Ik was 'al' 17 toen. Na het eindexamen gingen we met de hele klas naar Centerparcs (

) om te vieren dat we klaar waren. Nou is er in Centerparcs weinig meer te doen dan lang slapen en zuipen, dus dat deden we ook. Ik dronk uiteraard wel vaker - ik was immers 17 - maar hoogstens totdat ik aangeschoten was en ook enkel bier.
Maar goed, iemand in mijn huisje had een hele tray bier meegenomen, weer iemand anders had voor een paar honderd euro sterke drank en ga zo maar verder. Op een gegeven moment had ik zo'n beetje in m'n eentje die tray bier opgezopen en voelde ik me al heel wat draaieriger dan eerst.
Toch besloten om ook maar eens wat sterke drank te nemen. Ik pakte een aantal limonadeglazen en vulde er eentje met ouzo, eentje met whisky, eentje met jagermeister en eentje met bacardi. Al die shit door elkaar gezopen en ook meerdere glazen per drank. Toen wat water gedronken en naar bed gegaan.
Volgende dag werd ik wakker in een volledig ondergekotste slaapkamer, was de bank in de woonkamer op miraculeuze wijze ontdaan van de kussens en stond er een groep van 6 schoonmakers in Centerparcs hesjes in het huisje

Wat bleek: iemand had mijn glas niet met water bijgevuld, maar met een mix van bacardi, jagermeister en whisky. Ik had dat met m'n zatte hoofd niet door en dronk dat op in de veronderstelling dat het water was en zo nog een paar zeer dubieuze mixjes. Toen ben ik dus een aantal keer flink over m'n nek gegaan. Centerparcs vond het niet heel relaxed en we hebben een officiele waarschuwing gekregen (en nog 1 omdat iemand om 3:00 's nachts met een gastoeter over het park rondliep

), maar als ik het zelf op zou ruimen hoefden we geen extra kosten te betalen. Dus dat gedaan en nooit meer wat van gehoord

Net als Happel nooit meer sterke drank gedronken, maar alleen nog bier. En daar ben ik ook wel eens heel aangeschoten van geworden, maar van alleen bier heb ik nog nooit gekotst