Die heb ik nog nooit gezien. Waar is die van?quote:
Iemand die met een "normaal" beroep een bedrijfsongeval krijgt, wordt toch ook door de overheid ondersteund? Daar draait de maatschappij toch ook voor op? Hoe is iemand die dit overkomt en bij het leger zit anders dan?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:40 schreef klaagbaas het volgende:
ik vind de missie onzin en de budgetten reiken de pan uit, maar vind toch dat militairen een eigen risico nemen met hun beroep en daarom een groter risico lopen op gedood, gewond of getraumatiseerd te raken en dat wij als maatschappij niet voor moeten opdraaien.
Kom jij nooit buiten ofzo?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:39 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Die heb ik nog nooit gezien. Waar is die van?
Dit is echt onzin, nee we kunnen dat niet weigeren.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:35 schreef Zwansen het volgende:
Als je fel tegen de oorlog bent, waarom dan niet fel tegen de uitvoerders van die oorlog? Ik weet dat het leger doet wat hen door de politiek wordt opgedragen, maar dat neemt niet weg dat ook zij kunnen weigeren.
Nee ik kom nooit buiten en heb die nog nooit gezien. Nogmaals: waar is die van?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:41 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Kom jij nooit buiten ofzo?
Ik heb me de afgelopen jaren lopen verbazen hoeveel figuren ik wel niet heb zien rond rijden met dat "lintje"
Bedankt!quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:47 schreef Pumatje het volgende:
Nou zal ik het even voorlezen voor je?
Er staat : Wij ondersteunen onze troepen in Afghanistan.
Short guess... ik denk dat het voor de troepen in Afghanistan is.
Nou, zo'n lintje heb ik in de V.S. wel duizenden keren gezien, hier in NL echt nog nooit hoor. En ja, ik kom wel eens buiten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:41 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Kom jij nooit buiten ofzo?
Ik heb me de afgelopen jaren lopen verbazen hoeveel figuren ik wel niet heb zien rond rijden met dat "lintje"
Waarom kun je dat eigenlijk niet weigeren? Staat dat dan ook gelijk aan deserteren ofzo? Of is dat tegenwoordig gewoon werkweigering?quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dit is echt onzin, nee we kunnen dat niet weigeren.
Dat lijkt me een redelijk logisch verhaal..
Dankje.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:52 schreef EllaN het volgende:
http://www.veteranenshop.nl/ hier is hij van
Dit is precies wat ik bedoel.quote:Dutch Troops SupportÓ is een aanbod van diverse artikelen die uiting geven aan onze steun aan Nederlandse militairen op hun missie. Iedereen die onze militairen in Uruzgan een hart onder de riem wil steken, kan dit bijvoorbeeld uitdragen met een speciale 'steunsticker'. of met een Dutch Troops Support T-Shirt.
Met deze actie willen we alle militairen een hart onder de riem steken en ons uitdrukkelijk NIET mengen in welke politieke discussie dan ook! Wij beogen dat onze jongens & meiden onder zeer zware omstandigheden een nog zwaardere taak moeten uitvoeren in den vreemde en dat wij als Nederlands volk achter hun staan. Het is als 'de twaalfde man van een voetbalelftal': De supporters op de tribune!
Hij bedoelt ermee te zeggen dat wat dan ook de achtergrond mag zijn van het conflict in den beginne hij de troepen steunt, hij zegt er niet mee dat hij de Missie in Afghanistan niet steunt wat jij wel doet. Hij wil zich enkel niet mengen in het gediscussieer erover wat jij weer wel doet...quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dankje.![]()
Ze hebben daar ook T-shirt e.d. zie ik. Prima initiatief.![]()
Niet dat ik nu direct met zo'n T-shirt ga lopen maar het is wel goed om te zien dat mijn opvatting gedeeld wordt.
[..]
Dit is precies wat ik bedoel.
Dan denk ik dat je mij verkeerd begrepen hebt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:59 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Hij bedoelt ermee te zeggen dat wat dan ook de achtergrond mag zijn van het conflict in den beginne hij de troepen steunt, hij zegt er niet mee dat hij de Missie in Afghanistan niet steunt wat jij wel doet. Hij wil zich enkel niet mengen in het gediscussieer erover wat jij weer wel doet...
En ik ben blij dat je in ieder geval de mensen steunt die er bezig zijn.
Is gewoon dienstweigering. Oneervol ontslag at best, gevangenisstraf at worst. Zou ook een beetje raar zijn, dienst nemen in een vrijwilligersleger (volledig wetende dat je verteld kan worden deel te nemen aan een conflict waar je politiek niet achter staat) om dan vervolgens te weigeren je werk te doen. Da's net zoiets als een brandweerman die weigert een brand te blussen omdat hij de persoon van wie het huis is niet mag.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waarom kun je dat eigenlijk niet weigeren? Staat dat dan ook gelijk aan deserteren ofzo? Of is dat tegenwoordig gewoon werkweigering?
- dienstweigering.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:57 schreef Pumatje het volgende:
omdat de Politiek bepaald, hoe dan ook.. waar het leger wordt ingezet, dat is niet aan onszelf. Het leger zal een adviserende rol spelen in den beginne, maar als de politiek zegt, is wat het leger doet.
Ah, maar kan ik er dan ook impliciet van uitgaan dat alle militairen achter de missie en haar doelstellingen staan?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:10 schreef Vortix het volgende:
Is gewoon dienstweigering. Oneervol ontslag at best, gevangenisstraf at worst. Zou ook een beetje raar zijn, dienst nemen in een vrijwilligersleger (volledig wetende dat je verteld kan worden deel te nemen aan een conflict waar je politiek niet achter staat) om dan vervolgens te weigeren je werk te doen. Da's net zoiets als een brandweerman die weigert een brand te blussen omdat hij de persoon van wie het huis is niet mag.
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat er genoeg militairen op zijn minst bedenkingen hebben. Maar het is net zoals Hoot zegt in Black Hawk Down: "You wanna know what I think? Don't really matter what I think. Once that first bullet goes past your head, politics and all that shit goes right out the window."quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:13 schreef Northside het volgende:
[..]
Ah, maar kan ik er dan ook impliciet van uitgaan dat alle militairen achter de missie en haar doelstellingen staan?
Kan me geen zak schelen. Jullie lopen samen het topic te vertrollen en daar heb ik geen zin in. Ga elkaar lekker virtueel ergens anders afmaken of doe het irl, doe wat je niet laten kan. Maar doe het wel ergens anders.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:32 schreef Lightning_NL het volgende:
Hou toch op met die onzinnige hippie opmerkingen.
Die zijn niet toepasbaar op de werkelijkheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |