abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:50:09 #251
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81351453
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:44 schreef Holograph het volgende:

[..]

Timmmmmm zei dat hij het hoge uitkeringsgebruik linkte aan Moslims, dat is dus niet zo: Hij linkt het aan niet-Westerse allochtonen op grond van de cijfers (Niet-Westerse allochtonen zijn 5x uitkeringsafhankelijker dan Autochtonen.
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:09 schreef timmmmm het volgende:

En wat ik stel is wel waar. Ten tijde van de crisis gaf Wilders daar de schuld van aan de allochtonen (meer uitkeringen, lui, enzovoorts)
Inderdaad, ik zei het over Moslims, niet over allochtonen.

Maar schatjes, laten we het weer over Rutte en de PvdA hebben.
Laffe huichelaar
pi_81351544
In dat geval blijf ik erbij dat Rutte hier gelijk in heeft. Een paars met dit PvdA geef ik geen kans. Een paars met het PvdA van weleer had ik nog wel willen zien.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_81351603
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:09 schreef timmmmm het volgende:
En wat ik stel is wel waar. Ten tijde van de crisis gaf Wilders daar de schuld van aan de allochtonen (meer uitkeringen, lui, enzovoorts), in zijn spotje wijt hij gebrek aan veiligheid en hoge criminaliteit ook aan Moslims. Zoals de NSDAP de grote problemen in die tijd aan de Joden wijdde.
In goede tijden waren ze ook het bokje hoor. De fileproblematiek is volgens Wilders te wijten aan de immigranten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:54:44 #254
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81351658
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:51 schreef Amos_ het volgende:
In dat geval blijf ik erbij dat Rutte hier gelijk in heeft. Een paars met dit PvdA geef ik geen kans. Een paars met het PvdA van weleer had ik nog wel willen zien.
Maar wat is dan het concrete verschil?
Laffe huichelaar
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:57:39 #255
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_81351794
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom wil hij dan op veel punten alle Moslims discrimineren? Ongeacht de mate waarin ze hun religie aanhangen? Als jouw punt zou kloppen zou hij alleen extremisten aan moeten pakken maar hij trekt het veel breder...
50% van de Nederlandse Marokkanen verwerpen de democratie, dit is op grond van de Islam. Dat vind ik redelijk extremistisch, maar erger nog: 7% van de Nederlandse Moslims willen hun religie met geweld verdedigen.

Als je kritiek hebt op de ideologische Islam word je met de dood bedreigd, maar het is OK als een Imam in Nederland zegt dat niet Moslims varkens zijn (GL en PvdA noemen dit cultuurverrijking). Als je al geen kritiek meer mag geven op de ideologie van een godsdienst, is er dan niet niet logisch dat je zegt: Genoeg is Genoeg?

Ik denk dat er meer draagvlak is om Mein Kampf te verbieden, dan om de Koran te verbieden terwijl deze boeken heel erg veel op elkaar lijken, de Koran is misschien nog wel erger.
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, ik zei het over Moslims, niet over allochtonen.

Maar schatjes, laten we het weer over Rutte en de PvdA hebben.
Excuus daarvoor en akkoord.
pi_81351818
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De ideologische verschillen lijken mij een stuk kleiner dan in 1994 .
pi_81351827
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Alleen al dat Wim Kok toen aan het roer stond. Die was economisch beter bezig dan wat Cohen en co nu voor ogen hebben.
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:02:39 #258
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81351988
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Alleen al dat Wim Kok toen aan het roer stond. Die was economisch beter bezig dan wat Cohen en co nu voor ogen hebben.
Geef nou eens een concreet voorbeeld waaruit blijkt dat de VVD en de PvdA nu veel verder uit elkaar staan dan nu.

Economisch beter bezig zijn is ook zo'n vaag iets.

Voor mijn gevoel is het bij de meeste Nederlanders namelijk vooral de onderbuik. PvdA heeft het voor rechts slecht gedaan afgelopen kabinet, dús staan ze verder weg. Terwijl dat qua partijprogramma volgens mij reuze meevalt.
Laffe huichelaar
pi_81352006
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:57 schreef Holograph het volgende:

[..]

50% van de Nederlandse Marokkanen verwerpen de democratie, dit is op grond van de Islam. Dat vind ik redelijk extremistisch, maar erger nog: 7% van de Nederlandse Moslims willen hun religie met geweld verdedigen.

Als je kritiek hebt op de ideologische Islam word je met de dood bedreigd, maar het is OK als een Imam in Nederland zegt dat niet Moslims varkens zijn (GL en PvdA noemen dit cultuurverrijking). Als je al geen kritiek meer mag geven op de ideologie van een godsdienst, is er dan niet niet logisch dat je zegt: Genoeg is Genoeg?

Ik denk dat er meer draagvlak is om Mein Kampf te verbieden, dan om de Koran te verbieden terwijl deze boeken heel erg veel op elkaar lijken, de Koran is misschien nog wel erger.
Dit is bepaald geen antwoord op mijn vraag maar gewoon de zoveelste tirade tegen de Islam...

(oh en boeken willen verbieden is juist iets waar Hitler erg goed in was, als een boek als Mein Kampf nu uit was gekomen zou het nooit verboden worden het is nu puur verboden vanwege de nog vrij recente zeer pijnlijke geschiedenis. Een geschiedenis die de PVV gezien haar program niet zo'n hele vieze smaak in de mond oplevert).

Maar weer meer on-topic zou Rutte echt willen regeren met iemand die boeken wil gaan verbieden, kan hij zich dan ook nog maar een beetje liberaal noemen?
pi_81352102
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Geef nou eens een concreet voorbeeld waaruit blijkt dat de VVD en de PvdA nu veel verder uit elkaar staan dan nu.

Economisch beter bezig zijn is ook zo'n vaag iets.

Voor mijn gevoel is het bij de meeste Nederlanders namelijk vooral de onderbuik. PvdA heeft het voor rechts slecht gedaan afgelopen kabinet, dús staan ze verder weg. Terwijl dat qua partijprogramma volgens mij reuze meevalt.
Alleen al het hele beleid rond de studiefinanciering is daar een schrijnend voorbeeld van. De PvdA wil tegenwoordig het geld uit de verkeerde bronnen weghalen. Net als de HRA.
Vroeger, onder Kok, waren er weliswaar andere "omstandigheden" maar die zou nooit zoiets stupide in deze crisistijden voorstellen.
De PVV is meen ik ook tegen het afschaffen van de HRA. Alleen al daarom staat de VVD dichter bij de PVV op dat vlak.
pi_81352130
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Kok was een echte vakbondsman dus of die economisch echt veel verstandiger was dan Cohen .
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:07:08 #262
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_81352194
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dit is bepaald geen antwoord op mijn vraag maar gewoon de zoveelste tirade tegen de Islam...

(oh en boeken willen verbieden is juist iets waar Hitler erg goed in was, als een boek als Mein Kampf nu uit was gekomen zou het nooit verboden worden het is nu puur verboden vanwege de nog vrij recente zeer pijnlijke geschiedenis. Een geschiedenis die de PVV gezien haar program niet zo'n hele vieze smaak in de mond oplevert).

Maar weer meer on-topic zou Rutte echt willen regeren met iemand die boeken wil gaan verbieden, kan hij zich dan ook nog maar een beetje liberaal noemen?
Omdat Rutte denkt dat het regeren met de PVV makkelijker is dan met de PvdA? Ik denk dat het verbieden van de Koran en een hoofddoekjestax het eerste is waar de PVV een concessie op doet. En misschien kunnen veel VVD'ers leven met het feit dat criminele allochtonen het land uit worden gezet.
pi_81352320
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:07 schreef Holograph het volgende:

[..]

Omdat Rutte denkt dat het regeren met de PVV makkelijker is dan met de PvdA? Ik denk dat het verbieden van de Koran en een hoofddoekjestax het eerste is waar de PVV een concessie op doet. En misschien kunnen veel VVD'ers leven met het feit dat criminele allochtonen het land uit worden gezet.
Sterker nog, ook de VVD gaat de focus nu op immigratie en veiligheid leggen, net als de economie.

En uiteraard zijn dat de punten die er als eerste uitgaan. Buiten dat het nooit te realiseren is lost het ook niets op, ook niet op korte termijn.
pi_81352568
quote:
Peiling: VVD grootste partij van Nederland
Voor het eerst in ruim negen jaar is de VVD in een opiniepeiling de grootste partij. Volgens een onderzoek van TNS NIPO zou de VVD nu op dertig zetels uitkomen.

Euforie links geluwd
De PvdA blijft steken op 29 zetels. De euforie op links omtrent het aantreden van Job Cohen is duidelijk geluwd volgens de onderzoekers. Eind maart stond de PvdA nog op 35 zetels, tien boven de liberalen. Sindsdien is de VVD bezig aan een opmars.

De partij trekt kiezers weg bij CDA en PVV. Het VVD programma zou de kiezers op economisch vlak meer vertrouwen inboezemen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:17:42 #265
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81352631
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:16 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Als het zo doorgaat, zijn ze nog in de gelegenheid de PvdA af te wijzen ook.
Laffe huichelaar
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:17:43 #266
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_81352632
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:16 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ik heb zeer weinig vertrouwen in TNS NIPO na de uitzending van Radar, overigens heb ik totaal geen vertrouwen in peilingen.
pi_81352754
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:17 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik heb zeer weinig vertrouwen in TNS NIPO na de uitzending van Radar, overigens heb ik totaal geen vertrouwen in peilingen.
Het gaat om momentum, en peilingen zijn noodzakelijk om die te kweken. Nu maar hopen dat ´t niet te vroeg is, de debatten moeten nog beginnen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2010 @ 19:33:35 #268
230491 Zith
pls tip
pi_81353326
Zwevende kiezers zijn ook echt de kanker van nederland
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:34:03 #269
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_81353350
quote:
Gedoogsteun, wat gaat dat nou weer worden?
Alsof dit ooit gaat gebeuren. Als ze met z'n drieën 75+ zetels hebben, komt de PVV er gewoon bij.

VVD en CDA leveren alle ministers, en dan gaat de PVV zeker over op alleen maar ja-knikken ?
ZIe je de onderhandelingen al voor je?
Rutte: okee Geert, en dan elke keer als wij iets bedenken, moet jij dat goedkeuren.
Wilders: dat is goed. En ik heb er verder geen enkele invloed op?
Rutte: nee, wij bedenken alles, jij bent er alleen voor om te stemmen
Wilders: okee, goed plan, zo gaan we het doen.
Balkenende: holakidee, we gaan weer aan de slag.

Dit gaat al nooit gebeuren, en dan heb ik het nog niet eens over de onmogelijkheid dat de PVV altijd met het CDA meestemt.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:35:40 #270
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81353422
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:33 schreef Zith het volgende:
Zwevende kiezers zijn ook echt de kanker van nederland
Omdat? Je hebt liever kiezers die volledig vastgeroest zitten in een partij?
Laffe huichelaar
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2010 @ 19:42:25 #271
230491 Zith
pls tip
pi_81353749
Ik heb liever kiezers die weten wat de partijen de komende 4 jaar willen uitvoeren en op basis hiervan een partij kiezen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:49:40 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81354100
De combinatie VVD, CDA, PVV staat op 76 zetels, de combinatie VVD, PvdA, D66 ook op 76. Peiling Maurice de Hond.

http://www.spitsnieuws.nl(...)rtij_in_peiling.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:52:23 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81354211
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Echt? Heb je hier een bron voor? Dit is geheel nieuw voor mij
Voor mij ook! Maar alles is mogelijk. Bron zou daarom idd fijn zijn
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:54:35 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81354324
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:05 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Alleen al het hele beleid rond de studiefinanciering is daar een schrijnend voorbeeld van. De PvdA wil tegenwoordig het geld uit de verkeerde bronnen weghalen. Net als de HRA.
Vroeger, onder Kok, waren er weliswaar andere "omstandigheden" maar die zou nooit zoiets stupide in deze crisistijden voorstellen.
De PVV is meen ik ook tegen het afschaffen van de HRA. Alleen al daarom staat de VVD dichter bij de PVV op dat vlak.
Hallo, de VVD wil hetzelfde: de stufi moet een sociaal leenstelsel worden..
Doe eens onderzoek!
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:04:02 #275
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81354778
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als het zo doorgaat, zijn ze nog in de gelegenheid de PvdA af te wijzen ook.
en dan? Regeren met de PVV? Want veel meer keus hebben ze niet zonder de PvdA.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')