Partner, buren, familie, vrienden enzquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:50 schreef jitzzzze het volgende:
Een mens moet toch eten? Hoe verwachten ze dan dat dit in huis komt?
Maar ik ben niet ziek, ik heb een gebroken hand. Het paarse gips zie je al van kilometers afstand.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:51 schreef Basp1 het volgende:
Een werkgever moet wel weten waar je verblijft als je ziek bent, zodat de arboarts naar het juiste adres gestuurd kan worden.
Ja dat mag anders is het vakantie. Je mag bepaalde uren per dag naar buiten voor boodschappen maar bv niet een dagje naar het pretpark of zo anders zou het wel erg handig zijn om je hand te brekenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:46 schreef Huppelmuts het volgende:
Op koninginnedag heb ik mijn hand gebroken en dus kan ik niet werken.
Ik werk in de thuiszorg als schoonmaakster. Gips mag niet nat worden.
Gisteren heb ik contact gehad met de verzuimreductie en daar werd mij verteld dat omdat ik in het systeem sta als ziek ik dus absoluut niet naar buiten mag.
Een gebroken hand lijkt mij niet iets waardoor ik aan huis gebonden moet zijn, ook is het nogal makkelijk te controleren voor mijn werkgever.
Kunnen en vooral mogen ze dit wel van mij eisen?
Ben je niet of wel aanwezig op je werk? Niet, dus ben je voor de werkgever ziek.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:53 schreef Huppelmuts het volgende:
Maar ik ben niet ziek, ik heb een gebroken hand. Het paarse gips zie je al van kilometers afstand.
Nee ik kreeg letterlijk te horen: "Je bent ziek dus je moet de hele dag thuis blijven"quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:54 schreef RooieHoed het volgende:
Jawel.
Je moet thuis zijn tussen bepaalde tijden (Dat moet je dus aan de arbo vragen, dacht tussen half 10 en 12, en nog iets)... De rest mag je zelf invullen.
Informeer dus even.
Gezien het feit dat ze al 3 maanden mn salaris niet of nauwelijks uitbetalen zit dat er toch niet inquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:54 schreef echtwel72 het volgende:
[..]