abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:19:20 #51
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81281710
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:18 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Zoek jij maar een bron waarin het tegendeel wordt bewezen.

Het is algemeen bekent (bij mij in ieder geval) dat de term 'kakkerlakken' komt vanwege de plaag die we jaren geleden hadden in Rotterdam. Daarbij is dat prima te onderbouwen met bronnen. Dat jij je kop in de wind gooit moet je zelf weten.

We worden echt niet 'kakkerlakken' genoemd omdat we 'altijd terug komen', of dat we 'vies' zijn want dat zijn natuurlijk uitspraken die je doet als je een jaar of 5 bent.
Ik las elders in een topic dit:
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:27 schreef JOHAN410 het volgende:
Oke mensen ik zal hier eens even duidelijkheid in scheppen. Waarom zijn wij joden de feyenoordertjes kakkerlakken gaan noemen. Nou dat zit zo: er was een keer een kakkerlakkenplaag in Rotterdam in een straat die de feyenoord straat heet. Die straat is overigens niet bij de Kuip. Medewerkers van ons helaas verdwenen fanzine kwamen hierachter plaatste het in De Ajax Ster en sindsdien worden ze zo genoemd en zijn er mooie anti kakkerlakken liedjes verzonnen.
In the home of the brave.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:19:45 #52
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81281716
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:12 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Blijft natuurlijk altijd lastig. Welles nietus spelletje. Feiten zijn gewoon dat Ajax de laatste jaren veel meer acties heeft gemaakt dan Feyenoord. Zowel binnenlands als buitenlands. Olympique Marseille 3 keer laten rennen in hun eigen stad. Marseille heeft zelf toegegeven dat ze dat sinds 1970 niet meer gebeurd was.
Zo zo. alleen bij Feyenoord gaat het wat verder dan enkel wat fransozen laten rennen in hun eigen stad. Wij gooien polen bij ons in de grachten als ze ons niet aanstaan

Kansloze discussie trouwens
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Daar aan de Maas, bij Brienenoord
Dat is Feijenoord
pi_81281765
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:16 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

Niet verwonderlijk; de Feyenoord hooligans worden scherper in de gaten gehouden en kunnen elders in Europa niet veel meer veroorloven. Daarbij komt kijken dat Feyenoord de afgelopen jaren sowieso op het gebied van voetbal in Europa niet goed heeft gepresteerd, waarop ze dus minder Europese wedstrijden spelen en dus ook minder acties kunnen maken. Maar goed, in Europa staat Feyenoord wel degelijk hoger aangeschreven.
Dat de politie er dicht op zit is je eigen schuld, dat krijg je als je dingen gaat slopen en de politie gaat aanvallen op bijvoorbeeld feesten (waar niets te halen valt? (zie Hoek van Holland)). Als je camera beelden van je eigen rellen gaat maken, en de politie neemt ze in beslag, kunnen ze je natuurlijk veel makkelijker identificeren. Daarom hebben de Ajax-hooligans een "code" om niet te filmen.
pi_81281791
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:18 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Zoek jij maar een bron waarin het tegendeel wordt bewezen.

Het is algemeen bekent (bij mij in ieder geval) dat de term 'kakkerlakken' komt vanwege de plaag die we jaren geleden hadden in Rotterdam. Daarbij is dat prima te onderbouwen met bronnen. Dat jij je kop in de wind gooit moet je zelf weten.

We worden echt niet 'kakkerlakken' genoemd omdat we 'altijd terug komen', of dat we 'vies' zijn want dat zijn natuurlijk uitspraken die je doet als je een jaar of 5 bent.
Erm... jij komt niet met een bron, hoor

Je komt met een algemeen verhaal over kakkerlakken in schepen. Dáár komt het verhaal niet vandaan. (dat kwam vroeger wel vaker voor). Lees dat andere topic even door.

Het komt niet door 'de kakkerlakkenplaag' die 'we' jaren geleden hadden. Het verhaal is dat er ergens een artikel stond over een kakkerlakkenplaag in een straat die de Feyenoordstraat heet.

Dat 'verhaal' is inmiddels een urban myth geworden, volgens mij, aangezien het in de Ajax-ster zou hebben gestaan, terwijl de Feijenoordstraat niet eens in de buurt van de Kuip is (Noordereiland). Het betreffende artikel staat in elk geval niet op internet.

Het is sowieso geen algemeen bekend verhaal.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:24:30 #55
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81281794
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:22 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Dat de politie er dicht op zit is je eigen schuld, dat krijg je als je dingen gaat slopen en de politie gaat aanvallen op bijvoorbeeld feesten (zie Hoek van Holland). Als je camera beelden van je eigen rellen gaat maken, en de politie neemt ze in beslag, kunnen ze je natuurlijk veel makkelijker identificeren. Daarom hebben de Ajax-hooligans een "code" om niet te filmen.
Wat wil je dan precies gaan filmen als ajacied zijne? Hoe je elkaar wat opjut in een stad of in het stadion? Als Feyenoord in het nieuws gaat wat betreft hooligansm is er ook daadwerkelijk wat gebeurt. Bij jullie is het wat geschreeuw en gedreig.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_81281805
Die 'hooligan'-discussie
pi_81281809
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:19 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Zo zo. alleen bij Feyenoord gaat het wat verder dan enkel wat fransozen laten rennen in hun eigen stad. Wij gooien polen bij ons in de grachten als ze ons niet aanstaan

Kansloze discussie trouwens
Vind je dat zelf niet triest dan, iemand in een gracht gooien met een groep. Marseille staat toch echt hoog aangeschreven (gekke algerijnen met messen, stalen buizen etc).
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:26:17 #58
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81281817
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:22 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Dat de politie er dicht op zit is je eigen schuld, dat krijg je als je dingen gaat slopen en de politie gaat aanvallen op bijvoorbeeld feesten (zie Hoek van Holland). Als je camera beelden van je eigen rellen gaat maken, en de politie neemt ze in beslag, kunnen ze je natuurlijk veel makkelijker identificeren. Daarom hebben de Ajax-hooligans een "code" om niet te filmen.
Prima, maar dat doet niets af aan het feit dat de Feyenoord groep hoger aangeschreven staat. Dan maakt het niet uit welke groep de afgelopen jaren meer actiever is geweest; het gaat om de capaciteiten.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:27:25 #59
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81281837
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:25 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Vind je dat zelf niet triest dan, iemand in een gracht gooien met een groep. Marseille staat toch echt hoog aangeschreven (gekke algerijnen met messen, stalen buizen etc).
Bij Marseille lopen geen 'gekken' rond, maar laffe idioten die kleine groepjes aanvallen met allerlei wapentuig.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:28:08 #60
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81281847
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erm... jij komt niet met een bron, hoor

Je komt met een algemeen verhaal over kakkerlakken in schepen. Dáár komt het verhaal niet vandaan. (dat kwam vroeger wel vaker voor). Lees dat andere topic even door.

Het komt niet door 'de kakkerlakkenplaag' die 'we' jaren geleden hadden. Het verhaal is dat er ergens een artikel stond over een kakkerlakkenplaag in een straat die de Feyenoordstraat heet.

Dat 'verhaal' is inmiddels een urban myth geworden, volgens mij, aangezien het in de Ajax-ster zou hebben gestaan, terwijl de Feijenoordstraat niet eens in de buurt van de Kuip is (Noordereiland). Het betreffende artikel staat in elk geval niet op internet.

Het is sowieso geen algemeen bekend verhaal.
Waar kom je nou precies mee? Leuk dat je me verbeterd op het einde maar voor de rest komt er nou niet echt naar voren wat het dan wel is.

Juist omdat Rotterdam vroeger vaker te kampen had met dat soort plagen is het niet meer dan aannemelijk dat het daar dan ook vandaan komt.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:29:30 #61
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_81281873
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:24 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Wat wil je dan precies gaan filmen als ajacied zijne? Hoe je elkaar wat opjut in een stad of in het stadion? Als Feyenoord in het nieuws gaat wat betreft hooligansm is er ook daadwerkelijk wat gebeurt. Bij jullie is het wat geschreeuw en gedreig.
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_81281879
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:24 schreef Sinnie het volgende:

[..]

De rel zelf natuurlijk, hoe je iemand in elkaar beukt, de politie in elkaar meppen.
Hier is een voorbeeld van een feyenoorder die een ME'er aanvalt:

kijk, flink gek natuurlijk, maar hoe dom ben je dan??

Je WILT juist niet in de media komen met je acties, heeft alleen maar nadelige gevolgen voor je club. Mag jij nu informatie over de rellen Marseille - Ajax gaan zoeken. Ben ik benieuwd hoeveel je vind.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:30:28 #63
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81281897
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:25 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Ik vind de discussie over welke 'firm' het sterkst is wel triest. Maar dat doet er niet af dat Feyenoord europees gezien qua hooligansm toch wel meer verricht hebben dan Ajacieden. Dan kan je wel een 'code' hebben, maar als je een paar Tottenham-supporters in elkaar timmert dan gaat dat nieuws gewoon de voetbal-wereld rond.

Die code is leuk als je een keer met een groep vertrekt uit Amsterdam naar een stam cafe van een ander team maar wil je echt wat op de kaart zetten moet je toch met wat beters komen.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_81281907
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:28 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Waar kom je nou precies mee? Leuk dat je me verbeterd op het einde maar voor de rest komt er nou niet echt naar voren wat het dan wel is.

Juist omdat Rotterdam vroeger vaker te kampen had met dat soort plagen is het niet meer dan aannemelijk dat het daar dan ook vandaan komt.
Dat soort plagen kwamen vroeger overal voor..... Lees verder m'n post, daar staat nog het één en ander aan informatie.

Het feit dat er een verhaal rondgaat over wat het zou zijn (wederom: urban myth), wil niet zeggen dat dat verhaal dan ook waar is. Voorlopig heb ik het betreffende artikel van het blad nergens gezien.
pi_81281918
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:27 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

Bij Marseille lopen geen 'gekken' rond, maar laffe idioten die kleine groepjes aanvallen met allerlei wapentuig.
Veel wel ja, maar OM heeft toch echt een normale groep, zijn niet alleen maar algerijen en marokkanen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:33:37 #66
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81281956
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:29 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

De rel zelf natuurlijk, hoe je iemand in elkaar beukt, de politie in elkaar meppen.
Hier is een voorbeeld van een feyenoorder die een ME'er aanvalt:

[ afbeelding ]

kijk, flink gek natuurlijk, maar hoe dom ben je dan??

Je WILT juist niet in de media komen met je acties, heeft alleen maar nadelige gevolgen voor je club. Mag jij nu informatie over de rellen Marseille - Ajax gaan zoeken. Ben ik benieuwd hoeveel je vind.
Over welke rellen heb je het dan in godsnaam met Ajax-Marseille? Jij kan het wel hebben over een code maar als er iets is gebeurt in Marseille dan had dat wel in de franse kranten gestaan en daarmee automatisch ook in de onze. Kan je wel een soort van 'code' hebben maar dat maakt geen drol uit.

En dat filmpje is ook daadwerkelijk iemand van de 'harde kern' van Feyenoord? Dat denk ik niet namelijk aangezien die zich niet bezighouden met de politie. Als ik het zo zie lijkt me dat de wedstrijd Feyenoord - Twente
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_81281971
Marseille supporters zijn juist een hoop kutmarrokaantjes en andere teringzooi!
Die laten lopen is niet serieus te nemen ! Zijn meestal jochies van max 18 jaar De 'veteranen' van die supportersgroepen zijn 20 LOL Want na hun 20 hebben ze wrs een stadionverbod gekregen

En ja dat verhaal van die schepen en een kakkerlakkenplaag ivm de Rotterdamse haven lijkt me logischer.
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:34:44 #68
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_81281979
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:33 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Over welke rellen heb je het dan in godsnaam met Ajax-Marseille? Jij kan het wel hebben over een code maar als er iets is gebeurt in Marseille dan had dat wel in de franse kranten gestaan en daarmee automatisch ook in de onze. Kan je wel een soort van 'code' hebben maar dat maakt geen drol uit.

En dat filmpje is ook daadwerkelijk iemand van de 'harde kern' van Feyenoord? Dat denk ik niet namelijk aangezien die zich niet bezighouden met de politie. Als ik het zo zie lijkt me dat de wedstrijd Feyenoord - Twente
Haal jij je info uit de krant dan?
LUHG
pi_81281987
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:30 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Ik vind de discussie over welke 'firm' het sterkst is wel triest. Maar dat doet er niet af dat Feyenoord europees gezien qua hooligansm toch wel meer verricht hebben dan Ajacieden. Dan kan je wel een 'code' hebben, maar als je een paar Tottenham-supporters in elkaar timmert dan gaat dat nieuws gewoon de voetbal-wereld rond.

Die code is leuk als je een keer met een groep vertrekt uit Amsterdam naar een stam cafe van een ander team maar wil je echt wat op de kaart zetten moet je toch met wat beters komen.
Jij praat nu vanuit de gekste acties (neem aan dat je doelt op die Tottenham supporter die neer was gestoken in de kuip). Is dat werkelijk zo gek? Mijn oma kan ook mensen neer steken...

Het gaat absoluut niet alleen de actie, maar ook om de hoeveelheid acties en of je met of zonder wapens hebt gevochten.
pi_81282008
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:33 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Is inderdaad Feyenoord - Twente.

Welke rellen, jij haalt je info uit de krant?
pi_81282014
hahaha , zie hier de ajax joden effe stoer lopen praten op fok.nl Wil weer niet pro feyenoord gaan klinken (al ben ik dat wel ) maar de enige die hier volwassen klinkt is die Feyenoord gozer Sinnie LOL
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:37:26 #72
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_81282028
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:36 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
hahaha , zie hier de ajax joden effe stoer lopen praten op fok.nl Wil weer niet pro feyenoord gaan klinken (al ben ik dat wel ) maar de enige die hier volwassen klinkt is die Feyenoord gozer Sinnie LOL
Vertel, wat doe ik stoer?
LUHG
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:38:12 #73
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81282038
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat soort plagen kwamen vroeger overal voor..... Lees verder m'n post, daar staat nog het één en ander aan informatie.

Het feit dat er een verhaal rondgaat over wat het zou zijn (wederom: urban myth), wil niet zeggen dat dat verhaal dan ook waar is. Voorlopig heb ik het betreffende artikel van het blad nergens gezien.
Kijk, het is heel simpel. Aangezien er geen hond weet waar het daadwerkelijk vandaan komt aangezien het inderdaad zo is dat dat artikel niet te achterhalen is, is het aannemelijker om aan te nemen dat het daadwerkelijk gaat om een kakkerlakken-plaag destijds. En kakkerlakken zullen er zat door Nederland zijn geweest maar in Rotterdam kwamen ze in grote getalen met de scheepvaart mee.

Je kunt eigenwijs blijven en zeggen dat er geen definitief bewijs is, maar voorlopig als ik iemand hoor over de oorsprong van de 'kakkerlakken' dan word het bovenstaande aangehaald. Dus dat zou ik dan voor waarheid aannemen.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:38:24 #74
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282043
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:35 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Jij praat nu vanuit de gekste acties (neem aan dat je doelt op die Tottenham supporter die neer was gestoken in de kuip). Is dat werkelijk zo gek? Mijn oma kan ook mensen neer steken...

Het gaat absoluut niet alleen de actie, maar ook om de hoeveelheid acties en of je met of zonder wapens hebt gevochten.
Het gaat niet om bij hoeveel acties een groep betrokken is geweest, maar om de capaciteiten; in ieder geval als je wilt spreken over welke groep 'sterker' is. In dezelfde orde kan het Senegalese leger claimen een stuk sterker te zijn dan het Franse leger, omdat eerstgenoemde bij meer acties betrokken is geweest. Argumentatie gaat natuurlijk niet op.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:38:56 #75
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_81282051
Over de hele "amsterdam arrogant" "rotterdam havenstad" discussie: .
Even ter informatie, van de 13e eeuw tot eind 19e eeuw is Amsterdam de belangrijkste havenstad van Nederland geweest en in feite hebben 010 en 020 zoveel mot omdat ze het zoveel op elkaar lijken. Ik was benieuwd naar het hele "kakkerlakken" verhaal, maar ik vind het tot nu toe wat tegenvallen, niemand een smeuïiger verhaal?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')