abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81344046
Heb je je periode?
Doe eens effe een beetje dimmen tegen mij.
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:42:35 #52
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_81344075
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Heb je je periode?
Doe eens effe een beetje dimmen tegen mij.
Stop je ego eens in een flight simulator?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_81344104
Waar slaat dát nou weer op???
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:45:39 #54
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_81344240
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Waar slaat dát nou weer op???
Dat je zoals gebruikelijk weer eens last hebt van een VEEL te grote bek en te veel testosteron. Ga je ego maar fijn in een flight simulator loslaten. Een leerling heeft zich gewoon te gedragen. OOK als het om een leerling Vlieger gaat.

Over in het echt tegenkomen gesproken zeg.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_81344341
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:45 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat je zoals gebruikelijk weer eens last hebt van een VEEL te grote bek en te veel testosteron. Ga je ego maar fijn in een flight simulator loslaten. Een leerling heeft zich gewoon te gedragen. OOK als het om een leerling Vlieger gaat.

Over in het echt tegenkomen gesproken zeg.
Wat bazel je nou man... Ik ben al láng geen leerling meer. Ga je effe met je fototoestel bemoeien ofzo. Net zo'n opmerking. Misschien kun je wat van mijn testosteron gebruiken.
pi_81345111
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:25 schreef Vortix het volgende:
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat er genoeg militairen op zijn minst bedenkingen hebben. Maar het is net zoals Hoot zegt in Black Hawk Down: "You wanna know what I think? Don't really matter what I think. Once that first bullet goes past your head, politics and all that shit goes right out the window."
Wel meer mooie uitspraken in die film. Ik geloof in die uitspraak, maar dat is dus als de kogels beginnen te vliegen. Voordat je in die situatie terecht komt heb je al heel wat keuzes gemaakt, beginnend met de keuze om in het leger te gaan.

En als jij in het leger gaat, wetende dat je uitgezonden kan worden naar iedere hoek van de planeet om daar te doen wat de Nederlandse regering van jou verlangt, ga je er dan niet implicitiet mee akkoord?
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:07:57 #57
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_81345279
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:27 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Als jij ook maar iets meldt zal jij degene zijn die gemodereerd wordt. Je mag blij zijn dat ik jou niet in het echt zou tegenkomen. Ergens hoop ik toch stiekem dat iemand zoiets tegen mij zou zeggen in het echt. Jij bent geen haar beter dan die achterlijke kut Taliban en je verdient dus ook hetzelfde lot. Donder op uit Nederland man, je verdient geen vrijheid.
Blabla bla.

Losertje als je je druk maakt om opmerkingen van anderen. Daardoor beginnen oorlogen.

En om je blij te maken ik woon momenteel niet in NL. Al heb ik waarschijnlijk veel meer rechten om daar te wonen qua bijdrage aan de NL staat dan menig ander.
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:19:29 #58
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_81345775
Wat ik even niet snap is waarom dit nu pas is?! Terwijl deze missie bijna afgelopen is. En wat wil je ermee bereiken?

http://lmgtfy.com/?q=Wij+(...)iden+in+Afghanistan+

Ik denk dat het sowieso handig is om eerst een keer op internet kijkt voordat je zoiets roept om mensen te steunen in wat voor iets dan ook omdat er vaak al vele van dit soort organisaties zijn.

http://ondersteuntroepen.hyves.nl/
http://lmgtfy.com/?q=Steun+onze+militairen

Om gewoon maar even wat linkjes te geven
Er was eens....
pi_81346268
Het is trouwens vooral een cultuurding hoor. In Nederland moet je vooral niet te gek doen en van helden moeten we al helemaal niets hebben. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg, etc. In Amerika hebben ze er geen problemen mee mensen op een voetstuk te zetten. Heb je daar voor het vaderland gevochten dan ben je een held, mag je gratis pretparken in en krijg je applaus in theaters enzo voor de voorstelling begint.

In mijn ogen DE grote reden dat je in Nederland weinig openlijke uitingen van waardering voor het NL leger ziet.
Ja, ik generaliseer.
pi_81346445
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:19 schreef Maitje het volgende:
Wat ik even niet snap is waarom dit nu pas is?! Terwijl deze missie bijna afgelopen is. En wat wil je ermee bereiken?
Omdat het me niet om deze missie gaat maar om de houding in het algemeen. Bovendien is het niet de eerste keer dat ik dit onderwerp aankaart.
quote:
http://lmgtfy.com/?q=Wij+(...)iden+in+Afghanistan+

Ik denk dat het sowieso handig is om eerst een keer op internet kijkt voordat je zoiets roept om mensen te steunen in wat voor iets dan ook omdat er vaak al vele van dit soort organisaties zijn.

http://ondersteuntroepen.hyves.nl/
http://lmgtfy.com/?q=Steun+onze+militairen

Om gewoon maar even wat linkjes te geven
Heel goed dat die organisaties er zijn natuurlijk maar merk jij daar iets van in het dagelijks leven? Hoor jij mensen dat ooit hardop uitspreken in een discussie? Zie jij ooit dergelijke lintjes, stickers, T-shirt of speldjes?
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:40:49 #61
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_81346697
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:04 schreef Northside het volgende:

[..]

Wel meer mooie uitspraken in die film. Ik geloof in die uitspraak, maar dat is dus als de kogels beginnen te vliegen. Voordat je in die situatie terecht komt heb je al heel wat keuzes gemaakt, beginnend met de keuze om in het leger te gaan.
Zeker
quote:
En als jij in het leger gaat, wetende dat je uitgezonden kan worden naar iedere hoek van de planeet om daar te doen wat de Nederlandse regering van jou verlangt, ga je er dan niet implicitiet mee akkoord?
Ik denk dat veel beroepssoldaten zich bewust los hebben gekoppeld van het politieke gebeuren eromheen. In die zin, om maar weer Hoot aan te halen, heeft hij gelijk als hij zegt dat soldaten hun werk niet doen omdat ze oorlogsjunkies zijn, of omdat ze het altijd eens zijn met de politieke besluiten. Uiteindelijk komt het neer op groepsbinding (groepsdruk misschien, voor de pessimisten onder ons), je doet het voor de mensen om je heen. En ik denk dat veel mensen in onze huidige verindividualiseerde samenleving niet beseffen hoe sterk dat saamhorigheidsgevoel kan zijn.

De eed die je aflegt is ook een symbool daarvan. Je gaat waar de politiek verlangt dat je gaat. Sta je erachter dan is dat mooi meegenomen, sta je er niet achter dan probeer je zelf naar eer en geweten je werk te doen.

Vraagt de regering dingen van je die echt niet door de beugel kunnen dan kan je je beroepen op legio conventies en oorlogsrechten, zodat dienstweigering in die specifieke gevallen niet leidt tot eerverlies.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:41:14 #62
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_81346716
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:35 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Omdat het me niet om deze missie gaat maar om de houding in het algemeen. Bovendien is het niet de eerste keer dat ik dit onderwerp aankaart.
Oke, het gaat niet om deze missie. Maar welke missies dan?! Wat voor houdingen? Wat wil je ermee bereiken? Is het zo dom dat ik het niet helemaal snap?
Dat jij dit onderwerp eerder ergens hebt aangekaart kan natuurlijk, ik echter heb het nog niet eerder gezien, maar dat terzijde .
quote:
Heel goed dat die organisaties er zijn natuurlijk maar merk jij daar iets van in het dagelijks leven? Hoor jij mensen dat ooit hardop uitspreken in een discussie? Zie jij ooit dergelijke lintjes, stickers, T-shirt of speldjes?
Deze organisaties die ik hier voor jou als link had neergezet waren met name voor de missie(s) in Afghanistan. In het begin dat deze steunbetuigingen werd er veel in de media over gesproken. Maar goed dan spreken we dus sinds 2004 tot 2006 ofzo. Daarvoor was het veel in de media. Hetzelfde geld voor de stickers die je op sommige auto's of andere dingen ziet.

En ja, nog dagelijks hoor van bepaalde organisaties die steun betuigen en zelfs meer doen voor militairen in het buitenland:
http://www.uruzgan.fm/page/home/

Ik denk zeker dat je er ook voor open moet staan, en ik denk dat vele Nederlanders dit niet willen of kunnen.
Er was eens....
pi_81347210
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:41 schreef Maitje het volgende:
Oke, het gaat niet om deze missie. Maar welke missies dan?! Wat voor houdingen? Wat wil je ermee bereiken? Is het zo dom dat ik het niet helemaal snap?
Om het algemene feit dat je in het dagelijks leven in Nederland weinig terugziet van steun aan "onze jongens" denk ik.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:59:26 #64
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_81347422
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:53 schreef Northside het volgende:

[..]

Om het algemene feit dat je in het dagelijks leven in Nederland weinig terugziet van steun aan "onze jongens" denk ik.
Maar wat wil men dan zien aan die steun?!
Er was eens....
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:54:12 #65
211797 Esses
Splendide mendax
pi_81349555
Niet stokend bedoeld maar misschien wel interessant http://www.stichtingjason.nl/node/462
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:25:15 #66
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_81352979
Ongeacht of je het nu wel of niet eens bent met een militaire missie, de militairen die uiteindelijk gaan moeten altijd op de steun van het volk kunnen rekenen. De politici? Dat is een ander verhaal.
De militair gaat daar waar de politiek hem/haar wilt hebben en doet zijn plicht naar eer en geweten.

Het afgeven op militairen heeft geen pas, want zij zijn enkel een instrument van wat de politiek wil. Steun dan tenminste de troepen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_81358890
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:34 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Kan me geen zak schelen. Jullie lopen samen het topic te vertrollen en daar heb ik geen zin in. Ga elkaar lekker virtueel ergens anders afmaken of doe het irl, doe wat je niet laten kan. Maar doe het wel ergens anders.
Ik las vetrollen.

/edit
niks persoonlijks ofzo.
kei lief.
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:35:13 #68
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_81359321
Sowieso immens respect voor iedere soldaat die zijn leven wilt geven voor een veiligere wereld. Of hij nu Amerikaan, Nederlander or Iranees is.

Het zal ook grotendeels aan de cultuur liggen. Ik kom uit Engeland waar bijna iedereen de troepen steunt in hun strijd tegen het terrorisme. Dat zie je hier ook veel minder. Naja.. jammer eigenlijk.
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:56:23 #69
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_81360385
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:35 schreef TheGaffer het volgende:
Sowieso immens respect voor iedere soldaat die zijn leven wilt geven voor een veiligere wereld. Of hij nu Amerikaan, Nederlander or Iranees is.

Het zal ook grotendeels aan de cultuur liggen. Ik kom uit Engeland waar bijna iedereen de troepen steunt in hun strijd tegen het terrorisme. Dat zie je hier ook veel minder. Naja.. jammer eigenlijk.
Ik denk dat het grotendeels hier aan de regering ligt. Ik weet niet hoe de regering in Engeland ermee omgaat maar als die publiekelijk meer aandacht aan bepaalde missies besteed, zal er ook meer support zijn omdat het bekender is.
Er was eens....
pi_81360850
Ik dagdroom zelf wel eens over manieren om die anti-militair mentaliteit in Nederland te verminderen. Lijkt me erg fijn... Bijvoorbeeld flyby's van de Luchtmacht bij grote (sport-)evenementen. Militairen moeten meer in het straatbeeld verschijnen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:25:45 #71
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_81361876
Flyby's, Grote militaire parades, Soldaten in volle uitrusting op straat (zoals in Londen en Parijs die fungeren als back-up politie). Meer aandacht op middelbare scholen voor wat het leger voor ons land betekent en betekende.

Het is dat zo'n beetje al ideeën als provocerend worden gezien. Alleen in Duitsland vind je meer mensen die tegen het leger zijn dan in Nederland (maar die hebben dan ook zo hun redenen.)
Iedereen die dit leest is een figuur uit één van de tekeningen van Tom of Finland.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:35:07 #72
211797 Esses
Splendide mendax
pi_81362446
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:25 schreef TheGaffer het volgende:
Flyby's, Grote militaire parades, Soldaten in volle uitrusting op straat (zoals in Londen en Parijs die fungeren als back-up politie). Meer aandacht op middelbare scholen voor wat het leger voor ons land betekent en betekende.

Het is dat zo'n beetje al ideeën als provocerend worden gezien. Alleen in Duitsland vind je meer mensen die tegen het leger zijn dan in Nederland (maar die hebben dan ook zo hun redenen.)
We hebben al 6500 man backup politie bij defensie.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:37:58 #73
288142 mr_t88
Legen...wait for it...DARY!
pi_81362631
Erg goed topic dit! Op een paar reacties na ook leuk om iedereen zijn mening te lezen!

Ik vind het ook soms erg vreemd om te zien waar soms de haat naar het leger en dan met name de militairen vandaan komt. Niet iedereen is trots op 'onze jongens en meiden'. Ik hoop ook zelf over één jaar het leger in te gaan en ik ga niet het leger in om een bepaalde missie te steunen. Er zijn ontzettend veel redenen waarom militairen het leger in gaan, niet om een missie. Wat meer respect, steun en aandacht zou niet misstaan.

En militairen in het straatbeeld? Alleen op 4 mei zie je een handjevol.
Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:44:15 #74
259510 TheGaffer
Armchair General
pi_81362972
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:35 schreef Esses het volgende:

[..]

We hebben al 6500 man backup politie bij defensie.
Maar hoe duidelijk zien wij ze in het straatbeeld. In de straten van Parijs zie je volledig uitgeruste soldaten + Famas en bijbehorende goodies. En dan niet Kmar/Gendarmerie stijl.

Niet dat ik zeg dat de Kmar een slechte taak levert, maar als in.. Een paar Landmacht soldaten zien er gewoon stoer uit voor Amsterdam Centraal.

[ Bericht 13% gewijzigd door TheGaffer op 12-05-2010 22:50:07 ]
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:56:46 #75
211797 Esses
Splendide mendax
pi_81363698
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:44 schreef TheGaffer het volgende:

[..]

Maar hoe duidelijk zien wij ze in het straatbeeld. In de straten van Parijs zie je volledig uitgeruste soldaten + Famas en bijbehorende goodies. En dan niet Kmar/Gendarmerie stijl.

Niet dat ik zeg dat de Kmar een slechte taak levert, maar als in.. Een paar Landmacht soldaten zien er gewoon stoer uit voor Amsterdam Centraal.
Carabinieri heeft van para's tot voetvolk tot alpinisten en grenadiers... 100% kans dat jij gewoon carabinieri hebt zien staan. Hun wetgeving omtrend volautomatische wapens is wat makkelijker door problemen die ze daar hebben

Zet overigens KMar neer met een diemaco en je hebt het zelfde effect ebreikt als de landmachtsoldaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')