Toch cold turkey stoppen met snoepen dan, want als je het niet kunt weerstaan heb je last van een verslaving en van een verslaving moet je afkicken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:43 schreef Noukjee het volgende:
Bedankt
1: Is er iemand die ook aan zumba doet?
2: En iemand die ook niet van snoep af kan blijven?
Ik ben al een halfjaar gestopt met frituur eten, eet heeeel af en toe (1x in de maand max.) een patatje of kroketje, ook heb ik verder bijna geen behoefte aan koek e.d. en eet meestal crackers of beschuit ipv brood, maar snoep en chocola (dus de zoete dingen) heb ik vaak nog wel moeite mee, wat doen jullie daar tegen?
Want word er echt moe van dat ik het niet kan weerstaan, voel me dan echt een slappeling
3: mijn vet dat ik kwijt wil zit voornamelijk op m'n heupen en aan de binnenkant van mijn bovenbenen, iemand tips om het op deze gebieden aan te pakken?
i know, veel vragen in 1x maarja
Daar hoop ik ook op als ik weer thuis ben volgende weekquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:59 schreef kwakz0r het volgende:
ik merk tot mijn grote verbazing dat ik na een dikke week veel snoepen en snacken er niet echt meer naar taal nu ik thuis ben. ik word een beetje misselijk/naar bij de gedachte aan chips oid. heb alleen nog wat katjangpinda's in huis gehaald. daar kan ik een klein bakje van eten voor de lekker pittige trek.
vergis je niet in stokbrood hoor!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:07 schreef Noukjee het volgende:
bedankt voor de reacties
@ syrena, ik zit op zumba en dan heb je een papiertje waar 10 lessen op staan en daar betaal je dan 1 bedrag voor, en dan elke keer als je gaat zumba'en gaat er zo'n les af, en dat kan je gewoon altijd gebruiken, dus je betaalt niet per maand ofzo, maar per keer dat je gaat
en ik ga mijn moeder inderdaad zeggen dat ze die snoepjes niet meer in huis moet halen :] verder gaat eht aardig goed met dingen kunnen laten staan. Behalve in het weekend, maar dat gaat al een stuk 'gezonder'. eerder namen mijn vriend en ik altijd chips en van alles en nog wat, maar nu zijn we over gegaan naar stokbrood met mager beleg (filet american enzo), het is neit goed, maar wel een stukje beter! En verjaardagen blijft ook een ramp, maarja, aankomende tijd geen verjaardagen meer, dus dat scheelt!
tip voor mensen die tussendoor trek hebben, maar het gezond willen houden en iets willen dat echt heel lekker is en vult: Maak zelf een smoothie.
Magere yoghurt met fruit en beetje honing in een blender en klaar, echt heerlijk (vooral met aardbeien is een echt aanrader!!)
Neem volgende keer kroepoek! Zo'n zak cassave kroepoek bevat 300 kcal ofzo.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:04 schreef Viking84 het volgende:
Heb ik ook hoor.
Alleen heb ik toch een zak chips leeggegeten vandaag, terwijl ik er geen behoefte aan had
. Ik moest iets te vreten hebben en kon niks anders bedenken
ik vind uit huis gaan goed voor je.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:15 schreef Chicolate het volgende:
Een zelfstandige kamer dichtbij de uni, 340 incl stookkosten (na huurtoeslag) per maand, 28 vierkante meter, nieuwbouw en ik weet bijna zeker dat ik hem krijg (want het zijn er 60 ofzo en iemand die ik ken heeft kortere inschrijftijd en heeft al eerder een gekregen). En nu twijfel ik of ik toch maar wel uit huis zal gaan. Maar het is zo duur allemaal ... ik zou dan minder dan 200 per maand overhouden voor al het overige, incl voedsel internet etc
.
Heb er ook op gereageerd dus je kan jezelf alvast denkbeeldig een plek opschuivenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:15 schreef Chicolate het volgende:
Een zelfstandige kamer dichtbij de uni, 340 incl stookkosten (na huurtoeslag) per maand, 28 vierkante meter, nieuwbouw en ik weet bijna zeker dat ik hem krijg (want het zijn er 60 ofzo en iemand die ik ken heeft kortere inschrijftijd en heeft al eerder een gekregen). En nu twijfel ik of ik toch maar wel uit huis zal gaan. Maar het is zo duur allemaal ... ik zou dan minder dan 200 per maand overhouden voor al het overige, incl voedsel internet etc
.
Heb je geen tijd voor een baantje, of zit die er al bij?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:15 schreef Chicolate het volgende:
.
Haha ja jij komt er dan zeker wel inquote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:19 schreef P.F het volgende:
[..]
Heb er ook op gereageerd dus je kan jezelf alvast denkbeeldig een plek opschuiven
Ik weet niet of ik er klaar voor ben, vind het thuis eigenlijk wel heel erg fijn en gezellig enzo. Zou mijn ouders/broertjes heel erg missen. Maar mijn sport en werk zijn hier, ik zou 4x per week terug naar Almere gaan dus en in het weekend vast ook nog wel. Ik heb alleen niet echt tijd voor een extra baantje, wil ook nog op vakantie waar ik voor moet sparen, wil november beginnen met rijlessen en etc ... zou er dus wel flink voor moeten inleverenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind uit huis gaan goed voor je.
maar ik heb ook op kamers gewoond terwijl ik er nog niet echt aan toe was en me vreselijk klote gevoeld, dus ik snap je twijfel wel (buiten het financiële).
ben achteraf wel blij dat ik het gedaan heb toen
Is dat voor of na een bezichtiging?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:25 schreef P.F het volgende:
Ja hoor, je kan eerst kiezen of je hem wil. Als je hem niet wil kies je nee.
Als je hem niet wil en je kiest ja en je komt niet opdagen, ja dan moet je 100 euro betalen
als je serieus 4 keer per week teruggaat naar almere zou ik het niet doen. bij op kamers gaan hoort ook het opbouwen van een leven in je nieuwe stad, met activitieiten, sport, vrienden, etc. alleen dan krijg je t naar je zin. als je nog zo aan thuis hangt dan heeft t niet zoveel zin mijns inziens. een bijbaantje zul je ook echt nodig hebben - en dan moet je keuzes maken en kun je niet alles doen wat je wilt...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:23 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Haha ja jij komt er dan zeker wel in. Ik heb maar vast gereageert, maar is het moeilijk om zoiets alsnog af te wijzen zonder extra kosten? Want dat stukje snap ik niet.
[..]
Ik weet niet of ik er klaar voor ben, vind het thuis eigenlijk wel heel erg fijn en gezellig enzo. Zou mijn ouders/broertjes heel erg missen. Maar mijn sport en werk zijn hier, ik zou 4x per week terug naar Almere gaan dus en in het weekend vast ook nog wel. Ik heb alleen niet echt tijd voor een extra baantje, wil ook nog op vakantie waar ik voor moet sparen, wil november beginnen met rijlessen en etc ... zou er dus wel flink voor moeten inleveren.
je moet gewoon een beetje uitkijken met de hoeveelheden, een beetje van chips of een beetje van stokbrood is prima. er zit in stokbrood wel minder verzadigd vet, dus beter voor je hart en bloedvaten. maar wel meer snelle koolhydraten, slechter voor je bloedsuikerspiegel, en uiteindelijk wordt dat ook wel vet op je heupen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:22 schreef Noukjee het volgende:
@ kwakz0r
Oeeeps.. volgende keer dan maar helemaal niks?! haha
Nouja maar volgens mij is het wel gezonder dan chips enzo? Qua aantal gram vet e.d.
maarja teveel aan brood word ook weer omgezet in vet,
dus denk dat ik ook maar geen stokbrood neem.
Maak dan wel een lekkere smoothie voor in het weekend ofzo =P
m'n zusje MOET () nu op de pc, ben er weer over een half uurtje ongeveer
YEEEEEEEJ over 2 weken eigen laptop, dus lekker internetten op m'n kamertje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |