abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81191615
je bestelling zien staan?

De verkoper stelt dat het is afgeleverd, maar dat het niet meer in TrackTtrace staat. Ik vroeg me af in hoeverre dat mogelijk is.
  Forum Admin zaterdag 8 mei 2010 @ 21:23:26 #2
35723 crew  GGMM
pi_81191688
Vraag dan om die 3Scode en bel TNT op, als het inderdaad zo is dat deze na een bepaalde tijd vervalt kunnen hun het vast alsnog terugzien.

//edit: De 3Scode van de dvd's die op 14 april 2010 verzonden zijn doen het hier nog prima btw.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 8 mei 2010 @ 21:24:31 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_81191741
Lijkt me sterk dat dat verdwijnt. Ik weet dat het bij DHL/Deutsche Post tot zeker een jaar terug te bekijken is
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_81191814
Mijn ervaring is dat track & trace van TNT post meestal 1 maand tot 6 weken bewaard blijft na aflevering. In Amerika kan het zelfs 1 jaar worden opgevraagd na aflevering.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:57:03 #5
180174 Diemux
People vs Me
pi_81193044
A.k.a. je bent dus opgelicht
  zaterdag 8 mei 2010 @ 22:53:54 #6
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_81195195
Ik heb wel eens een 3 dubbele tracktrace gehad, dat nummer was gewoon 3x gebruikt in een jaar en alle info stond er bij van de vorige 2 pakketjes

Meestal staan ze er nog wel een jaartje in dus je bent zeker opgelicht
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 9 mei 2010 @ 02:52:24 #7
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_81202697
Is mogelijk, maar totaal niet voor de hand liggend. Het is allemaal geautomatiseerd en volgens mij blijft het minimaal 3 maanden zichtbaar. En anders is het altijd wel op te vragen via de klantenservice.

Mijn vermoeden is eigenlijk dat er geen pakketje verzonden is of dat dat pakket zolang geleden verzonden is dat het niet meer online terug te vinden is. Ergo: ik vrees dat je een niet heel eerlijke verkoper hebt getroffen en je je zuurverdiende centjes kwijt bent aan iemand die de naam oplichter verdient.

Heb je wel een tracktracecode gehad die je kunt natrekken, of heb je die ook niet ontvangen?
Ook hoi !
pi_81296202
quote:
Op zondag 9 mei 2010 02:52 schreef Inlognaam het volgende:
Is mogelijk, maar totaal niet voor de hand liggend. Het is allemaal geautomatiseerd en volgens mij blijft het minimaal 3 maanden zichtbaar. En anders is het altijd wel op te vragen via de klantenservice.

Mijn vermoeden is eigenlijk dat er geen pakketje verzonden is of dat dat pakket zolang geleden verzonden is dat het niet meer online terug te vinden is. Ergo: ik vrees dat je een niet heel eerlijke verkoper hebt getroffen en je je zuurverdiende centjes kwijt bent aan iemand die de naam oplichter verdient.

Heb je wel een tracktracecode gehad die je kunt natrekken, of heb je die ook niet ontvangen?
Ik heb gisteren alsnog de tracktrace code ontvangen en hij was wel opvraagbaar, de verkoper had een verkeerd getal ingevoerd. In de tracktrace staat dat het is afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen en ik heb het bij de buren gevraagd en zij hebben ook niks gehad.
pi_81296528
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:30 schreef Luciano23 het volgende:

[..]

Ik heb gisteren alsnog de tracktrace code ontvangen en hij was wel opvraagbaar, de verkoper had een verkeerd getal ingevoerd. In de tracktrace staat dat het is afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen en ik heb het bij de buren gevraagd en zij hebben ook niks gehad.
Er staat meestal ook wel wat extra info bij, en je zou misschien de handtekening op kunnen vragen? Dat heb ik bij DHL wel es gedaan met een bestelling van 2k, niemand wist die hier op de vestiging (500 man) had geaccepteerd, en zo kon ik er toch nog achter komen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_81303621
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:23 schreef GGMM het volgende:
Vraag dan om die 3Scode en bel TNT op, als het inderdaad
zo is dat deze na een bepaalde tijd vervalt kunnen hun het
vast alsnog terugzien.

//edit: De 3Scode van de dvd's die op 14 april 2010 verzonden
zijn doen het hier nog prima btw.
Je gaat mij tochv niet vertellen dat het om een uit de VS afkomstige
iPad gaat hč?
75 topics = FIN
pi_81303662
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:02 schreef FP128 het volgende:

[..]

Je gaat mij tochv niet vertellen dat het om een uit de VS afkomstige
iPad gaat hč?
Dan kan dat ding ook nog best wel bij de douane liggen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 17:43:33 #12
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_81305273
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:30 schreef Luciano23 het volgende:

[..]

Hoe is het verstuurd?
En, hoelang geleden?

In ieder geval even contact opnemen met TNTPost. Wellicht weet de bezorger nog waar ie het bezorgd heeft.

Dit soort dingen zijn de reden trouwens dat ik pakketjes altijd op zijn minst aangetekend verstuur. Dan moeten ze op jouw adres bezorgd worden, niet bij buren.

Gelukkig ben je niet opgelicht. Dat scheelt weer in je gemoedsrust. Kut is het wel!
Ook hoi !
pi_81316341
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 17:43 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Hoe is het verstuurd?
Gewoon met de pakketpost van TNT.
quote:
En, hoelang geleden?
Vorige week donderdag. Volgens de TT is het vrijdag afgeleverd.
quote:
In ieder geval even contact opnemen met TNTPost. Wellicht weet de bezorger nog waar ie het bezorgd heeft.
Dat heb ik gedaan. De bezorger heeft het om 16.10 afgeleverd aan het huisadres. Dat is opmerkelijk aangezien ik toen helemaal niet thuis was.
quote:
Dit soort dingen zijn de reden trouwens dat ik pakketjes altijd op zijn minst aangetekend verstuur. Dan moeten ze op jouw adres bezorgd worden, niet bij buren.

Gelukkig ben je niet opgelicht. Dat scheelt weer in je gemoedsrust. Kut is het wel!
Ja ik laat er doorgaans ook opzetten: Alleen huisadres
  dinsdag 11 mei 2010 @ 23:47:56 #14
180174 Diemux
People vs Me
pi_81323009
Hier kan jij niks aan doen.

Diegene die hem verstuurd heeft moet gaan klagen bij TNT. Hij/zij is namelijk degene die met TNT een "verkoop" overeenkomst heeft (het verzenden van pakket).

Je moet hem/haar even vragen of TNT een handtekening kan opgeven.
pi_83424376
Ik up dit topic even.

Ik heb het pakket namelijk nog niet ontvangen, maar volgens de TNT-site is het afgeleverd, maar niet opgehaald bij het afhaalcentrum en daarom geretourneerd, toen is het kennelijk weer afgeleverd, maar desalnietemin ligt het nog steeds in het sorteercentrum...

Inmiddels heb ik geen interesse meer in het product (heb het elders gekocht) en aan de verkoper laten weten dat ik m'n geld terug wil. Deze weigert dit omdat hij het pakket heeft verstuurd en het nu niet meer heeft.
Heb ik recht op m'n geld terug of hoe zit dat?
pi_83434235
quote:
Op maandag 28 juni 2010 23:16 schreef Luciano23 het volgende:
Ik up dit topic even.

Ik heb het pakket namelijk nog niet ontvangen, maar volgens de TNT-site is het afgeleverd, maar niet opgehaald bij het afhaalcentrum en daarom geretourneerd, toen is het kennelijk weer afgeleverd, maar desalnietemin ligt het nog steeds in het sorteercentrum...

Inmiddels heb ik geen interesse meer in het product (heb het elders gekocht) en aan de verkoper laten weten dat ik m'n geld terug wil. Deze weigert dit omdat hij het pakket heeft verstuurd en het nu niet meer heeft.
Heb ik recht op m'n geld terug of hoe zit dat?
Jij hebt een overeenkomst met de verkopende partij, jij neemt een product af en verkopende partij zorgt ervoor dat het afgeleverd wordt. Volgens mij is het zo dat de verkoper van het product een overeenkomst met TNT heeft met betrekking tot het verzenden van het pakket naar jou. Het feit dat hij het pakket niet teruggehad heeft, moet hij met TNT Post uitzoeken maar daar mag jij niet de dupe van worden.

(volgens mij...)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:41:31 #17
180174 Diemux
People vs Me
pi_83435554
Dit zijn altijd erg lastige situaties. In de theorie moet jij niet de dube zijn maar helaas zal dit wel zo'n geval worden. De verkoper ziet in zijn PC scherm dat het is afgeleverd. Een telefoontje naar TNT zal dit niet veranderen. Komt er dus op neer dat jij zal moeten kunnen aantonen dat jij het pakket niet hebt ontvangen. Dit zou eventueel kunnen door de handtekening die bij ontvangst is gezet te achterhalen. Helaas kan jij dit niet doen, de verkoper kan dit wel (hij is degene die een overeenkomst heeft met TNT).
pi_83444996
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef Diemux het volgende:
Dit zijn altijd erg lastige situaties. In de theorie moet jij niet de dube zijn maar helaas zal dit wel zo'n geval worden. De verkoper ziet in zijn PC scherm dat het is afgeleverd. Een telefoontje naar TNT zal dit niet veranderen. Komt er dus op neer dat jij zal moeten kunnen aantonen dat jij het pakket niet hebt ontvangen. Dit zou eventueel kunnen door de handtekening die bij ontvangst is gezet te achterhalen. Helaas kan jij dit niet doen, de verkoper kan dit wel (hij is degene die een overeenkomst heeft met TNT).
Maar volgens TNT ligt het pakket ergens in een sorteercentrum.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:02:02 #19
180174 Diemux
People vs Me
pi_83447030
quote:
maar volgens de TNT-site is het afgeleverd, maar niet opgehaald bij het afhaalcentrum en daarom geretourneerd, toen is het kennelijk weer afgeleverd, maar desalnietemin ligt het nog steeds in het sorteercentrum...
Je zult hier schriftelijk bewijs van moeten krijgen. Maar zoals gezegd, TNT is jou niks verplicht en hoeft jou niks te geven (en zal dit ook niet doen).

De verkoper dient TNT te contacten en de huidige status van het pakket op te vragen.
pi_83449780
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef Diemux het volgende:
Ja, dat zal wat zijn zeg, dat je moet gaan bewijzen dat je iets NIET gekregen hebt. Zo werkt het niet, TNT moet aantonen dat het pakket bezorgd is bij TS.

Bovendien heeft TS geen overeenkomst met TNT, de verkopende partij heeft een overeenkomst met TNT. De verkopende partij zal dus de problemen op moeten gaan lossen met TNT. TS heeft alleen maar met de verkopende partij te maken en hoeft helemaal niets te regelen met TNT.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')