Wow! HDR in combinatie met zwartwit is echt tof!quote:Op zondag 9 mei 2010 14:09 schreef jjansen het volgende:
Sinds kort eens wat meer mee gaan experimenteren. Toch best lastig.
Paar probeersels hieronder:
Sydney CBD
[ afbeelding ]
Mooi! Jammer dat de horizon een beetje scheef is, of ligt dat aan mij?quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:58 schreef PiperMaru het volgende:
HDR is tof; mijn eerste poging (klik voor vergroting):
[ link | afbeelding ]
inderdaad een prachtige HDR! Maar wat guitarist zegt: ik zou ff in PS de horizon rechtzetten.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:13 schreef guitarist het volgende:
[..]
Mooi! Jammer dat de horizon een beetje scheef is, of ligt dat aan mij?
18mm met de Nikon d70 zegt de exifquote:Op zondag 1 augustus 2010 18:57 schreef PiperMaru het volgende:
Heel mooi, Watertornado!! De kleuren zijn prachtig. Op de grotere versie viel me de lantarenpaal links op, ik denk dat ik die weg zou shoppen.
Verder vind ik met de crop niks mis![]()
Met welke brandpuntsafstand is deze gemaakt?
Ik zou zooooo graag een groothoekzoom willen voor dit soort plaatjes (bv de Canon 10-22 ofzo)
Bij een HDR gebruik je een aantal fotos. je maakt minimaal 3 fotos van precies de zelfde setting. 1 met de juiste belichting, dan 1 overbelicht (of meerdere in verschillende stadia) en 1 onder belicht (of meer..) die laat je een programa dan samenvoegen. zo word alles dus appart belicht etc.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:49 schreef Spees_Eend het volgende:
Wil iemand eens een voor- en na-foto plaatsen? Snap geloof ik nog niet helemaal precies wat het inhoudt. Zou het wel leuk vinden om te vergelijken
Dit dus om tekortkomingen van je camera te fixen. Ken je dat als je een foto maakt van een onderwerp dat dan de lucht compleet wit is, of je onderwerp veels te donker? Dit kun je soms voorkomen door slim te flitsen maar soms is dit geen optie. Om toch het dynamisch bereik te bereiken dat je wilt deel je je foto dus gewoon in, zoals hierboven wordt verteld.quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:28 schreef Ladysin het volgende:
[..]
Bij een HDR gebruik je een aantal fotos. je maakt minimaal 3 fotos van precies de zelfde setting. 1 met de juiste belichting, dan 1 overbelicht (of meerdere in verschillende stadia) en 1 onder belicht (of meer..) die laat je een programa dan samenvoegen. zo word alles dus appart belicht etc.
ja klopt. alleen dit was een foto gemaakt met mijn mobiel vanaf het dakterras van het hotel. maar daar links werd gebouwd en daar kon je gewoon niet omheenquote:Op maandag 2 augustus 2010 07:26 schreef Omniej het volgende:
Op het stuk linksonder na, lijkt het behoorlijk op een tekening inderdaad.Overigens is dat stuk linksonder ook meteen het enige dat me fotografisch gezien enorm stoort. (los van de scheve horizon dan)
Die laatste HDR van Watertornado is prachtig. Ik hou wel van dit soort HDR's, die gewoon lekker natuurlijk (realistisch) zijn en waaraan eigenlijk niet eens te zien is dat het een HDR is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |