abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 mei 2010 @ 23:22:22 #1
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_81277927
8 Mei startte de Giro D'Italia met de proloog in Amsterdam. Ik had origineel het plan om het hele parcour af te gaan met de camera, maar een half uur voor de finish stond ik nog niet op een 3e van de afstand.

Goed ging het allemaal niet (donker, niet goed voorbereid, eerste keer deze materie te schieten), maar ik vond er toch wat leuke platen tussen zitten die ik graag deel. Jammer: bijna elke plaat heeft wel iets waar ik niet tevreden over ben...

Sfeershot van de start. Op de achtergrond de bekende "Giromania vlag

De eerste renner gaat van start. Heb hem een beetje geprobeerd uit te lichten, maar ik lijkt wat doorgeschoten.. Op de ene monitor (werk) lijkt het erger te zijn dan thuis

Didi Senfit (de gek in het duivelskostuum) jut alle renners op wanneer ze door de eerste bocht komen

ja, dat doet hij bij alle renners

Dat lijkt mij nou fijn als wielrenner, 70 meter na de start van een meter afstand een dikke flits in je gezicht.. bedankt. Supertoeval dat ik precies tegelijk schiet

Ze kwamen ook bij de Munt langs. Op 11 mm krijg je die er wel bij op. Lekkere grauwe lucht trouwens.
En ik had zulke mooie ideeën over wielrenners frontaal van voren met de munt op de achtergrond. Niets van terecht gekomen

Redelijk standaard shot van een langsrazende wielrenner. Toch een van de weinige die ik scherp had

"ZOEF"zei de Raborenner. En die gast naast mij had hem er strak op..

Nog een renner over de Amstel. Hij had het er moeilijk mee.

Sta je met 70mm in de binnenbocht. Zo dichtbij kan hij niet scherpstellen hoor .

Sfeershot van een renner die over de Vijzelgracht richting de Munt fietst. Viel mij niet tegen hoeveel mensen er stonden te kijken
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 10 mei 2010 @ 23:31:13 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_81278361
Grappig met teksten erbij
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_81284097
Mooie foto's vooral die met die flits
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 11 mei 2010 @ 08:16:40 #4
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_81284205
Leuk verslag
Teksten erbij doet het goed
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 11 mei 2010 @ 08:27:18 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81284335
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 08:06 schreef DutchErrorist het volgende:
Mooie foto's vooral die met die flits
Die is zeer leuk idd.
Zal die renner blij mee zijn geweest.

Ik vind het toch leuke foto's ondanks de foutjes die er in zitten.
De volgende keer lukt het wel om ze helemaal goed te krijgen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 08:34:17 #6
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_81284403
Vergeet ik nog te melden dat ik het goed vind dat je niet op 1 plek bent blijven staan.
Dit komt je serie wel ten goede.
pi_81314664
Mooie foto's hoor. Diversiteit werkt inderdaad goed, iets wat ik bij de mijne nogal mis. Jammer van een hoofd uit het publiek wat af en toe in de weg staat maar erg sfeervol.

Foto's die er uit springen zijn voor mij de 2e met de "duivel". Zou die man weten dat hij er op momenten zo uitziet? Wat een blik heb je daar gevangen! Ondanks dat op de voorgrond het publiek veel ruimte inneemt kijk je toch naar hem. Renner had van mij wel iets meer in beeld gemogen voor nog meer context: waarom doet die meneer zo gek? Al had ie dan waarschijnlijk achter de man met de camera gezeten...

Flits-foto is natuurlijk geweldig ge-timed. Of een beetje geluk... Maar heel apart. Verder vind ik de zoef-foto juist ontzettend passen. Bij alle andere is de actie juist bevroren en dit is weer anders. Helemaal ook omdat je er het shirt van de rabo-ploeg in herkend blijft goed duidelijk wat het is.

De foto erna heeft eigenlijk alles wat er op zo'n dag gebeurd: fietser, afzien, auto en publiek. Mooi! Idealiter is de achtergrond nog onscherper waardoor het belangrijkste, de renner, er nog meer uitspringt. Technische beperking vermoed ik omdat je al een aardig laag diafragma hebt gebruikt.

Oh, en 70mm met een renner vlak langs je: het klinkt zo bekend...
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:07:25 #8
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_81332129
Cool, bedankt voor de leuke opmerkingen en commentaren! Oefening baart kunst, dus misschien wat vaker proberen dit soort evenementen aan te doen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:29:11 #9
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_81340604
Ik vind die zoevende raborennen gaaf... das toch veel mooier dan een strakke foto?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_81383487
Nog een fotootje

Vinokourov:

[ Bericht 72% gewijzigd door deaner op 14-05-2010 17:08:52 ]
  vrijdag 14 mei 2010 @ 01:21:29 #11
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_81404446
Uhm, niet om het een of ander, maar misschien handiger om dan even een eigen topic aan te maken.
pi_81423277
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:21 schreef Cheiron het volgende:
Uhm, niet om het een of ander, maar misschien handiger om dan even een eigen topic aan te maken.
Ow hmm, sorry
Ben nieuw hier en heb de mores blijkbaar niet begrepen. Ik dacht dat dit een 'laat-je-fotoos-van-de-giro-zien'-topic was. Maar blijkbaar dus niet.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:17:04 #13
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_81423533
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:10 schreef deaner het volgende:

[..]

Ow hmm, sorry
Ben nieuw hier en heb de mores blijkbaar niet begrepen. Ik dacht dat dit een 'laat-je-fotoos-van-de-giro-zien'-topic was. Maar blijkbaar dus niet.
dit was met foto's van de Topic Starter
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')