abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:46:59 #1
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_81291603
Op koninginnedag heb ik mijn hand gebroken en dus kan ik niet werken.
Ik werk in de thuiszorg als schoonmaakster. Gips mag niet nat worden.

Gisteren heb ik contact gehad met de verzuimreductie en daar werd mij verteld dat omdat ik in het systeem sta als ziek ik dus absoluut niet naar buiten mag.

Een gebroken hand lijkt mij niet iets waardoor ik aan huis gebonden moet zijn, ook is het nogal makkelijk te controleren voor mijn werkgever.

Kunnen en vooral mogen ze dit wel van mij eisen?
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_81291647
Nee natuurlijk niet
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 12:50:21 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_81291800
Een werkgever moet wel weten waar je verblijft als je ziek bent, zodat de arboarts naar het juiste adres gestuurd kan worden.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:53:11 #5
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_81291873
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:50 schreef jitzzzze het volgende:
Een mens moet toch eten? Hoe verwachten ze dan dat dit in huis komt?
Partner, buren, familie, vrienden enz
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:51 schreef Basp1 het volgende:
Een werkgever moet wel weten waar je verblijft als je ziek bent, zodat de arboarts naar het juiste adres gestuurd kan worden.
Maar ik ben niet ziek, ik heb een gebroken hand. Het paarse gips zie je al van kilometers afstand.
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_81291908
Jawel.

Je moet thuis zijn tussen bepaalde tijden (Dat moet je dus aan de arbo vragen, dacht tussen half 10 en 12, en nog iets)... De rest mag je zelf invullen.

Informeer dus even.
pi_81291918
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:46 schreef Huppelmuts het volgende:

Gisteren heb ik contact gehad met de verzuimreductie en daar werd mij verteld dat omdat ik in het systeem sta als ziek ik dus absoluut niet naar buiten mag.

Een gebroken hand lijkt mij niet iets waardoor ik aan huis gebonden moet zijn, ook is het nogal makkelijk te controleren voor mijn werkgever.

Ja dat mag anders is het vakantie. Je mag bepaalde uren per dag naar buiten voor boodschappen maar bv niet een dagje naar het pretpark of zo anders zou het wel erg handig zijn om je hand te breken
pi_81291980
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:53 schreef Huppelmuts het volgende:

Maar ik ben niet ziek, ik heb een gebroken hand. Het paarse gips zie je al van kilometers afstand.
Ben je niet of wel aanwezig op je werk? Niet, dus ben je voor de werkgever ziek.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:56:33 #9
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_81292021
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:54 schreef RooieHoed het volgende:
Jawel.

Je moet thuis zijn tussen bepaalde tijden (Dat moet je dus aan de arbo vragen, dacht tussen half 10 en 12, en nog iets)... De rest mag je zelf invullen.

Informeer dus even.
Nee ik kreeg letterlijk te horen: "Je bent ziek dus je moet de hele dag thuis blijven"
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:54 schreef echtwel72 het volgende:

[..]

Ja dat mag anders is het vakantie. Je mag bepaalde uren per dag naar buiten voor boodschappen maar bv niet een dagje naar het pretpark of zo anders zou het wel erg handig zijn om je hand te breken
Gezien het feit dat ze al 3 maanden mn salaris niet of nauwelijks uitbetalen zit dat er toch niet in
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_81292060
Wat zegt het CAO over de voorwaarden van ziek thuis zitten?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:57:46 #11
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_81292070
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ben je niet of wel aanwezig op je werk? Niet, dus ben je voor de werkgever ziek.
Kortzichtig naar mijn mening maar ergens heb je wel gelijk
[b]AirwiN schreef [/b]
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:57:57 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_81292084
Vaak wordt in een ziekteverzuimprotocol opgenomen dat je niks mag doen wat je genezing in de weg staat. Lijkt mij dat je met een gebroken hand niet thuis op de bank hoeft te blijven zitten.

Doe nog eens navraag bij je leidinggevende, personeelszaken en/of de bedrijfsarts.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 12:59:02 #13
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_81292124
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Vaak wordt in een ziekteverzuimprotocol opgenomen dat je niks mag doen wat je genezing in de weg staat. Lijkt mij dat je met een gebroken hand niet thuis op de bank hoeft te blijven zitten.

Doe nog eens navraag bij je leidinggevende, personeelszaken en/of de bedrijfsarts.
Mij mag je er voor wakker maken.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:01:58 #14
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_81292239
quote:

Ben nu aan het bellen, hoop morgen iemand gesproken te hebben
[b]AirwiN schreef [/b]
pi_81292253
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:56 schreef Huppelmuts het volgende:

Gezien het feit dat ze al 3 maanden mn salaris niet of nauwelijks uitbetalen zit dat er toch niet in
Dat is niet zo fijn, maar koninginnendag was toch pas 1 week geleden toen je je hand gebroken hebt?

Je moet je ziekte niet gebruiken om te proberen hun te chanteren om zo toch je loon te krijgen, dat zal alleen maar tegen je gaan werken. Werkgevers zijn per defenitie altijd veel beter van de regels op de hoogte dan werknemers.
pi_81293011
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is niet zo fijn, maar koninginnendag was toch pas 1 week geleden toen je je hand gebroken hebt?

Je moet je ziekte niet gebruiken om te proberen hun te chanteren om zo toch je loon te krijgen, dat zal alleen maar tegen je gaan werken. Werkgevers zijn per defenitie altijd veel beter van de regels op de hoogte dan werknemers.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:19:27 #17
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_81293016
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet hoor
Had ook liever niet mn hand gebroken maar het is nou eenmaal wel gebeurd en ik kan er niks aan veranderen.
quote:

Net iemand van P&O gesproken. Die ging hard lachen toen ik zei dat ik van de verzuimreductie thuis moest blijven met een gebroken hand. Ik mag gewoon weg, mag zelfs dagjes naar pretparken, mag alleen niet 4 weken naar spanje
[b]AirwiN schreef [/b]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 11 mei 2010 @ 13:20:19 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81293047
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:19 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet hoor
Had ook liever niet mn hand gebroken maar het is nou eenmaal wel gebeurd en ik kan er niks aan veranderen.
[..]

Net iemand van P&O gesproken. Die ging hard lachen toen ik zei dat ik van de verzuimreductie thuis moest blijven met een gebroken hand. Ik mag gewoon weg, mag zelfs dagjes naar pretparken, mag alleen niet 4 weken naar spanje
Ik zou dat zwart op wit willen hebben voor de zekerheid.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:25:59 #19
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_81293286
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:20 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik zou dat zwart op wit willen hebben voor de zekerheid.
Dat maakt bij dit bedrijf niks uit
Een grote teringbende
[b]AirwiN schreef [/b]
  dinsdag 11 mei 2010 @ 14:13:41 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_81295444
quote:

[..]

Dat doe ik ook niet hoor
[..]

Goed zo.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:56:44 #21
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_81305762
quote:

[..]

Dat doe ik ook niet hoor
[..]

Zoals het hoort. Logischerwijs moet je wel tijd vrij maken voor eventuele afspraken met de arbo en dergelijke. Je werkgever mag verwachten dat je meewerkt aan de trajecten die herstel mogelijk bevorderen en dat je je zodanig gedraagt dat je ziekte niet verergert, maar het zou toch wel te zot zijn als je zes weken thuis moet blijven .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 18:19:33 #22
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_81306663
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:56 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zoals het hoort. Logischerwijs moet je wel tijd vrij maken voor eventuele afspraken met de arbo en dergelijke. Je werkgever mag verwachten dat je meewerkt aan de trajecten die herstel mogelijk bevorderen en dat je je zodanig gedraagt dat je ziekte niet verergert, maar het zou toch wel te zot zijn als je zes weken thuis moet blijven .
Dat idee had ik ook al
Morgen moet ik weer naar de verzuimreductie bellen, ben benieuwd wat daar de uitkomst van wordt
[b]AirwiN schreef [/b]
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:41:13 #23
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_81309978
Sinds wanneer ben je ziek als je je hand of been gebroken hebt?

Je werk niet kunnen uitvoeren is niet hetzelfde als ziek zijn. Is er geen ander werk dat je kunt doen?
Dat je die lieve oude mensjes zegt dat je niet de afwas voor ze kan doen, of dat je ze niet kan wassen?

Je bent even gehandicapt als je klanten Vraag zelf thuiszorg aan
Ook hoi !
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:54:56 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_81328331
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:57 schreef Dennis101 het volgende:
Wat zegt het CAO over de voorwaarden van ziek thuis zitten?
Meestal niets. Staat vaak in een ziekteverzuimreglement.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:57:17 #25
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_81328361
Net het kantoor in mn woonplaats gesproken daar krijg ik te horen dat als de verzuimreductie zegt dat ik ziek ben en dus thuis moet blijven dat dat dan zo is
[b]AirwiN schreef [/b]
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:01:34 #26
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_81328425
Je hebt een gebroken hand, echt onzin dat je thuis zou moeten blijven . Naar buiten gaan belemmert de genezing van een gebroken hand nou niet echt.

Ik ben een half jaar geleden aan mijn pols geopereerd en kon dus ook niet werken. Mijn baas moedigde me juist aan om dan maar lekker te gaan shoppen (met iemand om mijn tassen te dragen ) zodat ik me niet zo zou vervelen
Fuck the EBU
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:03:21 #27
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_81328472
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:01 schreef MaLo het volgende:
Je hebt een gebroken hand, echt onzin dat je thuis zou moeten blijven . Naar buiten gaan belemmert de genezing van een gebroken hand nou niet echt.

Ik ben een half jaar geleden aan mijn pols geopereerd en kon dus ook niet werken. Mijn baas moedigde me juist aan om dan maar lekker te gaan shoppen (met iemand om mijn tassen te dragen ) zodat ik me niet zo zou vervelen
Ze zei ook dat ik de genezing niet in de weg mag staan en dus thuis moet blijven.
Heb toen gevraagd of ze serieus wilde dat ik met een depressie op de proppen kwam. Kom op he 4 weken binnen zitten is zelfs voor een FOK!ker te lang
[b]AirwiN schreef [/b]
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:07:00 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_81328559
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:01 schreef MaLo het volgende:

Inclusief premie

Maar indd belemmert het de genezing niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:58:20 #29
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_81331805
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:57 schreef Huppelmuts het volgende:
Net het kantoor in mn woonplaats gesproken daar krijg ik te horen dat als de verzuimreductie zegt dat ik ziek ben en dus thuis moet blijven dat dat dan zo is
Die lui sporen niet .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:01:33 #30
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_81331922
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:58 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Die lui sporen niet .
Ach tussen 2 en 4 moet ik mn belafspraak met de verzuimreductie nakomen eens zien hoe dat gaat aflopen
[b]AirwiN schreef [/b]
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:05:56 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_81332081
Die zitten daar de voorschriften naar de letter uit te voeren. Vervelende is dat als je je er niet aan houdt, ze je misschien wel 'pakken'.
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:09:51 #32
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_81332202
Tsjah, ik zou toch gewoon zoveel mogelijk 'thuis' blijven tijdens je werkuren. Daarbuiten kunnen ze je sowieso niets maken.

Als je er toch even uit moet voor boodschappen, een frisse neus of een noodgeval, wellicht even een post-it op je voordeur met je mobiele nummer just in case?

Volgens mij krijg je 99 van de 100 keer toch geen controle, maar denk dat de gevolgen niet erg leuk zijn mocht je toch die ene keer de arbo arts voor een dichte deur krijgen
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 17:05:38 #33
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_81461114
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 12:46 schreef Huppelmuts het volgende:

Ik heb min-of-meer in dezelfde situatie gezeten. Destijds was ik laborant en mocht ik niet met een hand in het gips werken wegens risico dat er zuur oid. naar binnen zou lopen.

De voorschriften (was toen via Vedior) stelden dat ik te allen tijde thuis moest zijn voor controle, tenzij het ziekteverzuim langer zou zijn dan twee weken. Omdat het een lastige breuk (meer een lengtescheur in het bot) was zou het wel even gaan duren, week of zes.

Na een week thuis was ik het zat en ben op stap gegaan, net als TS voelde ik me niet ziek ofzo. Helaas: controle aan gesloten deur.

Leverde me een hoop geblaat op van de intercedente, hoe ik het in mijn hoofd haalde om weg te gaan. Heb toen de regels (hún regels) voorgelezen, maar dat mocht ik niet zo zien.

Uiteindelijk is het bij wat heen-en-weer geschreeuw gebleven. Het einde van het liedje was overigens dat ik twaalf fucking weken thuis gezeten heb omdat het absoluut niet wilde genezen... Heb meerdere malen verzocht om tijdelijk aangepast werk, maar dat 'was er niet' (lees: ze wilden er geen moeite voor doen).

Bij mijn huidige werkgever is er een heel regelcircus rond ziekmelden/ziek zijn. In principe begint het reintegratie traject na ziektedag één, als is men wel zo pragmatisch dat er bij een griepje geen tijdelijk aangepast werk aangeboden zal worden. Klinkt allemaal erg overdreven, maar het middellang verzuim is er wel door aan het dalen.

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat lang arbeidsongeschikt zijn waardeloos is. Ik had destijds gráág rapporten gesorteerd in plaats van thuis te zitten.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 18:31:50 #34
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_81463714
Ik heb 5 mensen gesproken, 5 verschillende meningen over het wel of niet thuis moeten blijven.
Ik heb besloten dat ik er gewoon schijt aan heb en als ze langskomen en ik ben er niet dan ben ik gewoon even naar de winkel geweest. Ook mijn gezin moet eten.
[b]AirwiN schreef [/b]
  zaterdag 15 mei 2010 @ 19:38:46 #35
206640 Beelzebufo
pi_81465961
Welke Thuiszorg organisatie betreft het hier?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:18:02 #36
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_81467247
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 19:38 schreef Beelzebufo het volgende:
Welke Thuiszorg organisatie betreft het hier?
Ondanks dat het KUTwerk is, een klotebedrijf en bar slecht betaald wil ik mn baan toch graag behouden dus dat zeg ik liever niet
[b]AirwiN schreef [/b]
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:47:07 #37
206640 Beelzebufo
pi_81468162
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:18 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ondanks dat het KUTwerk is, een klotebedrijf en bar slecht betaald wil ik mn baan toch graag behouden dus dat zeg ik liever niet
oke, begrijpelijk.

Waarom ik het vroeg was omdat de meeste TZO's hun regelementen wel ergens op internet gepubliceerd hebben.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:48:01 #38
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_81468197
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:47 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

oke, begrijpelijk.

Waarom ik het vroeg was omdat de meeste TZO's hun regelementen wel ergens op internet gepubliceerd hebben.
Zal eens op intranet kijken of ik daar iets kan vinden.
[b]AirwiN schreef [/b]
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:11:29 #39
206640 Beelzebufo
pi_81469011
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:48 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Zal eens op intranet kijken of ik daar iets kan vinden.
Zo niet, dan kan je evt. een PM sturen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')