abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 19 februari 2011 @ 17:33:39 #121
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93018122
Ah, ik mag ook straks beginnen *O*

;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_93028687
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 17:26 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Oh dat schiet wel op bij jou dus! Wanneer moet ie klaar zijn?
Ik doe HBO Sociaal Juridische Dienstverlening. Zal inderdaad wel erg anders zijn.
Waar gaat je onderzoek over?
Ik probeer het midden maart af te hebben (afstudeerpraatje is eind maart). Onderzoek is al afgerond, ik hoef alles in principe alleen nog op te schrijven. Dat is denk ik een groot verschil met een niet bèta-studie, waarin het onderzoek en het schrijven veel meer tegelijkertijd gebeuren.

Mijn onderzoek gaat over atmosferische blokkades, dit zijn grootschalige hogedrukgebieden die de normale weerpatronen "blokkeren". De hittegolf van afgelopen jaar in Rusland (en in 2003 maar dat is al langer geleden) is hier mede door veroorzaakt. Mijn onderzoek richt zich vooral op de klimatologie van blokkades.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_93033841
Nou, ik mag mij over 1,5 maand hier ook melden :{
Ben nu bezig met een Capita Selecta (een soort mini-thesis) en vanaf 1 april begint mijn thesis voor mijn Msc.. Nog even te gaan dus, maar ik kom in de buurt :)
  Moderator zaterdag 19 februari 2011 @ 23:36:05 #124
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93034823
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 17:26 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Oh dat schiet wel op bij jou dus! Wanneer moet ie klaar zijn?
Ik doe HBO Sociaal Juridische Dienstverlening. Zal inderdaad wel erg anders zijn.
Waar gaat je onderzoek over?
O wacht, SJD? in mei al klaar? Wat? Ik een halverwege juni als ik met de officiele uitreiking mee wil doen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 20 februari 2011 @ 01:56:21 #125
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_93041184
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:13 schreef mafkees01 het volgende:
Nou, ik mag mij over 1,5 maand hier ook melden :{
Ben nu bezig met een Capita Selecta (een soort mini-thesis) en vanaf 1 april begint mijn thesis voor mijn Msc.. Nog even te gaan dus, maar ik kom in de buurt :)
Capita Selecta. ;(
pi_93045809
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 17:32 schreef lvw88 het volgende:

[..]

Ff een update: ik zit nu in Dublin waar ik vanaf komende week mijn experiment zal opstarten. Moet nog even kijken waar precies en op welke manier, maar mijn voorstel is goedgekeurd dus ik kan aan de slag :) 4 maanden de tijd voor het onderzoek en de conclusies samen met t herschrijven, dus dat moet wel goedkomen!
Jaloers!! Succes!

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:41 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik probeer het midden maart af te hebben (afstudeerpraatje is eind maart). Onderzoek is al afgerond, ik hoef alles in principe alleen nog op te schrijven. Dat is denk ik een groot verschil met een niet bèta-studie, waarin het onderzoek en het schrijven veel meer tegelijkertijd gebeuren.

Mijn onderzoek gaat over atmosferische blokkades, dit zijn grootschalige hogedrukgebieden die de normale weerpatronen "blokkeren". De hittegolf van afgelopen jaar in Rusland (en in 2003 maar dat is al langer geleden) is hier mede door veroorzaakt. Mijn onderzoek richt zich vooral op de klimatologie van blokkades.
Klinkt wel interessant! :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:36 schreef Renesite het volgende:

[..]

O wacht, SJD? in mei al klaar? Wat? Ik een halverwege juni als ik met de officiele uitreiking mee wil doen.
Mja, ik doe hem in 3 jaar, daardoor hebben ze de hele planning omgegooid. Afstuderen van kwartiel 2 tm 4, terwijl mijn minor in kwartiel 2 en 3 is. Heel vervelend eigenlijk, maar wel fijn om snel klaar te zijn, als dat lukt.
pi_93047075
Vanmiddag en vanavond moet ik alles af zien te ronden. Moet nog verschillende aanbevelingen beter formuleren, mijn management samenvatting schrijven, de referentielijst bijwerken en dan alles doorlopen.

Voel de druk nu wel behoorlijk.
pi_93249984
4 april concept scriptie inleveren. Moet nog 6 respondenten vinden, interviews/vragenlijsten voorbereiden en ze dan ook nog houden. -O- Ik kom echt in de shit.
pi_93250142
Wat voor soort respondenten zoek je?
pi_93250161
Ik heb mijn scriptie trouwens ingeleverd, komende week verdediging en dan hopelijk helemaal klaar.
pi_93250171
quote:
5s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
Wat voor soort respondenten zoek je?
Voormalige en huidige cliënten van mijn stageplaats. ;)
pi_93252016
Vanaf begin maart ga ik ook beginnen met m'n scriptieonderzoek *O* . Heb er heel veel zin in eigenlijk. Vooral omdat ik lekker met m'n eigen ideeën aan de slag kan. Ik ben nu bezig om mijn stageonderzoek af te ronden, en ik hoop dat m'n scriptie een beetje minder stressen wordt.. maar dat zal wel niet :')
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_93253764
Ik ben ook begonnen met Msc. scriptie. Volgende week vrijdag voorstel inleveren... gelukkig schrijf ik bij een bedrijf, heb je iig een ritme en maak je goede dagen. Veel sterkte en succes iedereen die aan het schrijven is!
pi_93255108
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:05 schreef mammia het volgende:
Ik ben ook begonnen met Msc. scriptie. Volgende week vrijdag voorstel inleveren... gelukkig schrijf ik bij een bedrijf, heb je iig een ritme en maak je goede dagen. Veel sterkte en succes iedereen die aan het schrijven is!
Wat voor onderwerp/studie?
pi_93256678
quote:
2s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:35 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Wat voor onderwerp/studie?
Studie: Msc. Accountancy. Onderwerp: Omdat ik nog even heb nog niet definitief, maar iets met kleine ondernemingen en waarom ze kiezen voor een accountantscontrole over jaarrekening.
  donderdag 24 februari 2011 @ 17:06:36 #136
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_93262825
moet toch ff melden dat mijn BSc scriptie bijna af is! En dan kan ik in juni beginnen aan mijn MSc scriptie. Ik heb er zin in, aangezien mijn bsc scriptie ging om het vinden van mijn msc scriptie onderwerp en dat is gelukkig ook gevonden. Nu alleen nog een onderzoeksinstantie/ngo die mee wil werken aan mijn onderzoek.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:45:09 #137
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_93298559
Pfff, precies een week geleden stond ik mijn scriptie te verdedigen. Nu al een week afgestudeerd :)

Betrof HBO Bestuurskunde en deed hem in deeltijd. Dus naast 40 uur per week naar mijn beeldscherm staren ook nog studeren en een onderzoek (die niets van doen had bij mijn huidige werkgever) uitvoeren
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_93345918
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:45 schreef dabadbass het volgende:
Pfff, precies een week geleden stond ik mijn scriptie te verdedigen. Nu al een week afgestudeerd :)

Betrof HBO Bestuurskunde en deed hem in deeltijd. Dus naast 40 uur per week naar mijn beeldscherm staren ook nog studeren en een onderzoek (die niets van doen had bij mijn huidige werkgever) uitvoeren
Wat heerlijk moet dat zijn! Gefeliciteerd!
Ik doe mijn studie ook deeltijd (ik werk 36 uur pw). Ik vind het zooo moeilijk om in het weekend met school bezig te zijn. Ik kan niet onder woorden brengen hoe graag ik klaar wil zijn!!
pi_93366828
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 10:45 schreef dabadbass het volgende:

Goof for you!
In juli 2010 heb ik mijn laatste Mastervak afgerond, daarna in een geweldige baan -40 uur per week- gerold en....je raadt het al....de scriptie bleef hangen. Inmiddels ben ik wat meer 'gesetteld' in mijn baan en ben ik hard bezig om de scriptie af te ronden. In juli/augustus heb ik gelukkig al het bronnenonderzoek gedaan en is mijn onderzoeksvraag goedgekeurd. In de maanden daarna heb ik ook wel nagedacht over hoe de scriptie in te richten, maar moest ik echt al mijn energie in die baan stoppen. Inmiddels heb ik een functioneringsgesprek gehad dat positief was, dus kreeg ik weer nieuwe kracht om aan de slag te gaan. Ik ben nu 2 weken bezig om elke avond na mijn werk 3 uren te schrijven en er in de weekends de hele dag aan te werken en ik kan zeggen dat ik nu al enorm opschiet. Ik hoop over 2 weken mijn concept in te leveren. Ik had nooit gedacht dat het zo snel kon gaan!

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:35 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Ik doe mijn studie ook deeltijd (ik werk 36 uur pw). Ik vind het zooo moeilijk om in het weekend met school bezig te zijn. Ik kan niet onder woorden brengen hoe graag ik klaar wil zijn!!
Het valt niet mee he, maar het einde is in zicht en dat geeft me vleugels!! Succes!
pi_93366878
O ja, het betreft een Masterscriptie Staats- en bestuursrecht.
  maandag 28 februari 2011 @ 08:00:30 #141
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_93428731
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:35 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Wat is jouw studierichting @Blossom86?

@Cinnamongirl: Masterscriptie naast het werk krijgt nog meer bewondering! :)
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_93489652
Ik moet er binnenkort ook aan geloven, een scriptie aansluitend op master bedrijfsrecht. Op dit moment nog geen onderwerp voor handen, wel weet ik dat ik me op arbeidsrecht wil richten.

Zijn er eigenlijk ook mensen met ervaring met scriptiebegeleidende bedrijven? Of is dat zonde van het geld?!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:31:13 #143
67670 Skv
Cynist.
pi_93489832
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 14:27 schreef Woffel het volgende:
Ik moet er binnenkort ook aan geloven, een scriptie aansluitend op master bedrijfsrecht. Op dit moment nog geen onderwerp voor handen, wel weet ik dat ik me op arbeidsrecht wil richten.

Zijn er eigenlijk ook mensen met ervaring met scriptiebegeleidende bedrijven? Of is dat zonde van het geld?!
Je hebt toch gewoon twee begeleiders vanuit de uni neem ik aan? Ik zou niet met zulke bedrijven werken, je moet het uiteindelijk toch zelf doen. Alleen maar weer een extra partij die het beter weet.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_93491200
Ik heb een scriptiecoordinator die na goedkeuring van het onderwerp een docent aanwijst als begeleider, dit worden er pas twee als het onderwerp over meerdere vakgebieden gaat..

Een extra partij kan idd verstorend werken omdat uiteindelijk alleen de uni mij beoordeelt. Het lijkt me echter wel een extra stok achter de deur, ook met het oog op de 'septemberdeadline', maar helaas met hoge tarieven..
pi_93529881
Ik heb gister 2 uur lang met mijn scriptiebegeleider gediscussieerd over hoe ik m'n experiment ga opzetten, en we zijn er nog steeds niet uit ;( . Maandag heb ik een gesprek met m'n tweede scriptiebegeleider (ander vakgebied), misschien heeft hij wat goede ideeën.

Is het erg wanneer ik nu al stres heb terwijl ik pas in juli klaar hoef te zijn? :D
pi_93530937
Ik heb maar 1 begeleider en zij beoordeelt de scriptie ook als enige persoon. Er zal geen nalezer zijn.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:13:19 #147
67670 Skv
Cynist.
pi_93531409
quote:
Op woensdag 2 maart 2011 10:59 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb maar 1 begeleider en zij beoordeelt de scriptie ook als enige persoon. Er zal geen nalezer zijn.
Dat komt weinig academisch op mij over.. Beetje raar?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 2 maart 2011 @ 11:19:20 #148
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_93531609
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat komt weinig academisch op mij over.. Beetje raar?
de hoofd professor van de leerstoelgroep kijkt het toch ook altijd nog na?
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_93531645
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:19 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

de hoofd professor van de leerstoelgroep kijkt het toch ook altijd nog na?
Sowieso een tweede onafhankelijke persoon lijkt me. Dat is tenminste wel gebruikelijk.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_93534458
Volgens mij kun je als student altijd om een tweede lezer vragen wanneer je het niet eens bent met het commentaar van je eerste lezer. Je hebt recht op 2 lezers, maar het is niet verplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')