quote:
Op maandag 17 mei 2010 08:21 schreef Flashbag het volgende:Beste Ensaf,
Ik ben op stage en heb m'n baard niet geschoren. Wat moet ik nu?
Flashbag
Beste Flashbag,
Je zult moeten improviseren! Vraag of je van een collega een schaar mag lenen, neem wat slagroom uit de kantine en trek je terug op de WC.
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:Beste Ensaf,
Is een baard niet doorgaans hetgeen je van je gezicht af scheert? Is het derhalve niet onmogelijk om je baard te scheren?
A dio!
Vincent.
Beste Vincent,
De definitie die ikzelf voor baard aanhoud is: gezichtsbeharing van minimaal drie milimeter lang aan de voorkant van je gezicht tussen de twee oorlellen in, uitgezonderd het haar dat op de bovenlip groeit. Daar is al een ander, tamelijk ingewikkeld, woord voor.
Een baard kan dan ook wel degelijk op je gezicht zitten, maar ook direct na het afscheren zou je, mits er een mooie kluw haar in de wasbak ligt, kunnen spreken van een baard.
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:58 schreef ThaTim het volgende:Beste Ensaf,
mijn eindexamen Nederlands (vwo) is vandaag goed gegaan. Een voldoende heb ik in de pocket.
Zal ik de rest nu rustig aan doen of niet? Morgen heb ik Latijn, wat zeer kansloos wordt.
Zal ik voor de 4,5 of de 6 op mijn eindlijst gaan?
Of in andere woorden: 'n 1.8,3.8 of 5.8?
alvast dank,
ThaTim
Beste ThaTim,
Mooi dat Nederlands goed ging! Ik heb geen seconde aan je getwijfeld. Latijn is natuurlijk in principe vrij nutteloos, maar vergeet nooit de mogelijkheid dat je bij weekend millionairs op de stoel terecht komt.
Stel je eens voor: daar zit je dan. De vraag voor 1.000.000. Je hebt geen hulplijnen meer. En daar komt 'ie: Wat is de betekenis van de Latijnse spreuk: Cave Canem.
a. Kan niet meer kanen
b. Huis der onnozelen
c. Platzak, bankroet
d. Pas op voor de hond
Daar sta je dan mooi met je mond vol tanden! Daarom is het belangrijk dat je toch even doorleert en voor de 6 gaat.
Tenzij je het antwoord nu al wist.
Dan is een 4.5 goed genoeg.