Ik zou echt nooit en te nimmer asperges bij een supermarkt kopen.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:46 schreef foodlover het volgende:
Zag ze in de supermarkt liggen, zo open en bloot, is echt niet goed, je moet ze afdekken met een vochtige doek, dus maar niet gekocht, eet ze wel weer eens lekker vers uit de grond bij ouders in Limburg.
Waarom gebruik je koksroom? Gewoon echte room gebruiken.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:00 schreef golfer het volgende:
Maak er vooral soep van. Met boter en kookroom erbij. Heerlijk.
dan ben je zeker verziekt ja, ik heb ooit bij de opening van het aspergeseizoen op een culinairfestival bij een van de restaurants die zich aldaar presenteerden een salade gekregen met asperges uit pot, ja daar betaal ik dus niet voor hequote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:11 schreef RedBitch het volgende:
tvp, ik heb vandaag een kilo asperges gekocht en heb ze nog nooit van mijn leven zelf bereid.
Ben wat verwend/ verziekt met de asperges uit pot.
Schil de asperges eens en kook de schillen een half uurtje in wat water. In dat water kook je dan je asperges. Het kooknat smaakt net zo aspergeachtig als de asperge. Dat nat uiteraard invriezen en nog een keer gebruiken voor de volgende asperges, als je er eerste weer de schillen in hebt gekookt uiteraard.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zelf ben ik van mening dat met het koken van asperges alle smaak verloren gaat in het water. Lekker voor soep, maar niet om zo te eten. Ik roerbak asperges in boter.
Helaas gaat dat een beetje lastig in de stad.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou echt nooit en te nimmer asperges bij een supermarkt kopen.
typisch iets wat ik direct van de boer koop.
Stukkie rijden?quote:Op maandag 10 mei 2010 16:54 schreef Ole het volgende:
[..]
Helaas gaat dat een beetje lastig in de stad.
Anders zou ik dat zeker doen!
En ik eet ze toch het liefst 'traditioneel' met ham, eieren een roomboter en goede aardappels
open jij dan een kip patat en appelmoes topic?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |