quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:42 schreef Quannum het volgende:Na een paar keer trombose in elk been (telkens net tot aan mijn lies

) en een paar keer een longembolie (waaronder één keer een dubbele icm met longvliesontsteking, auwie) moet ik nu levenslang aan de bloedverdunners (Marcoumar). Blijkt dat ik een genetische afwijking heb.
Oeh wat is wel balen.
quote:
De laatste keer is alweer een drietal jaar geleden, en ik blijf last van mijn benen hebben. Een soort pruttelend gevoel in de aders. Bij moeilijke momenten moet ik steunkousen aandoen. Een trombose is vrij pijnlijk, ja, maar als het bij deze ene keer blijft bij jou dan denk ik niet dat je je veel zorgen moet maken naar de toekomst toe.
Ik maak me ook niet echt zorgen over de toekomst hoor. Er zijn medicijnen, men weet wat er gedaan kan worden, dus daar heb ik op zich wel vertrouwen in hoor.
quote:
Die spuiten zijn niet leuk inderdaad, maar daar ben je zo van af. Probleem bij mij is dat ik niet genoeg vet in mijn buik heb, moeilijk om een goed plekje te vinden zo.
Ik vind de spuitjes reuze meevallen en als het goed is zal dat niet lang zijn. Ik moet 2x een INR van 2,0 of hoger hebben achter elkaar en dan mag ik daar mee stoppen. Nou nu was het nog niet goed (maar dat is logisch, ik ben pas begonnen) Maandag hopelijk wel 2,0 of hoger dan denk ik vrijdag ofzo weer prikken en dan hopelijk stoppen met de spuitjes.
Oh en over vet geen klagen hier (of juist wel maar dan om de hoeveelheid ervan

) dus dat heeft dan nu toch wat nut. Helaas gaan de hoeveelheden wel op gewicht en dus moet ik een behoorlijke spuit legen zeg maar, maar ach, als dat alles is
quote:
Let er bijvoorbeeld wel op dat je niet te lang blijft zitten, en ook je benen zo weinig mogelijk op een vrouwelijke manier kruist. Ook stoelen met een harde rand die tegen je knieholte drukt moet je vermijden, bloeddoorstroming en zo.
Alcohol heeft ook een invloed op je bloedwaardes (trek ik me niet veel van aan trouwens) en zoals gezegd, nooit Aspirine nemen.
Ja heb ik ook gelezen. De dame van de trombosedienst vroeg wat ik mocht doen. Ik zeg dus dat mijn huisarts al vanaf het begin (voor de diagnose er was, maar hij de vrees had voor trombose) dat ik wel gewoon moest blijven bewegen. Dat hou ik gewoon aan en nu met dat de pijn vrijwel weg is gaat dat natuurlijk ook veel beter en langer. De tb-dienst doet daat zelf geen uitspraken over (ook dat vind ik dus vreemd, maar dat kan aan mij liggen).
quote:
Succes en sterkte.
Dank je, komt wel goed!