispastei, stamppot, fajitas, empanadas... Op een lichte dag een stuk vlees/vis met groente (maar de lichte dagen zijn meestal ook sportdagen dus komt er nog een T bij ). Als ik werk eet ik trouwens ook wel iets meer, neem ik op het station nog een smoothie met een extra (hard bruin) broodje ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')