quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:04 schreef Leigh het volgende:Dus laag werktempo = debiel.
Jij moet echt iets doen aan je zelfbeeld, anders wordt het nooit wat.
Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken.
Mij werd verweten dat ik de kantjes ervan af loop. Ik weet van mezelf dat ik zo absoluut niet in elkaar zit. Als ik moet werken, dan werk ik en probeer ik dat voor 100% te doen. Ik werk in een megastore waar ook jongeren van 16 werken. Je hebt geen opleiding nodig voor het werk. Omgaan met klanten is voor mij geen probleem. Spullen zo etaleren dat het er leuk uitziet (en dus verkoopt) kan ik ook goed.
Waar ik moeite mee heb is orde scheppen. Als ik precies weet wat ik moet doen, is het geen probleem. Het probleem is dat ik moet zien dat een hele kar met spullen in een heel klein vakje terecht komt. Er mag zo min mogelijk bij de restanten, dus vaak is het zo dat ik alles opnieuw moet ordenen om het kwijt te kunnen. Zodoende ben ik er lang mee bezig.
Veel mensen die perfectionistisch zijn, hebben het probleem dat dingen niet op tijd klaar komen. Ik ook. Ik heb daardoor ook geen enkele opleiding af kunnen maken. Het is dus een probleem. Ik dacht dat ik in de loop der jaren wel geleerd heb dat het niet perfect hoeft te zijn en dat goed goed genoeg is. Maar in de praktijk blijkt het bij deze anders. Dan heb ik ook het probleem dat ik me altijd moe voel, terwijl ik eigenlijk van mezelf verwacht dat ik gewoon aan de slag moet. Ontspanning komt na het werk.
Als vrijwel iedereen kan wat ik niet kan, is het niet gek dat ik daardoor aan mijn zelfbeeld ga twijfelen. Ik wil mijn eigenwaarde verhogen door te constateren dat dingen me WEL lukken.
Ik weet dat iedereen in verschillende dingen goed is en in andere dingen minder sterk. Maar het frustreert me wel dat de dingen waarin ik dus minder sterk ben, precies degene zijn waardoor ik elke keer vastloop.