FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Kinderschoenen gekocht waar kramen uit de zool komen
afterburnervrijdag 7 mei 2010 @ 10:39
Beste Fokkers,

Vorige week heeft mijn vrouw schoenen gekocht (red rag) voor mijn kleine man. Na een dag de schoenen aangehad te hebben klaagde hij over pijn aan zijn voet.

Nadat we de zooltjes eruit haalde kwamen we tot onze schrik dit tegen:




Gisteren zijn we naar de schoenen winkel terug gegaan . Deze willen ons geen nieuw paar geven, want er is al op gelopen.... Ze zouden ze wel gaan reparen.

Ik mag toch verwachten dat als er een dergelijk productiefout gemaakt is ik toch recht heb op een nieuw paar?
Het zijn schoenen van 95 euro, dus je mag toch wat kwaliteit verwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 07-05-2010 12:12:10 ]
MissKrielvrijdag 7 mei 2010 @ 10:42
Jeetje,,!!
Zijn hele voetje had naar de klote kunnen zijn...(of is dit al het geval)
Meteen terug met die schoenen en gooien mag hoor!
Zon fout maak je toch niet, die schoenen worden toch nagekeken of hoe zit dat?
missyBvrijdag 7 mei 2010 @ 10:42
sodeju das niet niks zeg!

Ik zou mijn geld terug eisen want in reparatie zou ik geen vertrouwen hebben plus het feit dat je kind die schoenen blijft asocieren met pijn en ze vast en zeker niet meer aan zal willen ook niet na reparatie.Dit is werkelijk ongelofelijk, schoenen van 95 euro die er zo uitzien!

Even flink stampij maken in de winkel, liefst met andere klanten erbij maar hou het netjes!
Succes.
BasEnAadvrijdag 7 mei 2010 @ 10:43
Volgens mij moet je de winkelier wel de mogelijkheid geven het probleem op te lossen voordat je gelijk een nieuw paar kan eisen.
Guppyvrijdag 7 mei 2010 @ 10:43
Ik zou zeggen dat je recht hebt op een nieuw paar, maar volgens mij werkt het zo niet en moet je de winkelier in alle redelijkheid de mogelijkheid geven om het product te repareren...

Maar voor schoenen van 95 euro is dat wel belachelijk. Tegen dat tijd dat het gerepareerd is, is je kindje er alweer uitgegroeid
Snarfvrijdag 7 mei 2010 @ 10:43
Je hebt recht op een goed product.

Als je geen goed product hebt dan moet je de winkel in de gelegenheid stellen dit binnen 'redelijke' termijn te regelen. Dan kan de winkel dan doen door het product te repareren of de vervangen voor een zelfde product. (Hoeft dus niet hagelnieuw te zijn).
Dennis101vrijdag 7 mei 2010 @ 10:44
Je hebt geen recht op een nieuw exemplaar, al zou ik als ik de winkel was die wel meegeven.
Five_Horizonsvrijdag 7 mei 2010 @ 10:44
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:43 schreef BasEnAad het volgende:
Volgens mij moet je de winkelier wel de mogelijkheid geven het probleem op te lossen voordat je gelijk een nieuw paar kan eisen.
Dit dus.
Guppyvrijdag 7 mei 2010 @ 10:45
Nou ja, je hebt pas recht op een nieuw paar wanneer het oude niet te repareren valt.
afterburnervrijdag 7 mei 2010 @ 10:45
Het is gelukkig net niet door het zooltje heen gegaan:



Ik was gisteren in staat om met de gehele winkel inboedel te gooien...., maar daar heb je niets aan. Ik wil dit gewoon opgelost hebben.

Voor mij staan er 2 opties open of een nieuw paar of mijn geld terug. Iemand enig idee waar ik in dit soort gevallen recht op heb?
Kapt-Ruigbaardvrijdag 7 mei 2010 @ 10:46
Edit

Niet gezien dat het onder de zool zat.
Dennis101vrijdag 7 mei 2010 @ 10:46
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:45 schreef afterburner het volgende:
Het is gelukkig net niet door het zooltje heen gegaan:

[ afbeelding ]

Ik was gisteren in staat om met de gehele winkel inboedel te gooien...., maar daar heb je niets aan. Ik wil dit gewoon opgelost hebben.

Voor mij staan er 2 opties open of een nieuw paar of mijn geld terug. Iemand enig idee waar ik in dit soort gevallen recht op heb?
Volgens mij staat in elke reactie ongeveer waar je recht op hebt.
MissKrielvrijdag 7 mei 2010 @ 10:46
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:42 schreef missyB het volgende:
sodeju das niet niks zeg!

Ik zou mijn geld terug eisen want in reparatie zou ik geen vertrouwen hebben plus het feit dat je kind die schoenen blijft asocieren met pijn en ze vast en zeker niet meer aan zal willen ook niet na reparatie.Dit is werkelijk ongelofelijk, schoenen van 95 euro die er zo uitzien!

Even flink stampij maken in de winkel, liefst met andere klanten erbij maar hou het netjes!
Succes.
Inderdaad,want waarschijnlijk knippen ze die krammen er wel af maar al gaat hij er op lopen komen ze weer een stukje naar boven.
desiredbardvrijdag 7 mei 2010 @ 10:46
Heeft hij in die kraam gestaan mischien?

Ik zou een stapje verder gaan...de fabrikant aanschrijven ... Die is allengs gevoeliger voor dit soort zaken
(Ooit zoiets gehad met een stuk glas in mijn muesly en zowel de melk producent als de muesly fab aangeschreven daar ik geen enkel idee had waar het stuk glas vandaan kwam (heb ik ze ook allebei geschreven)

Maar als de kleine zelf op die kraam heeft gestaan heb je "geen poot " om op te staan
Five_Horizonsvrijdag 7 mei 2010 @ 10:47
edit: was een reactie op kapt-ruigbaard
afterburnervrijdag 7 mei 2010 @ 10:47
Bedankt voor de reacties!
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:43 schreef Snarf het volgende:
Je hebt recht op een goed product.

Als je geen goed product hebt dan moet je de winkel in de gelegenheid stellen dit binnen 'redelijke' termijn te regelen. Dan kan de winkel dan doen door het product te repareren of de vervangen voor een zelfde product. (Hoeft dus niet hagelnieuw te zijn).
Waar kan ik dit soort "regels" vinden?
Copycatvrijdag 7 mei 2010 @ 10:47
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:45 schreef afterburner het volgende:

Voor mij staan er 2 opties open of een nieuw paar of mijn geld terug. Iemand enig idee waar ik in dit soort gevallen recht op heb?
Je gaat voorbij aan de optie die vooraan hoort te staan:
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:43 schreef BasEnAad het volgende:
Volgens mij moet je de winkelier wel de mogelijkheid geven het probleem op te lossen voordat je gelijk een nieuw paar kan eisen.
doekavrijdag 7 mei 2010 @ 10:48
Je moet de winkelier de kans geven om het voor je op te lossen. Dat krammetje kan er waarschijnlijk zo worden uitgetrokken; probleem opgelost.
sangervrijdag 7 mei 2010 @ 10:48
Geld terugeisen kan niet. Alhoewel het eisen wel kan

De winkel moet je een deugdelijk product leveren. Dat kunnen ze doen door het te repareren (binnen een redelijke termijn= ca. 4-5 werkdagen) of door een vervangend paar schoenen. Kunnen ze dit mogen ze je een waardebon geven of het geld.
Dennis101vrijdag 7 mei 2010 @ 10:49
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:47 schreef afterburner het volgende:
Bedankt voor de reacties!
[..]

Waar kan ik dit soort "regels" vinden?
www.consuwijzer.nl onder andere.
sangervrijdag 7 mei 2010 @ 10:49
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:47 schreef afterburner het volgende:
Bedankt voor de reacties!
[..]

Waar kan ik dit soort "regels" vinden?
Consuwijzer
Guppyvrijdag 7 mei 2010 @ 10:49
Bij de Consumentenbond als ik me niet vergis. En wellicht ook in de algemene voorwaarden van de schoenenwinkel
Five_Horizonsvrijdag 7 mei 2010 @ 10:50
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:48 schreef sanger het volgende:
Kunnen ze dit mogen ze je een waardebon geven of het geld.
Die waardebon hoef je niet te accepteren.
Dennis101vrijdag 7 mei 2010 @ 10:50
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:48 schreef sanger het volgende:
Geld terugeisen kan niet. Alhoewel het eisen wel kan

De winkel moet je een deugdelijk product leveren. Dat kunnen ze doen door het te repareren (binnen een redelijke termijn= ca. 4-5 werkdagen) of door een vervangend paar schoenen. Kunnen ze dit mogen ze je een waardebon geven of het geld.
4-5 werkdagen is absoluut geen redelijke termijn voor een winkel, als ze het niet op kunnen lossen hoef je ook geen waardebon te accepteren. De koop wordt dan ontbonden en jij krijgt je geld terug.
afterburnervrijdag 7 mei 2010 @ 10:50
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:46 schreef desiredbard het volgende:
Heeft hij in die kraam gestaan mischien?

Ik zou een stapje verder gaan...de fabrikant aanschrijven ... Die is allengs gevoeliger voor dit soort zaken
(Ooit zoiets gehad met een stuk glas in mijn muesly en zowel de melk producent als de muesly fab aangeschreven daar ik geen enkel idee had waar het stuk glas vandaan kwam (heb ik ze ook allebei geschreven)

Maar als de kleine zelf op die kraam heeft gestaan heb je "geen poot " om op te staan
Nee hij is niet in een kraam gaan staan:



Heb idd al een mail naar de fabrikant gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen.

Jullie zijn sneller met reageren dan ik kan type
Five_Horizonsvrijdag 7 mei 2010 @ 10:52
Ik neem trouwens aan dat je 'kram' of 'krammen' bedoelt? (misschien ben je Vlaams?)
afterburnervrijdag 7 mei 2010 @ 10:54
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik neem trouwens aan dat je 'kram' of 'krammen' bedoelt? (misschien ben je Vlaams?)
euh ja, zeer slecht in taal.... sorry
Five_Horizonsvrijdag 7 mei 2010 @ 10:56
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:54 schreef afterburner het volgende:

[..]

euh ja, zeer slecht in taal.... sorry
Maakt mij verder niet uit, maar ik kreeg het beeld van een kereltje die op de markt liep en ineens een marktkraam in z'n schoen had zitten, niet uit m'n hoofd
Copycatvrijdag 7 mei 2010 @ 10:57
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:56 schreef Five_Horizons het volgende:
Maakt mij verder niet uit, maar ik kreeg het beeld van een kereltje die op de markt liep en ineens een marktkraam in z'n schoen had zitten, niet uit m'n hoofd
afterburnervrijdag 7 mei 2010 @ 10:58
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maakt mij verder niet uit, maar ik kreeg het beeld van een kereltje die op de markt liep en ineens een marktkraam in z'n schoen had zitten, niet uit m'n hoofd
sangervrijdag 7 mei 2010 @ 10:59
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die waardebon hoef je niet te accepteren.
Wel als dat in hun AV staat
sangervrijdag 7 mei 2010 @ 11:00
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

4-5 werkdagen is absoluut geen redelijke termijn voor een winkel, als ze het niet op kunnen lossen hoef je ook geen waardebon te accepteren. De koop wordt dan ontbonden en jij krijgt je geld terug.
Hoezo is dat geen redelijke termijn?
Dennis101vrijdag 7 mei 2010 @ 11:01
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoezo is dat geen redelijke termijn?
Omdat zoiets over het algemeen teruggestuurd word naar een fabrikant die het repareert. Alleen al met verzenden en verwerken ben je dan die 5 dagen kwijt.
AlphaOmegavrijdag 7 mei 2010 @ 11:02
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit dus.
Klopt, maar ik neem aan dat je voor ¤ 95 toch wel een zekere kwaliteit mag verwachten, en daarbij ook nog een stuk begrip van de verkopende partij, aangezien het om een klein weerloos persoontje gaat....

Maar, heel goed dat je de winkel noemt... ik ben van mening dat de winkel wel iets socialer had mogen handelen, zeker gezien het feit dat het niet om een B-merk schoen gaat.
Five_Horizonsvrijdag 7 mei 2010 @ 11:03
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:59 schreef sanger het volgende:

[..]

Wel als dat in hun AV staat
Neuh: als de koop ontbonden wordt, wordt de situatie weer hersteld alsof er geen koop is geweest.
Kapt-Ruigbaardvrijdag 7 mei 2010 @ 11:04
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:59 schreef sanger het volgende:

[..]

Wel als dat in hun AV staat
Hun AV staat niet boven de wet.
Five_Horizonsvrijdag 7 mei 2010 @ 11:04
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:02 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Klopt, maar ik neem aan dat je voor ¤ 95 toch wel een zekere kwaliteit mag verwachten, en daarbij ook nog een stuk begrip van de verkopende partij, aangezien het om een klein weerloos persoontje gaat....

Maar, heel goed dat je de winkel noemt... ik ben van mening dat de winkel wel iets socialer had mogen handelen, zeker gezien het feit dat het niet om een B-merk schoen gaat.
De prijs is niet relevant, aangezien je van alle producten 'kwaliteit' mag verwachten. Ik vind het van de winkelier ook niet handig om niet gewoon een nieuw paar weg te geven, maar hij hoéft het niet.
Kapt-Ruigbaardvrijdag 7 mei 2010 @ 11:05
quote:
Brengt u een product terug en krijgt u een tegoedbon? Dan hoeft u dat niet altijd te accepteren.
Wanneer hoeft u een tegoedbon niet te accepteren?

U hoeft een tegoedbon niet te accepteren als uw product te snel kapot is gegaan. En als dit niet uw schuld is. U hebt namelijk recht op een goed product. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. En soms krijgt u uw geld terug. Hebt u de tegoedbon al aangenomen? Dan kunt u er later moeilijker op terugkomen.
Wanneer kunt u uw geld terugeisen?

* Als u de verkoper de mogelijkheid hebt gegeven om het product te repareren of een nieuw product te geven.
* Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil geven.
* Als u het product al een paar keer hebt laten repareren. En het doet het nog steeds niet.
* Als het probleem ernstig is. Een probleem is ernstig als u met een product niet kunt doen wat u er mee zou moeten kunnen doen. Bijvoorbeeld als u met uw fiets niet kunt fietsen omdat het wiel krom is.
Bron
sangervrijdag 7 mei 2010 @ 11:13
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:01 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Omdat zoiets over het algemeen teruggestuurd word naar een fabrikant die het repareert. Alleen al met verzenden en verwerken ben je dan die 5 dagen kwijt.
Ik vermoed dat het gewoon naar de schoenmaker om de hoek gaat
AlphaOmegavrijdag 7 mei 2010 @ 11:13
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De prijs is niet relevant, aangezien je van alle producten 'kwaliteit' mag verwachten. Ik vind het van de winkelier ook niet handig om niet gewoon een nieuw paar weg te geven, maar hij hoéft het niet.
Daar had ik je al gelijk gegeven, maar ik ben wel van mening dat er een verschil in behandeling zit bij een schoen van 5 Euro of van 95 Euro. Die 95 Euro leg je namelijk ook neer voor een merk, waar je zekere verwachtingen bij hebt.
Rewimovrijdag 7 mei 2010 @ 11:15
Overigens zou ik bij eenzelfde paar schoenen eerst maar eens goed kijken of daar ook niet van die krammetjes in zitten.
Five_Horizonsvrijdag 7 mei 2010 @ 11:17
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:13 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Daar had ik je al gelijk gegeven, maar ik ben wel van mening dat er een verschil in behandeling zit bij een schoen van 5 Euro of van 95 Euro. Die 95 Euro leg je namelijk ook neer voor een merk, waar je zekere verwachtingen bij hebt.
Mja, ik zou sowieso niet zoveel geld neerleggen voor een paar schoenen waar ze binnen een half jaar alweer uitgegroeid zijn.
Copycatvrijdag 7 mei 2010 @ 11:18
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:13 schreef AlphaOmega het volgende:

Daar had ik je al gelijk gegeven, maar ik ben wel van mening dat er een verschil in behandeling zit bij een schoen van 5 Euro of van 95 Euro. Die 95 Euro leg je namelijk ook neer voor een merk, waar je zekere verwachtingen bij hebt.
Ik vind dat je bij elke aankoop een goede behandeling dient te krijgen, onafhankelijk van hoeveel geld je bij die winkelier spendeert.
sangervrijdag 7 mei 2010 @ 11:30
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vind dat je bij elke aankoop een goede behandeling dient te krijgen, onafhankelijk van hoeveel geld je bij die winkelier spendeert.
Ik ook, maar dan nog heb je andere verwachtingen bij een duurder product dan bij een goedkoop product.
Copycatvrijdag 7 mei 2010 @ 11:31
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:30 schreef sanger het volgende:
Ik ook, maar dan nog heb je andere verwachtingen bij een duurder product dan bij een goedkoop product.
Dat is waar, maar dat betreft meer de levensduur en kwaliteit van de gebruikte materialen. Maar ook bij goedkope schoenen mag je verwachten dat er geen krammetjes door de zool komen.
Guppyvrijdag 7 mei 2010 @ 11:37
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, ik zou sowieso niet zoveel geld neerleggen voor een paar schoenen waar ze binnen een half jaar alweer uitgegroeid zijn.
Nou zie ik het merk van de schoenen niet, maar ik kan me zo voorstellen dat je voor dat geld heul stevige, goede schoenen hebt, die sommige kinderen ook echt nodig hebben in de groei. Ik had dat vroeger wel nodig in ieder geval.

Van zo'n merk/verkoper zou je toch meer verwachten.
Amaranthvrijdag 7 mei 2010 @ 12:08
Domme winkelier, hij krijgt nu heel veel slechte reclame en is jou als klant kwijt.
Nette service verlenen, zeker als de fout absoluut niet bij klant ligt moet regel 1 bij winkeliers zijn.
Dit betaald zich beter terug als welke folder dan ook.
AlphaOmegavrijdag 7 mei 2010 @ 12:14
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vind dat je bij elke aankoop een goede behandeling dient te krijgen, onafhankelijk van hoeveel geld je bij die winkelier spendeert.
Ben ik ook met je eens, maar die ¤ 95 was uitgegeven bij een schoenenzaak, en bij zo'n bedrag ga ik altijd maar uit van een zekere merkschoen....
Five_Horizonsvrijdag 7 mei 2010 @ 12:15
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:14 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ben ik ook met je eens, maar die ¤ 95 was uitgegeven bij een schoenenzaak, en bij zo'n bedrag ga ik altijd maar uit van een zekere merkschoen....
Maar wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen? (de vraag is immers waar TS recht op heeft)
afterburnervrijdag 7 mei 2010 @ 12:19
Heeft misschien iemand enig idee wat de functie is van die kram?

Het lijkt mij om de onderzool te bevestigen aan de bovenkant van de schoen. Als je die er dan simpelweg uitknipt/trekt, heb je een schoen die niet meer zo sterk is als dat de bedoeling is.

Ze zijn mij als goed betalende klant nu iig kwijt, mijn vrouw en onze tweeling kochten daar minstens twee keer per jaar schoenen in deze prijsklasse.

Ik wil gewoon goede schoenen voor ze en heb er het geld wel voor over. Een van de 2 heeft dergelijke schoenen nodig..., daar is het geen luxe maar noodzaak.
Five_Horizonsvrijdag 7 mei 2010 @ 12:20
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:19 schreef afterburner het volgende:
Heeft misschien iemand enig idee wat de functie is van die kram?

Het lijkt mij om de onderzool te bevestigen aan de bovenkant van de schoen. Als je die er dan simpelweg uitknipt/trekt, heb je een schoen die niet meer zo sterk is als dat de bedoeling is.
Je weet toch niet hoe het gerepareerd wordt?
Dennis101vrijdag 7 mei 2010 @ 12:21
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:19 schreef afterburner het volgende:
Heeft misschien iemand enig idee wat de functie is van die kram?

Het lijkt mij om de onderzool te bevestigen aan de bovenkant van de schoen. Als je die er dan simpelweg uitknipt/trekt, heb je een schoen die niet meer zo sterk is als dat de bedoeling is.

Ze zijn mij als goed betalende klant nu iig kwijt, mijn vrouw en onze tweeling kochten daar minstens twee keer per jaar schoenen in deze prijsklasse.

Ik wil gewoon goede schoenen voor ze en heb er het geld wel voor over. Een van de 2 heeft dergelijke schoenen nodig..., daar is het geen luxe maar noodzaak.
Het is inderdaad niet de meest klantvriendelijke oplossing, maar wel een oplossing die mag volgens de wet. Nu alleen hopen dat ze het zsm oplossen voor je.
AlphaOmegavrijdag 7 mei 2010 @ 12:33
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:15 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen? (de vraag is immers waar TS recht op heeft)
Ja, klopt. Ik had gewoon meer van de verkopende partij verwacht... en ben dus, dacht dat al wel duidelijk was, van mening dat TS onder andere recht heeft op een beetje een coulantere houding van de winkel...
Five_Horizonsvrijdag 7 mei 2010 @ 12:34
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:33 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja, klopt. Ik had gewoon meer van de verkopende partij verwacht... en ben dus, dacht dat al wel duidelijk was, van mening dat TS onder andere recht heeft op een beetje een coulantere houding van de winkel...
Mja, dat heeft TS niet.
Maanvisvrijdag 7 mei 2010 @ 12:39
welk merk schoenen zijn het?
afterburnervrijdag 7 mei 2010 @ 12:41
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:39 schreef Maanvis het volgende:
welk merk schoenen zijn het?
RED RAG (stond ook in OP)
Niznovrijdag 7 mei 2010 @ 12:44
Ben benieuwd of de winkelier met een deugdelijke oplossing komt.
Maanvisvrijdag 7 mei 2010 @ 12:45
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:41 schreef afterburner het volgende:

[..]

RED RAG (stond ook in OP)
thanks, ik las er overheen, ik zal het in gedachten houden als ik of vrienden/kennissen ooit van zulke kinderschoenen willen gaan kopen.
Niznovrijdag 7 mei 2010 @ 12:46
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:45 schreef afterburner het volgende:
Het is gelukkig net niet door het zooltje heen gegaan:

[ afbeelding ]

Ik was gisteren in staat om met de gehele winkel inboedel te gooien...., maar daar heb je niets aan. Ik wil dit gewoon opgelost hebben.

Voor mij staan er 2 opties open of een nieuw paar of mijn geld terug. Iemand enig idee waar ik in dit soort gevallen recht op heb?
is dit trouwens de onderkant van de binnenzool?
Puur voor mijn beeldvorming......
Five_Horizonsvrijdag 7 mei 2010 @ 12:48
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:46 schreef Nizno het volgende:

[..]

is dit trouwens de onderkant van de binnenzool?
Puur voor mijn beeldvorming......
Volgens mij is dit de bovenkant.... (plaatje is vrij duidelijk, volgens mij)

Ik had dat plaatje niet gezien; ik dacht dat dit ging om het plaatje in de OP

[ Bericht 7% gewijzigd door Five_Horizons op 07-05-2010 12:56:00 ]
AlphaOmegavrijdag 7 mei 2010 @ 12:48
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, dat heeft TS niet.
Nee, heb de winkelnaam al genoteerd in mijn zwarte boekje. Ik zal de zaak in mijn leven verder mijden...
afterburnervrijdag 7 mei 2010 @ 12:53
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:46 schreef Nizno het volgende:

[..]

is dit trouwens de onderkant van de binnenzool?
Puur voor mijn beeldvorming......
Ja dat is de onderkant van de binnenzool.

Aan de bovenkant zie je twee kleine puntjes maar kreeg dat niet goed op de foto. Het nietje/kram was er nog net niet doorheen gegaan.
Dennis101vrijdag 7 mei 2010 @ 12:55
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:48 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Nee, heb de winkelnaam al genoteerd in mijn zwarte boekje. Ik zal de zaak in mijn leven verder mijden...
Doe je dat met elke winkel waar een klacht over is? Want als dat zo is wens ik je veel succes met überhaupt nog ergens producten kopen.
AlphaOmegavrijdag 7 mei 2010 @ 12:58
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:55 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Doe je dat met elke winkel waar een klacht over is? Want als dat zo is wens ik je veel succes met überhaupt nog ergens producten kopen.
Als ik de klacht gegrond vind, wel, en in deze situatie vind ik het een trieste houding van de winkel. Verder beoordeel ik zelf of iets gegrond is.

En dank voor het succes, ik red me wel... geen probleem.
Niznovrijdag 7 mei 2010 @ 13:15
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:53 schreef afterburner het volgende:

[..]

Ja dat is de onderkant van de binnenzool.

Aan de bovenkant zie je twee kleine puntjes maar kreeg dat niet goed op de foto. Het nietje/kram was er nog net niet doorheen gegaan.
Ahaa, dan is mijn beeld van de schoen wat duidelijker. Vond het ook al raar dat er een touwtje zou zitten op de bovenkant binnenzool
sangervrijdag 7 mei 2010 @ 13:18
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

thanks, ik las er overheen, ik zal het in gedachten houden als ik of vrienden/kennissen ooit van zulke kinderschoenen willen gaan kopen.
Omdat er 1x een slecht product tussenzit Heb je enig idee hoeveel foutproductie er gemiddeld genomen plaatsvindt? Dat zou betekenen dat je geen enkel merk meer kunt kopen
Niznovrijdag 7 mei 2010 @ 13:22
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:18 schreef sanger het volgende:

[..]

Omdat er 1x een slecht product tussenzit Heb je enig idee hoeveel foutproductie er gemiddeld genomen plaatsvindt? Dat zou betekenen dat je geen enkel merk meer kunt kopen
je kan in elk geval controleren in de winkel als je dat merk koopt of je iets ziet op de binnenzool.
sangervrijdag 7 mei 2010 @ 13:33
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:22 schreef Nizno het volgende:

[..]

je kan in elk geval controleren in de winkel als je dat merk koopt of je iets ziet op de binnenzool.
Is dat niet redelijk gebruikelijk? Ik kijk de schoenen voor mijn zoon goed na voordat ik ze koop (en ja, ik kijk ook onder de zoon en voel of ik niets raars voel e.d. Ik heb zelf ook een hekel aan niet lekker zittende schoenen ).
Niznovrijdag 7 mei 2010 @ 13:40
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:33 schreef sanger het volgende:

[..]

Is dat niet redelijk gebruikelijk? Ik kijk de schoenen voor mijn zoon goed na voordat ik ze koop (en ja, ik kijk ook onder de zoon en voel of ik niets raars voel e.d. Ik heb zelf ook een hekel aan niet lekker zittende schoenen ).
Jij kijkt onder je zoon?

En ja ik weet dat ik het zelf ook doe, zowel voor schoenen voor mezelf als voor een ander..... Maar goed dit soort puntjes kun je over het hoofd zien als je het niet weet.
Dus een extra zoolcontrole kan nooit kwaad.
sangervrijdag 7 mei 2010 @ 13:42
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:40 schreef Nizno het volgende:

[..]

Jij kijkt onder je zoon?


Ja daar kijk ik, want daar ziten de schoenen
quote:
En ja ik weet dat ik het zelf ook doe, zowel voor schoenen voor mezelf als voor een ander..... Maar goed dit soort puntjes kun je over het hoofd zien als je het niet weet.
Dus een extra zoolcontrole kan nooit kwaad.
Ik snap dat het geen kwaad kan, maar dan zou je niet alleen bij schoenen moeten controleren. Dat bedoelde ik meer Je houdt geen leven over als je alles moet controleren waar een keer een slecht/verkeerd product van is afgeleverd
Snuitebolletjevrijdag 7 mei 2010 @ 13:50
Als dat bij mijn schoenen zou gebeuren zou ik mijn vertrouwen in heel die serie schoenen opzeggen.
Benieuwd hoe de winkel hier nu verder mee omgaat.
doekavrijdag 7 mei 2010 @ 14:03
Bij de fabricage van al dit soort schoenen wordt gebruik gemaakt van krammetjes; als de schoen dan helemaal klaar is worden de krammetjes er weer uit gehaald.
Dat dat hier niet gebeurd is heeft te maken met een slechte na-controle.
afterburnervrijdag 7 mei 2010 @ 14:26
Nou na heel wat belletjes en mailtjes is er nu een oplossing.

De eigenaar van Zwart Modeschoenen, Dhr. Zwart is persoonlijk de schoenen op komen halen (en dat terwijl ik ruim 30km verderop werk).

Hij brengt de schoenen nu naar het productie bedrijf en die zal de kram eruit halen. Ook zal hij er nieuwe zooltjes indoen. Morgen is hij in mijn woonplaats en zal de schoenen komen brengen.

Als mijn zoontje er niet meer op wil lopen, neemt hij de schoenen terug en krijg ik mijn geld terug.

Al met al, vind ik dit toch wel erg netjes van Dhr. Zwart.

Zoals iemand hier al aangaf worden de krammen gebruikt in het productie proces om te zorgen dat alles op de juiste plek blijft zitten als het geheel gelijmt en gestikt is moeten de krammen eruit gehaald worden. Ze zijn dus vergeten ze eruit te halen... (eind controlle laat dus te wensen over).
Guppyvrijdag 7 mei 2010 @ 14:38
Nou, dat is dan toch wel weer erg netjes opgelost Pluim voor de winkel (mag ook wel gezegd worden)
Niznovrijdag 7 mei 2010 @ 14:45
Super oplossing.
En goed dat je ze ook eerst de kans geeft om te repareren. Daarna eens kijken hoe je zoon de schoenen vindt. Want ja, hij zal er wel een 'trauma' van hebben dus er is een kans dat hij er niet meer op wil lopen.
desiredbardvrijdag 7 mei 2010 @ 14:47
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:26 schreef afterburner het volgende:
Nou na heel wat belletjes en mailtjes is er nu een oplossing.

De eigenaar van Zwart Modeschoenen, Dhr. Zwart is persoonlijk de schoenen op komen halen (en dat terwijl ik ruim 30km verderop werk).

Hij brengt de schoenen nu naar het productie bedrijf en die zal de kram eruit halen. Ook zal hij er nieuwe zooltjes indoen. Morgen is hij in mijn woonplaats en zal de schoenen komen brengen.

Als mijn zoontje er niet meer op wil lopen, neemt hij de schoenen terug en krijg ik mijn geld terug.

Al met al, vind ik dit toch wel erg netjes van Dhr. Zwart.

Zoals iemand hier al aangaf worden de krammen gebruikt in het productie proces om te zorgen dat alles op de juiste plek blijft zitten als het geheel gelijmt en gestikt is moeten de krammen eruit gehaald worden. Ze zijn dus vergeten ze eruit te halen... (eind controlle laat dus te wensen over).
Heel erg netjes
Dennis101vrijdag 7 mei 2010 @ 14:49
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:26 schreef afterburner het volgende:
Nou na heel wat belletjes en mailtjes is er nu een oplossing.

De eigenaar van Zwart Modeschoenen, Dhr. Zwart is persoonlijk de schoenen op komen halen (en dat terwijl ik ruim 30km verderop werk).

Hij brengt de schoenen nu naar het productie bedrijf en die zal de kram eruit halen. Ook zal hij er nieuwe zooltjes indoen. Morgen is hij in mijn woonplaats en zal de schoenen komen brengen.

Als mijn zoontje er niet meer op wil lopen, neemt hij de schoenen terug en krijg ik mijn geld terug.

Al met al, vind ik dit toch wel erg netjes van Dhr. Zwart.

Zoals iemand hier al aangaf worden de krammen gebruikt in het productie proces om te zorgen dat alles op de juiste plek blijft zitten als het geheel gelijmt en gestikt is moeten de krammen eruit gehaald worden. Ze zijn dus vergeten ze eruit te halen... (eind controlle laat dus te wensen over).
Daarom eind al goed al goed. Kan iedereen dit bedrijf weer van zijn zwarte lijst afhalen.
doekavrijdag 7 mei 2010 @ 14:59
Keurige oplossing dus!
Copycatvrijdag 7 mei 2010 @ 15:06
Zwart Modeschoenen weet wat service is!
Maanvisvrijdag 7 mei 2010 @ 15:33
Eind goed, al goed.
Laat dit een les zijn voor alle mensen die dit lezen en in een winkel werken. Als je problemen goed oplost krijg je gratis reclame op das internet!
Dennis101vrijdag 7 mei 2010 @ 15:55
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:33 schreef Maanvis het volgende:
Eind goed, al goed.
Laat dit een les zijn voor alle mensen die dit lezen en in een winkel werken. Als je problemen goed oplost krijg je gratis reclame op das internet!
Ik zal er aan denken de volgende keer.
Pvoesssvrijdag 7 mei 2010 @ 16:32
Fijn dat het is opgelost. Ik kijk wel altijd onder het zooltje gelukkig