abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101338973
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:50 schreef Deckard het volgende:
Toen ik die twee nummers voor het eerst hoorde jaren geleden klonken ze zo vertrouwd aan. Voor mij leek het ook of dat een beetje de standaard was voor muziek uit die tijd qua kwaliteit. Maar achteraf kom je tot de conclusie dat dit nummers zijn die er ver bovenuit steken en dat je teveel verwachtingen had als je beatles als uitgangspunt had.

Wat jammer is aan die twee nummers is dat het niet fris klinkt. Ik denk in een nieuwe mix maar met hetzelfde tempo en betere opnames, een koor, het er nog meer bovenuit kan steken.
Oftewel, het nummer compleet opnieuw gaan opnemen..... Neuh dank je.... de nummers zijn uit die tijd, met die productie middelen en die technieken.... Niks aan doen dus....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_107930660
quote:
'Optreden David Bowie tijdens opening Olympische Spelen'

David Bowie treedt samen met fadozangeres Mariza op tijdens de opening van de Olympische Spelen in Londen. Dat meldt een Portugese concertpromoter aan NU.nl.

Volgens de bron zingt de populaire fadozangeres een duet met Bowie tijdens de openingsceremonie van het sportevenement. Er zijn nog geen officiële partijen die de samenwerking bevestigen. Mocht Bowie inderdaad op het podium verschijnen, dan is het voor het eerst in bijna zes jaar dat de Brit weer in het openbaar optreedt.

Zijn laatste optreden was in november 2006, tijdens The Black Ball in New York. Hij zong toen het nummer Changes, in duet met Alicia Keys. Het laatste volledige concert dat Bowie gaf was op 25 juni 2004 op het Hurricane Festival in Duitsland. Daarna werd zijn toenmalige tournee afgeblazen vanwege gezondheidsproblemen.
Zou toch mooi zijn... :P
Nothing has changed. Everything has changed.
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 15:29:16 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107931680
Dan krijg je zo'n monserat/freddy dingetje, zoals bij de OS van barcelona :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_107940895
Kunnen jullie rekenen?

Reken er maar niet op.... betrouwbare bronnen die ik ken ontkennen dit alles
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_112379127
Nog zoveel Bowie dat ik moet ontdekken, maar voorlopig heb ik Station to Station ontdekt. Wat fijn zeg ^O^ Welke van zijn albums zijn nog een meer in deze gekke, groovy, funky, krautrock achtige stijl? :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_112379231
Ik vind Station to Station behoorlijk op zichzelf staan, jammer genoeg. Wat een verschrikkelijke bazenplaat _O_
Nee.
pi_112379429
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 13:41 schreef PimD het volgende:
Ik vind Station to Station behoorlijk op zichzelf staan, jammer genoeg. Wat een verschrikkelijke bazenplaat _O_
Dat idee had ik al wel ja. Maar wel een enorme bazenplaat ja. Vroeger was Ziggy Stardust echt mijn favoriet maar dan ben ik echt helemaal van afgestapt. Hunky Dory en Station to Station zijn het nu :P

Maar ja, ik heb me nooit echt verdiept in de wat latere albums. Low, Scary Monsters, etc. Ken maar een handjevol echt goed.

Om mijn last.fm albumplays er bij te halen:

Ziggy Stardust (100 plays)
Hunky Dory (99 plays)
Space Oddity (30 plays)
Low (26 plays)
Scary Monsters (22 plays)
The Man Who Sold the World (18 plays)
Station to Station (16 plays)

(en ik had altijd een best-of liggen, waardoor ik van alle albums wel wat nummertjes ken :) )
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_112379805
De mijne:

quote:
Low
(501 plays)
Station to Station
(408 plays)
The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the…
(322 plays)
"Heroes"
(305 plays)
Hunky Dory
(250 plays)
Diamond Dogs
(171 plays)
Reality
(170 plays)
Aladdin Sane
(161 plays)
Favorieten blijven toch Station To Station en de Berlijn-albums _O_
Nee.
  maandag 4 juni 2012 @ 09:59:12 #99
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_112414535
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 13:39 schreef Norrage het volgende:
Nog zoveel Bowie dat ik moet ontdekken, maar voorlopig heb ik Station to Station ontdekt. Wat fijn zeg ^O^ Welke van zijn albums zijn nog een meer in deze gekke, groovy, funky, krautrock achtige stijl? :D
Ik denk dat voorloper Young Americans er nog het dichtst tegenaan schurkt, veel meer 'soul' maar duidelijk een voorbode van het werk op Station to Station. En misschien Diamond Dogs eens proberen.
pi_112415313
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:59 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Ik denk dat voorloper Young Americans er nog het dichtst tegenaan schurkt, veel meer 'soul' maar duidelijk een voorbode van het werk op Station to Station. En misschien Diamond Dogs eens proberen.
Die ken ik inderdaad nog niet (YA). Ga ik eens doen. En tsja, ik hoef ook niet perse iets hetzelfde. Station to Station is zelf gewoon al briljant genoeg natuurlijk ^O^
pi_112423365
Wat zijn de live-albums van Bowie die ik moet kennen? :) Ik hoor net geniale versies van het Nassau Collosseum 1976 concert, echt briljant :)
pi_112430727
Santa Monica, David Live en Stage.
pi_112430817
En Bowie at the Beeb
pi_112500862
WTF dat Young Americans is best wel geniaal lol. :D Ik vind het niet echt super op Station to Station lijken (maar dat zeiden jullie ook niet hoor). Maar wat verfrissend om hem met deze sound te horen zeg :D
  woensdag 6 juni 2012 @ 09:05:10 #105
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_112509064
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:06 schreef Norrage het volgende:
WTF dat Young Americans is best wel geniaal lol. :D Ik vind het niet echt super op Station to Station lijken (maar dat zeiden jullie ook niet hoor). Maar wat verfrissend om hem met deze sound te horen zeg :D
^O^

Ik vind het zelf de opmaat naar nummers als Golden Years, Word on a Wing en Stay. Station to Station en TVC15 hebben meer gemeen met de A-kanten van opvolgers Low en "Heroes".

Ik zie dat wikipedia het met me eens lijkt te zijn ;) :
quote:
Musically, Station to Station was a transitional album for Bowie, developing the funk and soul music of his previous release, Young Americans, while presenting a new direction towards synthesisers and motorik rhythms that was influenced by German electronic bands such as Kraftwerk and Neu!. This trend would culminate in some of his most acclaimed work, the so-called Berlin Trilogy, recorded with Brian Eno in 1977–79.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')