abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 mei 2010 @ 09:20:34 #26
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_81567970
Afgelopen week naar Engeland geweest. Ik ben in Dungeness opgestapt op de stoomtrein naar New Romney.
Van deze trein heb ik een foto gemaakt en er een HDR met wat Tonemapping gedaan met de photomatix plugin.

Klikbaar
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  Redactie Frontpage zaterdag 24 juli 2010 @ 12:42:18 #27
4530 crew  Crazy Harry
pi_84432463
In mijn zoektocht naar een tutorial voor GIMP kwam ik deze tutorial tegen:
http://www.akker-huis.nl/hdr-foto-gimp.php
Zou fijn zijn als die in de OP gezet wordt :)
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_84487848
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:09 schreef jjansen het volgende:
Sinds kort eens wat meer mee gaan experimenteren. Toch best lastig.

Paar probeersels hieronder:

Sydney CBD
[ afbeelding ]

Wow! HDR in combinatie met zwartwit is echt tof!
Ik ga binnenkort ook maar eens een poging wagen!
pi_84590696
Een van mijn mooiere HDR foto's :D

pi_84608805
mn eerste echte HDR

pi_84735186
HDR is tof; mijn eerste poging (klik voor vergroting):

pi_84735647
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:58 schreef PiperMaru het volgende:
HDR is tof; mijn eerste poging (klik voor vergroting):

[ link | afbeelding ]
Mooi! Jammer dat de horizon een beetje scheef is, of ligt dat aan mij?
PS4 online: micro_nl
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:17:47 #33
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_84737831
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:13 schreef guitarist het volgende:

[..]

Mooi! Jammer dat de horizon een beetje scheef is, of ligt dat aan mij?
inderdaad een prachtige HDR! Maar wat guitarist zegt: ik zou ff in PS de horizon rechtzetten.
pi_84737876
Volgens mij is 'ie niet echt scheef hoor, alleen een beetje vertekend.

Wel een erg prettig fotootje, lekkere toning vooral. :)
pi_84738707
Idd, de horizon is niet echt scheef, het is meer vertekening door de lens en het perspectief. (Het gebouw is ook echt maar vanaf 1 punt te fotograferen, er staan overal hekken omheen) Wat ik zelf jammer vind is dat door de vrij harde wind de bomen en struiken bewogen, dat zie je terug in de merge.

Moet zeggen dat ik de photomatix-lightroom integratie erg prettig vind werken :9
pi_84742916
Ik ben zelf ook beetje aan het experimenteren met HDR, al moet ik mijn draai nog een beetje zien te vinden. Je kunt natuurlijk HDR gebruiken om gewoon je dynamisch bereik in je camera te vergroten, of om surrealistische effecten te creëren. Wat betreft het laatste willen geroeste voorwerpen zich goed laten vastleggen.

Ik ben niet tevreden met de crop daar trouwens.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_84744490
Heel mooi, Watertornado!! De kleuren zijn prachtig. Op de grotere versie viel me de lantarenpaal links op, ik denk dat ik die weg zou shoppen.

Verder vind ik met de crop niks mis :?

Met welke brandpuntsafstand is deze gemaakt?

Ik zou zooooo graag een groothoekzoom willen voor dit soort plaatjes (bv de Canon 10-22 ofzo)
pi_84744536
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:57 schreef PiperMaru het volgende:
Heel mooi, Watertornado!! De kleuren zijn prachtig. Op de grotere versie viel me de lantarenpaal links op, ik denk dat ik die weg zou shoppen.

Verder vind ik met de crop niks mis :?

Met welke brandpuntsafstand is deze gemaakt?

Ik zou zooooo graag een groothoekzoom willen voor dit soort plaatjes (bv de Canon 10-22 ofzo)
18mm met de Nikon d70 zegt de exif :)
pi_84745065
Ik wil ook meer groothoek, deze is met de 18-70 (eigenlijk kitlens, maar nog best okay daarvoor) gemaakt. Je ziet op 18mm best wat vignettering en vervorming. Inderdaad op een Nikon D70s gemaakt, op een goedkoop Vanguard statief (die eigenlijk niet geschikt is voor HDR), gewoon met bracketing en draadloos afstandbedieninkje.

Kijk eens naar de Samyang 14mm lens. Ik denk dat ik deze wil kopen, hij is niet te duur maar toch erg goed!

Goed gezien die lantaarnpaal, was me zelf nog niet echt opgevallen maar nu je het zelf blijft 'ie wel storen. :+ Zelf heb ik het idee dat er teveel ruimte is rechts.
  zondag 1 augustus 2010 @ 19:49:39 #40
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_84746182
Wil iemand eens een voor- en na-foto plaatsen? Snap geloof ik nog niet helemaal precies wat het inhoudt. Zou het wel leuk vinden om te vergelijken :)
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:28:14 #41
303083 Ladysin
koekieloekie
pi_84747560
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:49 schreef Spees_Eend het volgende:
Wil iemand eens een voor- en na-foto plaatsen? Snap geloof ik nog niet helemaal precies wat het inhoudt. Zou het wel leuk vinden om te vergelijken :)
Bij een HDR gebruik je een aantal fotos. je maakt minimaal 3 fotos van precies de zelfde setting. 1 met de juiste belichting, dan 1 overbelicht (of meerdere in verschillende stadia) en 1 onder belicht (of meer..) die laat je een programa dan samenvoegen. zo word alles dus appart belicht etc.
"you gotta preserve the present for those in the future"
pi_84747891
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:28 schreef Ladysin het volgende:

[..]

Bij een HDR gebruik je een aantal fotos. je maakt minimaal 3 fotos van precies de zelfde setting. 1 met de juiste belichting, dan 1 overbelicht (of meerdere in verschillende stadia) en 1 onder belicht (of meer..) die laat je een programa dan samenvoegen. zo word alles dus appart belicht etc.
Dit dus om tekortkomingen van je camera te fixen. Ken je dat als je een foto maakt van een onderwerp dat dan de lucht compleet wit is, of je onderwerp veels te donker? Dit kun je soms voorkomen door slim te flitsen maar soms is dit geen optie. Om toch het dynamisch bereik te bereiken dat je wilt deel je je foto dus gewoon in, zoals hierboven wordt verteld.

Wel oppassen, want het kan je foto ook "vlak" maken.

@PiperMaru: wil je met mij een puzzel van 1000 stukjes doen? :@
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:32:54 #43
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_84753335
Aha, ok dank voor de uitleg!
pi_84756558
1tje van mij, ik heb het met een progamma gedaan, en wilde zo veel mogenlijk op een tekening laten lijken :) wel gelukt al zeg ik het zelf
pi_84761969
Op het stuk linksonder na, lijkt het behoorlijk op een tekening inderdaad. :) Overigens is dat stuk linksonder ook meteen het enige dat me fotografisch gezien enorm stoort. (los van de scheve horizon dan)

Die laatste HDR van Watertornado is prachtig. Ik hou wel van dit soort HDR's, die gewoon lekker natuurlijk (realistisch) zijn en waaraan eigenlijk niet eens te zien is dat het een HDR is.
pi_84769663
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 07:26 schreef Omniej het volgende:
Op het stuk linksonder na, lijkt het behoorlijk op een tekening inderdaad. :) Overigens is dat stuk linksonder ook meteen het enige dat me fotografisch gezien enorm stoort. (los van de scheve horizon dan)

Die laatste HDR van Watertornado is prachtig. Ik hou wel van dit soort HDR's, die gewoon lekker natuurlijk (realistisch) zijn en waaraan eigenlijk niet eens te zien is dat het een HDR is.
ja klopt. alleen dit was een foto gemaakt met mijn mobiel vanaf het dakterras van het hotel. maar daar links werd gebouwd en daar kon je gewoon niet omheen :P
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:11:08 #47
84046 dscx
Bite me...
pi_85096246
Ik moest zonodig iets met HDR doen... Helaas niet echt geschikte onderwerpen in de buurt, nu m'n espresso apparaat maar eens op de plaat gezet :P

Volgende keer maar iets met een interessant onderwerp...

(Trouwens 15 lagen, Photoshop CS4)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:14:31 #48
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_85096377
Drie HDR-foto's van de Stiftkerk nabij Weerselo.
Ik vond de eerste en de derde geslaagd, de tweede niet zo

Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_85096598
De derde is idd het meest geslaagd. Heb je dit uit één RAW foto gehaald of heb je meerdere opnames gemaakt? Ik vind het overbelichte raam namelijk wel jammer.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:32:45 #50
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_85097026
IMO is dat raam niet overbelicht...;)
Foto is met Photomatix Pro samengesteld uit 5 opnames. Een echte HDR bestaat sowieso uit meerdere opnames...
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')