In Parijs betaald ik vorig jaar zeven euro voor een halve liter op het terrasquote:
IK kijk niet naar andere vrouwen. (als mijn vrouw erbij isquote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:13 schreef luckyb1rd het volgende:
daar krijg je vast een lekker frans vrouwtje bij of niet?
'the road' scenario's lijken me redelijk uitgesloten ja, ik snap dat sommige het graag willen (waarom mag Joost weten) en doen er ook alles aan om het zo hard mogelijk te verkondigen, want tja alles is tenslotte voorspelt. Jezus zal ook binnenkort wel weer een keer opstaan, samen met de antichrist.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 01:19 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, want een complete implosie van het systeem is natuurlijk compleet onmogelijk.
Ik heb net even een stukje op uitzendinggemist gekeken... Wat een schertsvertoning zeg! Er doen een paar mensen mee aan de discussie die zo te horen verstand van zaken hebben, maar het grootste deel komt niet verder dan een niveautje borrelpraat. Daar ga ik m'n tijd verder niet aan verdoen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:22 schreef Bruno25 het volgende:
http://www.tvgids.nl/programma/9324970/Rondom_10/
vanavond 21:10 Ned 2
Precies, het mooiste vond ik nog wel wat die kerel zei over de euro. Die zei dat bankiers vonden dat de euro ons helemaal niet zoveel had gebracht.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb net even een stukje op uitzendinggemist gekeken... Wat een schertsvertoning zeg! Er doen een paar mensen mee aan de discussie die zo te horen verstand van zaken hebben, maar het grootste deel komt niet verder dan een niveautje borrelpraat. Daar ga ik m'n tijd verder niet aan verdoen.
En wat hebben die programmamakers gedacht? Dat je een inhoudelijk sterk programma over ingewikkelde macro-economische problematiek krijgt als je een Portugese patatbakker en een Griekse kebapverkoper (als zogenaamde ervaringsdeskundigen door hun zelfstandig ondernemerschap) met elkaar laat discussiëren?
Ik weet niet waar je dat uithaalt, maar ik lees het nergens?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:31 schreef JohnLocke het volgende:
Het reddingsplan lijkt dus mislukt, zijn er nog andere mogelijkheden? Of zijn we gewoon fucked?
Dat kan kloppen, het is namelijk nog helemaal niet mislukt. Wat we op het ogenblik zien is inderdaad keihard gokken; op een daling van de euro in verband met angst voor 'mogelijk hogere inflatie'. Ondertussen is daar nog niks van gebleken. Kon ook helemaal niet in één week natuurlijk.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:14 schreef inXs het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat uithaalt, maar ik lees het nergens?
Dat zag ik vrijdag voorbij komen toen de Euro en de beurzen verder wegzakten.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:14 schreef inXs het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat uithaalt, maar ik lees het nergens?
beknopte samenvatting/conclusie?quote:Op zondag 16 mei 2010 12:15 schreef axis303 het volgende:
Een zijspoortje.
Vrijdag op GS 360 de nieuwe maandelijkse FX analyse uitgekomen. Misschien wel interessant voor mensen als Selang. Ik heb de pdf moeten uploaden naar een hostingsite omdat ik niet kan linken naar platformlocaties:
http://ifile.it/9xmkg0u/GoldmanSachs_FX_Monthly_05210.pdf
90 pagina's valuta analyse van de belangrijkste globale markten.
Over de ECB:quote:
Nou dat is best positief. Maar een paar dingen snap ik niet, namelijkquote:Op zondag 16 mei 2010 12:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Over de ECB:
- De ECB is wellicht de meest onafhankelijke centrale bank ter wereld en stuurt enkel en alleen op inflatie
- Zelfs als de ECB obligaties zou opkopen, dan heeft dat heel weinig effect op de in de praktijk beschikbare geldhoeveelheid
Over het noodhulppakket:
- Het noodhulppakket zal wellicht een faillissement van Griekenland (default) niet kunnen voorkomen
- Het noodhulppakket zorgt wél ervoor dat het in landen als Portugal en Spanje niet zo ver hoeft te komen
Over de effecten van bezuinigingsmaatregelen op de economie:
- Het negatieve effect op de economie van de bezuinigingen in o.a. Portugal en Spanje wordt meer dan gecompenseerd door de economische stimuleringsmaatregelen in o.a. Duitsland
Over de Eurokoers:
- In de huidige koers van de Euro zijn zowat alle negatieve risico's al verwerkt
- Bij de koers $ / ¤ keek men in het verleden te veel uitsluitend naar de VS en nu te veel uitsluitend naar Europa.
Conclusie:
- De eurokoers zal op termijn weer iets stijgen naar ongeveer $1,35 : ¤1,-
Ik had het al gezien en (globaal) doorgelezenquote:Op zondag 16 mei 2010 12:15 schreef axis303 het volgende:
Misschien wel interessant voor mensen als Selang.
Broodje aap:quote:Op zondag 16 mei 2010 12:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Over de ECB:
- De ECB is wellicht de meest onafhankelijke centrale bank ter wereld en stuurt enkel en alleen op inflatie
- Zelfs als de ECB obligaties zou opkopen, dan heeft dat heel weinig effect op de in de praktijk beschikbare geldhoeveelheid
Over het noodhulppakket:
- Het noodhulppakket zal wellicht een faillissement van Griekenland (default) niet kunnen voorkomen
- Het noodhulppakket zorgt wél ervoor dat het in landen als Portugal en Spanje niet zo ver hoeft te komen
Over de effecten van bezuinigingsmaatregelen op de economie:
- Het negatieve effect op de economie van de bezuinigingen in o.a. Portugal en Spanje wordt meer dan gecompenseerd door de economische stimuleringsmaatregelen in o.a. Duitsland
Over de Eurokoers:
- In de huidige koers van de Euro zijn zowat alle negatieve risico's al verwerkt
- Bij de koers $ / ¤ keek men in het verleden te veel uitsluitend naar de VS en nu te veel uitsluitend naar Europa.
Conclusie:
- De eurokoers zal op termijn weer iets stijgen naar ongeveer $1,35 : ¤1,-
Er worden twee verklaringen gegeven. Ten eerste zijn de banken schuw geworden door de crisis en zitten daarom effectief op een flinke berg ongebruikt potentieel geld, zodat extra geldcreatie door opkopen van obligaties sowieso geen praktische uitwerking zal hebben. En daarnaast gaat het om relatief kleine bedragen.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:11 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
Nou dat is best positief. Maar een paar dingen snap ik niet, namelijk
1. - Zelfs als de ECB obligaties zou opkopen, dan heeft dat heel weinig effect op de in de praktijk beschikbare geldhoeveelheid. Hoe kan dat?
Wij hebben nog even lucht, dus wij kunnen ons permitteren om contracyclisch te handelen en pas na de crisis te bezuinigen.quote:2. - Het negatieve effect op de economie van de bezuinigingen in o.a. Portugal en Spanje wordt meer dan gecompenseerd door de economische stimuleringsmaatregelen in o.a. Duitsland.
Moeten o.a. Duitsland en wij dan niet bezuinigen?
Het gaat om een kortetermijnprognose, tot maximaal 12 maanden.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Broodje aap:
Ten 1ste worden die Noord europese stimuleringsmaatregelen gestopt en gaan over in bezuinigingen.
Ze geven daarvoor expliciet twee redenen:quote:2e de rentes op zuid europees papier lopen alweer op dus de massive bailout van 700 miljard zal wrs geeffectueerd worden. De dollar kwam in een langdurige dalende trend na die massive bailouts. Waarom zou dat voor de euro anders zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |