Er is niet echt een alternatief. Je kunt natuurlijk een eigen bedrijf starten, maar lang niet iedereen is hier geschikt voor, zeker niet in deze tijd waar concurrentie fel is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat een gelul, niemand verplicht je te werken.
Dit antwoord slaat helemaal nergens op in relatie tot mijn post. Maar hey, het komt van Dr. Nikita, dus wat dat betreft ligt het antwoord volledig in de lijn der verwachtingen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De overheid verplicht je te werken, tenminste.. als je een inkomen wil hebben wel.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jij bent altijd aan het janken dat de werknemer uitgemolken wordt of niet soms?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dit antwoord slaat helemaal nergens op in relatie tot mijn post. Maar hey, het komt van Dr. Nikita, dus wat dat betreft ligt het antwoord volledig in de lijn der verwachtingen.
Op dat lage niveau is er geen enkele sprake van onderhandelingen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[quote]De werknemer heeft zich slecht verkocht, eigen schuld dikke bult. Dus niet achteraf janken dat de werkgever uitbuit.
Dan had je moeten studeren. Heb je de hersens niet is het nog steeds niet de schuld van de werkgever.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Op dat lage niveau is er geen enkele sprake van onderhandelingen.
Dus dien je maar uitgebuit te worden?quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan had je moeten studeren. Heb je de hersens niet is het nog steeds niet de schuld van de werkgever.
Klopt, maar het is voor veel mensen geen makkelijk bestaan. Ook is niet iedereen even goed op de hoogte van de rechten die men heeft.quote:En bovendien is nog altijd het wettelijke minimum loon waar weer een -tig subsidies, toeslagen en gemeentelijke kortingen aan hangen naar persoonlijke situatie.
Wat klets je nou weer en waar opper ik dat? Zo maak je weer een eigen draai aan terwijl ik duidelijk vermeld heb dat er een wettelijk minimum loon is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dus dien je maar uitgebuit te worden?
Ja en? De schuld van een werkgever?quote:Alsof het ontberen van die capaciteiten wel de schuld is van de werknemer.
Zie mijn eerdere opmerking. Een werkgever is geen sociale instelling.quote:[..]
Klopt, maar het is voor veel mensen geen makkelijk bestaan.
Kom nou zeg, ik huil haast van medelijden. Blikken vol met hulpverleners, instanties, vrijwilligers enz. Zelfs voorlichting in vele talen op folders wat overigens nergens ter wereld is.quote:Ook is niet iedereen even goed op de hoogte van de rechten die men heeft.
Face it. De wereld is eenmaal oneerlijk. Elke 3 minuten sterft een kind van de honger. Heel erg maar ik zie niet dat degene zo hoog van de daken schreeuwen hun 40 euro kostende internetverbinding opgeven om dat te doneren laat staan dat ze een pilsje minder drinken of niet 3 maar 2 keer op vakantie gaan.quote:Niet iedereen is gezegend met dezelfde cognitieve capaciteiten Dr. Nikita. Dat is vervelend, lastig en soms ronduit ergerlijk, maar geen reden om je ogen te sluiten voor de problemen waar die mensen soms in verkeren.
Ja, de werknemer wordt uitgebuit. Dat is heel simpel. Als we uitgaan van het feit dat een werknemer dient te worden beloond naar zijn productie, en het is overdiudelijk dat de beloning van de werknemer ver achterblijft bij zijn productie de laatste decennia (!), dan valt er niks anders te stellen dan dat werkgevers consequent en structureel de werknemer uitbuit voor zijn eigen gewin. En dat gebeurt overal behalve de echte top. Maar goed, dat jij dat niet snapt verbaast me niks, gehersenspoeld las je bent door het kapitalisme.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jij bent altijd aan het janken dat de werknemer uitgemolken wordt of niet soms?
Er is normaliter een CAO die wettelijk geregeld is waar zowel de werkgever als de werknemer zich aan dient te houden.
De werknemer is laaggeschoold derhalve is het salaris ook minder maar dan nooit minder dan het wettelijke minimum loon.
De werknemer heeft zich slecht verkocht, eigen schuld dikke bult. Dus niet achteraf janken dat de werkgever uitbuit.
Je bent vrij om te gaan en te staan om het elders te proberen waar je een vorstelijk salaris krijgt voor het nietsdoen.
Je hebt de ballen, investeert en je begint voor jezelf.
Je hoeft niet te werken, is niet verplicht. Eigen keus maar dan ook niet janken dat je geen HD TV kan kopen.
En als laatste, houd je denigrerende idiote opmerkingen voor je. Dat doe je maar tegen je moeder.
Kom op zeg, dit is wel erg onbeschoft wat deze user meent zich te kunnen permitteren. Er zijn grenzen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:26 schreef timmmmm het volgende:
Ja, dames, bewaar de catfight maar voor wanneer jullie aan het modderworstelen zijn. Naast die gelegenheid kan het mij niet boeien.
Daarom reageer ik er nu op, omdat ethiraseth over de schreef ging. Net als jij in die verwijderde reactie. Er zijn grenzen, daarom stopt het nu.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Kom op zeg, dit is wel erg onbeschoft wat deze user meent zich te kunnen permitteren. Er zijn grenzen.
Zie mijn edit.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daarom reageer ik er nu op, omdat ethiraseth over de schreef ging. Net als jij in die verwijderde reactie. Er zijn grenzen, daarom stopt het nu.
Hetgeen ook wel zo'n beetje het bestaansminimum is. Wmb geen fatsoenlijke beloning.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat klets je nou weer en waar opper ik dat? Zo maak je weer een eigen draai aan terwijl ik duidelijk vermeld heb dat er een wettelijk minimum loon is.
Eens.quote:Als je het daar niet mee eens bent ga je de barricaden op, motiveer je de vakbonden om hogere eisen te stellen voor een beter CAO.
[..]
De werkgever loopt in veel gevallen weinig echte risico's. Er wordt gedaan alsof de hele wereld bij een miniem MKB'tje werkt.quote:Ja en? De schuld van een werkgever?
Een werkgever wil geld verdienen, rendement voor zijn inspanningen en risico's, investeren en misschien nog meer werk verschaffen maar een werkgever is geen sociale instelling, daar zijn andere instanties in ruime voor aanwezig.
Mwah, met ieders belastinggeld wordt gepoogd de economie overeind te houden. De bezuinigingen die daaruit voortvloeien raken de kleinere man harder omdat die zich minder particuliere diensten kan veroorlovem. Ik denk dat de vanzelfsprekendheid waarmee die sociale "plicht" van de hand wordt gewezen wat voorbarig is.quote:Zie mijn eerdere opmerking. Een werkgever is geen sociale instelling.
En toch is het allemaal niet zo makkelijk. Die instanties werken niet bepaald harmonieus samen en gaan ook niet van deur tot deur om te vragen of je nog wat hulp kunt gebruiken.quote:Kom nou zeg, ik huil haast van medelijden. Blikken vol met hulpverleners, instanties, vrijwilligers enz. Zelfs voorlichting in vele talen op folders wat overigens nergens ter wereld is.
Maar als je dat vindt dan begrijp ik niet waarom je wel hamert op meer politie en hardere straffen. Face it: de wereld is oneerlijk.quote:Face it. De wereld is eenmaal oneerlijk. Elke 3 minuten sterft een kind van de honger. Heel erg maar ik zie niet dat degene zo hoog van de daken schreeuwen hun 40 euro kostende internetverbinding opgeven om dat te doneren laat staan dat ze een pilsje minder drinken of niet 3 maar 2 keer op vakantie gaan.
Ik ga er geeneens meer op in daar de moderatie in dit forumdeel nogal te wensen overlaat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hetgeen ook wel zo'n beetje het bestaansminimum is. Wmb geen fatsoenlijke beloning.
[..]
Eens.
[..]
De werkgever loopt in veel gevallen weinig echte risico's. Er wordt gedaan alsof de hele wereld bij een miniem MKB'tje werkt.
Het verschil in inspanning en het verschil in beloning tussen de werknemer en de beleidsmakers bij de werkgever is vaak genoeg volkomen uit de hand gelopen.
[..]
Mwah, met ieders belastinggeld wordt gepoogd de economie overeind te houden. De bezuinigingen die daaruit voortvloeien raken de kleinere man harder omdat die zich minder particuliere diensten kan veroorlovem. Ik denk dat de vanzelfsprekendheid waarmee die sociale "plicht" van de hand wordt gewezen wat voorbarig is.
Anderzijds heb je wel gelijk. Dat is nu eenmaal het systeem zoals dat hier ligt.
De vraag is in hoeverre dat systeem in de huidige vorm geschikt is om aan onze behoeften in de nabije en verdere toekomst te voldoen.
Ik denk dat we het breekpunt wel naderen, al schept de groter wordende efficientie als gevolg van technologische ontwikkeling voorlopig nog wel een buffertje.
Ik bedoel alleen te zeggen dat het wmb te makkelijk is om te zeggen "de werkgever is geen sociale instelling, en verder zoekt u het maar uit"
[..]
En toch is het allemaal niet zo makkelijk. Die instanties werken niet bepaald harmonieus samen en gaan ook niet van deur tot deur om te vragen of je nog wat hulp kunt gebruiken.
[..]
Maar als je dat vindt dan begrijp ik niet waarom je wel hamert op meer politie en hardere straffen. Face it: de wereld is oneerlijk.
Als je denkt dat de problemen van de wereld op te lossen zijn met wat individuele donaties van rond de 40 euro dan heb je een minder negatief wereldbeeld dan ik dacht
Nikitaquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ga er geeneens meer op in daar de moderatie in dit forumdeel nogal te wensen overlaat.
Toedeloe VKZ, weer een rechtse user weggetreiterd.
En dat zou wat uithalen? Dan gaat er een rechter aan te pas komen hoelang je dat mag doen en op welke dagen. Laat me niet lachen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als je het daar niet mee eens bent ga je de barricaden op, motiveer je de vakbonden om hogere eisen te stellen voor een beter CAO.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ga er geeneens meer op in daar de moderatie in dit forumdeel nogal te wensen overlaat.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |