abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81311057
Ik heb problemen met mijn werk. Ik ben vaak onzeker dat ik te langzaam ben en daardoor niet productief genoeg. En vaak is dat ook zo.

Het is zo dat ik heel perfectionistisch ben en vaak ook niet praktisch te werk ga. Ik heb moeite met plannen en met overzicht. Veel mensen denken daardoor dat ik de kantjes ervan af loop.

Omdat ik dus het normale tempo niet kan bijbenen, heb ik vaak gedacht dat ik gewoon lui en traag ben. De laatste jaren heb ik van psychologen gehoord dat het ligt aan mijn perfectionisme en niks met traagheid heeft te maken.

Kan wel zijn, maar het blijft een probleem. Niet iedereen is een psych en zal het begrijpen. En ik ben ook niet uit op enkel begrip; ik wil dat het probleem wordt opgelost. Dat ik op normaal tempo kan werken en van daar uit mijn zelfvertrouwen kan opbouwen. Ik wil niet zielig gevonden worden. Ik heb psychische problemen, maar niet iedereen hoeft dat aan mij te merken. Iedereen heeft wel zijn sores.

Ik heb die psychische problemen al mijn leven lang. Ik zat altijd met mezelf in de knoop en voelde me op alle fronten minderwaardig. Van daaruit ook de drang alles perfect te willen doen. Waar het vandaan komt, weet ik niet. Wat ik al zei, ik heb het mijn hele leven al. Maar wat ik bijvoorbeeld wel weet, is dat mijn ouders er niet bepaald toe hebben bijgedragen dat ik zelfverzekerder ben geworden. Ik heb vaak kritiek gehad dat ik van alles fout doe. Kritiek geven is erg makkelijk, maar de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Wiens schuld het ook is, ik zou wel willen dat het beter gaat en mijn draai in het leven kunnen vinden. Moet ik accepteren dat ik langzaam ben? Of kan ik er wat tegen doen?
pi_81311107
Ik was vroeger ook altijd lanzaam met dingen.

Werd me altijd gezegt dat ik toch wat sneller moest werken.

en wat minder kritisch moest zijn ofzoiets
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:11:52 #3
299208 Rifoki
Met de noorderzon vertrokken.
pi_81311123
Heb je nooit een baan als ambtenaar overwogen?
While writing the story of your life, don't let anyone else hold the pen.
pi_81311404
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:11 schreef Rifoki het volgende:
Heb je nooit een baan als ambtenaar overwogen?

Ik moest even lachen........

- Ik weet dat het heel moeilijk is, maar je moet hier zelf uit zien te stappen. Werk een keer met iemand mee en probeer zijn tempo bij te houden, en pas dit dan toe op jezelf. Van de een op de andere dag gaat het niet, je zal gewoon echt naar dit tempo toe moeten werken opnieuw en opnieuw en opnieuw. Dat is de enige manier om jezelf te veranderen.
pi_81312718
Ik denk dat de baan die ik nu heb ook niet echt bij me past. Maar ik heb iets van: als ik dit al niet kan, wat kan ik dan überhaupt wel. Ik zou het liefst gewoon lekker hard door willen werken. Ik ben niet iemand die het al opgeeft als ik er geen zin in heb. Misschien is dat mijn probleem wel, dat ik teveel van mezelf verlang en het me bij voorbaat al een stuk moeilijker maak.

Ook met assertiviteit heb ik trouwens problemen, dus het heeft denk ook met mijn temperament te maken. Ik kan soms wel goed kwaad worden, maar nooit op de momenten dat het nodig is.
pi_81312984
Wat voor werk doe je?

Ik herken het wel van een collega van mij, die kan zo opgaan in iets dat nog niets eens de helft van wat er moet gebeuren uiteindelijk wordt gedaan. Ja, dat ene is dan wel heel leuk gedaan enzo, maar daar hebben we geen fuck aan. Het feit dat je collega's er last van hebben is geen motivatie?
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_81313771
edit
pi_81313802
edit
pi_81314077
Je kunt ook accepteren dat jouw werktempo lager ligt dan wat anderen 'gewoon' achten. Je zit nu wel jezelf omlaag te schrijven. Dat jij traag, sloom, lui en niet productief bent, maar heb je er wel eens bij stilgestaan dat iets goed willen doen, en géén fouten willen maken helemaal geen slechte eigenschappen zijn? Waarom haal je jezelf zo naar beneden? Daar zou ik ook psychische problemen van krijgen.

Jij wil graag 'op een normaal tempo leren werken' zodat je zelfvertrouwen krijgt en 'niemand je meer zielig vindt'. Misschien kun je beter gaan zoeken naar een baan waarin je jezelf kunt zijn en niet je zelfvertrouwen hoeft te putten uit het het sneller werken om 'zoals anderen te zijn'.

Je houdt alleen jezelf voor de gek, vrees ik.
Liej
pi_81321086
Ik haal mezelf misschien naar beneden, maar mijn collega's ook als ze zeggen dat ik de kantjes ervan afloop. Ik wil gewoon normaal kunnen werken, zonder problemen erbij.

Ik zit er nu wel over na te denken. Ik laat misschien teveel over me heen lopen. Of ik trek me dingen teveel aan. Of ik ben nu op dit moment niet in staat om op volle kracht te kunnen werken. Of ik moet gewoon iets anders zoeken.
pi_81321210
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:14 schreef Leigh het volgende:
Je kunt ook accepteren dat jouw werktempo lager ligt dan wat anderen 'gewoon' achten.
De een werkt sneller dan de ander, maar stel dat ik maar 30% productief ben in vergelijking tot iemand met een normaal werktempo, dan is er een probleem. Ik ben niet debiel ofzo, dus zo'n laag werktempo accepteer ik van mezelf ook niet.
pi_81327602
Dus laag werktempo = debiel.
Jij moet echt iets doen aan je zelfbeeld, anders wordt het nooit wat.

Besef je dat als jij sneller gaat werken dan je kunt dat je juist dan fouten gaat maken, en die 'kantjes eraf loopt'. Hoeveel kantjes loop je er in je huidige tempo nu werkelijk af als je zo perfectionistisch bent? Hoeveel gaat er mis? Weinig zws. Kortom: je collega's merken op dat je langzamer werkt dan zij en concluderen dat je dan wel fouten zal maken of niet snapt waar je mee bezig bent. Confronteer ze daar eens mee voordat je 'wil zijn zoals de rest' omdat je jezelf anders 'debiel' vindt.

Hopeloos dit.
Liej
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:19:41 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81327739
Over ambtenaar worden: Het is niet eens zo'n gekke gedachte. Daar ligt minder druk op het werk en is er meer ruimte voor persoonlijke begeleiding mocht het mis gaan.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:09:58 #14
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_81330178
D'r zijn toch best wel banen te verzinnen waar het er op aan komt heel secuur te werken en 't tempo er niet zo gek veel toe doet?
Hallon!
pi_81330251
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:04 schreef Leigh het volgende:
Dus laag werktempo = debiel.
Jij moet echt iets doen aan je zelfbeeld, anders wordt het nooit wat.
Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken.

Mij werd verweten dat ik de kantjes ervan af loop. Ik weet van mezelf dat ik zo absoluut niet in elkaar zit. Als ik moet werken, dan werk ik en probeer ik dat voor 100% te doen. Ik werk in een megastore waar ook jongeren van 16 werken. Je hebt geen opleiding nodig voor het werk. Omgaan met klanten is voor mij geen probleem. Spullen zo etaleren dat het er leuk uitziet (en dus verkoopt) kan ik ook goed.

Waar ik moeite mee heb is orde scheppen. Als ik precies weet wat ik moet doen, is het geen probleem. Het probleem is dat ik moet zien dat een hele kar met spullen in een heel klein vakje terecht komt. Er mag zo min mogelijk bij de restanten, dus vaak is het zo dat ik alles opnieuw moet ordenen om het kwijt te kunnen. Zodoende ben ik er lang mee bezig.

Veel mensen die perfectionistisch zijn, hebben het probleem dat dingen niet op tijd klaar komen. Ik ook. Ik heb daardoor ook geen enkele opleiding af kunnen maken. Het is dus een probleem. Ik dacht dat ik in de loop der jaren wel geleerd heb dat het niet perfect hoeft te zijn en dat goed goed genoeg is. Maar in de praktijk blijkt het bij deze anders. Dan heb ik ook het probleem dat ik me altijd moe voel, terwijl ik eigenlijk van mezelf verwacht dat ik gewoon aan de slag moet. Ontspanning komt na het werk.

Als vrijwel iedereen kan wat ik niet kan, is het niet gek dat ik daardoor aan mijn zelfbeeld ga twijfelen. Ik wil mijn eigenwaarde verhogen door te constateren dat dingen me WEL lukken.

Ik weet dat iedereen in verschillende dingen goed is en in andere dingen minder sterk. Maar het frustreert me wel dat de dingen waarin ik dus minder sterk ben, precies degene zijn waardoor ik elke keer vastloop.
pi_81330348
heb bij deze mijn kloon onthult. Wilde dat niet, maar laat maar ook
pi_81355529
Heel herkenbaar TS.

Ik heb zelf ook allemaal verschillende (bij) baantjes gehad en het enige waar ik echt goed in ben is lesgeven. Ik hoop dat ook gauw weer te kunnen doen. Daar valt het niet op dat ik langzaam of snel werk. Ander werk waarbij je routine moet krijgen of gewoon snel moet weten hoe iets qua stappenplan verloopt gaat bij mij vaak rampzalig. Aan mijn intelligentie kan het niet liggen maar snel werken ho maar. Ik ga binnenkort onderzocht worden op ADHD, wie weet brengt dat wat op
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
pi_81355785
Zoek een baan die bij je past, maar hoe, tja
Children of the night. What music they make.
pi_81357380
Overambitieuze perfectionist meldt zich voor tvp. Ik ben overigens een product ontwerper, lekker met deadlines werken enzo Nooit 1 gehaald, wel met hoge cijfers gekomen omdat wat ik doe gewoon fucking goed doordacht is. Echter is die euforie snel verdwenen en voel ik me even later weer een nutteloze luilak die nooit eens iets op tijd afmaakt.
Doe eens lief!
pi_81358284
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:18 schreef 11_Dreams het volgende:
Heel herkenbaar TS.

Ik heb zelf ook allemaal verschillende (bij) baantjes gehad en het enige waar ik echt goed in ben is lesgeven. Ik hoop dat ook gauw weer te kunnen doen. Daar valt het niet op dat ik langzaam of snel werk. Ander werk waarbij je routine moet krijgen of gewoon snel moet weten hoe iets qua stappenplan verloopt gaat bij mij vaak rampzalig. Aan mijn intelligentie kan het niet liggen maar snel werken ho maar. Ik ga binnenkort onderzocht worden op ADHD, wie weet brengt dat wat op
Dat is het. Als het een chaos in je hoofd is, kan je heel moeilijk plannen en het overzicht zien. Op den duur kom ik er wel uit, maar ik zie er bij voorbaat al als een berg tegenop. Mensen die dat niet hebben, zijn al snel geneigd de conclusie te trekken dat die persoon sloom is en de kantjes ervan af loopt.

Ik vraag me af hoe ik ermee om moet leren gaan. Je kan misschien leren beter te plannen en overzichtelijker te werken, zodat het makkelijker is om sneller te werken. Snel én perfect kan niet. Als je snel werk wilt leveren, moet je genoegen nemen met een wat minder resultaat.

Maar misschien ben ik meer gebaat door te leren wat beter voor mezelf op te komen. Me niet altijd proberen te schikken naar anderen, maar gewoon moet stellen dat ik mijn best zal doen en dat ze meer niet van mij kunnen verwachten en meer schijt hebben aan wat men van me vindt.
pi_81358463
Op slechte momenten voel ik me dus net als deze kerel.

pi_81358928
Vind je je werk eigenlijk wel leuk? Geniet je ervan? Kan je jezelf kwijt in wat je doet?
Die commerciële wereld is een harde wereld. Als ik dit allemaal zo lees dan pas je daar, volgens mij, totaal niet.
Liej
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:33:21 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81359215
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Ensemble_ensembled het volgende:
Ik vraag me af hoe ik ermee om moet leren gaan. Je kan misschien leren beter te plannen en overzichtelijker te werken, zodat het makkelijker is om sneller te werken. Snel én perfect kan niet. Als je snel werk wilt leveren, moet je genoegen nemen met een wat minder resultaat.
Planmatig werken kun je denk ik leren. Of een baantje nemen waar de procedures en werkwijzes heel duidelijk afgebakend en gedefinieerd zijn. Waarbij er iemand met je meeloopt die je niet alleen vertelt wat je moet doen, maar ook hoe je het moet doen. Zodat je daar zelf niet meer over na hoeft te denken.

Verder heb je gewoon gelijk. 95% kwaliteit afleveren kost 1 tijdseenheid. 97% kost 2 tijdseenheden. 98% kost 3 tijdseenheden, 99% kost 4 tijdseenheden, en 100% duurt tot in de eeuwigheid. Kijk hoelang je collega's bezig zijn en wat voor kwaliteit ze leveren. Ga rond hun kwaliteitsniveau zitten .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81359963
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:33 schreef Maanvis het volgende:
Ga rond hun kwaliteitsniveau zitten .
Dan moet ik terug naar 70% denk ik. Of 65%.
pi_81368586
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:13 schreef Ensemble_ensembled het volgende:

[..]

Dat is het. Als het een chaos in je hoofd is, kan je heel moeilijk plannen en het overzicht zien. Op den duur kom ik er wel uit, maar ik zie er bij voorbaat al als een berg tegenop. Mensen die dat niet hebben, zijn al snel geneigd de conclusie te trekken dat die persoon sloom is en de kantjes ervan af loopt.

Maar misschien ben ik meer gebaat door te leren wat beter voor mezelf op te komen. Me niet altijd proberen te schikken naar anderen, maar gewoon moet stellen dat ik mijn best zal doen en dat ze meer niet van mij kunnen verwachten en meer schijt hebben aan wat men van me vindt.
Misschien kun je eens proberen om je te laten onderzoeken op ADD/ADHD? Het lijkt alsof je nu niet weet waarom je langzaam werkt maar als dat eruit komt (of iets anders, wie weet) dan heb je in ieder geval duidelijk waar het vandaan komt en dan kun je er constructief mee bezig. Ik kan bijvoorbeeld niet wachten om ritalin te gaan gebruiken, ik denk dan veel helderder en kan beter werken
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')