Tering, wat ben jij een fucking domme doos en zijn jullie vijven wel echt vriendinnen?!?!
Ten eerste. Afgelopen zomer ben ik met zes andere vrienden naar Spanje geweest. Eigenlijk zouden we met acht man gaan, maar een van mijn maten had niet genoeg geld en kon niks geleend krijgen (zijn ouders vonden het eigen schuld, dikke bult). Dat was met acht man ¤450,- p.p.. Na zijn afzegging werd het dus ineens ¤514,- p.p. Vervolgens hebben we gewoon heel simpel allemaal ¤60,- meer betaald voor onze vakantie, met de afspraak dat hij de helft binnen een niet al te lange tijd terug zou betalen. Binnen een half jaar hadden wij van deze kerel alle zeven ¤30,- terug gekregen. Tering, een van mijn goede vrienden komt er niet uit met geldzaken (dom, ik weet het, maar kan gebeuren) en dan laat je hem maar gewoon vallen?
Dus naja, vraag me of of jullie vijven wel echt vriendinnen zijn. Echte vrienden komen elkaar tegemoet als het even tegenzit.
Ten tweede. Dit is niet hetzelfde als jouw probleem, jij hebt namelijk geld problemen en ik niet, maar voor komende zomer heb ik met deze zelfde vrienden (met een groep van acht man dus) een villa gehuurd in de Belgische Ardennen. Dit word de laatste week van juli, en dan is het moeilijk vrij krijgen bij mij op het werk. Pas vorige week geboekt en vrij gevraagd, waardoor ik een grote kans heb dat ik die week niet vrij krijg. Weet de kosten van deze vakantie niet uit mijn hoofd, maar als ik echt niet mee kan dan betaal ik gewoon netjes mijn kosten en dan heb ik maar geen vakantie. SCHIJT AAN dat ik dat geld weg gooi. Serieus, dat boeit me dan vrij weinig, WANT ik help godverdomme mijn vrienden door deze niet met extra kosten op te zadelen. Damned, daar ben je toch in godsnaam vrienden voor of niet soms? Of zijn jullie vijven alleen vriendinnen in goede tijden?
Je opties? Veel heb je er niet.
Wil je überhaupt nog vriendinnen blijven met deze meiden, zorg dan gauw dat je geld krijgt om OF gewoon mee te gaan OF om de kosten gewoon netjes te betalen. Neem je cv alsmede je planning voor studie mee naar een uitzendbureau en ga daar overleggen wat er mogelijk is qua werk. Geen succes? Niet getreurd. Ga dan (godverdomme!) bij je ouders geld lenen.
Maakt het je weinig uit of het vriendinnen blijven? Stikt dan maar den moord met dat geld, laat ze lekker zelf opdraaien voor hun extra kosten die ze hierdoor hebben. Vakanties kosten geld en als je al zoveel geld kwijt bent aan een vakantie zou je normaal gesproken geen moeilijkheden moeten hebben als je ¤60,- meer kwijt bent aan je vakantie.
Kiezen je vriendinnen ervoor om inderdaad de huidig geboekte vakantie te annuleren om vervolgens met zijn vieren een andere vakantie te boeken, dan geld hetzelfde. Vriendinnen blijven, betaal de gemaakte kosten. Maakt het je weinig uit laat ze dan maar zelf betalen.
Mijn eigen mening, mocht het je nog iets interesseren. Als ik het goed gelezen heb in dit topic willen je vriendinnen dat jij ¤60,- p.p betaalt zodat zij geen extra kosten hebben. Persoonlijk vind ik dit aanbod niet meer dan normaal en ik zou er dan ook zonder meer mee akkoord gaan. Jij zadelt ze op met extra kosten, dan betaal jij die ook. Kan je dit niet opbrengen dan heb je het gewoon zelf compleet verneukt, maar misschien zijn je vriendinnen nog bereid om een tussenweg te pakken. Je betaalt ze eerst ¤30,- p.p., en later, binnen niet al te lange tijd (kwartaal, half jaar) betaal je de andere ¤30,- p.p. terug. Gaan ze op deze tussenweg niet in dan zou ik er zelf eens even goed over nadenken of je nog wel vriendinnen wilt zijn. Je bent toch niet voor niks vrienden ofwel

.
Hoe dan ook, ik vind dat jij gewoon voor bij hun bijgevoegde kosten op moet draaien. Punt.
[ Bericht 1% gewijzigd door ShizzleMyDizzle op 11-05-2010 18:21:54 ]