Ik probeer het midden maart af te hebben (afstudeerpraatje is eind maart). Onderzoek is al afgerond, ik hoef alles in principe alleen nog op te schrijven. Dat is denk ik een groot verschil met een niet bèta-studie, waarin het onderzoek en het schrijven veel meer tegelijkertijd gebeuren.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:26 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Oh dat schiet wel op bij jou dus! Wanneer moet ie klaar zijn?
Ik doe HBO Sociaal Juridische Dienstverlening. Zal inderdaad wel erg anders zijn.
Waar gaat je onderzoek over?
O wacht, SJD? in mei al klaar? Wat? Ik een halverwege juni als ik met de officiele uitreiking mee wil doen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:26 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Oh dat schiet wel op bij jou dus! Wanneer moet ie klaar zijn?
Ik doe HBO Sociaal Juridische Dienstverlening. Zal inderdaad wel erg anders zijn.
Waar gaat je onderzoek over?
Capita Selecta.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:13 schreef mafkees01 het volgende:
Nou, ik mag mij over 1,5 maand hier ook melden![]()
Ben nu bezig met een Capita Selecta (een soort mini-thesis) en vanaf 1 april begint mijn thesis voor mijn Msc.. Nog even te gaan dus, maar ik kom in de buurt
Jaloers!! Succes!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:32 schreef lvw88 het volgende:
[..]
Ff een update: ik zit nu in Dublin waar ik vanaf komende week mijn experiment zal opstarten. Moet nog even kijken waar precies en op welke manier, maar mijn voorstel is goedgekeurd dus ik kan aan de slag4 maanden de tijd voor het onderzoek en de conclusies samen met t herschrijven, dus dat moet wel goedkomen!
Klinkt wel interessant!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik probeer het midden maart af te hebben (afstudeerpraatje is eind maart). Onderzoek is al afgerond, ik hoef alles in principe alleen nog op te schrijven. Dat is denk ik een groot verschil met een niet bèta-studie, waarin het onderzoek en het schrijven veel meer tegelijkertijd gebeuren.
Mijn onderzoek gaat over atmosferische blokkades, dit zijn grootschalige hogedrukgebieden die de normale weerpatronen "blokkeren". De hittegolf van afgelopen jaar in Rusland (en in 2003 maar dat is al langer geleden) is hier mede door veroorzaakt. Mijn onderzoek richt zich vooral op de klimatologie van blokkades.
Mja, ik doe hem in 3 jaar, daardoor hebben ze de hele planning omgegooid. Afstuderen van kwartiel 2 tm 4, terwijl mijn minor in kwartiel 2 en 3 is. Heel vervelend eigenlijk, maar wel fijn om snel klaar te zijn, als dat lukt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:36 schreef Renesite het volgende:
[..]
O wacht, SJD? in mei al klaar? Wat? Ik een halverwege juni als ik met de officiele uitreiking mee wil doen.
Voormalige en huidige cliënten van mijn stageplaats.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
Wat voor soort respondenten zoek je?
Wat voor onderwerp/studie?quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:05 schreef mammia het volgende:
Ik ben ook begonnen met Msc. scriptie. Volgende week vrijdag voorstel inleveren... gelukkig schrijf ik bij een bedrijf, heb je iig een ritme en maak je goede dagen. Veel sterkte en succes iedereen die aan het schrijven is!
Studie: Msc. Accountancy. Onderwerp: Omdat ik nog even heb nog niet definitief, maar iets met kleine ondernemingen en waarom ze kiezen voor een accountantscontrole over jaarrekening.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wat voor onderwerp/studie?
Wat heerlijk moet dat zijn! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:45 schreef dabadbass het volgende:
Pfff, precies een week geleden stond ik mijn scriptie te verdedigen. Nu al een week afgestudeerd
Betrof HBO Bestuurskunde en deed hem in deeltijd. Dus naast 40 uur per week naar mijn beeldscherm staren ook nog studeren en een onderzoek (die niets van doen had bij mijn huidige werkgever) uitvoeren
Goof for you!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:45 schreef dabadbass het volgende:
Pfff, precies een week geleden stond ik mijn scriptie te verdedigen. Nu al een week afgestudeerd
Betrof HBO Bestuurskunde en deed hem in deeltijd. Dus naast 40 uur per week naar mijn beeldscherm staren ook nog studeren en een onderzoek (die niets van doen had bij mijn huidige werkgever) uitvoeren
Het valt niet mee he, maar het einde is in zicht en dat geeft me vleugels!! Succes!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:35 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Wat heerlijk moet dat zijn! Gefeliciteerd!
Ik doe mijn studie ook deeltijd (ik werk 36 uur pw). Ik vind het zooo moeilijk om in het weekend met school bezig te zijn. Ik kan niet onder woorden brengen hoe graag ik klaar wil zijn!!
Wat is jouw studierichting @Blossom86?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:35 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Wat heerlijk moet dat zijn! Gefeliciteerd!
Ik doe mijn studie ook deeltijd (ik werk 36 uur pw). Ik vind het zooo moeilijk om in het weekend met school bezig te zijn. Ik kan niet onder woorden brengen hoe graag ik klaar wil zijn!!
Je hebt toch gewoon twee begeleiders vanuit de uni neem ik aan? Ik zou niet met zulke bedrijven werken, je moet het uiteindelijk toch zelf doen. Alleen maar weer een extra partij die het beter weet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:27 schreef Woffel het volgende:
Ik moet er binnenkort ook aan geloven, een scriptie aansluitend op master bedrijfsrecht. Op dit moment nog geen onderwerp voor handen, wel weet ik dat ik me op arbeidsrecht wil richten.
Zijn er eigenlijk ook mensen met ervaring met scriptiebegeleidende bedrijven? Of is dat zonde van het geld?!
Dat komt weinig academisch op mij over.. Beetje raar?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:59 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb maar 1 begeleider en zij beoordeelt de scriptie ook als enige persoon. Er zal geen nalezer zijn.
de hoofd professor van de leerstoelgroep kijkt het toch ook altijd nog na?quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat komt weinig academisch op mij over.. Beetje raar?
Sowieso een tweede onafhankelijke persoon lijkt me. Dat is tenminste wel gebruikelijk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:19 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
de hoofd professor van de leerstoelgroep kijkt het toch ook altijd nog na?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |