Partner, buren, familie, vrienden enzquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:50 schreef jitzzzze het volgende:
Een mens moet toch eten? Hoe verwachten ze dan dat dit in huis komt?
Maar ik ben niet ziek, ik heb een gebroken hand. Het paarse gips zie je al van kilometers afstand.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:51 schreef Basp1 het volgende:
Een werkgever moet wel weten waar je verblijft als je ziek bent, zodat de arboarts naar het juiste adres gestuurd kan worden.
Ja dat mag anders is het vakantie. Je mag bepaalde uren per dag naar buiten voor boodschappen maar bv niet een dagje naar het pretpark of zo anders zou het wel erg handig zijn om je hand te brekenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:46 schreef Huppelmuts het volgende:
Op koninginnedag heb ik mijn hand gebroken en dus kan ik niet werken.
Ik werk in de thuiszorg als schoonmaakster. Gips mag niet nat worden.
Gisteren heb ik contact gehad met de verzuimreductie en daar werd mij verteld dat omdat ik in het systeem sta als ziek ik dus absoluut niet naar buiten mag.
Een gebroken hand lijkt mij niet iets waardoor ik aan huis gebonden moet zijn, ook is het nogal makkelijk te controleren voor mijn werkgever.
Kunnen en vooral mogen ze dit wel van mij eisen?
Ben je niet of wel aanwezig op je werk? Niet, dus ben je voor de werkgever ziek.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:53 schreef Huppelmuts het volgende:
Maar ik ben niet ziek, ik heb een gebroken hand. Het paarse gips zie je al van kilometers afstand.
Nee ik kreeg letterlijk te horen: "Je bent ziek dus je moet de hele dag thuis blijven"quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:54 schreef RooieHoed het volgende:
Jawel.
Je moet thuis zijn tussen bepaalde tijden (Dat moet je dus aan de arbo vragen, dacht tussen half 10 en 12, en nog iets)... De rest mag je zelf invullen.
Informeer dus even.
Gezien het feit dat ze al 3 maanden mn salaris niet of nauwelijks uitbetalen zit dat er toch niet inquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:54 schreef echtwel72 het volgende:
[..]
Ja dat mag anders is het vakantie. Je mag bepaalde uren per dag naar buiten voor boodschappen maar bv niet een dagje naar het pretpark of zo anders zou het wel erg handig zijn om je hand te breken
Kortzichtig naar mijn mening maar ergens heb je wel gelijkquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ben je niet of wel aanwezig op je werk? Niet, dus ben je voor de werkgever ziek.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Vaak wordt in een ziekteverzuimprotocol opgenomen dat je niks mag doen wat je genezing in de weg staat. Lijkt mij dat je met een gebroken hand niet thuis op de bank hoeft te blijven zitten.
Doe nog eens navraag bij je leidinggevende, personeelszaken en/of de bedrijfsarts.
Ben nu aan het bellen, hoop morgen iemand gesproken te hebbenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Vaak wordt in een ziekteverzuimprotocol opgenomen dat je niks mag doen wat je genezing in de weg staat. Lijkt mij dat je met een gebroken hand niet thuis op de bank hoeft te blijven zitten.
Doe nog eens navraag bij je leidinggevende, personeelszaken en/of de bedrijfsarts.
Dat is niet zo fijn, maar koninginnendag was toch pas 1 week geleden toen je je hand gebroken hebt?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:56 schreef Huppelmuts het volgende:
Gezien het feit dat ze al 3 maanden mn salaris niet of nauwelijks uitbetalen zit dat er toch niet in
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is niet zo fijn, maar koninginnendag was toch pas 1 week geleden toen je je hand gebroken hebt?
Je moet je ziekte niet gebruiken om te proberen hun te chanteren om zo toch je loon te krijgen, dat zal alleen maar tegen je gaan werken. Werkgevers zijn per defenitie altijd veel beter van de regels op de hoogte dan werknemers.
Dat doe ik ook niet hoorquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is niet zo fijn, maar koninginnendag was toch pas 1 week geleden toen je je hand gebroken hebt?
Je moet je ziekte niet gebruiken om te proberen hun te chanteren om zo toch je loon te krijgen, dat zal alleen maar tegen je gaan werken. Werkgevers zijn per defenitie altijd veel beter van de regels op de hoogte dan werknemers.
Net iemand van P&O gesproken. Die ging hard lachen toen ik zei dat ik van de verzuimreductie thuis moest blijven met een gebroken hand. Ik mag gewoon weg, mag zelfs dagjes naar pretparken, mag alleen niet 4 weken naar spanjequote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou dat zwart op wit willen hebben voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:19 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet hoor
Had ook liever niet mn hand gebroken maar het is nou eenmaal wel gebeurd en ik kan er niks aan veranderen.
[..]
Net iemand van P&O gesproken. Die ging hard lachen toen ik zei dat ik van de verzuimreductie thuis moest blijven met een gebroken hand. Ik mag gewoon weg, mag zelfs dagjes naar pretparken, mag alleen niet 4 weken naar spanje
Dat maakt bij dit bedrijf niks uitquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik zou dat zwart op wit willen hebben voor de zekerheid.
Goed zo.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:19 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet hoor
Had ook liever niet mn hand gebroken maar het is nou eenmaal wel gebeurd en ik kan er niks aan veranderen.
[..]
Net iemand van P&O gesproken. Die ging hard lachen toen ik zei dat ik van de verzuimreductie thuis moest blijven met een gebroken hand. Ik mag gewoon weg, mag zelfs dagjes naar pretparken, mag alleen niet 4 weken naar spanje
Zoals het hoort. Logischerwijs moet je wel tijd vrij maken voor eventuele afspraken met de arbo en dergelijke. Je werkgever mag verwachten dat je meewerkt aan de trajecten die herstel mogelijk bevorderen en dat je je zodanig gedraagt dat je ziekte niet verergert, maar het zou toch wel te zot zijn als je zes weken thuis moet blijvenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:19 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet hoor
[..]
Dat idee had ik ook alquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zoals het hoort. Logischerwijs moet je wel tijd vrij maken voor eventuele afspraken met de arbo en dergelijke. Je werkgever mag verwachten dat je meewerkt aan de trajecten die herstel mogelijk bevorderen en dat je je zodanig gedraagt dat je ziekte niet verergert, maar het zou toch wel te zot zijn als je zes weken thuis moet blijven.
Meestal niets. Staat vaak in een ziekteverzuimreglement.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:57 schreef Dennis101 het volgende:
Wat zegt het CAO over de voorwaarden van ziek thuis zitten?
Ze zei ook dat ik de genezing niet in de weg mag staan en dus thuis moet blijven.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:01 schreef MaLo het volgende:
Je hebt een gebroken hand, echt onzin dat je thuis zou moeten blijven. Naar buiten gaan belemmert de genezing van een gebroken hand nou niet echt.
Ik ben een half jaar geleden aan mijn pols geopereerd en kon dus ook niet werken. Mijn baas moedigde me juist aan om dan maar lekker te gaan shoppen (met iemand om mijn tassen te dragen) zodat ik me niet zo zou vervelen
Inclusief premiequote:Op woensdag 12 mei 2010 09:01 schreef MaLo het volgende:
Je hebt een gebroken hand, echt onzin dat je thuis zou moeten blijven. Naar buiten gaan belemmert de genezing van een gebroken hand nou niet echt.
Ik ben een half jaar geleden aan mijn pols geopereerd en kon dus ook niet werken. Mijn baas moedigde me juist aan om dan maar lekker te gaan shoppen (met iemand om mijn tassen te dragen) zodat ik me niet zo zou vervelen
Die lui sporen nietquote:Op woensdag 12 mei 2010 08:57 schreef Huppelmuts het volgende:
Net het kantoor in mn woonplaats gesproken daar krijg ik te horen dat als de verzuimreductie zegt dat ik ziek ben en dus thuis moet blijven dat dat dan zo is
Ach tussen 2 en 4 moet ik mn belafspraak met de verzuimreductie nakomen eens zien hoe dat gaat aflopenquote:
Ik heb min-of-meer in dezelfde situatie gezeten. Destijds was ik laborant en mocht ik niet met een hand in het gips werken wegens risico dat er zuur oid. naar binnen zou lopen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:46 schreef Huppelmuts het volgende:
Op koninginnedag heb ik mijn hand gebroken en dus kan ik niet werken.
Ik werk in de thuiszorg als schoonmaakster. Gips mag niet nat worden.
Gisteren heb ik contact gehad met de verzuimreductie en daar werd mij verteld dat omdat ik in het systeem sta als ziek ik dus absoluut niet naar buiten mag.
Een gebroken hand lijkt mij niet iets waardoor ik aan huis gebonden moet zijn, ook is het nogal makkelijk te controleren voor mijn werkgever.
Kunnen en vooral mogen ze dit wel van mij eisen?
Ondanks dat het KUTwerk is, een klotebedrijf en bar slecht betaald wil ik mn baan toch graag behouden dus dat zeg ik liever nietquote:Op zaterdag 15 mei 2010 19:38 schreef Beelzebufo het volgende:
Welke Thuiszorg organisatie betreft het hier?
oke, begrijpelijk.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:18 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ondanks dat het KUTwerk is, een klotebedrijf en bar slecht betaald wil ik mn baan toch graag behouden dus dat zeg ik liever niet
Zal eens op intranet kijken of ik daar iets kan vinden.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:47 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
oke, begrijpelijk.
Waarom ik het vroeg was omdat de meeste TZO's hun regelementen wel ergens op internet gepubliceerd hebben.
Zo niet, dan kan je evt. een PM sturenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:48 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Zal eens op intranet kijken of ik daar iets kan vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |