quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:44 schreef Holograph het volgende:
[..]
Timmmmmm zei dat hij het hoge uitkeringsgebruik linkte aan Moslims, dat is dus niet zo: Hij linkt het aan niet-Westerse allochtonen op grond van de cijfers (Niet-Westerse allochtonen zijn 5x uitkeringsafhankelijker dan Autochtonen.
Inderdaad, ik zei het over Moslims, niet over allochtonen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:09 schreef timmmmm het volgende:
En wat ik stel is wel waar. Ten tijde van de crisis gaf Wilders daar de schuld van aan de allochtonen (meer uitkeringen, lui, enzovoorts)
In goede tijden waren ze ook het bokje hoor. De fileproblematiek is volgens Wilders te wijten aan de immigranten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:09 schreef timmmmm het volgende:
En wat ik stel is wel waar. Ten tijde van de crisis gaf Wilders daar de schuld van aan de allochtonen (meer uitkeringen, lui, enzovoorts), in zijn spotje wijt hij gebrek aan veiligheid en hoge criminaliteit ook aan Moslims. Zoals de NSDAP de grote problemen in die tijd aan de Joden wijdde.
Maar wat is dan het concrete verschil?quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:51 schreef Amos_ het volgende:
In dat geval blijf ik erbij dat Rutte hier gelijk in heeft. Een paars met dit PvdA geef ik geen kans. Een paars met het PvdA van weleer had ik nog wel willen zien.
50% van de Nederlandse Marokkanen verwerpen de democratie, dit is op grond van de Islam. Dat vind ik redelijk extremistisch, maar erger nog: 7% van de Nederlandse Moslims willen hun religie met geweld verdedigen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom wil hij dan op veel punten alle Moslims discrimineren? Ongeacht de mate waarin ze hun religie aanhangen? Als jouw punt zou kloppen zou hij alleen extremisten aan moeten pakken maar hij trekt het veel breder...
Excuus daarvoor en akkoord.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, ik zei het over Moslims, niet over allochtonen.
Maar schatjes, laten we het weer over Rutte en de PvdA hebben.
De ideologische verschillen lijken mij een stuk kleiner dan in 1994quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar wat is dan het concrete verschil?
Alleen al dat Wim Kok toen aan het roer stond. Die was economisch beter bezig dan wat Cohen en co nu voor ogen hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar wat is dan het concrete verschil?
Geef nou eens een concreet voorbeeld waaruit blijkt dat de VVD en de PvdA nu veel verder uit elkaar staan dan nu.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Alleen al dat Wim Kok toen aan het roer stond. Die was economisch beter bezig dan wat Cohen en co nu voor ogen hebben.
Dit is bepaald geen antwoord op mijn vraag maar gewoon de zoveelste tirade tegen de Islam...quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:57 schreef Holograph het volgende:
[..]
50% van de Nederlandse Marokkanen verwerpen de democratie, dit is op grond van de Islam. Dat vind ik redelijk extremistisch, maar erger nog: 7% van de Nederlandse Moslims willen hun religie met geweld verdedigen.
Als je kritiek hebt op de ideologische Islam word je met de dood bedreigd, maar het is OK als een Imam in Nederland zegt dat niet Moslims varkens zijn (GL en PvdA noemen dit cultuurverrijking). Als je al geen kritiek meer mag geven op de ideologie van een godsdienst, is er dan niet niet logisch dat je zegt: Genoeg is Genoeg?
Ik denk dat er meer draagvlak is om Mein Kampf te verbieden, dan om de Koran te verbieden terwijl deze boeken heel erg veel op elkaar lijken, de Koran is misschien nog wel erger.
Alleen al het hele beleid rond de studiefinanciering is daar een schrijnend voorbeeld van. De PvdA wil tegenwoordig het geld uit de verkeerde bronnen weghalen. Net als de HRA.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geef nou eens een concreet voorbeeld waaruit blijkt dat de VVD en de PvdA nu veel verder uit elkaar staan dan nu.
Economisch beter bezig zijn is ook zo'n vaag iets.
Voor mijn gevoel is het bij de meeste Nederlanders namelijk vooral de onderbuik. PvdA heeft het voor rechts slecht gedaan afgelopen kabinet, dús staan ze verder weg. Terwijl dat qua partijprogramma volgens mij reuze meevalt.
Kok was een echte vakbondsman dus of die economisch echt veel verstandiger was dan Cohenquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Alleen al dat Wim Kok toen aan het roer stond. Die was economisch beter bezig dan wat Cohen en co nu voor ogen hebben.
Omdat Rutte denkt dat het regeren met de PVV makkelijker is dan met de PvdA? Ik denk dat het verbieden van de Koran en een hoofddoekjestax het eerste is waar de PVV een concessie op doet. En misschien kunnen veel VVD'ers leven met het feit dat criminele allochtonen het land uit worden gezet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit is bepaald geen antwoord op mijn vraag maar gewoon de zoveelste tirade tegen de Islam...
(oh en boeken willen verbieden is juist iets waar Hitler erg goed in was, als een boek als Mein Kampf nu uit was gekomen zou het nooit verboden worden het is nu puur verboden vanwege de nog vrij recente zeer pijnlijke geschiedenis. Een geschiedenis die de PVV gezien haar program niet zo'n hele vieze smaak in de mond oplevert).
Maar weer meer on-topic zou Rutte echt willen regeren met iemand die boeken wil gaan verbieden, kan hij zich dan ook nog maar een beetje liberaal noemen?
Sterker nog, ook de VVD gaat de focus nu op immigratie en veiligheid leggen, net als de economie.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:07 schreef Holograph het volgende:
[..]
Omdat Rutte denkt dat het regeren met de PVV makkelijker is dan met de PvdA? Ik denk dat het verbieden van de Koran en een hoofddoekjestax het eerste is waar de PVV een concessie op doet. En misschien kunnen veel VVD'ers leven met het feit dat criminele allochtonen het land uit worden gezet.
quote:Peiling: VVD grootste partij van Nederland
Voor het eerst in ruim negen jaar is de VVD in een opiniepeiling de grootste partij. Volgens een onderzoek van TNS NIPO zou de VVD nu op dertig zetels uitkomen.
Euforie links geluwd
De PvdA blijft steken op 29 zetels. De euforie op links omtrent het aantreden van Job Cohen is duidelijk geluwd volgens de onderzoekers. Eind maart stond de PvdA nog op 35 zetels, tien boven de liberalen. Sindsdien is de VVD bezig aan een opmars.
De partij trekt kiezers weg bij CDA en PVV. Het VVD programma zou de kiezers op economisch vlak meer vertrouwen inboezemen.
Ik heb zeer weinig vertrouwen in TNS NIPO na de uitzending van Radar, overigens heb ik totaal geen vertrouwen in peilingen.quote:
Het gaat om momentum, en peilingen zijn noodzakelijk om die te kweken. Nu maar hopen dat ´t niet te vroeg is, de debatten moeten nog beginnen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:17 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik heb zeer weinig vertrouwen in TNS NIPO na de uitzending van Radar, overigens heb ik totaal geen vertrouwen in peilingen.
Gedoogsteun, wat gaat dat nou weer worden?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
VVD staat open voor gedoogsteun PVV aan nieuw kabinet
Omdat? Je hebt liever kiezers die volledig vastgeroest zitten in een partij?quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:33 schreef Zith het volgende:
Zwevende kiezers zijn ook echt de kanker van nederland
Voor mij ook! Maar alles is mogelijk. Bron zou daarom idd fijn zijnquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Echt? Heb je hier een bron voor? Dit is geheel nieuw voor mij
Hallo, de VVD wil hetzelfde: de stufi moet een sociaal leenstelsel worden..quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:05 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Alleen al het hele beleid rond de studiefinanciering is daar een schrijnend voorbeeld van. De PvdA wil tegenwoordig het geld uit de verkeerde bronnen weghalen. Net als de HRA.
Vroeger, onder Kok, waren er weliswaar andere "omstandigheden" maar die zou nooit zoiets stupide in deze crisistijden voorstellen.
De PVV is meen ik ook tegen het afschaffen van de HRA. Alleen al daarom staat de VVD dichter bij de PVV op dat vlak.
en dan? Regeren met de PVV? Want veel meer keus hebben ze niet zonder de PvdA.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat, zijn ze nog in de gelegenheid de PvdA af te wijzen ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |