abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81122464
Beste Fokkers,

Vorige week heeft mijn vrouw schoenen gekocht (red rag) voor mijn kleine man. Na een dag de schoenen aangehad te hebben klaagde hij over pijn aan zijn voet.

Nadat we de zooltjes eruit haalde kwamen we tot onze schrik dit tegen:




Gisteren zijn we naar de schoenen winkel terug gegaan . Deze willen ons geen nieuw paar geven, want er is al op gelopen.... Ze zouden ze wel gaan reparen.

Ik mag toch verwachten dat als er een dergelijk productiefout gemaakt is ik toch recht heb op een nieuw paar?
Het zijn schoenen van 95 euro, dus je mag toch wat kwaliteit verwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 07-05-2010 12:12:10 ]
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:42:32 #2
250657 MissKriel
miauuw ^.^!
pi_81122565
Jeetje,,!!
Zijn hele voetje had naar de klote kunnen zijn...(of is dit al het geval)
Meteen terug met die schoenen en gooien mag hoor!
Zon fout maak je toch niet, die schoenen worden toch nagekeken of hoe zit dat?
pi_81122575
sodeju das niet niks zeg!

Ik zou mijn geld terug eisen want in reparatie zou ik geen vertrouwen hebben plus het feit dat je kind die schoenen blijft asocieren met pijn en ze vast en zeker niet meer aan zal willen ook niet na reparatie.Dit is werkelijk ongelofelijk, schoenen van 95 euro die er zo uitzien!

Even flink stampij maken in de winkel, liefst met andere klanten erbij maar hou het netjes!
Succes.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:43:06 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_81122586
Volgens mij moet je de winkelier wel de mogelijkheid geven het probleem op te lossen voordat je gelijk een nieuw paar kan eisen.
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 10:43:09 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_81122589
Ik zou zeggen dat je recht hebt op een nieuw paar, maar volgens mij werkt het zo niet en moet je de winkelier in alle redelijkheid de mogelijkheid geven om het product te repareren...

Maar voor schoenen van 95 euro is dat wel belachelijk. Tegen dat tijd dat het gerepareerd is, is je kindje er alweer uitgegroeid
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:43:54 #6
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_81122616
Je hebt recht op een goed product.

Als je geen goed product hebt dan moet je de winkel in de gelegenheid stellen dit binnen 'redelijke' termijn te regelen. Dan kan de winkel dan doen door het product te repareren of de vervangen voor een zelfde product. (Hoeft dus niet hagelnieuw te zijn).
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_81122629
Je hebt geen recht op een nieuw exemplaar, al zou ik als ik de winkel was die wel meegeven.
pi_81122642
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:43 schreef BasEnAad het volgende:
Volgens mij moet je de winkelier wel de mogelijkheid geven het probleem op te lossen voordat je gelijk een nieuw paar kan eisen.
Dit dus.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 10:45:06 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_81122651
Nou ja, je hebt pas recht op een nieuw paar wanneer het oude niet te repareren valt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_81122674
Het is gelukkig net niet door het zooltje heen gegaan:



Ik was gisteren in staat om met de gehele winkel inboedel te gooien...., maar daar heb je niets aan. Ik wil dit gewoon opgelost hebben.

Voor mij staan er 2 opties open of een nieuw paar of mijn geld terug. Iemand enig idee waar ik in dit soort gevallen recht op heb?
pi_81122686
Edit

Niet gezien dat het onder de zool zat.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_81122700
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:45 schreef afterburner het volgende:
Het is gelukkig net niet door het zooltje heen gegaan:

[ afbeelding ]

Ik was gisteren in staat om met de gehele winkel inboedel te gooien...., maar daar heb je niets aan. Ik wil dit gewoon opgelost hebben.

Voor mij staan er 2 opties open of een nieuw paar of mijn geld terug. Iemand enig idee waar ik in dit soort gevallen recht op heb?
Volgens mij staat in elke reactie ongeveer waar je recht op hebt.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:46:38 #13
250657 MissKriel
miauuw ^.^!
pi_81122701
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:42 schreef missyB het volgende:
sodeju das niet niks zeg!

Ik zou mijn geld terug eisen want in reparatie zou ik geen vertrouwen hebben plus het feit dat je kind die schoenen blijft asocieren met pijn en ze vast en zeker niet meer aan zal willen ook niet na reparatie.Dit is werkelijk ongelofelijk, schoenen van 95 euro die er zo uitzien!

Even flink stampij maken in de winkel, liefst met andere klanten erbij maar hou het netjes!
Succes.
Inderdaad,want waarschijnlijk knippen ze die krammen er wel af maar al gaat hij er op lopen komen ze weer een stukje naar boven.
pi_81122706
Heeft hij in die kraam gestaan mischien?

Ik zou een stapje verder gaan...de fabrikant aanschrijven ... Die is allengs gevoeliger voor dit soort zaken
(Ooit zoiets gehad met een stuk glas in mijn muesly en zowel de melk producent als de muesly fab aangeschreven daar ik geen enkel idee had waar het stuk glas vandaan kwam (heb ik ze ook allebei geschreven)

Maar als de kleine zelf op die kraam heeft gestaan heb je "geen poot " om op te staan
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_81122722
edit: was een reactie op kapt-ruigbaard
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_81122737
Bedankt voor de reacties!
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:43 schreef Snarf het volgende:
Je hebt recht op een goed product.

Als je geen goed product hebt dan moet je de winkel in de gelegenheid stellen dit binnen 'redelijke' termijn te regelen. Dan kan de winkel dan doen door het product te repareren of de vervangen voor een zelfde product. (Hoeft dus niet hagelnieuw te zijn).
Waar kan ik dit soort "regels" vinden?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:47:58 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81122746
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:45 schreef afterburner het volgende:

Voor mij staan er 2 opties open of een nieuw paar of mijn geld terug. Iemand enig idee waar ik in dit soort gevallen recht op heb?
Je gaat voorbij aan de optie die vooraan hoort te staan:
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:43 schreef BasEnAad het volgende:
Volgens mij moet je de winkelier wel de mogelijkheid geven het probleem op te lossen voordat je gelijk een nieuw paar kan eisen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:48:09 #18
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_81122752
Je moet de winkelier de kans geven om het voor je op te lossen. Dat krammetje kan er waarschijnlijk zo worden uitgetrokken; probleem opgelost.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:48:33 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_81122770
Geld terugeisen kan niet. Alhoewel het eisen wel kan

De winkel moet je een deugdelijk product leveren. Dat kunnen ze doen door het te repareren (binnen een redelijke termijn= ca. 4-5 werkdagen) of door een vervangend paar schoenen. Kunnen ze dit mogen ze je een waardebon geven of het geld.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_81122785
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:47 schreef afterburner het volgende:
Bedankt voor de reacties!
[..]

Waar kan ik dit soort "regels" vinden?
www.consuwijzer.nl onder andere.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:49:06 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_81122789
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:47 schreef afterburner het volgende:
Bedankt voor de reacties!
[..]

Waar kan ik dit soort "regels" vinden?
Consuwijzer
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator vrijdag 7 mei 2010 @ 10:49:41 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_81122810
Bij de Consumentenbond als ik me niet vergis. En wellicht ook in de algemene voorwaarden van de schoenenwinkel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_81122823
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:48 schreef sanger het volgende:
Kunnen ze dit mogen ze je een waardebon geven of het geld.
Die waardebon hoef je niet te accepteren.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_81122835
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:48 schreef sanger het volgende:
Geld terugeisen kan niet. Alhoewel het eisen wel kan

De winkel moet je een deugdelijk product leveren. Dat kunnen ze doen door het te repareren (binnen een redelijke termijn= ca. 4-5 werkdagen) of door een vervangend paar schoenen. Kunnen ze dit mogen ze je een waardebon geven of het geld.
4-5 werkdagen is absoluut geen redelijke termijn voor een winkel, als ze het niet op kunnen lossen hoef je ook geen waardebon te accepteren. De koop wordt dan ontbonden en jij krijgt je geld terug.
pi_81122854
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 10:46 schreef desiredbard het volgende:
Heeft hij in die kraam gestaan mischien?

Ik zou een stapje verder gaan...de fabrikant aanschrijven ... Die is allengs gevoeliger voor dit soort zaken
(Ooit zoiets gehad met een stuk glas in mijn muesly en zowel de melk producent als de muesly fab aangeschreven daar ik geen enkel idee had waar het stuk glas vandaan kwam (heb ik ze ook allebei geschreven)

Maar als de kleine zelf op die kraam heeft gestaan heb je "geen poot " om op te staan
Nee hij is niet in een kraam gaan staan:



Heb idd al een mail naar de fabrikant gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen.

Jullie zijn sneller met reageren dan ik kan type
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')