Ik heb gisteren alsnog de tracktrace code ontvangen en hij was wel opvraagbaar, de verkoper had een verkeerd getal ingevoerd. In de tracktrace staat dat het is afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen en ik heb het bij de buren gevraagd en zij hebben ook niks gehad.quote:Op zondag 9 mei 2010 02:52 schreef Inlognaam het volgende:
Is mogelijk, maar totaal niet voor de hand liggend. Het is allemaal geautomatiseerd en volgens mij blijft het minimaal 3 maanden zichtbaar. En anders is het altijd wel op te vragen via de klantenservice.
Mijn vermoeden is eigenlijk dat er geen pakketje verzonden is of dat dat pakket zolang geleden verzonden is dat het niet meer online terug te vinden is. Ergo: ik vrees dat je een niet heel eerlijke verkoper hebt getroffen en je je zuurverdiende centjes kwijt bent aan iemand die de naam oplichter verdient.
Heb je wel een tracktracecode gehad die je kunt natrekken, of heb je die ook niet ontvangen?
Er staat meestal ook wel wat extra info bij, en je zou misschien de handtekening op kunnen vragen? Dat heb ik bij DHL wel es gedaan met een bestelling van 2k, niemand wist die hier op de vestiging (500 man) had geaccepteerd, en zo kon ik er toch nog achter komen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:30 schreef Luciano23 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren alsnog de tracktrace code ontvangen en hij was wel opvraagbaar, de verkoper had een verkeerd getal ingevoerd. In de tracktrace staat dat het is afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen en ik heb het bij de buren gevraagd en zij hebben ook niks gehad.
Je gaat mij tochv niet vertellen dat het om een uit de VS afkomstigequote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:23 schreef GGMM het volgende:
Vraag dan om die 3Scode en bel TNT op, als het inderdaad
zo is dat deze na een bepaalde tijd vervalt kunnen hun het
vast alsnog terugzien.
//edit: De 3Scode van de dvd's die op 14 april 2010 verzonden
zijn doen het hier nog prima btw.
Dan kan dat ding ook nog best wel bij de douane liggen..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:02 schreef FP128 het volgende:
[..]
Je gaat mij tochv niet vertellen dat het om een uit de VS afkomstige
iPad gaat hč?
Hoe is het verstuurd?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:30 schreef Luciano23 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren alsnog de tracktrace code ontvangen en hij was wel opvraagbaar, de verkoper had een verkeerd getal ingevoerd. In de tracktrace staat dat het is afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen en ik heb het bij de buren gevraagd en zij hebben ook niks gehad.
Gewoon met de pakketpost van TNT.quote:
Vorige week donderdag. Volgens de TT is het vrijdag afgeleverd.quote:En, hoelang geleden?
Dat heb ik gedaan. De bezorger heeft het om 16.10 afgeleverd aan het huisadres. Dat is opmerkelijk aangezien ik toen helemaal niet thuis was.quote:In ieder geval even contact opnemen met TNTPost. Wellicht weet de bezorger nog waar ie het bezorgd heeft.
Ja ik laat er doorgaans ook opzetten: Alleen huisadresquote:Dit soort dingen zijn de reden trouwens dat ik pakketjes altijd op zijn minst aangetekend verstuur. Dan moeten ze op jouw adres bezorgd worden, niet bij buren.
Gelukkig ben je niet opgelicht. Dat scheelt weer in je gemoedsrust. Kut is het wel!
Jij hebt een overeenkomst met de verkopende partij, jij neemt een product af en verkopende partij zorgt ervoor dat het afgeleverd wordt. Volgens mij is het zo dat de verkoper van het product een overeenkomst met TNT heeft met betrekking tot het verzenden van het pakket naar jou. Het feit dat hij het pakket niet teruggehad heeft, moet hij met TNT Post uitzoeken maar daar mag jij niet de dupe van worden.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:16 schreef Luciano23 het volgende:
Ik up dit topic even.
Ik heb het pakket namelijk nog niet ontvangen, maar volgens de TNT-site is het afgeleverd, maar niet opgehaald bij het afhaalcentrum en daarom geretourneerd, toen is het kennelijk weer afgeleverd, maar desalnietemin ligt het nog steeds in het sorteercentrum...
Inmiddels heb ik geen interesse meer in het product (heb het elders gekocht) en aan de verkoper laten weten dat ik m'n geld terug wil. Deze weigert dit omdat hij het pakket heeft verstuurd en het nu niet meer heeft.
Heb ik recht op m'n geld terug of hoe zit dat?
Maar volgens TNT ligt het pakket ergens in een sorteercentrum.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef Diemux het volgende:
Dit zijn altijd erg lastige situaties. In de theorie moet jij niet de dube zijn maar helaas zal dit wel zo'n geval worden. De verkoper ziet in zijn PC scherm dat het is afgeleverd. Een telefoontje naar TNT zal dit niet veranderen. Komt er dus op neer dat jij zal moeten kunnen aantonen dat jij het pakket niet hebt ontvangen. Dit zou eventueel kunnen door de handtekening die bij ontvangst is gezet te achterhalen. Helaas kan jij dit niet doen, de verkoper kan dit wel (hij is degene die een overeenkomst heeft met TNT).
Je zult hier schriftelijk bewijs van moeten krijgen. Maar zoals gezegd, TNT is jou niks verplicht en hoeft jou niks te geven (en zal dit ook niet doen).quote:maar volgens de TNT-site is het afgeleverd, maar niet opgehaald bij het afhaalcentrum en daarom geretourneerd, toen is het kennelijk weer afgeleverd, maar desalnietemin ligt het nog steeds in het sorteercentrum...
Ja, dat zal wat zijn zeg, dat je moet gaan bewijzen dat je iets NIET gekregen hebt. Zo werkt het niet, TNT moet aantonen dat het pakket bezorgd is bij TS.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:41 schreef Diemux het volgende:
Dit zijn altijd erg lastige situaties. In de theorie moet jij niet de dube zijn maar helaas zal dit wel zo'n geval worden. De verkoper ziet in zijn PC scherm dat het is afgeleverd. Een telefoontje naar TNT zal dit niet veranderen. Komt er dus op neer dat jij zal moeten kunnen aantonen dat jij het pakket niet hebt ontvangen. Dit zou eventueel kunnen door de handtekening die bij ontvangst is gezet te achterhalen. Helaas kan jij dit niet doen, de verkoper kan dit wel (hij is degene die een overeenkomst heeft met TNT).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |